Σελίδες

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ



ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΙΤΩΝ  Χολαργού - Παπάγου



ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

“Τι Πόλη θέλουμε;”

Δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα τις προτάσεις που καταθέσαμε για το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου μας, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Δημάρχου προς τις Δημοτικές παρατάξεις, αλλά και στο ερώτημα που εμείς θέτουμε.
Εμείς όμως καλούμε όλους τους κατοίκους, τις συλλογικότητες και τους φορείς της πόλης μας, να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις και ιδέες, είτε στο Δημοτικό Συμβούλιο, είτε στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, είτε στη Λαϊκή Συνέλευση, είτε στα τοπικά ΜΜΕ, είτε σε όλα μαζί τα προηγούμενα.
Στόχος μας είναι να αναπτυχθεί δημόσια η συζήτηση και η συμμετοχή σε όλα όσα μας αφορούν.
Ξεκινάμε με το βασικό ερώτημα «Τι Πόλη θέλουμε;» και όσα απορρέουν ή συνδέονται με αυτό.
Όσες και όσοι θέλουν, μπορούν να μας στείλουν τις προτάσεις τους ή τις απόψεις τους, στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο : info@dipoxo.gr 
Όποιες και όποιοι θέλουν, μπορούν επίσης να έρθουν κάθε Τρίτη βράδυ, ώρα 8 μμ και μετά, στα γραφεία μας, Λ. Μεσογείων 256, στο αίθριο του Εμπορικού κέντρου Ερμής (στο χώρο του πρώην Jumbo), για να καταθέσουν τις προτάσεις τους και να συζητήσουμε ή / και να εμπλουτίσουμε τις δικές μας.
Σας περιμένουμε.  
Χολαργός, 24/10/2012

Η Συντονιστική  Επιτροπή

του ΔΙΚΤΥΟΥ  ΠΟΛΙΤΩΝ

    Χολαργού - Παπάγου


Προς
Δήμαρχο Παπάγου - Χολαργού

Χολαργός, 15 Οκτωβρίου 2012


ΘΕΜΑ : Προτάσεις για το Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2013


Κύριε Δήμαρχε,

Απαντώντας στην πρόσκλησή σας, θέλουμε καταρχήν, να επισημάνουμε ότι είναι μια θετική ενέργεια από την πλευρά  της Δημοτικής Αρχής. Θεωρούμε όμως, όπως έχουμε δηλώσει και στο παρελθόν, ότι είναι περισσότερο από αναγκαίο η πρόσκληση να απευθύνεται σ’ ολόκληρη την τοπική κοινωνία, προκειμένου να αξιοποιηθεί η γνώση και η εμπειρία που διαθέτει.

Η κατάρτιση του Τεχνικού Προγράμματος οφείλει να διέπεται από κάποια λογική που να απαντά στο ερώτημα «Τι πόλη θέλουμε;» και να δίνει λύσεις στις ανάγκες και στα προβλήματα που υπάρχουν ή θα προκύψουν.

Στη σύγχρονη πόλη που οι πολίτες ασφυκτιούν, χρειάζεται να δώσουμε λύσεις για :
-          την ικανοποίηση της ανάγκης αναψυχής και κοινωνικής επαφής των πολιτών, με τη δημιουργία νέων ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων
-          την υλοποίηση έργων και προτάσεων που να διασφαλίζουν τη βιώσιμη κινητικότητα
-          την ενίσχυση, ανάπτυξη ή δημιουργία υποδομών στήριξης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων
-          την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος
-          τον περιορισμό της ρύπανσης και την προστασία του περιβάλλοντος
-          την φιλοπεριβαλλοντική διαχείριση των απορριμμάτων
-          την αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης

Στο δια ταύτα λοιπόν καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις:

  • Δημιουργία «Κέντρου Πόλης»

       Ο ενιαίος πλέον Δήμος μας δεν διαθέτει αυτό που θα μπορούσε να ονομαστεί «Κέντρο Πόλης», δηλαδή ένα χώρο περιπάτου και συνάντησης των κατοίκων του Δήμου, με υποδομές πολιτισμού και αναψυχής.
Προτείνουμε λοιπόν την ενοποίηση των χώρων του Δημαρχείου, του πάρκου και του Άλσους Χολαργού, τη σταδιακή ανάπλαση και πεζοδρόμηση της περιοχής, με τις αναγκαίες υποδομές, με ταυτόχρονες κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές αλλαγές μικρής κλίμακας που θα διευθετήσουν την κίνηση των οχημάτων, ώστε από τη μια να βρουν θέση χρήσεις αναψυχής και ελεύθερου χρόνου για τους κατοίκους και από την άλλη ο Δήμος να αποκτήσει το κέντρο του, την καρδιά της πόλης μας.


  • Κατασκευές δρόμων ήπιας κυκλοφορίας.

Κατάρτιση προγράμματος και ένταξη σ’ αυτό μελετών οδών ήπιας κυκλοφορίας. Επισημαίνουμε πως ενώ η περιοχή του τέως Δήμου Παπάγου έχει ένα σημαντικό αριθμό οδών ήπιας κυκλοφορίας, στην περιοχή του τέως Δήμου Χολαργού είναι ανύπαρκτοι.


·         Κατασκευές δρόμων χαμηλής ταχύτητας.

          Έργα για την μετατροπή όλων των κάθετων προς τη λεωφόρο Μεσογείων δρόμων, σε «δρόμους χαμηλής ταχύτητας» (με
διαφοροποίηση των υλικών επίστρωσης).
 

  • Αναπλάσεις και ανακατασκευές πεζοδρομίων.

      Έχουμε επανειλημμένα επισημάνει την ανάγκη διαφοροποίησης του τρόπου ανακατασκευής  των πεζοδρομίων, έτσι ώστε να πληρούν τις Ελληνικές και διεθνείς προδιαγραφές. Να μην δαπανώνται πλέον πολύτιμα κονδύλια σε ανακατασκευές πεζοδρομίων που παραμένουν προβληματικά, δύσβατα ή αδιάβατα και δεν ικανοποιούν τις διεθνείς προδιαγραφές.

Να αναθεωρηθούν - τροποποιηθούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των πεζοδρομίων ώστε να καταστούν ασφαλή, λειτουργικά και προσπελάσιμα από τους πολίτες.


Εικόνα 1: Πλάτος πεζοδρομίου

Για την επίτευξη των παραπάνω ελάχιστων διαστάσεων πλάτους προτείνεται η μείωση του πλάτους του οδοστρώματος -όπου αυτό είναι δυνατόν- σε όφελος των πεζοδρομίων.
Τα πεζοδρόμια διαπλατύνονται με ελάχιστο πλάτος τα 2,05m. Το πλάτος του οδοστρώματος στενεύει και περιορίζεται στα 5,90m έως 6,00m για δρόμους διπλής κυκλοφορίας και 3,50m για μονόδρομο που αποτελούν και ιδανικό πλάτος δρόμου ώστε τα οχήματα να κινούνται ικανοποιητικά.

Προτείνουνε επίσης την κατασκευή «εξοχών» στις γωνίες των πεζοδρομίων (στις διασταυρώσεις των οδών). Τα πλεονεκτήματά τους είναι πολλά:
• μειώνεται η απόσταση μεταξύ των απέναντι πεζοδρομίων,
• αποκλείεται η αυθαίρετη στάθμευση αυτοκινήτων στις γωνίες των δρόμων, που εμποδίζει τη διέλευση των πεζών,
• βελτιώνεται η ορατότητα των οδηγών που στρίβουν,
• προκύπτει χώρος για ανετότερη κατασκευή ραμπών που καταργώντας το κράσπεδο είναι βολικές για κάθε κατηγορία πεζού.


  • Σχεδιασμός και υλοποίηση πράσινης διαδρομής για τους πεζούς.

Θα ενώνει όλα τα κοινόχρηστα και κοινωφελή σημεία της πόλης μας και θα εξασφαλίζει ελεύθερη πρόσβαση στον Υμηττό.


  • Ποδηλατοδρόμοι.

Συνυπογράφουμε και προτείνουμε να ενταχθούν στο Τεχνικό Πρόγραμμα οι προτάσεις που κατέθεσαν οι Ποδηλάτες (με παλαιότερη επιστολή τους προς τη Δημοτική Αρχή).


  • Πειραματική εφαρμογή ενοποίησης των ακάλυπτων χώρων.


  • Κατασκευή υπόγειου parking στην πλατεία Φανερωμένης.

Πρόκειται για μια  προβληματική περιοχή λόγω συσσωρευμένων χρήσεων όπως ο Σταθμός του Μετρό, το Σούπερ Μάρκετ, τα εμπορικά καταστήματα, η εκκλησία, η ΔΟΥ. Αν μάλιστα υλοποιηθεί η μεταφορά των υπηρεσιών της ΔΟΥ Αγ. Παρασκευής στο κτήριο της σημερινής ΔΟΥ Χολαργού (λόγω της μνημονιακής - «Καλλικρατικής» συγχώνευσης των εφοριών), θεωρούμε ως εκ τούτου άμεση προτεραιότητα και ανάγκη την κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.


  • Ανασχεδιασμός και αναδιοργάνωση της αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων

Η διαχείριση των απορριμμάτων είναι τεράστιο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα, που μας αφορά όλους ανεξαιρέτως. Διανύουμε δε μια περίοδο που διαμορφώνεται ο χάρτης της διαχείρισης των απορριμμάτων για τα επόμενα 20-30 χρόνια.

Είναι αναγκαίο ένα νέο πλαίσιο διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων που σε πρώτη φάση θα περιλαμβάνει πολιτικές και μέτρα, για την πρόληψη και την επαναχρησιμοποίηση υλικών, ώστε να μειωθεί ο αρχικός όγκος των απορριμμάτων. Θα στηρίζεται στη διαλογή στην πηγή (με 4 κάδους), στα πολλά σημεία ανακύκλωσης – εναλλακτικής διαχείρισης και στην κομποστοποίηση - λιπασματοποίηση (οικιακή ή μικρής κλίμακας), ώστε να μειωθεί ακόμη περισσότερο ο όγκος των απορριμμάτων που έχουν ανάγκη την παραπέρα επεξεργασία.
Σε δεύτερη φάση μελέτη εγκατάστασης ολοκληρωμένης διαχείρισης, που θα περιλαμβάνει: την επεξεργασία ήδη διαλεγμένων στην πηγή απορριμμάτων, την παραγωγή κομπόστ υψηλής ποιότητας, τη διαλογή και διάθεση ανακυκλώσιμων - ανακτήσιμων υλικών και την επεξεργασία μέρους των αδρανών. Η εγκατάσταση αυτή θα εκτρέπει, μόνο το υπόλειμμα της όλης επεξεργασίας, το οποίο, σε βάθος χρόνου, θα μειώνεται σταδιακά και θα αποτελείται, κυρίως, από αδρανή υλικά.


Επιφυλασσόμαστε να σας καταθέσουμε αναλυτικά τις προτάσεις μας καθώς και συμπληρωματικές παρατηρήσεις και προτάσεις, εφόσον μας δοθεί επαρκής χρόνος.


Για το ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΙΤΩΝ 
  Χολαργού – Παπάγου

      Περικλής Ζήκας





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου