Σελίδες

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

ΣΑΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΜΑΜΗΔΕΣ ΣΤΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!


Μέγα θέμα ΄έχει προκύψει με τις αιτήσεις σχολείων για παρουσία ιμάμηδων στα ελληνικά σχολεία στο μάθημα της θρησκειολογίας, οι οποίοι θα απαντούν σε ερωτήσεις και απορίες των μαθητών, επεξηγώντας τι πρεσβεύει το Ισλάμ! Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, μια απλή αίτηση, η οποία αν μάλιστα συνοδεύευται από την έγκριση του συμβούλου Θεολόγων, αρκούν για την πρόσκληση και την παρουσία ιμάμηδων στις σχολικές αίθουσες των ελληνικών σχολείων.  
Εν τω μεταξύ ο ιατρός και δημοτικός σύμβουλος Αλέξανδρος Νομικός, με αφορμή το ρεπορτάζ της "¨Ελεύθερης Ώρας" απέστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Μπαμπινιώτη στον οποίο απευθύνει ερωτήματα-φωτιά! 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του δημοσιογράφου κ. Μάκη Βραχιολίδη στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ» (22 Μαρτίου 2012), αναφέρεται ότι «Η σταδιακή κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών επέρχεται με την εισαγωγή της Θρησκειολογίας η οποία ήδη φέρνει τους μαθητές των σχολείων σε πρώτη επαφή με το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό. Ο στόχος να απαλειφθεί σε λίγα χρόνια η Ορθοδοξία από επίσημη θρησκεία των Ελλήνων, δεν είναι μακρινός. Ήδη έχει γίνει λόγος για το βιβλίο της Ε’ Δημοτικού που εξυμνεί την θρησκεία του Ισλάμ.
Οι μαθητές όμως της Β’ Λυκείου εμπεδώνουν το Ισλάμ ή τον Ιουδαϊσμό μέσω του μαθήματος της Θρησκειολογίας, όχι μόνον με το να επισκέπτονται τεμένη και εβραϊκές συναγωγές, αλλά τώρα μπορούν να προσκαλούν ιμάμηδες ή ραβίνους στην σχολική τους αίθουσα για να ακούσουν από κοντά τα όσα πρεσβεύει η δική τους θρησκεία!
Μια απλή αίτηση του …ενδιαφερόμενου σχολείου, αρκεί για να προσκαλέσει ιμάμηδες ή ραβίνους στο μάθημα της Θρησκειολογίας οι οποίοι μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις και απορίες των μαθητών, γύρω από το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό αντίστοιχα!!! 

 
Μια τέτοια αίτηση  έφτασε προ ημερών στην Β’ Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία επρόκειτο να διαβιβαστεί στο Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να δώσει το οριστικό Ο.Κ. για την παράσταση του ιμάμη στο μάθημα για το Ισλάμ, που θα διδαχτεί στο Α’ Λύκειο Χολαργού. Η αρμόδια επί εκπαιδευτικών θεμάτων της Β’ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Άνθη, μας είπε: «Εμείς ακολουθούμε το νομικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας που καθορίζει ποιοι μπορούν να μπουν μέσα στα δημόσια σχολεία, ως ειδικοί επιστήμονες κ.λ.π.».
Δεν υπάρχει συγκεκριμένο για την είσοδο ιμάμηδων ή ραβίνων, νομικό πλαίσιο. Είναι το ίδιο που ισχύει για κάθε Έλληνα πολίτη, επιστήμονα, φωτογράφο κ.λ.π.  Πρόκειται για την εγκύκλιο Γ2/49181/18-05-2005 ΥΠ.Ε.Π.Θ. η οποία αναφέρει:
«Άδεια εισόδου σε Σχολεία
Με αφορμή ερωτήματα που ετέθησαν στις υπηρεσίες μας αναφορικά με την πραγματοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων, διεξαγωγή ερευνών στα σχολεία καθώς και τη διανομή εκπαιδευτικού ή άλλου εντύπου και ηλεκτρονικού υλικού, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Δεν επιτρέπεται η ικανοποίηση τέτοιων αιτημάτων χωρίς την έγκριση των αρμοδίων Δ/νσεων του ΥΠΕΠΘ που έχουν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, τη σχετική αρμοδιότητα».

Φρονώντας πως η ασάφεια του υφισταμένου νομοθετικού πλαισίου δύναται να οδηγήσει σε εκ διαμέτρου αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, μιας και ελλοχεύει κίνδυνος εκδήλωσης θρησκευτικού φανατισμού και κλίματος μισαλλοδοξίας,  θα ήθελα να σας ρωτήσω:

1.      Ο Ελληνοκεντρικός χαρακτήρας της Εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο Χριστοκεντρικός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών τίθενται υπό επαναδιαπραγμάτευση;
2.      Σε περίπτωση που μερίδα των μαθητών δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει την διδασκαλία εκπροσώπου άλλου δόγματος, υπάρχει πρόνοια να απαλλαγεί από την υποχρέωση παρακολούθησης της συγκεκριμένης διδακτικής ώρας;
3.      Οι διδάσκοντες εκπρόσωποι άλλων δογμάτων πρέπει υποχρεωτικά να είναι εκπαιδευτικοί (δηλαδή κατά τεκμήριο κατάλληλοι για διδασκαλία) ή δεν διευκρινίζεται το συγκεκριμένο σημείο;
4.      Η πρόσκληση του εκπροσώπου άλλης Θρησκείας γίνεται κατόπιν απλού αιτήματος του Θεολόγου του σχολείου, χωρίς να λαμβάνεται υπ΄όψιν η γνώμη των μαθητών και των συμβουλίων των μαθητικών κοινοτήτων;

Με τιμή
Αλέξανδρος Ι. Νομικός
Ιατρός-Παθολογοανατόμος
Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου