Σελίδες

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

"ΑΠΕΤΥΧΕ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΞΥΔΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ"



 

Η «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΧΟΛΑΡΓΟΥ» στο παρακάτω άρθρο αναλύει τα αίτια της υποβάθμισης της καθαριότητας. Παράλληλα μέσα από τις γραμμές του κειμένου παρουσιάζονται οι ενδεδειγμένες λύσεις όπως: ενοποίηση των δυο υπηρεσιών καθαριότητας του Παπάγου και του Χολαργού, υιοθέτηση διαφορετικής στρατηγικής και εισαγωγή νέας τεχνολογίας που θα ελαχιστοποιεί τον όγκο των υπολειμμάτων, ευαισθητοποίηση και συμμετοχή των δημοτών, διαφορετικό μοντέλο διοίκησης που θα εστιάζεται στην συνεργασία και στον αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ Διοίκησης και εργαζομένων και όχι στην επιβολή, στην αυταρχικότητα και στην σύγκρουση.
(To άρθρο αναδημοσιεέται και στο ιστολόγιο: http://dimotikianagennisiph.blogspot.gr/)»


"Η καθαριότητα στον Δήμο μας υπολείπεται σημαντικά. Τα παράπονα των κατοίκων και των δύο κοινοτήτων αποκαλύπτουν την σοβαρότητα του προβλήματος. Ειδικά στον Χολαργό η καθαριότητα τα τελευταία δυόμισι χρόνια της Δημαρχίας Ξύδη είναι η χειρότερη των τελευταίων ετών:
-          Οδοκαθαριστές ελάχιστοι ή ανύπαρκτοι.
-          Ογκώδη ξύλινα ή μεταλλικά αντικείμενα, κλαδιά και φύλλα παραμένουν αμετακίνητα για μεγάλο χρονικό διάστημα, σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις για πάνω από είκοσι ημέρες.
-          Διαφημιστικά πανό δεσπόζουν στις κολώνες και στα κάγκελα για τριάντα ημέρες και πλέον.
-          Κάδοι άπλυτοι εδώ και περισσότερο από δέκα μήνες προκαλούν με την δυσοσμία τους αποπνικτική ατμόσφαιρα.
-          Κοινόχρηστοι χώροι, πλατείες, πάρκα και οι περισσότεροι δρόμοι βρίσκονται σε άθλια κατάσταση.
-          Αρουραίοι έχουν κάνει την εμφάνισή τους τελευταία μεταξύ των κάδων και των υπονόμων.
Τίθεται λοιπόν θέμα δημόσιας υγιεινής.

Πριν από τον Γενάρη του 2011 στον Χολαργό, η αποκομιδή γινόταν ανελλιπώς έξι φορές την εβδομάδα, τα κλαδιά και τα ογκώδη απομακρύνονταν εντός 48 ωρών, τα πανό την επομένη της καθορισμένης εκδήλωσης, ενώ οι κάδοι των απορριμμάτων πλένονταν τουλάχιστον δύο φορές το μήνα.

Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση επικαλείται ως δικαιολογία την έλλειψη προσωπικού.  Όντως, ως ένα βαθμό, η έλλειψη προσωπικού συμβάλλει στην διαμόρφωση αυτής της ζοφερής πραγματικότητας. Η βασική όμως αιτία είναι ο συνδυασμός αδιαφορίας, αδυναμίας αντίληψης της πραγματικότητας και διαχειριστικής ανεπάρκειας.

Και εξηγούμαστε:
Η απάντηση στον ισχυρισμό περί ελλείψεως προσωπικού παρουσιάζεται με σαφήνεια σε πρόσφατο άρθρο του τ. Αντιδημάρχου Καθαριότητας του τ. Δήμου Χολαργού κ. Αυγουρόπουλου (http://myxolargos.gr/eidiseis/9872-avgouropoulos-grafete-ti-misi-alitheia-ka-antidimarxe). Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα:
-          Γιατί τον Δεκέμβριο του 2012 η Διοίκηση στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό  δεν προϋπολόγισε την πρόσληψη συμβασιούχων για την καθαριότητα;
-          Γιατί ο Δήμαρχος αποφάσισε μονομερώς να  ακυρώσει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 26/3/2013 για πρόσληψη 30 ατόμων 8μηνης διάρκειας για την καθαριότητα (απόφαση που ενέκρινε στις 29/3/2013 η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής και η αρμόδια εξ Υπουργών Επιτροπή) και να μειώσει τον αριθμό των προσλήψεων από 30 σε 14 με αποτέλεσμα την υποχρεωτική επαναφορά του θέματος για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 27/6/2013 που είχε σαν συνέπεια την καθυστέρηση της πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας για τουλάχιστον έξι μήνες;
-          Αναφέρει η Διοίκηση την έλλειψη του εξειδικευμένου οδηγού για το πλυντήριο των κάδων που σκοτώθηκε στις αρχές του 2013 ως αιτία για την μη λειτουργία του συγκεκριμένου οχήματος. Γιατί όμως το πλυντήριο των κάδων λειτούργησε μόνο δύο φορές το 2012, παρόλο που ο εν λόγω υπάλληλος εργαζόταν κανονικά, όταν μάλιστα στο παρελθόν λειτουργούσε δύο φορές τον μήνα; Είναι γεγονός ότι ο θάνατος του εξειδικευμένου οδηγού του μηχανήματος πλύσης των κάδων δημιούργησε δισεπίλυτα όχι όμως και ανυπέρβλητα προβλήματα. Υπάρχουν τουλάχιστον άλλοι δύο εξειδικευμένοι οδηγοί που με οργάνωση και ευελιξία της Διοίκησης θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην έστω και μερική αντιμετώπιση του προβλήματος.  

Η αδυναμία της Διοίκησης να εκμεταλλευτεί όλες τις δυνατότητες του υπάρχοντος προσωπικού και της υποδομής του ενιαίου Δήμου είναι μία από τις βασικές αιτίες της αποτυχίας της Διοίκησης στον τομέα της καθαριότητας. Όλοι θυμόμαστε τους πρώτους μήνες της τωρινής Διοίκησης που βουνά σκουπιδιών έπνιγαν τον Χολαργό εξαιτίας της ακινητοποίησης των απορριμματοφόρων του Χολαργού, γιατί δεν μπορούσε – υποτίθεται - να εκδοθεί ένταλμα πληρωμής των ασφαλίστρων πριν από την ψήφιση του προϋπολογισμού του ενιαίου Δήμου. Ξεπερνούμε το γεγονός ότι οι περισσότεροι Δήμοι αντιμετώπισαν άμεσα τέτοιου είδους κωλύματα που δημιούργησε η εφαρμογή του νόμου Καλλικράτη σχετικά με την ενοποίηση των Δήμων. Αναπάντητο όμως συνεχίζει να παραμένει το ερώτημα: αφού τα απορριμματοφόρα του Παπάγου ήταν ασφαλισμένα και λειτουργούσαν κανονικά, γιατί δεν επιχείρησαν και στον Χολαργό έστω και αποσπασματικά να περιορίσουν το τεράστιο πρόβλημα καθαριότητας που δημιουργήθηκε τότε;
               
Αποτελεί στρατηγική επιλογή του Δημάρχου ο διαχωρισμός των υπηρεσιών της καθαριότητας στις δύο κοινότητες του δήμου μας.  Πολλά όμως από τα προβλήματα της καθαριότητας θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα, αν είχε προχωρήσει η ενοποίηση των δυο υπηρεσιών καθαριότητας του Παπάγου και του Χολαργού, ώστε να υπάρχει εξοικονόμηση πόρων και ορθολογικότερη κατανομή του προσωπικού.

 Η διαχείριση κρίσεων που δημιουργούν τυχαία γεγονότα σε τομείς όπως η καθαριότητα, όπως ο αδόκητος θάνατος ενός υπαλλήλου του Δήμου μας ή η γενικότερη έλλειψη προσωπικού, υπαγορεύει ασφαλώς και την υπέρβαση από την πλευρά των εργαζομένων. Αυτή όμως η υπέρβαση για να επιτευχθεί, δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι έχουν δεχθεί ισχυρότατο πλήγμα λόγω της κρίσης, οφείλει να εδράζεται στον αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ Διοίκησης και εργαζομένων, στο πνεύμα συνεργασίας και γιατί όχι συναδελφικότητας για την εκπλήρωση του κοινού σκοπού. Ο Δήμαρχος, δυστυχώς στις περισσότερες περιπτώσεις, ακολούθησε τον δρόμο της επιβολής, της ισχύος, της αυταρχικότητας, και σε ορισμένες άλλες, της σύγκρουσης.

Είναι φανερό ότι η καθαριότητα δεν αποτελεί προτεραιότητα για τη σημερινή Διοίκηση. Αυτό προκύπτει και από την αμέλεια που την χαρακτηρίζει στην συντήρηση του εξοπλισμού καθαριότητας. Είναι γνωστό ότι η συντήρηση του εξοπλισμού της καθαριότητας αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα για την εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών στον τομέα αυτό. Όμως, ο εξοπλισμός της καθαριότητας δεν έχει συντηρηθεί καθόλου τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Συγκεκριμένα: κάδοι παραμένουν είτε με κατεστραμμένο τον μηχανισμό ανύψωσης του καλύμματος, είτε χωρίς κάλυμμα, εκτεθειμένοι σε γάτες, έντομα ή και τρωκτικά. Έτσι, οι κάτοικοι δεν διευκολύνονται, και ορισμένοι απ'  αυτούς αφήνουν τα σκουπίδια γύρω από τους κάδους, επιδεινώνοντας το πρόβλημα της δυσοσμίας.

Πιστεύουμε ότι η καθαριότητα στον Δήμο σχετίζεται ουσιαστικά με μια ευρύτερη αντίληψη για την διαχείριση των απορριμμάτων. Όσο καλή διάθεση να έχει η οποιαδήποτε Διοίκηση και οι εργαζόμενοι, η ποιότητα καθαριότητας μπορεί να βελτιωθεί και το κόστος να μειωθεί μόνο με την υιοθέτηση διαφορετικής στρατηγικής και την εισαγωγή νέας τεχνολογίας που θα ελαχιστοποιεί τον όγκο των υπολειμμάτων. Λίγα έχει κάνει η σημερινή διοίκηση για την προώθηση της επαναχρησιμοποίησης όλων των συσκευασιών, της κομποστοποίησης και της ανακύκλωσης στην πηγή (ιδανικά με διαλογή των απορριμμάτων σε τέσσερεις και όχι σε δύο διαφορετικούς κάδους). Επιπλέον, προϋπόθεση για την βελτίωση της καθαριότητας αποτελεί η ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Ελάχιστα έχει επενδύσει η σημερινή διοίκηση στην ουσιαστική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των δημοτών. Φαίνεται πως ο Δήμαρχος έχει άλλες προτεραιότητες…
               
Δεν αμφισβητούμε τις καλές προθέσεις και τις μεμονωμένες φιλότιμες ενέργειες στελεχών της διοίκησης για την βελτίωση της καθαριότητας. Όμως  η καθυστέρηση των έξι μηνών στην πρόσληψη προσωπικού οφείλεται στις παλινωδίες του Δημάρχου και στην  αδυναμία των συνεργατών του να τον κατευθύνουν στις ενδεδειγμένες επιλογές. Είναι προφανές ότι την βασική ευθύνη για τα κακώς κείμενα της τωρινής Διοίκησης φέρει ο ίδιος ο Δήμαρχος, δεν στερούνται όμως ευθύνης και όλοι όσοι στηρίζουν τις επιλογές του.

Στην δύσκολη οικονομική και γενικότερα κοινωνική κατάσταση που βιώνουμε, για να προχωρήσει ο Δήμος μας μπροστά, χρειάζεται Δήμαρχο που θα περπατήσει σε κάθε γωνιά του Δήμου και θα αφουγκράζεται τα προβλήματα των πολιτών της κάθε γειτονιάς, ενώ ταυτόχρονα θα συζητά, θα υποστηρίζει και θα ενισχύει τους δημοτικούς υπαλλήλους. Έτσι, δημότες και εργαζόμενοι θα βρεθούν παραστάτες και αρωγοί στην κοινή προσπάθεια για ένα Δήμο καθαρό και πολιτισμένο".


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου