Σελίδες

Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ: Η ΑΤΑΛΑΝΤΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ, ΟΙ ΠΑΡΕΕΣ ΤΗΣ ΜΕ ΔΟΣΙΛΟΓΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ, Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ. ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΕΙΔΩΛΟ ΤΗΣ ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ!

Σχόλιο Διαμαντή Καρασούλα: Μιας και θα διαβάσουμε πολλές "αγιογραφίες" σήμερα για την "μεγάλη" Μελίνα από ανθρώπους που την υμνούν χωρίς καν να την γνωρίζουν. Φίλη με δοσίλογους στην κατοχή, ο θείος της Γιώργος Μερκούρης αρχηγός φιλοναζιστικού κόμματος και ύστερα ατάλαντη ηθοποιός και η υπουργός πολιτισμού που ισοπέδωσε την τέχνη και χρεοκόπησε τα περιφερειακά θέατρα. Ταυτίστηκε με τον αγώνα για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα αν και δεν πέτυχε τίποτα πέρα από πασοκικά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.
Άλλο ένα είδωλο της χρεοκοπημένης μεταπολιτευτικής Ελλάδας...



Η σκοτεινή πλευρά της Μελίνας Μερκούρη - παρέες με δοσιλόγους στην Κατοχή

Σαν σήμερα το 1994 πέθανε η Μελίνα Μερκούρη. Μια γυναίκα που...

έχει αποθεωθεί στην Ελλάδα της παρακμής, για λόγους που αξίζει να αναλυθούν στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, οι αγιογράφοι της και οι σύντροφοί της στο ΠΑΣΟΚ λησμονούν πάντοτε μερικές στιγμές στη ζωή της που δεν ήταν και τόσο αντάξιες του «μύθου» της. Μια από αυτές, και απολύτως απεχθή, αποκαλύπτει η σπουδαία ηθοποιός. Πρωταγωνιστεί ο σύζυγός της, ο αείμνηστος πρωταθλητής του τριπλούν και έμπορος Γιώργος Μαρινάκης, η Μελίνα Μερκούρη και ένας διάσημος δοσίλογος και συνεργάτης των Ναζί. Ιδού τι γράφει...
στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της που τιτλοφορείται
«Πρόσωπα και προσωπεία - Αυτοβιογραφικό χρονικό|, εκδ.Αφοί Βλάσση, Αθήνα, 1998
"Ο Γιώργος εργάζεται στο Ταμείο Ασφαλίσεως Αρτεργατών και κάνει παρέα με νέους που τον θαυμάζουν, τον Ίγκορ Πεζά, τον Σπύρο Μερκούρη, τον Γιάννη Καλφόπουλο, τον Λάλα Μεσολωρά, την Ζακλίν Τακβοριάν, την Ζινέτ Λακάζ, την Άσπα Μιχαλακοπούλου, με στέκι το ζαχαροπλαστείο του Μπόκολα.
Ένα απόβραδο, ανέβαινε με τον Καλφόπουλο την Ακαδημίας. Μπήκαν στο ισόγειο μπαρ Παν, που σύχναζαν οι πλούσιοι και οι κοσμικοί της Κατοχής. Πάνω από το μπαρ στον 4ο όροφο της Ακαδημίας 4, ήταν το σπίτι του Χαροκόπου που είχε παντρευτεί την πολύ νέα τότε Μελίνα Μερκούρη. Στο μπαρ καθόταν η Μελίνα ανάμεσα στον άντρα της και τον βιομήχανο Γιαδικιάρογλου, δοσίλογο και συνεργάτη των Γερμανών, που εκτελέστηκε ως προδότης από τον Ε.Λ.Α.Σ. Η Μελίνα, μόλις είδε τον Γιώργο με τον Καλφόπουλο ξεφώνισε: "Πιάστε τους κομμουνιστές". Ήταν η εποχή που ο αδελφός του πατέρα της, Γ. Μερκούρης, είχε ιδρύσει το Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα Ελλάδος. (Πληροφ. περιοδικού Τα Νέα του ΕΛΙΑ, αρ. 51, Απρίλιος - Ιούνιος 1998, σελ. 9).
Η ενέργεια της Μελίνας και τα κίνητρά της δεν μπορούν να κάνουν υπερήφανο κανέναν... Ούτε για τον ναζιστή θείο της μπορεί να είναι υπερήφανη η οικογένεια.

Η Ροζίτα Σώκου, πάντως, έχει αρνητική άποψη και για την υποκριτική τέχνη της αείμνηστης Μελίνας. Πρόσφατα, σε συνέντευξή της, είπε ότι ερμήνευε ρόλους σαν... τραβεστί. «Οταν φτάσαμε στις Κάννες, που έκανε τη Μήδεια, έπαιζε σαν τραβεστί, δεν έπαιζε σαν γυναίκα» σχολίασε χαρακτηριστικά σε τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε.
Λίγο αργότερα ανέφερε πως η Μελίνα τελείωσε το σχολείο επειδή απειλήθηκαν οι καθηγητές της: «Το γεγονός ότι μου είπε ότι αν πήρε χαρτί από το σχολείο, το πήρε γιατί ο παππούς της, παππούς πατέρας, δεν ξέρω, είχε στείλει μπράβους για να απειλήσουν τους καθηγητές...»
Δείτε το σχετικό βίντεο:

Εφημερίδα Δημοκρατία, http://adiavroxoi.blogspot.gr/2015/03/blog-post_49.html

4 σχόλια:

  1. Καλημέρα,
    δεν περίμενα να διαβάσω αυτό το άρθρο για να έχω γνώμη για αυτή τη γυναίκα. Τότε που έγινε Υπουργός Πολιτισμού ήμουν στη Γαλλία, δεν είχα επαφή με την Ελλάδα ούτε διαδίκτυο, βέβαια. Δεν κατάλαβα τι συνέβαινε στην Ελλάδα ή μάλλον στους Έλληνες: η Ελλάδα δεν είναι άνθρωπος, οι Έλληνες, οι κάτοικοι μίας χώρας είναι υπεύθυνοι για την εξέλιξη της πολιτικής της. Μου έκανε εντύπωση πως οι Έλληνες κληρονόμοι του μεγαλύτερου πολιτισμού του κόσμου πέσανε τόσο χαμηλά, στο επίπεδο της δύσης ούτως ώστε να εμπιστευτούν μία εταίρα και να της δώσουν, παρακαλώ, το υπουργείο του ελληνικού πολιτισμού. Τι μπορούσε να προσφέρει στον ελληνικό πολιτισμό μία γυναίκα χωρίς αρχές, χωρίς αξίες, η οποία είχε περάσει από κρεβάτια για να φτάσει εκεί που έφτασε;
    Μου φαίνεται ότι τότε άρχισε η Ελλάδα να παίρνει την κατηφόρα και μάλλον το πληρώνετε σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπορείτε να την ξαναγεννήσετε έτσι όπως ήτανε κι όπως κι αν έπαιζε με την ίδια τρέλλα που κουβαλούσε; Τη ΘΕΛΟΥΜΕ ! Πάρτε τη Ροζίτα τη κολλητή του Χουντοκατσαρού και άντε και γα,άντε και γα,άντε και γαααααα.Η ΜΕΛΙΝΑ ήτανε το αγιόκλημα,η ρετσίνα, η θάλασσα,ο μπλε ουρανός,οι μαλακείες που κάνουμε κάθε μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άμα ρε τούβλα δεν άξιζε θα την επέλεγε ο Κακογιάννης για τη "Στέλλα" ? Κι αν τη θέλανε τα "κρεβάτια" so what? Τι θα έπρεπε να θέλανε τα φουκαριάρικα, το "θαλάσσιο λέοντα" τη Σώκ@υ? Α!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή