Σελίδες

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ: ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ;


Γράφει ο Θανάσης Αυγουρόπουλος (e-mailathavg@otenet.gr)
Τα τελευταία χρόνια οι συμπολίτες μας που κάνουν χρήση του ποδηλάτου για τις μετακινήσεις τους αυξάνονται θεαματικά. Όμως για την ασφαλή κυκλοφορία των ποδηλατών ο Δήμος έχει υποχρέωση να μελετήσει και κατασκευάσει ειδικούς ποδηλατοδρόμους, στους οποίους θα κυκλοφορούν αποκλειστικά και μόνον τα ποδήλατα.
Με την υπ΄αριθμ. πρωτ. 23115/1-10-2012 επιστολή μου ζήτησα από τον κ. Δήμαρχο να μελετηθεί η δυνατότητα μετατροπής κάποιων οδών σε ποδηλατοδρόμους. Ενδεικτικά πρότεινα συγκεκριμένους δρόμους και θα αιτιολογήσω γιατί επέλεξα αυτούς.
α) Την οδό Βεντούρη που θα συνδέει την περιοχή του Δημαρχείου (Κέντρο Χολαργού) με το σταθμό Μετρό στη Λ. Μεσογείων.
β) Την οδό Θεμιστοκλέους μαζί με την οδό Σωκράτους που θα συνδέουν τον Άνω Χολαργό με τη Λ. Μεσογείων.
γ) Την οδό Ξανθίππου που θα συνδέει τον Άνω Χολαργό (Δυτικό Τομέα) με τη Λ. Μεσογείων. &
δ) Κάποιοι δρόμοι  που θα προταθούν από τη Δημοτική Κοινότητα Παπάγου.
Στους δρόμους που τελικά θα επιλεγούν να μετατραπούν σε ποδηλατοδρόμους θα πρέπει να κατασκευαστεί ένας ειδικός διάδρομος διπλής κατεύθυνσης αποκλειστικής χρήσης από τους ποδηλάτες και μια λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα.
Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μαζί με ειδικό μελετητή αφού εξετάσουν  τη δυνατότητα υλοποίησης της πρότασής μου, θα καταθέσουν τη δικιά τους τεκμηριωμένη επιστημονικά μελέτη – πρόταση, η οποία θα συζητηθεί και θα ληφθεί η σχετική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχω η χρηματοδότηση της κατασκευής ποδηλατοδρόμων υπάρχει δυνατότητα να εξασφαλιστεί από αντίστοιχο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, αφού ζητηθεί η ένταξη και κατατεθεί σχετική ώριμη μελέτη.
Υπόψη πως, όταν αποφασίστηκε η ανάθεση της μελέτης για την ανάπλαση της οδού Φανερωμένης πρότεινα να σχεδιαστεί και ειδικός διάδρομος για τους ποδηλάτες, που θα συνέδεε τον Άνω Χολαργό με το σταθμό του Μετρό στη Λ. Μεσογείων. Τότε η απάντηση ήταν αρνητική, διότι όπως μου εξηγήθηκε θα έπρεπε να μειωθεί το πλάτος του οδοστρώματος, το οποίο κάτι τέτοιο για το συγκεκριμένο δρόμο ο οποίος είναι διπλής κατεύθυνσης ήταν απαγορευτικό. Σίγουρα αυτοί που μου απήντησαν ήταν πιο ειδικοί από μένα και  αναμφισβήτητα είχαν δίκαιο.
Ο κ. Βασίλης Χαλκιάς, Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, λέει ότι, «οι ποδηλατόδρομοι είναι εφικτοί, αλλά δεν μπορούν να δημιουργηθούν ανεξέλεγκτα και δεν πρέπει να είναι αποτέλεσμα μόνο της περιβαλλοντικής ευαισθησίας των πολιτών, ούτε αποτέλεσμα ΄΄εξωστρακισμού΄΄ του ΙΧ, αλλά σχεδιασμού που να υλοποιείται κατά τέτοιο τρόπο ώστε τόσο οι ενήλικοι πολίτες, όσο και τα παιδιά να το χρησιμοποιούν για την ασφαλή και αποτελεσματική μετακίνηση τους, τόσο στη γειτονιά, όσο και στην πόλη. Το ποδήλατο απαιτεί αποκλειστικής χρήσης διάδρομο, ο οποίος να διαχωρίζεται μεν από την υπόλοιπη κυκλοφορία, αλλά και να μην παρεμποδίζεται από σταθμευμένα οχήματα. Το ποδήλατο εξυπηρετεί μικρές και μεσαίες αποστάσεις, είτε αποκλειστικά, είτε σε συνδυασμό με άλλα μέσα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου