ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ! ΕΝΩ ΟΙ ΤΟΥ
ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗΣ
ΑΠΟΥΣΙΑΣ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΜΗΔΕΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΔΙΖΕΤΑΙ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ
ΤΕΙ! ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ!
ΟΥΤΕ Ο ΤΟΜΣΕΝ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΤΕΤΟΙO ΡΑΤΣΙΣΜΟ!
Του Μάκη Βραχιολίδη
Η Ελλάδα
των πατρικίων και πληβείων. H Ελλάδα
των προνομιούχων και των ατόμων τρίτης κατηγορίας! Μπορεί το άρθρο 4 §1 του
Συντάγματος να καθιερώνει όχι μόνο την ισότητα των Ελλήνων ενώπιων του Νόμου,
αλλά και την ισότητα του Νόμου απέναντι σε αυτούς, δεσμεύοντας μάλιστα το
νομοθέτη, να μη ρυθμίζει για τα ίδια πράγματα άλλα για την μία ομάδα πολιτών
και άλλα για την άλλη, όμως ο νομοθέτης φτιάχνει τους νόμους κατά πως
…γουστάρει! Για το ίδιο ακριβώς θέμα νομοθετεί αλλιώς για τους μεν και αλλιώς
για τους… δε.
Η κατάφωρη αδικία που υφίστανται οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων
(ΕΠΑΛ) επιβεβαιώνει την παραπάνω διαπίστωση. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ λοιπόν, ακόμη
και δικαιολογημένα να απουσιάσουν από ένα μάθημα των Πανελληνίων εξετάσεων,
ακόμη και από το νοσοκομείο να έχουν ιατρική βεβαίωση, αποκλείεται η εισαγωγή
τους στα ΤΕΙ, κάτι που δεν ισχύει για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων οι
οποίοι για το ίδιο ακριβώς ζήτημα αποκτούν το δικαίωμα επαναληπτικών
εξετάσεων!!!
Η Μαρία Λουκίσα άρτι αποφοιτήσασα από την Γ’ Λυκείου (ΕΠΑΛ)
μηδενίστηκε και αποκλείστηκε η εισαγωγή της από τα ΤΕΙ επειδή …νοσηλεύτηκε σε
νοσοκομείο λόγω ασθενείας! Τι κι αν επέδωσε το δικαιολογητικό του νοσοκομείου;
Ο νόμος για τους μαθητές των ΕΠΑΛ είναι σκληρός, μνημονικός. Ούτε ο Τόμσεν δεν
θα μπορούσε να σκεφτεί τόσο αδυσώπητο!
Ιδού τι μας λέει το θύμα, Μαρία Λουκίσα.
Μαρία:
Στις 28 Μαΐου αναγκάστηκα να νοσηλευτώ στο Τζάνειο του Πειραιά με
γαστρεντερίτιδα, και εξαιτίας αυτού δεν μπόρεσα να δώσω το μάθημα της Γλώσσας.
Ήμουν εξαντλημένη και αφυδατωμένη από τους συχνούς και πολλούς εμετούς. Από το
νοσοκομείο πήραμε δικαιολογητικά για να το καταθέσουμε στον πρόεδρο της
επιτροπής εξετάσεων Αγίου Δημητρίου. Αφού δέχτηκαν το δικαιολογητικό του
νοσοκομείου μας ενημέρωσαν ότι στο τέλος των Πανελληνίων θα ενημερωθούμε από το
σχολείο μας για την ημερομηνία που θα δώσω το μάθημα της Γλώσσας. Η περιπέτεια
μου συνεχίστηκε με διακομιδή μου σε άλλα νοσοκομεία για τον ίδιο λόγο που σας
ανέφερα. Τα υπόλοιπα μαθήματα, παρά τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζα, τα
έδωσα.
Όταν, μετά
το τέλος των εξετάσεων πήγα στο σχολείο μου για να ρωτήσω πότε θα δώσω το
μάθημα της Γλώσσας , μου είπαν πως μηδενίστηκα διότι υπήρχε νόμος από το
Υπουργείο Παιδείας πως απαγορεύει την επανεξέταση στους μαθητές του ΕΠΑΛ, κάτι
για το οποίο δεν μας είχε ενημερώσει ο πρόεδρος της επιτροπής.
Προφανώς αυτή πρέπει να είναι η χειρότερη
εμπειρία σου, με τιμωρό την ίδια την Πολιτεία. Πώς νιώθεις;
Μαρία: Τα συναισθήματα μου είναι ανάμεικτα.
Από την μια πλευρά νιώθω χαρούμενη που είμαι υγιής. Από την άλλη πλευρά όμως,
νιώθω αδικημένη , απογοητευμένη και στενοχωρημένη επειδή μηδενίστηκα . Είναι
ρατσιστικό να διαχωρίζουν τα παιδιά του ΓΕΛ από τα παιδιά του ΕΠΑΛ . Αυτό που
γίνεται είναι άδικο γιατί έχουμε την ίδια ψυχή και πρέπει να έχουμε τα ίδια
δικαιώματα όλοι. Όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα για μια ευκαιρία, ακόμα και οι
φυλακισμένοι που έχουν μια δεύτερη ευκαιρία. Εκτός από όλα αυτά, εγώ βρίσκομαι
σε χειρότερη θέση γιατί η ειδικότητα μου «έκλεισε», με αποτέλεσμα να μην έχω τη
δυνατότητα να ξαναδώσω Πανελλήνιες . Λόγω αυτού του γεγονότος, χάνω αρκετά
μόρια και έτσι δεν μπορώ να περάσω στην σχολή που επιθυμώ.
Τι μήνυμα έχεις να απευθύνεις στους
αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας;
Μαρία: Ποιος θα μου απαντήσει στα «γιατί» και
στα πολλά ερωτήματά μου; Γιατί αυτή η αδικία; Εγώ τι θα απογίνω; Σταματάει εδώ
η ζωή μου; Ποιο θα είναι το μέλλον μου; Γιατί πάει χαμένος ο κόπος μου, η κούραση μου, τα ξενύχτια μου, τα
χρήματα αλλά και ο αγώνας των γονιών; Θα ήθελα να ξέρω, τι θα απογίνω; Μόνο
αναπάντητα ερωτήματα μου μένουν και μια ανείπωτη πικρία, απογοήτευση για τη σε
βάρος μου αδικία! Ελπίζω οι αρμόδιοι να δείξουν κατανόηση στο πρόβλημα μου για να πάρω μια λογική απάντηση. Στο σχολείο μας διδάξανε για τη δημοκρατία και την ισονομία. Αυτό σημαίνει δημοκρατία ; Αυτό σημαίνει ισονομία; Ευχαριστώ πολύ!
ΑΛΛΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΟΣ ΝΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ!
Για το ίδιο ακριβώς πράγμα, οι
μαθητές της Γ’ Λυκείου έχουν δικαίωμα επανεξέτασης σε περίπτωση δικαιολογημένης
απουσίας τους, ενώ οι μαθητές των ΕΠΑΛ μηδενίζονται!
Ιδού τι λέει ο ευνοϊκός για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων, νόμος:
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 1 του ν. 2525/97 καθώς και τις
διατάξεις της παραγράφου 2, περ. β και γ, του άρθρου 25 του ΠΔ 60/2006, όπως
αυτές ισχύουν και οι οποίες καθορίζουν την πρόσβαση των αποφοίτων των ΓΕΛ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την
αξιολόγηση των μαθητών τους, κυρίως δε τη διαδικασία που ακολουθείται για τους
μαθητές των ΓΕΛ οι οποίοι δεν προσήλθαν στις πανελλαδικές εξετάσεις: «β) Οι μαθητές της Γ' τάξης οι οποίοι - λόγω
ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία - δεν έλαβαν μέρος σε
εξετάσεις του Ιουνίου ή διέκοψαν την εξέταση τους έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν σε όσα μαθήματα δεν εξετάσθηκαν σε
επαναληπτικές εξετάσεις, που διενεργούνται για το σκοπό αυτό, εντός
μηνός από τη λήξη των απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου ως προς τα εξεταζόμενα
σε εθνικό επίπεδο μαθήματα. Ως προς αυτά που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής
μονάδας οι επαναληπτικές εξετάσεις διενεργούνται μέχρι τέλος Ιουνίου. «Για τη
διεξαγωγή των εξετάσεων αυτών στα μαθήματα που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο
ορίζονται ως εξεταστικά κέντρα λύκεια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και
ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων, μπορεί να ορίζονται εξεταστικά κέντρα και
σε άλλες πόλεις της χώρας. Τα εξεταστικά κέντρα και η κατανομή των υποψηφίων σε
αυτά ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και
Θρησκευμάτων." Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται σε κοινά σε εθνικό επίπεδο
θέματα που καθορίζει η οικεία Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Για το πρόγραμμα των
εξετάσεων της παραγράφου αυτής, τον τρόπο εξέτασης, τη συγκρότηση της Κεντρικής
Επιτροπής Εξετάσεων, των Λυκειακών και Νομαρχιακών Επιτροπών, τους επιτηρητές,
τον ορισμό Βαθμολογικών Κέντρων, που μπορεί να είναι ένα ή περισσότερα, τη
διακίνηση και βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων και την αναβαθμολόγηση τους και
γενικά για κάθε θέμα που αφορά στη διεξαγωγή και ολοκλήρωση της εξεταστικής
αυτής διαδικασίας εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις του παρόντος διατάγματος.
3. Για να συμμετάσχει μαθητής στις εξετάσεις του εδαφίου β' της παραγράφου 2
του άρθρου αυτού, πρέπει το αργότερο εντός τριών (3) ημερών από την ημέρα
εξέτασης του μαθήματος από το οποίο απουσίασε ή διέκοψε την εξέτασή του να
καταθέσει ο ίδιος, εφόσον είναι ενήλικος, ή ο κηδεμόνας του στο Διευθυντή του
Λυκείου: α) δικαιολογητικά ασθενείας από Δημόσιο Νοσοκομείο τα οποία φέρουν
σφραγίδα Διευθυντή είτε Κλινικής ΕΣΥ ή Εργαστηρίου ή Πανεπιστημιακού Τμήματος ή
Δημόσιου Κέντρου Υγείας, τα οποία φέρουν σφραγίδα του Διευθυντή του Κέντρου από
τα οποία προκύπτει η αδυναμία του μαθητή να συμμετάσχει στην εξέταση». β) άλλα
δικαιολογητικά- εκτός εκείνων που αναφέρονται στην περίπτωση α' της παρούσης -
που ο Σύλλογος Διδασκόντων ή η Λυκειακή Επιτροπή εξετάσεων κρίνει επαρκή για τη
δικαιολόγηση της μη συμμετοχής του στις εξετάσεις του Ιουνίου και επικυρώνει ο
αρμόδιος διευθυντής κάθε Διεύθυνσης Δ.Ε. Δε θεωρούνται επαρκείς απλές ιατρικές
βεβαιώσεις από ιδιώτες ή υπεύθυνες δηλώσεις των μαθητών ή των γονέων και
κηδεμόνων τους».
Σύμφωνα με το ν. 3748/2009, που ορίζει τη δυνατότητα
εισαγωγής των κατόχων απολυτηρίου ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν
προβλέπεται η διαδικασία των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους
τελειοφοίτους των ΕΠΑΛ!
"Ελεύθερη Ώρα"
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ ΑΛΛΑ Η ΦΟΒΕΡΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΟΥΤΕ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ
Η ΟΛΤΕΕ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΒΡΟΝΤΑ
ΦΩΤΗΣ
ΑΙΣΧΟΣ! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΑΜΑΡΑ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφή