Τo ρεπορτάζ αναδεικνύει το iefimerida.gr και αφορά στην 29χρονη Μπρίτανι Μέιναρντ, καθώς, λίγο πριν κλείσει τα 30 της χρόνια διαγνώσθηκε με επιθετική μορφή καρκίνου στον εγκέφαλο.
Αποφάσισε, λοιπόν, να βάλει τέλος στη ζωή της γιατί, όπως δηλώνει, θέλει να πεθάνει με αξιοπρέπεια, ενώ, αυτό θα συμβεί με ευθανασία την 1η Νοεμβρίου.
Οι γιατροί της είπαν ότι έχει μόνο έξι μήνες ζωής και πως ο θάνατός της θα είναι αργός και επίπονος και για το λόγο αυτό η Μπρίτανι θέλησε να κάνει ευθανασία.
Στην πολιτεία της Καλιφόρνια, όπου διέμενε, δεν επιτρέπεται η ευθανασία και η Μέιναρντ αναγκάστηκε να μεταφερθεί στο Ορεγκον, όπου, την 1η Νοεμβρίου, μία ημέρα μετά τα γενέθλια του συζύγου της θα βάλει τέλος στη ζωή της.
Η ίδια δηλώνει ότι δεν είναι αυτόχειρας, δεν θέλει να πεθάνει, αλλά θέλει να φύγει από τη ζωή με τους δικούς της όρους.
«Αν ήθελα να αυτοκτονήσω θα το έκανα νωρίτερα, για να γλιτώσω από τους φρικτούς πόνους» υποστηρίζει, ενώ, προσθέτει ότι έχει ήδη στα χέρια της τη θανατηφόρα συνταγή που θα χρησιμοποιήσει σε 24 ημέρες.
Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι: αυτοκτονεί ή δεν αυτοκτονεί; Ή ίδια, λέει όχι, αλλά επιλέγει να φύγει από τη ζωή με τους δικούς της όρους! Μα και όσοι αυτοκτονούν, δεν επιλέγουν να φύγουν από τη ζωή με τους όρους που αυτοί έχουν καθορίσει; Άρα, αυτοκτονεί!
Το επόμενο ερώτημα είναι: Είναι θεμιτό να επιλέγει ο άνθρωπος να τελειώσει τη ζωή του όποτε αυτός θέλει; Η ζωή είναι δική του ή δανεισμένη από τον Θεό; Μήπως λοιπόν ασεβείς προς τον Θεό με την πράξη της ευθανασίας; Ο ίδιος ο Χριστός δεν πέθανε με μαρτυρικό θάνατο πάνω στον σταυρό; Υπάρχει πιο τρανταχτό παράδειγμα για να καταρρίψει τους ισχυρισμούς της άτυχης Μέιναρντ;
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Είδηση :
«Αν ήθελα να αυτοκτονήσω θα το έκανα νωρίτερα, για να γλιτώσω από τους φρικτούς πόνους» υποστηρίζει, ενώ, προσθέτει ότι έχει ήδη στα χέρια της τη θανατηφόρα συνταγή που θα χρησιμοποιήσει σε 24 ημέρες.»
κχ
Αυτά δηλώνει η εκ νεοπλασίας του εγκεφάλου πάσχουσα κα. Μπρίτανι Μέιναρντ και η γνώμη του γράφοντος είναι ότι η νεοπλασία (καρκίνος) , αναπτύχθηκε στον ήδη προ-υπάρχοντα νεόπλαστο εγκέφαλο. Η νεοπλασία δεν είναι κάτι που συμβαίνει de novo, δηλαδή σαν κάτι νέο. Προϋποθέτει σταδιακή μετάλλαξη της οντολογίας του ανθρωπίνως υπάρχειν, όπως, για παράδειγμα, είναι η συστηματική διδασκαλία της δημιουργίας κατόπιν μιας τυχαίας μεγάλης έκρηξης (big bang) και της επακόλουθης εξελικτικής ανθρωποποίησης των πιθήκων.
Τα ανωτέρω επί θεωρητικής βάσης και δεκτή η οποιαδήποτε αντιλογία. Άλλωστε, αυτό που μόλις έγραψα είναι μια δυσκόλως επαληθεύσιμη γνώμη ή άποψη, η οποία, όπως συμβαίνει σε όλες τις θεωρητικές προτάσεις, χρήζει αποδείξεως. Μη ξεχνάμε όμως ότι θεωρητικές προτάσεις, που αφορούν στα θέματα του υπαρξιακού μας είναι (οντολογία) , δεν είναι επαληθεύσιμες στο ερευνητικό εργαστήριο. Το πείραμα και η απόδειξη στις περιπτώσεις αυτές, είναι η πράξη ζωής, που έχει κάθε άνθρωπος, κάτι που συνδέεται άμεσα με την θεωρία του βίου.
Εν πάση περιπτώσει, για να ξεφύγουμε από τα δύσκολα το θέμα ανάγεται στην εμπλοκή που προκύπτει. Και αυτή είναι ο ρόλος της Ιατρικής και των γιατρών.
Γνωστού όντως ότι έχουμε τώρα το επιστημονικό επίτευγμα της εξωσωματικής γονιμοποίησης, οι σημερινοί γιατροί μπορεί να καυχώνται ότι αυτοί δίνουν ζωή, άρα, μπορούν να την αφαιρούν, όταν τα προγνωστικά τους δεν είναι καλά, όπως στην υπό συζήτηση περίπτωση. Είναι βέβαια εντελώς αφελές - το ηπιότερο που μπορώ να γράψω - να υποστηρίζεται ότι ισχύει αυτό. Οι γιατροί δίνουν ζωή από προϋπάρχουσα ζωή, από προϋπάρχον υλικό ζωής. Δεν δημιουργούν ζωή "εκ του μη όντος". Το "μη ον" είναι στην απόλυτη δικαιοδοσία του αγίου Θεού, νοουμένου ότι είναι έννοια εντελώς ακατάληπτη, σε αναφορά προς το άπειρον του Θεού : «Ἄπειρον οὖν τὸ θεῖον καὶ ἀκατάληπτον, καὶ τοῦτο μόνον αὐτοῦ καταληπτόν, ἡ ἀπειρία καὶ ἡ ἀκαταληψία» (Αγ, Ιωαν. Δαμασκηνός).
Ας δούμε όμως κάτι ακόμη, για να καταλάβουμε αυτό το "μη ον" του Θεού.
"Ἀρκτέον οὖν οὕτω πάλιν. Θεὸν νοῆσαι μὲν χαλεπὸν, φράσαι δὲ ἀδύνατον, ὥς τις τῶν παρ᾽ Ἕλλησι θεολόγων ἐφιλοσόφησεν, - οὐκ ἀτέχνως ἐμοὶ δοκεῖν, ἵνα καὶ κατειληφέναι δόξῃ τὸ χαλεπὸν εἰπεῖν, καὶ διαφύγῃ τῷ ἀνεκφράστῳ τὸν ἔλεγχον -, ἀλλὰ φράσαι μὲν ἀδύνατον ὥς ὁ ἐμὸς λόγος, νοῆσαι δὲ ἀδυνατώτερον. τὸ μὲν γὰρ νοηθὲν τάχα ἂν λόγος δηλώσειεν, εἰ καὶ μὴ μετρίως, ἀλλ᾽ ἀμυδρῶς γε ( ... ) τὸ δὲ τοσοῦτον πράγμα τῇ διανοίᾳ περιλαβεῖν πάντως ἀδύνατον καὶ ἀμήχανον ... "
Μτφ. Πρέπει λοιπὸν νὰ θέσωμεν ὡς ἀρχήν τὸ ἑξῆς ποὺ εἶπε κάποιος, ἐπιτυχῶς κατὰ τὴν γνώμην μου, ἀπό τοὺς Ἕλληνας θεολόγους φιλοσοφώντας περὶ Θεοῦ. εἶνε δύσκολον νὰ κατανοήσωμεν τὸν Θεόν, ἀδύνατον δὲ νὰ τὸν ἐκφράσωμεν. Ἔτσι, και ἀπέδειξεν ὅτι ἔχει καταλάβει ἐκεῖνο ποὺ δυσκόλως ἐκφράζεται, ἀλλά καὶ ἀπέφυγε τὸν ἔλεγχον τοῦ ὅτι δὲν τὸν ἐκφράζει. Ἐγὼ ὅμως προσθέτω, ὅτι εἶνε μὲν περισσότερον (αδύνατο) νὰ τὸν ἐκφράσῃ κανεὶς, αλλ᾽ εἶνε περισσότερον ἀδύνατον νὰ τὸν κατανοήσῃ. Διότι ὅ,τι μὲν ἔχει κατανοήσει κανεὶς, θὰ ἠμποροῦσε. ἴσως νὰ τὰ ἐκφράσῃ, ἂν ὄχι ἱκανοποιητικῶς, τουλάχιστον ἀσαφῶς, ( ... ) Τὸ νὰ περιλάβῃ ὅμως κανεὶς εἰς τὴν σκέψιν του ἕνα τόσον σπουδαῖον πρᾶγμα, εἶνε ἀδύνατον καὶ ἀκατόρθωτον (1)
Μετά από αυτά δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε πού ακριβώς εντοπίζεται η εμπλοκή της Ιατρικής και οπωσδήποτε των γιατρών. Οι οποίοι παιδιόθεν διδάσκονται, μέχρι ακόμη και της περατώσεως των ακαδημαϊκών τους σπουδών, ότι προερχόμαστε από μια τυχαία συμπαντική έκρηξη και την μετά ταύτα έλευση των εξελίξιμων πιθήκων. Ο άνθρωπος προέρχεται από το τίποτα και εκεί καταλήγει.
(1) Λόγος ΚΗ' Γρηγορίου Θεολόγου, Ἕλληνες Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, Πατερικαὶ Ἐκδόσεις «Γρηγόριος ὁ Παλαμάς» ( http://pateress.blogspot.gr/2010/01/blog-post_9252.html )