Από το ρεπορτάζ της εφημερίδας "ΤΟ ΧΩΝΙ":
Με το έτσι θέλω ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ το αφορολόγητο για τους ελεύθερους επαγγελματίες! Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εφάρμοσε αυτήν την ΠΑΡΑΛΟΓΗ και εξοντωτική πρακτική.
Παντού στην Ευρώπη ισχύει το αφορολόγητο όριο. Παντού δέχονται ότι, κάτω από ένα όριο, το εισόδημά σου ίσα που σου επιτρέπει να ζήσεις με στοιχειώδη αξιοπρέπεια, πληρώνοντας το φαγητό, το ρεύμα, το νοίκι σου.
Π Α Ν Τ Ο Υ, εκτός αν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας στην Ελλάδα. Ο Ελληνας ελεύθερος επαγγελματίας υποχρεώνεται να κόψει από το γάλα των παιδιών του, για να πληρώσει την εφορία! Σε ευθεία παράβαση του Συντάγματος, που προστατεύει πρώτα από όλα την αξιοπρεπή διαβίωση...
Αυτή την Κυριακή, Το ΧΩΝΙ δείχνει στους ελεύθερους επαγγελματίες το δρόμο για να αντιδράσουν. Για να επιδιώξουν να πάρουν τη μοίρα τους στα χέρια τους. Και, μάλιστα, χωρίς έξοδα για δικηγόρους και δικαστήρια.
Το αφορολόγητο όριο δεν είναι απλά ένας ακόμα συντελεστής στην πολύπλοκη
φορολογική εξίσωση του φορολογουμένου. Είναι θεσμός δεδομένος σε όλη την
Ευρώπη και, μάλιστα, με πολύ μεγάλη αξία για το κράτος δικαίου και το σεβασμό
της αξιοπρέπειας του ανθρώπου.
Δεν μπορεί να φορολογείται το ποσό εκείνο που είναι
απαραίτητο για να εξασφαλίσει στο φορολογούμενο την ελάχιστη διαβίωση. Αλλιώς,
προσβάλλεται η αξιοπρέπεια του ανθρώπου. Πράγματι. Αν το κράτος ζητά από ένα
φορολογούμενο να στερηθεί τροφή, ένδυση, ηλεκτρικό ρεύμα ή ύδρευση,
προκειμένου να πληρώσει το φόρο που του ζητάει, τότε έχουμε την παραβίαση μιας
πολύ σημαντικής υποχρέωσης του κράτους απέναντι στους πολίτες του (ίσως της
σημαντικότερης όλων): Του σεβασμού της αξιοπρέπειας τους.
Αυτά δεν είναι φλυαρίες ενός αντιμνημονιακού ζηλωτή
Είναι η άποψη, αφενός, της επιστημονικής επιτροπής του ελληνικού Κοινοβουλίου
και, αφετέρου, του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου. Το απόσπασμα από την
έκθεση της επιστημονικής επιτροπής της βουλής εγείρει το ερώτημα, γιατί δεν
θέλουν οι πολιτικοί μας «να γίνουμε Ευρώπη» σε αυτό το ζήτημα; Διαβάστε:
«Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν
περιλαμβάνουν
αφορολόγητο
κλιμάκιο εισοδήματος για καμία κατηγορία εισοδήματος, ενώ ειδικώς για εισόδημα
από μισθωτές υπηρεσίες μέχρι 42.000 ευρώ, αντί της θέσπισης αφορολόγητου ποσού
εισοδήματος, προβλέπεται μείωση του βάσει της προτεινόμενης κλίμακας αναλογούντος φόρου,
αντιστρόφως ανάλογη του ύψους του εισοδήματος αυτού (άρθρο 16 του Νσχ). Όπως
έχει επισημανθεί και στις εκθέσεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής επί των ν.
4110/2013 και 4024/2011, η κατάργηση του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος η θέσπιση αφορολόγητου ποσού εισοδήματος το οποίο είναι
χαμηλότερο α-W& το ελάχιστο όριο διαβίωσης του
φορολογουμένου, ενδεχομένως, δεν είναι συμβατή με την αρχή της φορολόγησης βάσει της φοροδοτικής ικανότητας, το
σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την υποχρέωση προστασίας της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας.
Συναφώς επισημαίνεται πάγια νομολογία του Γερμανικού
Συνταγματικού Δικαστηρίου (βλ BVerfGE 82, 60- 87,153 [169-171] 99,
216 120,125 [155] και 99,246 [261]) η οποία έχει ως εξής: Ο συνταγματικώς κατοχυρωμένος σεβασμός της αξίας του ανθρώπου (άρθρο 1
παρ. 1 GG), σε συνδυασμό με την επίσης συνταγματικώς
κατοχυρωμένη αρχή
του κοινωνικού κράτους (άρθρο 20 παρ. 1 GG). αλλά και με την υποχρέωση
προστασίας της οικογένειας και των δικαιωμάτων τον παιδιού (άρθρο 6 GG),
δεσμεύουν τον κοινό νομοθέτη,
ως προς το σεβασμό του ελάχιστου ορίου διαβίωσης (existenzminimum) (βλ και Tipke/ Lang.
Steuerrecht20n εκδ., 2010, σελ260-262, όπου
και περαιτέρω βιβλιογραφία). Εν προκειμένω, εφόσον ο νομοθέτης, στο πλαίσιο
του δικαίου της
κοινωνικής πρόνοιας,
καθόρισε ελάχιστο όριο διαβίωσης, το οποίο το κράτος υποχρεούται να εξασφαλίζει
δια της
καταβολής παροχών
κοινωνικής πρόνοιας στους πολίτες που δεν
διαθέτουν ίδια μέσα, είναι αυτονόητο ότι το ποσό αυτό δεν μπορεί να υπολείπεται
του ελάχιστου ορίου διαβίωσης, το οποίο απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος.
Συνεπώς, το αναγνωρισμένο στο δίκαιο της κοινωνικής πρόνοιας ελάχιστο όριο διαβίωσης συνιστά το ελάχιστο ποσό
εισοδήματος που πρέπει να είναι αφορολόγητο (BVerfGE 87.153 [169-171]).
Συναφώς προς τα ανωτέρω σημειώνεται
ότι κατά τα πλέον πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (Ιούλιος 2013, με έτος
αναφοράς το έτος 2011) για τις συνθήκες διαβίωσης στην Ελλάδα (βλ. http//www.
statistics.gr/portaI/page/portal/ ESYE/PAGE-livingcond/content/ LivingConditionsInGreece_0 713. pdj), το κατώφλι κίνδυνου φτώχειας ανέρχεται στο ποσό των 6.591
ευρώ ετησίως ανά άτομο, ενώ για τη χορήγηση του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (άρθρο 20 του ν.2434/1996) τα
κριτήρια ατομικού και οικογενειακού εισοδήματος για το έτος 2013 έχουν προσδιορισθεί
σε 9.884,11 ευρώ και 15.380,90 ευρώ, αντιστοίχως (ΚΥΑ 135688/0092/4.102011)».
-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου