Σελίδες

Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ. ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΕΥΡΩ! ΛΑΓΟΣ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ, ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ!

ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ELA !!! ΤΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΜΩΣ ΟΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ;;;

Γράφει ο Κυριάκος Τόμπρας
Τι να καταλάβουν τα ζώα, οι ψεκασμένοι και οι αγράμματοι πολιτικοί αρχηγοί, υπουργοί, βουλευτές και υποψήφιοι, που δεν γνωρίζουν τι είναι και πως λειτουργεί το ευρωσύστημα ;;;

ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΥΣ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ, ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΓΙΝΑΝ ΛΑΓΟΙ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ, ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟΥ GREXIT ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ !!!

Η ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ διαβάζει ΥΠΕΡΒΑΣΗ και ότι λέει για το τραπεζικό σύστημα είναι πάντα απόλυτα σωστό και τεκμηριωμένο !!!

ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2014/12/44-ela.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/blog-post_6.html



Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΧΕΙ ΧΟΡΗΓΗΣΕΙ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ 2011 ΕΚΤΑΚΤΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ELA ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Η ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ !!! 

Με τους νόμους 3723/2008/ΦΕΚ 250/09-11-2008, 3845/2010/ΦΕΚ 65/06-05-2010, 3872/2010/ΦΕΚ 148/03-09-2010, 3965/2011/ΦΕΚ 113/18-11-2011, 4031/2011/ΦΕΚ 256/09-12-2011, 4056/2012/ΦΕΚ 52/12-03-2012 και της ΠΝΠ/ΦΕΚ 203Α/14.09.2011, αποφασίστηκε η ενίσχυση της ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών, με την παροχή εγγυήσεων και ενεχύρων του Ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου αυτές να προσφύγουν στους χρηματοδοτικούς πόρους της ΕΚΤ και του Μηχανισμού Έκτακτης Παροχής Ρευστότητας της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Ε.Κ.Τ.), ήτοι του λεγόμενου «Emergency Liquidity Assistance (ELA)», κατά την από 01/03/2003 ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ του Μνημόνιου Συμφωνίας για υψηλού επιπέδου αρχές της συνεργασίας μεταξύ των αρχών τραπεζικής εποπτείας και των Κεντρικών Τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε καταστάσεις διαχείρισης κρίσεων, του λεγόμενου «M.O.U. - Memorandum of Understanding on high-level principles of co-operation between the banking supervisors and central banks of the European Union in crisis management situations», που παρέχει ρευστότητα στις τράπεζες που λειτουργούν στην Ευρωζώνη όταν αυτές αδυνατούν να δανειστούν από τη διατραπεζική αγορά ή από την ίδια την Ε.Κ.Τ. μέσω της κανονικής διαδικασίας, από τον οποίο, δυνάμει των ΠΝΠ/ΦΕΚ 203Α/14.09.2011, ν. 4031/2011/ΦΕΚ 256Α/09.12.2011 και ν. 4056/2012/ ΦΕΚ 52Α/12.03.2012, οι ελληνικές τράπεζες άντλησαν συνολικά ποσά ρευστότητας 90 δις ευρώ και, ειδικότερα, συνολικά ποσά 30 δις ευρώ ανά εκταμίευση και ΦΕΚ, τα οποία καλύφθηκαν στο σύνολό τους με εγγυήσεις ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου.

Πως τυπώνουν λεφτά οι περιφερειακές κεντρικές τράπεζες !!!

Του Γιώργου Καισάριου

Θα ήθελα να συνεχίσω λίγο το χτεσινό θέμα. Κατ΄ αρχάς να εξηγήσουμε τι είναι και τι κάνει η κεντρική τράπεζα, διότι νομίζω ότι δεν είναι γνωστό πως η κεντρική τράπεζα τυπώνει χρήμα και γιατί.
Η κεντρική τράπεζα, εκτός από το λίγο αρχικό κεφάλαιο, δεν έχει χρήμα. Το όποιο χρήμα εκδίδει, το εκδίδει βάσει ενεχύρου. Για παράδειγμα, σε περιόδους κρίσης χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μπορούν να δώσουν κάποιο ενέχυρο στην κεντρική τράπεζα (discount window) και να πάρουν ρευστότητα.
Αυτή τη ρευστότητα όμως η κεντρική τράπεζα δεν την έχει. Την τυπώνει (εκδίδει) αν θέλετε επιτόπου, πιστώνοντας τους λογαριασμούς στην κεντρική τράπεζα, των ιδρυμάτων που ζήτησαν αυτή τη ρευστότητα. Υπό αυτή την έννοια, η κεντρική τράπεζα τυπώνει χρήμα.
Ναι, οι περιφερειακές τράπεζες μπορούν να τυπώσουν χρήμα υπό την πιο πάνω ερμηνεία. Το ανακαλύψαμε οι περισσότεροι από εμάς το 2010, όταν η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας τύπωσε ξεχωριστά από το ευρωσύστημα περίπου 80 δισ. ευρώ (αν θυμάμαι καλά). Αργότερα η ΤτΕ τύπωσε περίπου 110 δισ. ευρώ με τον ίδιο τρόπο. Έκανε χρήση αυτό που λέμε συναλλαγές ELA.
Οι συναλλαγές ELA κυριολεκτικά είναι λεφτά που τυπώνει η περιφερειακή κεντρική τράπεζα και δεν συμπεριλαμβάνονται στο ενεργητικό της ΕΚΤ. Οι συναλλαγές αυτές θεωρητικά έχουν μεγάλο ρίσκο και για αυτό τον λόγο δεν αποτελούν μέρος του ενεργητικού της ΕΚΤ.
Οι συναλλαγές αυτές επιτρέπονται με βάση τηνπαράγραφο 14.4 της συνθήκης της ΕΚΤ, που ουσιαστικά αφήνει πολλά περιθώρια για τις περιφερειακές κεντρικές τράπεζες να κάνουν νομισματικές πράξεις, πιο δημιουργικές και από την ΕΚΤ την ίδια.
14.4. National central banks may perform functions other than those specified in this Statute unless the Governing Council finds, by a majority of two thirds of the votes cast, that these interfere with the objectives and tasks of the ESCB. Such functions shall be performed on the responsibility and liability of national central banks and shall not be regarded as being part of the functions of the ESCB.

μετάφραση:
14.4. Οι εθνικές περιφερειακές κεντρικές τράπεζες μπορούν να εκτελέσουν και λειτουργίες άλλες από εκείνες που καθορίζονται στο καταστατικό αυτό, εκτός αν, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφανθεί, με πλειοψηφία των δύο τρίτων, ότι αυτές (οι λειτουργίες) προσκρούουν στους στόχους και τα καθήκοντα του ESCB. Τέτοιες λειτουργίες εκτελούνται με την ευθύνη των εθνικών κεντρικών τραπεζών και δεν θεωρούνται ότι αποτελούν μέρος των λειτουργιών του ESCB.
Και όπως λέει η παράγραφος 14.4, όταν η περιφερειακή κεντρική τράπεζα κάνει τέτοιες συναλλαγές, αναλαμβάνει την ευθύνη η ίδια και οι πράξεις αυτές δεν θεωρούνται πράξεις της ΕΚΤ.
 
Με λίγα λόγια, δεν αποτελούν μέρος του ισολογισμού της ΕΚΤ. 
Που σημαίνει ότι την ρευστότητα την προσφέρει η περιφερειακή κεντρική τράπεζα άρα ναι, μπορεί να τυπώσει χρήμα.
Τώρα, αν υποθέσουμε ότι η ΕΚΤ θα αφήσει τις κεντρικές τράπεζες να κάνουν κάποιου είδους QE, σημαίνει ότι οι περιφερειακές τράπεζες θα δώσουν αυτή τη ρευστότητα και όχι η ΕΚΤ. Το γεγονός ότι το ρίσκο θα το αναλάβουν οι περιφερικές τράπεζες (το ρίσκο της χασούρας δηλαδή mark-to- market), σημαίνει κυριολεκτικά ότι οι συναλλαγές αυτές δεν θα διαφέρουν και πολύ από συναλλαγές ELA.
Η διαφορά είναι ότι θα μπορεί η περιφερειακή τράπεζα να αγοράσει στοιχεία ενεργητικού ή πάσης φύσεως assets και αυτή η ρευστότητα να μείνει μόνιμη στην αγορά, χωρίς να υπάρχει η πίεση να αντιστραφεί στο μέλλον.
Σημειώστε ότι δεν είναι σαφές τι μπορεί να κάνουν και δεν μπορούν να κάνουν οι περιφερειακές κεντρικές τράπεζες αλλά και η ΕΚΤ η ίδια. Όλα αυτά αποφασίζονται αναλόγως τις ανάγκες και τις περιστάσεις.
Σημειώστε όμως ότι αν τελικά γίνουν όπως περιέγραψα πιο πάνω, τότε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κεντρική τράπεζα τόσο για την αποπληρωμή του Ελληνικού χρέους (προς τον οποιονδήποτε το οφείλουμε) αλλά και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτή η μέθοδος για να χρηματοδοτεί και τον κρατικό προϋπολογισμό αν χρειαστεί (αυτό έτσι και αλλιώς έχει ήδη γίνει, όταν η ΤτΕ τύπωσε 4 δισ. ευρώ πριν 2 χρόνια για να βρει λεφτά το υπουργείο οικονομικών).
Πιστέψτε το ή όχι, όλα αυτά που περιγράφω τα κάνει η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας τώρα και πολλά χρόνια και σε μικρότερο βαθμό η ίδια η Fed.
Τέλος, σημειώστε ότι όλα αυτά δεν αποτελούν λύση για τις διαρθρωτικές αλλαγές που δεν έχουν γίνει. Αποτελούν όμως ένα κομμάτι της λύσης για την υπερχρέωση της Ευρώπης και ένας τρόπος να μπορεί να λειτουργεί το σύστημα, μέχρι να δούμε τι θα κάνουμε με το πρόβλημα του χρέους πανευρωπαϊκά.
Προσωπικά προτιμώ τις διαγραφές, αλλά μάλλον η Ευρώπη δεν είναι έτοιμη ακόμα να μπορεί να αντιγράψει τους Αμερικανούς σε αυτό το θέμα.

ΠΗΓΗ :
http://www.capital.gr/jArticle.asp?id=2187305


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΤ ΚΑΙ ΤτΕ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΣΕ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ !!!
(διαδικασίες που υποστηρίζουν τις λειτουργίες του Διοικητικού Συμβουλίου δυνάμει του άρθρου14.4 του Καταστατικού του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας όσον αφορά την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς μεμονωμένα πιστωτικά ιδρύματα)



Τα πιστωτικά ιδρύματα στη ζώνη του ευρώ έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν χρηματοδότηση από τις κεντρικές τράπεζες όχι μόνο μέσω της διενέργειας πράξεων νομισματικής πολιτικής αλλά, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, και μέσω της παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα (Emergency Liquidity Assistance - ELA).
Ως έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα νοείται η παροχή εκ μέρους εθνικής κεντρικής τράπεζας (ΕθνΚΤ)του Ευρωσυστήματος:
(α) χρήματος κεντρικής τράπεζας ή/και
(β) κάθε άλλης μορφής στήριξης η οποία ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του χρήματος κεντρικής
τράπεζας προς φερέγγυο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, ή προς όμιλο φερέγγυων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, που αντιμετωπίζει προσωρινά προβλήματα ρευστότητας, χωρίς ωστόσο η ενέργεια αυτή να εντάσσεται στο πλαίσιο άσκησης της ενιαίας νομισματικής πολιτικής. Η έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα παρέχεται με ευθύνη της ενδιαφερόμενης ΕθνΚΤ.
Αυτό σημαίνει ότι η εν λόγω ΕθνΚΤ αναλαμβάνει το κόστος και τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν από την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα.
Εντούτοις, βάσει του άρθρου 14.4 του Καταστατικού του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Καταστατικό του ΕΣΚΤ) ανατίθεται στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ η αρμοδιότητα περιστολής των πράξεων παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα, εφόσον το Διοικητικό Συμβούλιο αποφανθεί ότι οι εν λόγω πράξεις παρακωλύουν τους στόχους και τα καθήκοντα του Ευρωσυστήματος. Στην περίπτωση αυτή το Διοικητικό Συμβούλιο αποφασίζει με πλειοψηφία δύο τρίτων των ψήφων. Προκειμένου να είναι σε θέση να αξιολογήσει ορθώς κατά πόσον τίθεται θέμα παρακώλυσης, το Διοικητικό Συμβούλιο πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως για τη διενέργεια τέτοιων πράξεων.
Οι σχετικές διαδικασίες θεσπίστηκαν το 1999 και έκτοτε αναθεωρούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα βασικά χαρακτηριστικά τους εκτίθενται συνοπτικά παρακάτω:
Κατά κανόνα, οι ΕθνΚΤ παρέχουν στην ΕΚΤ λεπτομερή στοιχεία για κάθε πράξη έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα, το αργότερο εντός δύο εργάσιμων ημερών από την εκτέλεση της εν λόγω πράξης. Τα στοιχεία αυτά πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα εξής:
1. τον αντισυμβαλλόμενο προς τον οποίο χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα·
2. την ημερομηνία αξίας και λήξης της έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα που χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί·
3. το ποσό της έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα που χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί·
4. το νόμισμα στο οποίο χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα·
5. τις εξασφαλίσεις/εγγυήσεις έναντι των οποίων χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα, συμπεριλαμβανομένων της αποτίμησης των παρεχόμενων εξασφαλίσεων και τυχόν περικοπών αποτίμησης που εφαρμόζονται σε αυτές και, όπου κρίνεται σκόπιμο, λεπτομερών στοιχείων σχετικά με τις παρεχόμενες εγγυήσεις·
6. το επιτόκιο που θα καταβληθεί από τον αντισυμβαλλόμενο επί του ποσού της έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα που χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί·
7. τους ειδικούς λόγους για τους οποίους χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα (π.χ. κάλυψη διαφορών αποτίμησης, εκροές καταθέσεων κ.λπ.)·
8. τη βραχυμεσοπρόθεσμη αξιολόγηση εκ μέρους του φορέα προληπτικής εποπτείας σχετικά με την κατάσταση ρευστότητας και τον βαθμό φερεγγυότητας του πιστωτικού ιδρύματος που λαμβάνει την έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα, συμπεριλαμβανομένων των κριτηρίων που χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να εξαχθούν θετικά συμπεράσματα όσον αφορά τη φερεγγυότητά του· και
9. όπου κρίνεται σκόπιμο, μια αξιολόγηση των διασυνοριακών προεκτάσεων ή/και των πιθανών συστημικών επιδράσεων της κατάστασης που επέβαλε/επιβάλλει την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα.
Επιπλέον, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και εφόσον κρίνεται σκόπιμο, το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει να ζητήσει πρόσθετες πληροφορίες από την αντίστοιχη ΕθνΚΤ ή να διευρύνει τις απαιτήσεις υποβολής πληροφοριών/στοιχείων ή/και να τις καταστήσει πιο αυστηρές.
Σε περίπτωση που το συνολικό ποσό των σχεδιαζόμενων πράξεων παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς ένα συγκεκριμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ή όμιλο χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων (σε ενοποιημένη βάση και συμπεριλαμβανομένων των υποκαταστημάτων του στο εξωτερικό) υπερβαίνει το όριο των 500 εκατ. ευρώ, η ενδιαφερόμενη ΕθνΚΤ οφείλει να ενημερώσει σχετικώς την ΕΚΤ το νωρίτερο δυνατόν πριν από την παροχή της αιτούμενης ενίσχυσης.
Σε περίπτωση που το συνολικό ποσό των σχεδιαζόμενων πράξεων έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα αναμένεται να υπερβεί το όριο των 2 δισεκ. ευρώ, το Διοικητικό Συμβούλιο εξετάζει κατά πόσον η διενέργεια των εν λόγω πράξεων θέτει κίνδυνο παρακώλυσης των στόχων και των καθηκόντων του Ευρωσυστήματος.
Κατόπιν σχετικού αιτήματος της ενδιαφερόμενης ΕθνΚΤ, το Διοικητικό Συμβούλιο δύναται να αποφασίσει να θεσπίσει όριο και να μην προβάλει αντιρρήσεις για τις σχεδιαζόμενες πράξεις έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα το ποσό των οποίων δεν υπερβαίνει το εν λόγω όριο και οι οποίες διενεργούνται εντός προκαθορισμένου σύντομου χρονικού διαστήματος.
Μια ΕθνΚΤ δύναται επίσης να υποβάλει αίτημα προς το Διοικητικό Συμβούλιο να άρει τις αντιρρήσεις του ως προς συγκεκριμένο όριο για σχεδιαζόμενες πράξεις παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς αρκετές τράπεζες ταυτοχρόνως.
Σε αυτήν την περίπτωση, και τουλάχιστον δύο εργάσιμες ημέρες πριν από τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου κατά την οποία πρόκειται να εξεταστεί το εν λόγω αίτημα, η ΕθνΚΤ θα παρέχει:
· όλες τις εκ των προτέρων διαθέσιμες πληροφορίες, ανά τράπεζα, σχετικά με τα στοιχεία που αναφέρονται στα σημεία 1 έως 9 ανωτέρω και
· μια προβολή που καλύπτει, κατ’ αρχήν, τη χρονική περίοδο έως την επόμενη προγραμματισμένη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου και αφορά το χρηματοδοτικό κενό κάθε τράπεζας που πρόκειται να λάβει έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα, η οποία καταρτίζεται βάσει δύο σεναρίων, ήτοι το αναμενόμενο σενάριο και το σενάριο προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων.
Κάθε πληροφορία σχετικά με τα στοιχεία που αναφέρονται στα σημεία 1 έως 9 ανωτέρω η οποία γίνεται διαθέσιμη εκ των υστέρων πρέπει να παρέχεται σε καθημερινή βάση, εφόσον βεβαίως δεν έχει κοινοποιηθεί προηγουμένως.
Σκοπός των διαδικασιών αυτών είναι να διασφαλιστεί επαρκώς η άσκηση των λειτουργιών του Διοικητικού Συμβουλίου δυνάμει του άρθρου 14.4 του Καταστατικού του ΕΣΚΤ όσον αφορά την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς μεμονωμένα πιστωτικά ιδρύματα.
Οι διαδικασίες είναι δεσμευτικές για όλες τις ΕθνΚΤ και η αποτελεσματικότητά τους εξετάζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

ΠΗΓΗ
http://www.bankofgreece.gr/Pages/el/MonetaryPolicyEurosystem/monetary.aspx

Ο λόγος που οι τράπεζες προσφεύγουν στον ELA !!!

Eίναι διαφορετικό να γίνεται προσφυγή για αντικατάσταση καταθέσεων και διαφορετικό επειδή η ΕΚΤ δεν αποδέχεται τα ενέχυρα που φέρουν εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου.
Κι αυτό γιατί η πρόσφατη ιστορία έχει διδάξει πως όταν φεύγουν καταθέσεις συνήθως δεν επιστρέφει πίσω το 100% των ποσών που έφυγαν όταν ομαλοποιείται η κατάσταση, όπως μας ανέφερε πρόσφατα υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος.
Με άλλα λόγια, δημιουργείται κάτι σαν «διαρθρωτικό έλλειμμα» στις καταθέσεις.
Σ' όλα αυτά υπάρχει επίσης η πλευρά του ευρωσυστήματος.
Τα δάνεια του ELA και τα ρέπος από την ΤτΕ στις ελληνικές τράπεζες δημιουργούν περισσότερα ευρώ.
Λογιστικά, εμφανίζονται ως υποχρέωση (liability) της Τράπεζας της Ελλάδος προς το υπόλοιπο ευρωσύστημα μέσω του συστήματος TARGET 2 (Trans-European Automated Real-time Gross Settlement Express Transfer).
Τα υπόλοιπα στο TARGET είναι ο μηχανισμός μέσα από τον οποίον οι εθνικές κεντρικές τράπεζες του ευρωσυστήματος δανείζουν η μία στην άλλη.
Ακόμη λοιπόν κι αν ο EFSF και το ΔΝΤ σταματήσουν να δίνουν δάνεια στην Ελλάδα, τα δάνεια της Ε.Ε. μέσω του TARGET 2 μπορούν να συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς η ΤτΕ  δίνει δάνεια ELA στις ελληνικές τράπεζες.
Σε ακραία περίπτωση, η ΕΚΤ θα μπορούσε να θέσει ακόμη και θέμα βέτο για τα δάνεια του ELA.
Aν η εθνική κεντρική τράπεζα σεβόταν την απόφαση του Δ.Σ. (governing council) της ΕΚΤ, θα έπρεπε να επιβάλει περιορισμούς στις αναλήψεις ποσών.
Όμως, η ΤτΕ  ή οποιαδήποτε άλλη εθνική κεντρική τράπεζα θα μπορούσε να παρακούσει την εντολή τους Δ.Σ. της ΕΚΤ και να συνεχίσει να παρέχει δάνεια στις τράπεζες μέσω ELA.
Σε μια τέτοια περίπτωση, η ΕΚΤ δεν θα επέτρεπε την πρόσβαση στο σύστημα πληρωμών και θα αρνείτο να αποδεχθεί πληρωμές σε ευρώ από και προς τις τράπεζες της χώρας.
Σ' εκείνο το σημείο, τα ευρώ που θα είχαν δημιουργηθεί μέσω των δανείων του ELA δεν θα ήταν πλέον ευρώ.
Όμως, μια τέτοια απόφαση δεν θα λαμβάνετο αποκλειστικά από την ΕΚΤ, αλλά σε επίπεδο αρχηγών κρατών.

ΠΗΓΗ
http://www.euro2day.gr/specials/dr_money/article/1293296/ta-lefta-toy-ela-den-einai-paixe-gelase.html
ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΥΠΗΤΗ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ, ΠΟΥ ΞΕΧΑΣΕ ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΟΤΙ ΚΑΠΟΤΕ ΜΟΙΡΑΖΕ ΔΟΛΑΡΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ !!!
Μια χαρά τα είπε η Ραχήλ,  Πάνο.
Εσύ τάχεις χαμένα, αφού έμεινες μόνο με τους αγράμματους και τους ψεκασμένους !!!

 http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/ela.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου