Σελίδες

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

γράφει ο Ηλίας Αποστολόπουλος
Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου  Παπάγου - Χολαργού



Σε όλες τις έρευνες που γίνονται κατά καιρούς στην Ελλάδα το πρόβλημα της στάθμευσης βρίσκεται πάντα στις δεσπόζουσες θέσεις. Στο Δήμο μας το πρόβλημα της στάθμευσης γίνεται χρόνο με το χρόνο εντονότερο και χρειάζεται άμεση λύση. Οι περισσότεροι από εμάς όταν ακούμε για υπόγειο χώρο στάθμευσης η πρώτη εικόνα που σκεφτόμαστε είναι ο συμβατικός σταθμός με ράμπες και διαδρόμους. Όμως εδώ και πολλά χρόνια η τεχνολογία και σε αυτόν τον τομέα έχει κάνει βήματα προόδου , τα αυτόματα συστήματα στάθμευσης είναι πλέον ρουτίνα στο εξωτερικό και κερδίζουν έδαφος καθημερινά και στην Ελλάδα.
Τα Αυτόματα Συστήματα Στάθμευσης είναι συστήματα τα οποία αναλαμβάνουν την τοποθέτηση των αυτοκινήτων σε μία θέση στάθμευσης. Στην κατασκευή τους δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη ραμπών ή πολυδαίδαλων διαδρόμων και ελαχιστοποιούνται οι αναγκαίες αποστάσεις μεταξύ των θέσεων στάθμευσης στον υπάρχοντα χώρο.
Τα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τους Συμβατικούς χώρους στάθμευσης είναι:
1.ΧΩΡΟΣ:Στους ίδιους όγκους, είναι δυνατή η δημιουργία διπλάσιων χώρων στάθμευσης σε σύγκριση με τους συμβατικούς σταθμούς που χρησιμοποιούν ράμπες. Τα αυτόματα συστήματα προσαρμόζονται σε πολύ στενούς χώρους στους οποίους θα ήταν αδύνατο να κατασκευαστούν συμβατικοί σταθμοί με ράμπες και μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο το διαθέσιμο βάθος.
Η κατασκευή τους έχει λιγότερη επίδραση στην κίνηση και λιγότερους χρόνους κατασκευής. Λόγω της ευκαμψίας του συστήματος μπορεί να προσαρμοστεί σε ειδικές συνθήκες.
2.ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ:Το κόστος του συστήματος ανά θέση είναι ανταγωνιστικό καθώς έχουμε καλύτερη εκμετάλλευση του υπάρχοντος χώρου. Μειωμένη απαίτηση σε προσωπικό λειτουργίας του σταθμού. Τα κόστη για την ασφάλιση σε φωτιά, κλοπή κ.α. είναι σαφώς μικρότερα.
3.ΑΣΦΑΛΕΙΑ:Λόγω της μη παρουσίας ατόμων στους χώρους στάθμευσης δεν υπάρχει κίνδυνος για κλοπές, βανδαλισμούς κλπ. στα σταθμευμένα οχήματα του σταθμού. Μειωμένος κίνδυνος φωτιάς καθώς οι κινητήρες των οχημάτων κατά την είσοδο και έξοδο τους δεν λειτουργούν. Όλες οι προβλεπόμενες από τον νόμο διατάξεις ασφαλείας συμπεριλαμβάνονται στο σύστημα. Πρόκειται για πλήρης αυτόματα συστήματα, που ελέγχονται απόλυτα από ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η ελαχιστοποίηση της ανθρώπινης παρέμβασης σε συνδυασμό με την πληθώρα των μέσων ασφαλείας (κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, πυρανίχνευση) διασφαλίζουν τη μέγιστη ασφάλεια.
4.ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ:Οι κινητήρες των οχημάτων είναι σβηστοί κατά την κίνηση των οχημάτων στους χώρους στάθμευσης και έτσι δεν έχουμε εκπομπή καυσαερίων και ηχορύπανση. Υπερδιπλασιάζεται ο χώρος στάθμευσης έναντι του συμβατικού parking.
5.ΠΟΙΟΤΗΤΑ:Ποιότητα λειτουργιών άριστη καθώς έχουμε πλήρως αυτόματη λειτουργία. Οι μόνιμοι πελάτες εφοδιάζονται με ειδική κάρτα για χρήση όλο το 24ώρο, ενώ υπάρχει η δυνατότητα πλήρους αυτόματου ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης του σταθμού. Συνεχής έλεγχος πληρότητας σταθμού με συνέπεια καλύτερη διαχείριση μικτών σταθμών. Δυνατότητα κράτησης θέσης μέσω τηλεφώνου. Εύκολη αποθήκευση και παραλαβή οχήματος. Ο μέσος χρόνος για αυτές τις λειτουργίες κυμαίνεται μεταξύ ενός και δύο λεπτών, που είναι πολύ μικρότερος από τον χρόνο που χρειάζεται ο χρήστης για την ανεύρεση κενής θέσης σε συμβατικούς σταθμούς με ράμπες.
Μηδενίζεται η ταλαιπωρία και το άγχος του οδηγού εκμηδενίζοντας τις πιθανότητες ζημιών και φθορών.
Το μυστικό ενός λειτουργικού χώρου στάθμευσης είναι ο συνδυασμός έξυπνων ιδεών. Ένα τέτοιο σύνολο ιδεών χρησιμοποιούν και τα αυτοματοποιημένα μηχανικά συστήματα στάθμευσης αφού διαθέτουν μία σειρά από συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών χώρων στάθμευσης.
Στη Δημοτική Κοινότητα Χολαργού υπάρχουν αρκετοί χώροι  στους οποίους  θα μπορούσαν να κατασκευαστούν αυτόματα μηχανικά συστήματα στάθμευσης όπως η πλατεία Δημοκρατίας, η πλατεία ή η οδός Φανερωμένης, το πάρκο απέναντι από το δημαρχείο δίπλα στο εμπορικό κέντρο κ.α.
Στη Δημοτική Κοινότητα Παπάγου θα μπορούσαν να κατασκευαστούν στο γήπεδο ποδοσφαίρου στην οδό Κύπρου με ανάπλαση του γηπέδου ή στο χώρο του εργοταξίου Παπάγου.
Για την υλοποίηση ενός αυτόματος συστήματος στάθμευσης θα πρέπει να προηγηθούν όλες οι αναγκαίες  εκ του νόμου μελέτες όπως κυκλοφοριακή, αρχιτεκτονική, σκοπιμότητας, οικονομοτεχνική, βιωσιμότητας  και αποδοτικότητας καθώς και αν θα γίνει με χρηματοδότηση ή με ιδίους πόρους ή με παραχώρηση εκμετάλλευσης ή αν θα ενταχθεί σε κάποιο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου