Οι απειλές
παραγωγών για περιθωριοποίηση των Ισπανών ηθοποιών Χαβιέ Μπαρδέμ και Πενέλοπε
Κρουζ, με αφορμή την κίνησή toυς να καταδικάσουν τη γενοκτονία στη Γάζα - λίγο
καιρό μετά την άμεση απόσυρση του «τιτιβίσματος» της Ριάνα
υπέρ Tns Παλαιστίνης - αποδεικνύουν και πάλι ότι τα εβραϊκά συμφέροντα...
πρωταγωνιστούν στη βιομηχανία του θεάματος
του Γιώργου Σκαφίδα (ΕΘΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ)
ΑΠΟ ΤΙΣ «ΜΑΥΡΕΣ ΛΙΣΤΕΣ» του
Μακαρθισμού έχουν περάσει κοντά 60 χρόνια Τότε ήταν οι κομμουνιστές που έπρεπε
να εκδιωχθούν από το Χόλυγουντ. Σήμερα είναι οι φερόμενοι ως αντισημίτες. Τότε ήταν
ο Τσάρλι Τσάπλιν και ο Λουis Μπουνιουέλ
που έμπαιναν στη «μαύρη λίστα». Σήμερα είναι ο Χαβιέ Μπαρδέμ και η Πενέλοπε
Κρουζ. Βραβευμένοι με Όσκαρ αμφότεροι, οι δυο Ισπανοί ηθοποιοί (που είναι
ζευγάρι στη ζωή) εξόργισαν το εβραϊκό κατεστημένο του Χόλυγουντ επειδή τόλμησαν
να καταγγείλουν το αιματοκύλισμα στη Γάζα.
Τα «προβλήματα» ξεκίνησαν στις 28
Ιουλίου όταν ο Μπαρδέμ, η Κρουζ, ο σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ και δεκάδες άλλοι Ισπανοί καλλιτέχνες έβαλαν
την υπογραφή τους σε επιστολή με την οποία καταδίκαζαν «τη γενοκτονία που διαπράττουν
οι κατοχικές δυνάμεις του Ισραήλ στη Γάζα».
Μερικές ημέρες νωρίτερα, ο 45xpovos Μπαρδέμ
είχε δημοσιεύσει άρθρο-παρέμβαση στην εφημερίδα «ΕΙ Diario» στο οποίο μιλούσε επίσης
για «γενοκτονία» και καταδίκαζε τη «βαρβαρότητα» ms ισραηλινής
«Kατοχής».
Άμεση αντίδραση.
Εγκλωβισμένο μέσα σε μια στρεβλή
αντίληψη περί επιλεκτικής πολιτικής ορθότητας και με τα εβραϊκά επιχειρηματικά
συμφέροντα να ορίζουν τις εμμονές
του, το (κατά τα άλλα πρωτοποριακό και δημοκρατικό) Χόλυγουντ αντέδρασε άμεσα
και οργισμένα. Κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας (μεγαλοπαραγωγοί στην
πλειονότητά tous)
φέρονται να εκδήλωσαν σε κατ' ιδίαν συζητήσεις την πρόθεση να αποκλείσουν το
δίδυμο Μπαρδέμ-Κρουζ από την «αγορά». «Θα δυσκολευτούν να βρουν δουλειά», ήταν
η φράση-απειλή που ακουγόταν στους κύκλους των
μεγαλοπαραγόντων για τους οποίους προφανώς κάθε κριτική ενάντια στο Ισραήλ (αλλά
και κάθε έκφραση αλληλεγγύη προς τους Παλαιστινίους) ισοδυναμεί με
αντισημιτισμό.
Επιρρεπείς στο κυνήγι μαγισσών,
διάφοροι «καλοθελητές» έσπευσαν να επιτεθούν ανοιχτά στο ζεύγος Μπαρδέμ-Κρουζ.
Ο Ράιαν Κάβανα, διευθυντής της εταιρείας παραγωγής
«Relativity Media», τους κατηγόρησε
για «άγνοια» και «αντισημιτισμό». Υποστήριξε μάλιστα πως δέχτηκε περί τα 500
μηνύματα συμπαράστασης και από άλλους υψηλά
ιστάμενους παράγοντες της βιομηχανίας.
Οι Μπαρδέμ και Κρουζ εξαναγκάστηκαν σε δημόσια απολογία. «Απεχθανόμαστε τον
αντισημιτισμό και δεν είμαστε σε καμία περίπτωση αντισημίτες.
Μόνη ευχή μας είναι
να υπάρξει ειρήνη στο Ισραήλ και τη Γάζα», ήταν η απάντηση του ζεύγος.
Κοινό μυστικό.
Οι παροικούντες την
Ιερουσαλήμ προφανώς δεν πέφτουν από τα σύννεφα. Το Χόλυγουντ άλλωστε
«διευθύνεται από Εβραίους και ανήκει σε Εβραίους». Αυτό είχε υποστηρίξει ο
Μάρλον Μπράντο σε εκπομπή του Λάρι Κινγκ το 1996. «Η Γάζα είναι πολύ μπερδεμένη
υπόθεση. Και ποτέ δεν ξέρεις ποιανού την οικονομική βοήθεια θα χρειαστείς για
την επόμενή σου ταινία», σχολιάζει χαρακτηριστικά ένας
παράγοντας της βιομηχανίας, και το σχόλιό του εξηγεί σε μεγάλο
βαθμό γιατί κανείς στο Χόλυγουντ δεν τολμάει να βγει και να μιλήσει ανοιχτά
υπέρ των Παλαιστινίων (παρά το γεγονός πως κάνουν ταινίες για τη Συρία, το
Ιράν, το Ιράκ κ.α.).
Δεν είναι τυχαίο πως διάφοροι ακτιβιστές-αστέρες,
γνωστοί για την ευαισθησία
tous στην
Αφρική και τη Συρία, onως
για παράδειγμα ο Σον Πεν και ο Τζορτζ Κλοΰνεϊ, επιλέγουν να μη θίγουν ζητήματα
σχετικά με το Ισραήλ. Μάλλον δεν είναι τυχαίο επίσης
πως η μέλλουσα σύζυγος του Κλούνεϊ και γνωστή δικηγόρος, Αμάλ
Αλαμουντίν, αρνήθηκε την πρόταση που της έγινε
από τον ΟΗΕ να διερευνήσει πιθανές παραβιάσεις
ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το Ισραήλ στη Γάζα.
Ενδεικτικά του κλίματος αυτολογοκρισίας
που επικρατεί γενικά στην αμερικανική βιομηχανία του θεάματος
είναι και κάποια άλλα περιστατικά: το γεγονός για παράδειγμα πως η ποπ
τραγουδίστρια Ριάνα απέσυρε εσπευσμένα και εν μέσω απολογιών προς όσους «προσεβλήθησαν»
το #FreePalestine τιτίβισμα
που είχε ανεβάσει στο Twitter.
Δεν
είναι λίγοι ωστόσο εκείνοι που έχουν κατά καιρούς επαναλάβει
εκείνη τη ρήση του Μπράντο πως «το
Χόλυγουντ διοικείται από Εβραίους».
Περίπου
το ίδιο είπε πρόσφατα σε συνέντευξη του στο «Playboy” ενώ η
πιο φημισμένη περίπτωση είναι αυτή του Μελ Γκίμπσον
ο οποίος έμελλε να
«εξοστρακιστεί» από το Χόλυγουντ (δεν θα
παίξει καν στο νέο Mad Max») έπειτα από αντισημιτικά σχόλια που έκανε το
2006. Η αλήθεια είναι πάντως πως στην πράξη το Χόλυγουντ όντως διοικείται από
Εβραίους (πριν κάποια χρόνια τα στατιστικά τους παρουσίαζαν να
κατέχουν το 60% των διοικητικών θέσεων στη βιομηχανία). Μάλιστα, κάποιοι (όπως ο
συγγραφέας Νιλ Γκάμπλερ στο βιβλίο «Αn Empire of Their Own: How the Jews Invented Hollywood” υποστηρίζουν πως ουσιαστικά οι Εβραίοι «επινόησαν»
το Χόλλυγουντ. Χαρακτηριστική η περίπτωση της “Paramount” και του
αφεντικού της Σάμερ Ρέντστoουν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου