Σελίδες

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

ΣΑΜΑΡΑΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ! ΤΟ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ!

32 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΝΤΗΡΗ, ΜΕΝΕΙ ΣΤΑ…ΧΑΡΤΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΠΟΥ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ!
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΠΙ 3 ΜΗΝΕΣ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΙΜΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ Δ. ΡΟΝΤΗΡΗ!
Ξεσπά η κόρη του μεγάλου σκηνοθέτη, Κωστούλα Ροντήρη: «Με τι μυαλά θ’ αναλάβουν σε λίγες μέρες την Προεδρία της ΕΕ; Απαξιώνουν αυτούς που δόξασαν την Ελλάδα σ’όλο τον κόσμο και νοιάζονται μόνο για τις εντολές των δανειστών»

Του Μάκη Βραχιολίδη
Η χώρα μας ετοιμάζεται ν’ αναλάβει την Προεδρία της ΕΕ αφού πρώτα οι δωσίλογοι πολιτικοί ψήφισαν ακόμη ένα νομοσχέδιο από αυτά που επιβάλλουν οι τροϊκανοί. Ο μόνος στόχος των πολιτικών μας ταγών είναι να παραμένουν πειθήνιοι εκτελεστές των εντολών των δανειστών, γράφοντας στα παλαιά τους υποδήματα αυτούς που δόξασαν την Ελλάδα. «Βουλιάζουν τον πολιτισμό μας», λέει με αγανάκτηση η Κωστούλα Ροντήρη η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με την παντελή απάθεια της κυβέρνησης Σαμαρά απέναντι στον πατέρα της, μεγάλο σκηνοθέτη Δημήτρη Ροντήρη ο οποίος ανασύστησε το αρχαιοελληνικό θέατρο. Εξήντα χρόνια μετά την πρώτη μεταπολεμική παράσταση  αρχαίου θεάτρου που δόθηκε στην Ελλάδα υπό τον Δ. Ροντήρη και 32 χρόνια από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, οι κ.κ. Σαμαράς και Παναγιωτόπουλος, σφυρίζουν αδιάφοροι στις προτάσεις με 13 σημεία του Ελληνικού Επιστημονικού Ινστιτούτου Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος για την αξιοποίηση του σημαντικού αρχείου του σκηνοθέτη.
Ο διάλογος που είχαμε με την Κωστούλα Ροντήρη καταδεικνύει τον καταστροφικό ρόλο των Σαμαρά-Παναγιωτόπουλου στα πολιτιστικά μας πράγματα.
Ο Δ. Ροντήρης γινόταν δεκτός και τιμόταν σε όλο τον κόσμο. Στη φωτογραφία, η βασίλισσα Ολλανδίας Ιουλιάνα με το σύζυγό της Πρίγκιπα Βερνάρδο.  Σήμερα, στην Ελλάδα που αναλαμβάνει και την Προεδρία της ΕΕ τον πολεμούν και τον απαξιώνουν οι κ.κ. Σαμαράς-Παναγιωτόπουλος! Ενδιαφέρονται περισσότερο να περάσουν από την Βουλή το σύμφωνο συμβίωσης των ομοφυλόφιλων!

Έχετε επιδιώξει να συναντηθείτε με αρμόδιο της κυβέρνησης Σαμαρά για να του θέσετε το ζήτημα της αδιαφορίας απέναντι στο έργο και την προσφορά του πατέρα σας;
Ροντήρη: Βεβαίως κι επικοινώνησα, μέχρι κι επιστολή τους έστειλα. Ο δε Πρωθυπουργός ήρθε στα εγκαίνια του δημοτικού θεάτρου στον Πειραιά όπου και μίλησε για τον πατέρα μου.
Έκανε όμως κάτι για τον πατέρα σας; Σας είπε κάτι εσάς;
Ροντήρη: Όχι, τίποτε δε έκανε ούτε μου είπε. Κατόπιν του έστειλα το γράμμα στο Μαξίμου το οποίο έστειλα και στο γραφείο του Υπουργού Πολιτισμού.
Απάντησε στο γράμμα σας ο κ. Παναγιωτόπουλος;
Ροντήρη: Όχι, κανείς τους. Δεν έγινε απολύτως τίποτε.
Τι μήνυμα απευθύνετε προς τους κ.κ. Σαμαρά και Παναγιωτόπουλο;
Ροντήρη: Κρίμα για τον Πρωθυπουργό ο οποίος ενώ είχε βγει δημόσια και είχε πει ότι υπάρχει το αρχείο Ροντήρη και δεν έχει αξιοποιηθεί, τελικά κι εκείνος δεν κάνει απολύτως τίποτα. Ο δε κ. Παναγιωτόπουλος, σημειωτέον είχε παντρευτεί την κόρη του Τσαλδάρη ο οποίος Τσαλδάρης ήταν και συγγενής μας. Υποτίθεται δηλαδή ότι θα έπρεπε να έχει μια σχετική ευαισθησία.  Δεν έχει κάνει όμως τίποτε, ούτε ένα αφιέρωμα. Στα χέρια τους δεν βουλιάζει μόνον η οικονομία, βουλιάζει και ο Πολιτισμός και αυτό είναι το χειρότερο.
Το 1954 δόθηκε η πρώτη μεταπολεμική παράσταση αρχαίου θεάτρου στην Επίδαυρο με το έργο του Ιππόλυτου. Τότε, έδωσαν το παρών όλοι οι εστεμμένοι  απ’ όλα τα μέρη του κόσμου. Φέτος, συμπληρώνονται 60 χρόνια από αυτή την παράσταση και αντί ο πολιτισμός στη χώρα μας να συνεχίζει να διδάσκει, τον εξαφανίζουν! Ο κ. Σαμαράς και η κυβέρνησή του σε λίγες ημέρες αναλαμβάνουν την Προεδρία της ΕΕ, με τι μυαλά και τι έχουν να επιδείξουν για να την αναλάβουν; Μόνο τις υποχρεώσεις μας απέναντι στους δανειστές; Τον Ροντήρη που τον κάλεσε ο Κένεντυ στον Λευκό Οίκο, που τον κάλεσαν οι Ισραηλίτες κι εγκαινίασε το φεστιβάλ της Καισάρειας, τον περιφρονούν εδώ στην Ελλάδα. Ντροπή τους!
Πληροφορήθηκα ότι στο Εθνικό Θέατρο παρουσιάστηκε ένα βιβλίο με όλους τους σκηνοθέτες εκείνης της εποχής. Εγώ δεν καλέστηκα και μάλιστα δεν έδωσαν το δικαίωμα στον Κώστα Γεωργουσόπουλο να προλογίσει τον πατέρα μου! Το Εθνικό Θέατρο που χρωστάει τα πάντα στον Ροντήρη.
Ο υπουργός Πολιτισμού δεν σας δέχθηκε;         
Ροντήρη: Όχι. Το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να κάνει είναι να με ζητήσει να με δει. Με γνωρίζει καλά. Είναι ντροπή να αγνοούν τους αξιόλογους της Ελλάδος και όλου του κόσμου και να νοιάζονται μόνο να υπακούουν τις εντολές της τρόικας! Δεν τιμούν τους ανθρώπους στους οποίους οφείλουν τα μέγιστα.
ΚΑΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ…ΚΙΝΕΖΟ
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Μιχαλολιάκος, ο οποίος είχε λάβει επιστολή και από το Ίδρυμα Τσάκου  υποσχέθηκε ότι θα δώσει το διατηρητέο της οδού Κανθάρου για να γίνει το Μουσείο Ροντήρη. Τίποτε απολύτως δεν έκανε και ο Δήμαρχος Πειραιά.    
ΟΙ 13 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΡΟΝΤΗΡΗ
Αυτή είναι η επιστολή που εστάλη στα γραφεία του Μαξίμου και του Υπουργείου Πολιτισμού πριν από τρεις μήνες, από τον Ελληνικό Επιστημονικό Ινστιτούτο Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος με 13 προτάσεις για την αξιοποίηση του σημαντικού αρχείου του Δημήτρη Ροντήρη! Οι Σαμαράς-Παναγιωτόπουλος στο διάστημα αυτό φρόντισαν να περάσουν από την βουλή το σύμφωνο συμβίωσης των ομοφυλόφιλων αλλά δεν τους έμεινε χρόνος για τους μεγάλους του πολιτισμού μας! 

Αξιότιμο Υπουργό Πολιτισμού κ. Π. Παναγιωτόπουλο

Κύριε Υπουργέ,
Θεωρώ ότι γνωρίζετε περισσότερο από τον καθένα, ότι ο Πολιτισμός στηρίζεται στις μνήμες επιτευγμάτων Μορφών του Πνεύματος που με αδιάκοπη προσπάθεια ευαγγελίστηκαν και εργάστηκαν για την ανάταση του Ανθρώπου και με την έννοια αυτή, το έργο τους αποτελεί κληρονομιά των γενεών που τους ακολούθησαν στον πεπερασμένο δρόμο της υλικής τους υπόστασης .
Γνωρίζετε περισσότερο από τον καθένα, ότι η πνευματική κληρονομιά ενός λαού, επιβεβαιώνει το συμπαγές
και άρρηκτο των χαρακτηριστικών του και την διαχρονική συνέχεια του, εξ ου και η Πολιτεία οφείλει να τον καθιστά -γνώστη καθ’ υποχρέωση της, για όσα τον αφορούν.
Επί σειρά ετών, η Πολιτεία, μέσω των υπηρετησάντων Υπουργών Πολιτισμού, επέλεξε να διαγράψει από τη μνήμη και την γνώση του Λαού, έναν ασκητή του Πνεύματος και παρά το γεγονός ότι το έργο του, έτυχε παγκόσμιας αναγνώρισης.
Ο Δημήτρης Ροντήρης, αδιαφιλονίκητα και παραδεκτά σε παγκόσμια κλίμακα, υπήρξε μία εξέχουσα μορφή της Τέχνης και του Πνεύματος, ένας Απόστολος της Ελλάδος στα μήκη και τα πλάτη της γης ένας σεμνός και επίμονος εργάτης της μεταλαμπάδευσης αξεπέραστων ιδανικών, και της διατήρησης τους στο σήμερα, ένας Δάσκαλος της λεπτομέρειας, που φωτίζει την ουσία των πραγμάτων.
Σίγουρα στα χρόνια που πέρασαν, επικράτησαν άλλες σκέψεις από τους ιθύνοντες (τα αποτελέσματα των οποίων είναι καταφανή και άκρως λυπηρά), εξαφάνισης και ακύρωσης κληρονομικών δικαιωμάτων του λαού, με την επιλεκτική αποπομπή στη λήθη, Ανθρώπων, που για άλλες Πολιτείες, αποτελούν τιμή να τους αναφέρουν και να διατηρούν το έργο τους στη ζωή, χάριν των λαών τους.
Κύριε Υπουργέ,
Μετά από συνάντηση που είχα με τον Διευθυντή του γραφείου Σας, κ. Στρούζα, και ως διαθέτουσα το Αρχείο του πατέρα μου, ανταποκρίνομαι με την παρούσα και Σας υποβάλω υπόμνημα προτάσεων, προκειμένου το έργο του Δημήτρη Ροντήρη, να αποδοθεί στους πραγματικούς κληρονόμους του, που είναι ο Ελληνικός Λαός και ιδιαιτέρως η νεολαία.
                  Ψηφιοποίηση του Αρχείου, για μελέτη και έρευνα
                  Ίδρυση Ιδρύματος Ροντήρη, με θέσπιση υποτροφιών σε σχέση με το Αρχαίο Δράμα και την επήρεια του στις κοινωνίες του σήμερα.
                  Ένταξη στα Ωριαία Προγράμματα ΑΕΙ (Σχολές θεατρολογίας) μαθήματος που θα αφορά τις αναλύσεις των Τραγωδιών από τον Α Ροντήρη και την Διδασκαλία τους απ’ αυτόν, προκειμένου να παρουσιαστούν στο κοινό στην Ελλάδα και το εξωτερικό και με δεδομένο ότι ο Δ. Ροντήρης δημιούργησε «Σχολή» και βεβαίως υπήρξε και αυτός που πρότεινε και υλοποίησε την παρουσίαση Αρχείου Δράματος στην Επίδαυρο, το έτος 1954.
                  Εκπόνηση διδακτορικών διατριβών σε σχέση με την «Σχολή Ροντήρη» και τη συμβολή της στην ανάδειξη του αρχαίου δράματος αλλά και την απήχηση της στις σύγχρονες κοινωνίες
                  Να δοθεί το όνομα του Ροντήρη, σε αίθουσα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ή άλλου ΑΕΙ), όπου στεγάζεται η Σχολή Θεατρολογίας, και σε αίθουσα του Εθνικού Θεάτρου στο οποίο επί σειρά ετών υπηρέτησε, με καινοτόμο διάθεση και αποτέλεσμα
                  Με την ευκαιρία συμπλήρωσης το 2014, εξήντα χρόνων, από την παρουσίαση για πρώτη φορά τραγωδίας στην Επίδαυρο, να ονομαστεί το έτος 2014 «έτος Ροντήρη»
                  Αποσπάσματα από το διδασκαλικό έργο Ροντήρη, να ενταχθούν στα βιβλία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
                  Στο όνομα του «Δ. Ροντήρη», να προκηρυχθεί Πανελλήνιος διαγωνισμός, παρουσίασης αρχαίου δράματος, από μαθητές Σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
                  Να προταθεί σε Παγκόσμια Κλίμακα, ο διαγωνισμός αυτός να διεξάγεται και στις άλλες χώρες και η νικήτρια ομάδα, μέσω των Πρεσβειών να καλείται στην Ελλάδα και να μετέχει σε Φεστιβάλ παρουσίασης Αρχαίου Δράματος (να ενταχθεί το Φεστιβάλ στα Προγράμματα εκδηλώσεων και να τελείται κάθε χρόνο σε χώρο αρχαίου Θεάτρου με επιλογή της Πολιτείας, ώστε να αποτελέσει και πόλο έλξης για τον Τουρισμό)
                  Να εκδοθεί σειρά βιβλίων, με τη ζωή και το έργο του Δημ. Ροντήρη, με αποτύπωση παραστάσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό3 αποσπάσματα από την διδασκαλία του, σκέψεις του πάνω στην Τραγωδία και την παρουσίαση της στο κοινό, αλληλογραφία με προσωπικότητες της εποχής κλπ.
                  Να εκδοθεί το Λεξικό Ροντήρη, τουλάχιστον στο μέρος που αφορά την Τέχνη,
                  Στα πλαίσια του «έτους Ροντήρη» να γίνουν εκδηλώσεις, όπως παρουσίαση Τραγωδίας, κατά την σκηνοθετική άποψη Ροντήρη, ημερίδα ή συνέδριο για το αρχαίο δράμα κλπ.
                  Να διατεθεί αίθουσα (από το Πανεπιστήμιο Αθηνών ή στο Εθνικό Θέατρο ή ανήκουσα στο Υπουργείο Πολιτισμού), για μόνιμη έκθεση, με εκθέματα από το Αρχείο Ροντήρη (τα εκθέματα αφορούν σε μεγάλο μέρος την δράση του Ροντήρη στο Εθνικό Θέατρο και με την έννοια αυτή, αποτελούν και μέρος της ιστορίας του Εθνικού Θεάτρου), αντικείμενα χρήσης από Ροντήρη, βραβεία, μετάλλια προγράμματα, προσκλήσεις και συμμετοχές στο Εξωτερικό κ.λ.π.

Για την εποπτεία της υλοποίησης των ανωτέρω, ώστε να αποτυπώνουν κατά το μέγιστο πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις, αλλά και για κάθε βοήθεια, τίθεμαι στην διάθεση Σας.
Τέλος όπως ανέφερα και στον διευθυντή του γραφείου Σας, κ. Στρούζα, επειδή οφείλω να προστατέψω αλλά και να αναδείξω το Αρχείο του πατέρα μου, το οποίο όπως αντιλαμβάνεσθε δεν αφορά εμένα αλλά τις νεώτερες γενιές, ως έργο εθνικής πνευματικής σημασίας, και πριν ενδώσω σε προτάσεις διάθεσης του έργου σε Πανεπιστήμια και Πνευματικούς φορείς του εξωτερικού (εξ ου και για πολλοστή φορά προσφεύγω στην Ελληνική Πολιτεία, μέσω Υμών, επειδή κατά προτεραιότητα το έργο Ροντήρη, αφορά την Ελλάδα), παρακαλώ να τύχω μιας άμεσης απάντησης για τις προθέσεις Σας, ως εκφραστή του Πολιτισμού στην Ελλάδα.
Αθήνα 17.09.2013
Με τιμή
Κωστούλα Ροντήρη


 "Ελεύθερη Ώρα-Νέοι Άνθρωποι"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου