Σελίδες

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

ΚΕΧΡΗΣ: "ΤΟ ΝΕΟ ΕΜΒΛΗΜΑ-ΔΥΣΤΥΧΩΣ-ΔΙΧΑΖΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ"

             γράφει ο Γιάννης Κεχρής
δημοτικός σύμβουλος Παπάγου-Χολαργού
    Γενικός Χειρούργος – Εντατικολόγος


H πολιτική μου άποψη για το έμβλημα του Δήμου εκφράστηκε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο στις 13 Οκτωβρίου, όπου και καταψήφισα την πρόταση της Διοίκησης Ξύδη. Η άποψη αυτή αναλύεται παρακάτω.
Επειδή αντιμετωπίζω τον Δήμο μας σαν ενιαία οντότητα, συμφωνώ απόλυτα στην δημιουργία ενός λογοτύπου, που θα εκφράζει και θα σέβεται όμως την ιστορία και τις ιδιαιτερότητές του.
Έτσι, πιστεύω ότι το καινούργιο έμβλημα, θα έπρεπε να έχει ως κέντρο αναφοράς το παγκόσμιο σύμβολο της Δημοκρατίας και του Ελληνικού και κατά επέκταση του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού:  Tον Περικλή. Ιδιαίτερη αναφορά θα έπρεπε να υπήρχε στην σχέση του Δήμου με τον Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα. Tέλος, επιθυμητό θα ήταν το λογότυπο του Δήμου να εμπεριείχε την σχέση του Δήμου μας με τον Υμηττό, που στην πράξη ενώνει τις δύο κοινότητες, αποτελεί το κοινό μας σπίτι, την ουσιαστική περιουσία μας και το πραγματικό μέλλον του Δήμου και των παιδιών μας. Άρα, θα έπρεπε να δοθούν συγκεκριμένες κατευθυντήριες οδηγίες στον Δημιουργό, που θα καθοδηγούσαν την έμπνευσή του στις τρείς αναφορές: Περικλής – Ένοπλες Δυνάμεις - Υμηττός.
Το νέος λογότυπο θα έπρεπε να ενώνει. Αυτό απαιτεί ευρεία συναίνεση και αποδοχή. Θα ήταν λοιπόν απαραίτητο να είχε προηγηθεί μια δημόσια συζήτηση. Στο διάλογο αυτό έπρεπε να εμπλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους καλλιτέχνες και δημιουργούς, που θα προσέφεραν ο καθένας από αυτούς την δική τους πρόταση και όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο για την αξιολόγηση αυτών των προτάσεων. Η χρήση του διαδικτύου για την επίτευξη μιας όσο το δυνατόν πιο διευρυμένης διαβούλευσης επιβάλλεται και σίγουρα θα είχε βοηθήσει.
    Δυστυχώς όμως τίποτα από όλα αυτά δεν έγιναν. Ο Δήμαρχος αποφάσισε, σε 30 λεπτά της ώρας, με την πλειοψηφία που διαθέτει, να σβήσει τον Περικλή από το έμβλημα του Δήμου μας.  Ένα αποσβολωμένο και αιφνιδιασμένο Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς πολύ σκέψη υπερψήφισε το νέο λογότυπο, δημιούργημα του γνωστού ζωγράφου κ. Σπυριούνη, με μοναδικό κριτήριο την αναμφισβήτητη καλλιτεχνική αρτιότητα του έργου αδιαφορώντας όμως για τους συμβολισμούς που θα έπρεπε να εμπεριέχει το σήμα της πόλης μας. Ο Δήμαρχος με την αυταρχικότητα που τον διακρίνει, επέβαλλε στην Δημοτική του ομάδα την άποψή του αποφεύγοντας κάθε διάλογο γιατί απλά δεν γνωρίζει, τι σημαίνει διάλογος και διαβούλευση.
    Προτείνω την παραμονή του Περικλή ως το κέντρο αναφοράς του λογότυπου όχι για λόγους τοπικιστικούς. Την ίδια πεποίθηση θα εξέφραζα ανεξαρτήτως του αν ο Περικλής σχετιζόταν με τον Χολαργό ή του Παπάγο. Όταν η κάθε χώρα και η κάθε πόλη επιδιώκει να συνδεθεί με ένα ιστορικό έμβλημα, ώστε να αποκτήσει ταυτότητα μέσω αυτού, είναι αχαριστία εμείς να απεμπολούμε ένα από τα πλέον παγκοσμίως γνωστά ιστορικά σύμβολα που έχει ήδη συνδεθεί με την πόλη μας εδώ και πολλά χρόνια.
    Μιλώντας με όρους αγοράς όταν γενικότερα το κάθε «προϊόν», για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί οικονομικά, πρέπει να αποκτήσει ένα «σήμα κατατεθέν - brand name» αποτελεί ανοησία η απεμπόληση ενός από τα πλέον γνωστά παγκοσμίως «brand names».
    Κάποιοι ισχυρίζονται ότι δεν αποτελεί η σημερινή περιοχή του Χολαργού γενέτειρα του Περικλή. Η απάντηση είναι ότι αυτό δεν έχει καμία σημασία. Η μαραθώνια κλασική διαδρομή ουδεμία σχέση έχει με την διαδρομή, που έτρεξε ο Αθηναίος στρατιώτης ημεροδρόμος Φειδιππίδης. Παρόλα αυτά χιλιάδες μαραθωνοδρόμοι από κάθε γωνιά της γης τρέχουν αυτήν την διαδρομή, παρά το γεγονός ότι αποτελεί  τον δυσκολότερο από αθλητικής άποψης αγώνα, σχετίζοντας τον προσωπικό τους άθλο με το ίδιο μήνυμα που έστειλε ο  αρχαίος ημεροδρόμος 2.500 χρόνια πριν.
    Το έμβλημα που εψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο δεν μπορεί να προσδώσει  ταυτότητα στην πόλη μας. Αντιγράφω σχόλιο Δημότη από το facebook που υποστηρίζει ακριβώς αυτήν την άποψη: «…Η δάφνη ήταν το ιερό φυτό του Απόλλωνα, σύμβολο δόξας, τιμής και εξουσίας. Η ελιά υπήρξε σύμβολο της θεάς Αθηνάς. Συμβόλιζε την ειρήνη, την νίκη και την ευφορία. Μέσα στον ναό της Ήρας (δωρικού ρυθμού) στην Αρχαία Ολυμπία, υπήρχε ένα δένδρο ελιάς. Από τα κλαδιά της έφτιαχναν στεφάνια για τους ολυμπιονίκες. Η ελιά και η δάφνη μπορεί να έχουν σχέση με τον Περικλή, όπως και με πολλούς άλλους άνδρες της αρχαιότητας. Ο κίονας δωρικού ρυθμού μπορεί επίσης να έχει σχέση με τον Περικλή, επειδή κατά την διάρκεια της εξουσίας του χτίστηκε ο Παρθενώνας. Την ίδια σχέση όμως θα μπορούσε να έχει και ένα κτίσμα Ιωνικού ρυθμού όπως ο ναός της Αθηνάς Νίκης στον χώρο της Ακροπόλεως. Τα τρία μέρη του εμβλήματος είναι αξιοσέβαστα σύμβολα από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας και η απεικόνισή τους από τον ζωγράφο πολύ καλή. Πιστεύω όμως ότι σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν αποκλειστικά τον ενιαίο δήμο μας. Αντιπροσωπευτικά θέματα υπάρχουν, απλά δίνεται η εντύπωση ότι η ψηφοφορία έγινε στο "πόδι". Σε κάποιον δήμο στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας θα ταίριαζαν με βεβαιότητα…».
    Το έμβλημα του Δήμου θα έπρεπε να συμβάλλει στην ουσιαστική ενοποίηση των δύο κοινοτήτων. Δυστυχώς από την μια η αυταρχικότητα και ο απαράδεκτος χειρισμός του θέματος από τον Δήμαρχο κ. Ξύδη και από την άλλη ό άκρατος λαϊκισμός του τέως Δημάρχου κ. Νικολάου, που όψιμα θυμήθηκε να υποστηρίξει τον Χολαργό, διχάζουν την πόλη μας.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου