Την ώρα που στη χώρα ξεφυτρώνουν σαν
μανιτάρια τα σκάνδαλα διαφθοράς και μαύρου χρήματος, υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ μοιράζουν αφειδώς
χιλιάδες ευρώ για επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών!
·
Αμοιβή γραμματειακής υποστήριξης 22.000 ευρώ για ένα άτομο!
·
Συνταξιούχος-πολυθεσίτης
επιβλέπει τα προγράμματα!
·
Με πρόσχημα την …ποιότητα
επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, κάποιοι μασάνε χοντρά λεφτά!
Το επίσημο site του ΙΕΠ
υποδέχεται τον επισκέπτη στα Αγγλικά. Ένα απλό κλικ τον μεταφέρει στην ελληνική γλώσσα και τον ξεναγεί
στον …υπέροχο κόσμο με τα επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών!
Του
Μάκη Βραχιολίδη
Το
περασμένο καλοκαίρι η κυβέρνηση Σαμαρά μέσα εν μία νυκτί, όπως συνηθίζει άλλωστε
να το κάνει για να φανεί αρεστή στους τροϊκανούς, αποκεφάλισε εργασιακά 2.500
περίπου εκπαιδευτικούς της Τεχνικής εκπαίδευσης. Κατήργησε σχολές των ΕΠΑΛ και
ΕΠΑΣ, έσυρε ουσιαστικά εκτός σπουδών πάνω από 26.000 μαθητές κι έριξε στην
ανεργία ή διαθεσιμότητα χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Κι ενώ
φαίνεται πως όλα αυτά τα έκανε για να εξοικονομήσει χρήματα, κάποια… καλά παιδιά πάνε κατευθείαν στο Ταμείο και
μασάνε πολλά λεφτά μέσω επιμορφωτικών σεμιναρίων!
Στο esos.gr διέρρευση
πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την επιμόρφωση 25.000 εκπαιδευτικών της
Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης με τίτλο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - Β’ ΦΑΣΗ».
Πακτωλός χρημάτων σε αμοιβές και δαπάνες
Ανατρέχοντας στις σελίδες 9 και 10 της πρότασης,
διαπιστώνονται τα εξής:
4.000.000 € προβλέπονται για
«Συντονισμό και Παρακολούθηση της υλοποίησης (του προγράμματος)»!
3.500.000 € προβλέπονται για
«Ανάπτυξη επιστημονικών και τεχνολογικών εργαλείων, εγκατάσταση και
λειτουργία συστημάτων και υποδομών υλοποίησης της πράξης»!
700.000 € προβλέπονται
για τον «Σύμβουλο Τεχνικής Υποστήριξης του Έργου»!
1.000.000 € προβλέπονται
για «Εξωτερική Αξιολόγηση της πράξης»!
1.000.000 € προβλέπονται για
«Δράσεις Δημοσιότητας»!
3.300.000 € προβλέπονται για
«Διατροφή»!
Όσοι έχουν εμπειρία από παρόμοια
προγράμματα μπορούν να κατανοήσουν ότι σύμφωνα με τη διατύπωση της πρότασης και
τον προτεινόμενο προϋπολογισμό, οι αμοιβές που θα διατεθούν και οι δαπάνες
που υλοποιηθούν είναι υπερβολικά κοστολογημένες και ανισομερείς υπέρ
συγκεκριμένων και στοχευμένων δράσεων που δεν στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας
επιμόρφωσης, αλλά στην βελτίωση των αμοιβών όσων εμπλέκονται στον συντονισμό
και στην προετοιμασία του προγράμματος.
Ειδικότερα και σύμφωνα με όσα επίσημα περιέχει η πρόταση:
160
ευρώ ανά
επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα δαπανηθούν για το «συντονισμό» της υλοποίησης του προγράμματος, ποσό που
θα πάει σε αμοιβές φυσικών προσώπων.
140
ευρώ ανά
επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα δαπανηθούν για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού.
20 ευρώ ανά επιμορφούμενο
εκπαιδευτικό θα δαπανηθούν για
εκπαιδευτικό υλικό που θα χορηγηθεί δωρεάν.28 ευρώ ανά επιμορφούμενο
εκπαιδευτικό θα είναι η αμοιβή του
«Συμβούλου» Τεχνικής Υποστήριξης του έργου».
50 ευρώ ανά επιμορφούμενο
εκπαιδευτικό θα πάρει αμοιβή ο
«Εξωτερικός αξιολογητής του προγράμματος».
50 ευρώ ανά επιμορφούμενο
εκπαιδευτικό θα στοιχίσουν οι "δράσεις δημοσιότητας" (αφίσσες, έντυπα και δεξιώσεις).
132
ευρώ ανά
επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα στοιχίσει η
διατροφή του.
Όπως γίνεται αντιληπτό, για όλα έχει προβλέψει το πρόγραμμα. Μεγάλα ποσά για
τον κάθε εκπαιδευτικό (20 ευρώ για τα φυλλάδια που θα του χορηγηθούν), εκτός
από τη γνώση που θα αποκτήσει βέβαια, αλλά πραγματική και άξια αμοιβή (160 +
140 ευρώ ανά εκπαιδευτικό) για όσους συντονίσουν το πρόγραμμα και
αναπτύξουν το εκπαιδευτικό υλικό που όπως ομολογείται είναι ήδη έτοιμο
(σελίδα 5 § (β) ΙΙ) και μόνο μικρές μεταβολές θα υπάρξουν σ’ αυτό.
Για αμοιβές ή μάλλον αποζημιώσεις των εκπαιδευτικών
που θα επιμορφωθούν δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, ούτε κάποιο είδος παροχής για
τα σχολεία στις εγκαταστάσεις των οποίων θα γίνουν τα επιμέρους επιμορφωτικά
σεμινάρια.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για την πρόβλεψη δαπάνης 132 ευρώ ανά εκπαιδευτικό για τη διατροφή του. Πιθανόν
στην κρίση που υπάρχει ο συντάκτης του προγράμματος να έχει προβλέψει την
σύμβαση με κάποιο εστιατόριο που
θα παρέχει «αξιοπρεπή» γεύματα στους εκπαιδευόμενους αν αναλογισθεί
κάποιος ότι η μέση διάρκεια των επιμορφωτικών σεμιναρίων είναι 28,5 ώρες.
Αμοιβή
γραμματειακής υποστήριξης 22.000 ευρώ για
ένα άτομο!
Μία μικρή έρευνα στο διαδίκτυο και
το Διαύγεια έδειξε ότι σε όλα ή σχεδόν όλα τα χρηματοδοτούμενα
προγράμματα του ΙΕΠ, το συντονισμό και τις υποστηρικτικές δράσεις υλοποίησης
του, όπως και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων αναλαμβάνουν μέλη της
διοίκησης του, σύμβουλοι κάθε βαθμού και κάθε κατηγορίας επιστημονικό και
διοικητικό προσωπικό που ανήκει στο Ινστιτούτο. Όσο για τις αμοιβές του εμείς
απλώς θα αναφέρουμε την αμοιβή
γραμματειακής υποστήριξης για πρόγραμμα eTwinning διάρκειας 8 μηνών που
έφθασε μόνο για ένα άτομο 22.000
ευρώ.
Κρίνετε και υπολογίστε. Έτσι κι αλλιώς αυτές οι αμοιβές είναι εκτός Μνημονίου.
Τα μέλη της διοίκησης του ΙΕΠ που θα
επιβλέψουν -με τον ένα ή άλλο τρόπο- το πρόγραμμα επιμόρφωσης, λόγω …αρμοδιότητας.
Πρόεδρος:
Σωτήριος Γκλαβάς: Συνταξιούχος εκπαιδευτικός, πρώην στέλεχος
του Π.Ι., πρώην Διευθυντής Γραφείου Υπουργού με υπουργό τον κ. Μπαμπινιώτη,
Μέλος του Δ.Σ. της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας (Πρόεδρος ο κ. Μπαμπινιώτης)
Αντιπρόεδρος: Ιωάννης Κουμέντος: Δάσκαλος,
πρώην Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Αττικής, Σχολικός
σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης κατ’ απονομή λόγω νόμου.
Μέλη:
Ηλίας Ματσαγγούρας: Καθηγητής (ή συνταξιούχος καθηγητής) του ΕΚΠΑ,
εμπνευστής της ερευνητικής εργασίας (projekt) με συμμετοχή σε πολλά χρηματοδοτούμενα
από το ΕΣΠΑ προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και όχι μόνο, μέλος της
επιτροπής σύνταξης της πρότασης για την αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών
Θεμιστοκλής Παναγιωτόπουλος: Καθηγητής
του Παν/μίου Πειραιώς
Παρασκευάς Γιαλούρης: Σχολικός
σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Πρόεδρος της Επιτροπής σύνταξης της
πρότασης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, Πρόεδρος ΠΕΚ Ηλιούπολης και
Πρόεδρος Βαθμολογικού Κέντρου.
Ιωάννης Αντωνίου: εκπαιδευτικός
ΠΕ02, διευθυντής του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
Γεώργιος Τύπας: Σύμβουλος Α
του Ι.Ε.Π.
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ-ΠΟΛΥΘΕΣΙΤΗΣ ΕΠΙΒΛΕΠΕΙ ΤΑ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ!
Την ώρα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί
πετάχτηκαν στον καιάδα της ανεργίας, ένας συνταξιούχος απολαμβάνει τη θέση του
επικεφαλής των επιμορφωτικών προγραμμάτων. Πρόκειται για τον Σωτήρη Γκλαβά
(φωτό).
Για τους μη έχοντες πληροφόρηση αξίζει ν’ αναφερθεί ότι ο κ. Γκλαβάς μετά την
κατάργηση της Ειδικής Γραμματείας
Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (31/12/2013) στην οποία είχε τοποθετηθεί,
ανέλαβε με «αξιοκρατικές» διαδικασίες τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ, θέση που
παρέμενε κενή έως ότου έλθει να την παραλάβει ο ίδιος.
Σήμερα ο κ. Γκλαβάς φαίνεται πως πατάει
σε δύο «βάρκες»: 1η. Είναι πρόεδρος στο ΙΕΠ και 2η. Σύμφωνα με πληροφορίες
παραμένει στο γραφείο του ειδικού γραμματέα ασκώντας ουσιαστική πολιτική, χωρίς
όμως να υπογράφει κανένα έγγραφο.
Πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα
συνεχίσει να απασχολείται και στις δύο θέσεις έως ότου ορισθεί Γενικός
Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης!!!
Μήπως ο κ. Αρβανιτόπουλος μπορεί να εξηγήσει πώς και γιατί συμβαίνει αυτή η
εξοργιστικά προνομιακή μεταχείριση υπέρ του κ. Γκλαβά;. Μήπως δεν υπάρχει κανείς
άλλος σε όλη τη Α/θμια ή την Β/θμια Εκπαίδευση που να έχει τις ικανότητες του
κ. Γκλαβά ή που να γνωρίζει τα θέματα της συγκεκριμένης αρμοδιότητας; Ε,
κύριε υπουργέ;
Εκτός και αν είναι το μέγεθος της εμπιστοσύνης που μπορεί να εμπνεύσει ο πολυθεσίτης και συνταξιούχος κ. Σωτήρης
Γκλαβάς, που πέραν των άλλων, κατέχει και θέση στο διοικητικό συμβούλιο της Φιλεκπαιδευτικής
Εταιρίας (Αρσάκεια) του ισοβίου προέδρου κ. Μπαμπινιώτη.
Βέβαια ο κ. Γκλαβάς ως έμπειρος… συνταξιούχος
«κουβάλησε» και στη νέα του θέση ως άτυπο σύμβουλό του τον κ. Αλεβίζο, επίσης συνταξιούχο,
Διευθυντή Ειδικής Αγωγής.
Aναζητήσαμε
τον κ. Γκλαβά προκειμένου ν’ απαντήσει σε μερικά ερωτήματά μας αλλά από το
γραφείο του μας είπαν ότι απουσίαζε σε πολύωρη σύσκεψη. Αχ αυτές οι συσκέψεις!
Και ειδικά για ,,,συνταξιούχους είναι εξαιρετικά επίπονες!
Το
πρόγραμμα επιμόρφωσης των 25.000 εκπαιδευτικών
Εάν καταλάβετε τίποτε από τα όσα περιλαμβάνει το πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, παρακαλούμε
ειδοποιήστε μας.
Είναι δομημένο κατά τρόπο που να
επιτυγχάνει τρείς στόχους:
α) Πρώτος στόχος είναι η εκ
των πραγμάτων θεσμοθέτηση τομών, δομών και δράσεων που οραματίσθηκε η …επαναστάτρια
κ. Διαμαντοπούλου και περιέλαβε στα σχέδια της, «Νέο Σχολείο» και
Τεχνολογικό Λύκειο, σχέδια που δεν πρόλαβε να υλοποιήσει, όπως
Εισαγωγή του θεσμού των μεντόρων (mentoring and coaching), Ερευνητικές
εργασίες (projects), Εγγραμματισμός, Δράσεις Δημοσιότητας, Αυτοαξιολόγηση
σχολικής μονάδας, κλπ.
β) Δεύτερος στόχος είναι η δράση που
αποτελεί διακαή πόθο του κ Γκλαβά από την εποχή που ήταν στο Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο. Η σύνταξη και αξιολόγηση νέων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών
για την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιθανόν
θα αναπολεί την περίοδο Αρσένη και την διάθεση τεράστιων ποσών για
τη σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικών βιβλίων της
Επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στην πρόταση και στη σελίδα 5 αναφέρεται
επιγραμματικά «Επιμόρφωση σε σχέση με το εκπαιδευτικό έργο, δηλαδή, επιμόρφωση
στα νέα προγράμματα σπουδών
Πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο,
Λύκειο, Επαγγελματικό Λύκειο), τον εγγραμματισμό (!!!), με σκοπό την
αναβάθμιση στα αναμενόμενα επίπεδα του εγγραμματισμού (literacy) στη γλώσσα και
τις θετικές επιστήμες των μαθητών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (5-15 ετών) και
τις ερευνητικές εργασίες (project) και τη διερευνητική μάθηση».
γ) Ο τρίτος και σπουδαιότερος στόχος
είναι το .. «Ταμείο», δηλαδή οι αμοιβές που θα προκύψουν από την
υλοποίηση του προγράμματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι οποίες μάλιστα
όπως έχουν ορισθεί είναι ιδιαίτερα πλουσιοπάροχες.
Αυτή καθ’ αυτή η πρόταση δείχνει και αποδεικνύει δύο πράγματα: είτε η Νέα
Δημοκρατία και ο Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Αρβανιτόπουλος δεν έχουν κανένα
σχέδιο για την στοιχειώδη και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε
είχε ήδη συμφωνήσει ως αντιπολίτευση με την τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για
την περίφημη μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου, αφού όλα όσα περιγράφονται στο, υπό
έγκριση, πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών δεν είναι τίποτα άλλο παρά
«δράσεις» που περιλαμβάνονται στις προτάσεις της για το Νέο Σχολείο και το
Τεχνολογικό Λύκειο.
Το παραπάνω ρεπορτάζ αναδεικνύει και ο
διαδικτυακός ιστότοπος vukentra.gr.
"Ελεύθερη Ώρα"