Σελίδες

Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

ΣΟΚ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ! Ο ΦΙΛΗΣ ΤΑ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΑΛΛΑ...ΠΕΡΑ ΒΡΕΧΕΙ Ο ΧΟΝΤΡΟΣ!!

Με «πρωτοβουλία» του Διευθυντή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Γιώργου Μουστάκα, καταργούνται ειδικότητες, συγχωνεύονται Τομείς, Τμήματα και Τάξεις, συγχωνεύονται-καταργούνται ΕΠΑΛ και δημιουργούνται σχολεία ΤΕΡΑΤΑ των 600+ μαθητών… Για τους ...

εκπαιδευτικούς των επαγγελματικών ειδικοτήτων, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, που θα καταλήξουν… όσοι πλεονάσουν…
Σημασία έχει ότι θα υπάρξει «συμφωνία» με όσα προβλέπει η νέα μνημονιακή συμφωνία και η «επικαιροποιημένη» Έκθεση ΟΟΑΣΑ που το Υπουργείο Παιδείας, πρόκειται με βάση τα προαπαιτούμενα να συζυτήσει - διαπραγματευθεί με τους θεσμούς τον Οκτώβριο και να εφαρμόσει την άνοιξη του 2017. Διαβάστε στην συνέχεια όλο το άρθρο για να αντιληφθείτε ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση, είναι το πρώτο, «προς παραδειγματισμό (;)» θύμα της επιχειρούμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του κ. Φίλη, με τΙς υπόλοιπες Α/θμια και Β/θμια να ακολουθούν…
-----------------------
Το είχαμε προαναγγείλει εδώ και πολύ καιρό, αλλά οι «σειρήνες» του υπουργείου Παιδείας, περί αμέριστης φροντίδας της Κυβέρνησης προς τους Εκπαιδευτικούς και ο προσχηματικός διάλογος της Επιτροπής του κ. Αντώνη Λιάκου, είχαν σαν αποτέλεσμα οι «ενδιαφερόμενοι» να κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου, αν και το σωστά θα ήταν του βλ@κ@...
Ουσιαστικοί δράστες, αλλά και «δήμιοι» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ο «πεφωτισμένος» πρώην Πρόεδρος της ΕΤΕ, πρώην Σύμβουλος του Υπουργού και νυν Διευθυντής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου κ. Γιώργος Μουστάκας, ο επονομαζόμενος και προστάτης των Ηλεκτρονικών και η ΟΛΜΕ της «αγωνίστριας» των δικαίων και συμφερόντων των εκπαιδευτικών κας Ελένης Ζωγραφάκη Τελεμέ. Συμπαραστάτης τους, στο «κλείσιμο» των ΕΠΑΛ και το ουσιαστικό «θάψιμο» της Επαγγελματικής ο κ. Θεμιστοκλής ή Θέμης Κοτσυφάκης, πρώην Πρόεδρος της ΟΛΜΕ και νυν σημαίνον μέλος της Επιτροπής Λιάκου.
Βασικό χαρακτηριστικό και των τριών, η απουσία τους από την μάχιμη εκπαίδευση, δηλαδή τις αίθουσες διδασκαλίας, εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια, με τους δύο τελευταίους να «κάνουν» τον συνδικαλιστή και τον πρώτο να αλλάζει καρέκλες «δοτών» αξιωμάτων.
Σ’ αυτούς θα πρέπει να προστεθούν, όλο το υπόλοιπο διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ, προεξάρχοντος του γενικού γραμματέα του κ. Νίκου Παπαχρήστου, καθώς και οι ιδεολήπτες που στελέχωσαν το ΙΕΠ, με πρώτο των πρώτων τον αντιπρόεδρο κ. Χαραμή, πάλαι ποτέ αποσπασμένο ελέω συνδικαλιστικής ιδιότητας στο ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ για περισσότερο από 20 χρόνια, δηλαδή όλους αυτούς που λείπουν πολλά χρόνια από τις αίθουσες διδασκαλίας.
Αυτοί είναι και οι αναμορφωτές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Οι συγχωνεύσεις και το κλείσιμο των ΕΠΑΛ
Όπως και ο εκ Πειραιώς ορμώμενος κ. Κων/νος Αρβανιτόπουλος με την συνδρομή του «γίγαντα» της εκπαίδευσης και νυν Προέδρου της Επιτροπής Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, υπερεβδομηντάχρονου κ. Σωτήρη Γκλαβά, βρήκαν ως εύκολη λύση, για την προσαρμογή του υπουργείου Παιδείας στις προσταγές του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ, τον τεμαχισμό της Επαγγελματικής και το «πέταγμα» των εκπαιδευτικών της στην ΣΚΥΛΑ της διαθεσιμότητας, κατά τον ίδιο τρόπο ο «ανεκδιήγητος Νίκος Φίλης, επέλεξε πάλι την Επαγγελματική Εκπαίδευση για να δώσει «εξετάσεις» στους εκπροσώπους της τετρόικας (θεσμοί) για την σωστή εκπλήρωση των όσων ορίζει η τελευταία μνημονιακή συμφωνία για την «αναμόρφωση» και τήρηση της Έκθεσης ΟΟΑΣΑ, που ο ΣΥΡΙΖΑ λοιδορούσε όταν ήταν στην αντιπολίτευση.
Οι δράστες… (!!!) και οι δράσεις για το κλείσιμο των ΕΠΑΛ
α). Τα «στοιχεία» του κ. Θ. Κοτσυφάκη για τα ΕΠΑΛ
Την προηγούμενη εβδομάδα, στάλθηκε σε όλες τις σχολικές μονάδες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ΕΠΑΛ και ειδικά ΤΕΕ, από τον κ. Θ. Κοτσυφάκη, μέλος της υποεπιτροπής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης της Επιτροπής Λιάκου, έγγραφο σε μορφή exel, με το οποίο ζητούνταν στοιχεία για
1) το σύνολο των εγγεγραμμένων μαθητών,
2) το σύνολο των μαθητών με επαρκή φοίτηση,
3) το σύνολο των μαθητών με ανεπαρκή φοίτηση και
4) το εργαστήριο που χρησιμοποιούσε η κάθε επαγγελματική ειδικότητα για την άσκηση των μαθητών.
Το έγγραφο (exel) του κ. Θέμη Κοτσυφάκη προς όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας (εδώ στα ΕΠΑΛ της Β΄ Αθήνας)- κάντε κλικ επάνω για να το δείτε σε μεγένθυση
Τυπικά, αυτά τα στοιχεία, θα μπορούσε ο κ. Θ. Κοτσυφάκης να τα αντλήσει από το MyScool, αφού «υποτίθεται» ότι οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων το ενημερώνουν με ακριβή στοιχεία, τα οποία επιβεβαιώνουν για την ορθότητά τους οι Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Πιθανόν η γνώση του συγκεκριμένου ανδρός, ότι ουδέποτε οι Διευθυντές σχολικών μονάδων ενημερώνουν με ακριβή στοιχεία το MyScool, αλλά και το σοκ των αρμοδίων του Υπουργείου Παιδείας, που τον Νοέμβριο διαπίστωσαν ότι τα στοιχεία που «έστελναν» οι Διευθυντές Εκπαίδευσης για τα κενά και πλεονάσματα των εκπαιδευτικών, όπως και τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, ήταν μερικώς πλασματικά, φαίνεται ότι οδήγησε στην αποστολή του σχετικού εγγράφου, ώστε να υποχρεωθούν οι Διευθυντές των σχολείων να στείλουν τα «αληθή» αριθμητικά στοιχεία.
Σε ότι αφορά, τέλος το «Εργαστήριο» άσκησης των μαθητών στην ειδικότητά τους, ζητήθηκε η επιβεβαίωση της ύπαρξης του είτε στο συνεργαζόμενο Ε.Κ., είτε στη σχολική μονάδα, αφού η επανίδρυση των ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί με την απόφαση Αρβανιτόπουλου, παρέβλεψε το σχετικό στοιχείο, προς χάριν της αυτόματης «επαναφοράς» στη θέση τους των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, μεταξύ των οποίων και ο κ. Κοτσυφάκης, εξ’ ού και η γνώση.
Να σημειωθεί, ότι το μεγαλύτερο μέρος των ειδικοτήτων του Τομέα υγείας, στον οποίο εντρυφούσε και ο κ. Κοτσυφάκης, λόγω ειδικότητας, στερούνταν εργαστηρίων εκπαίδευσης κι αντ’ αυτού κατέληγαν στα εργαστήρια και τις κλινικές δημόσιων νοσοκομείων ή ΤΕΙ.
β). Το έγγραφο του Διευθυντή Επαγγελματικής κ. Γιώργου Μουστάκα
Στις 9 Μαΐου, ο Διευθυντής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του υπουργείου κ. Γιώργος Μουστάκας στέλνει: 1) στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, 2) στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, 3) στις Σχολικές Μονάδες (ΕΠΑΛ & Ειδικά ΤΕΕ) και 4) στην Σιβιτανίδειο Σχολή το με αριθμ. πρωτ. Φ20/95149/Δ4/9.5.2016 έγγραφο με θέμα «Προτάσεις για Τομείς της Β΄ Τάξης ΕΠΑ.Λ.» (για να δείτε ή κατεβάσετε το έγγραφο κάντε κλικ εδώ).
Για όποιον έχει γνώση, του εγγράφου, το θέμα του είναι ουσία και πράξη παραπλανητικό. Κι αυτό γιατί με αυτό προδιαγράφεται ουσιαστικά το κλείσιμο δια συγχωνεύσεων των ΕΠΑΛ, ο περιορισμός των ειδικοτήτων που λειτουργούν σήμερα στα ΕΠΑΛ, οι συγχωνεύσεις ολιγομελών τμημάτων και τάξεων ακόμη και διαφορετικών ΕΠΑΛ και το σημαντικότερο ορίζεται εμμέσως πλην σαφώς ότι οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν σε κάθε σχολική μονάδα, θα είναι ανάλογες και αντίστοιχες των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτές.
Σε συνδυασμό, μάλιστα με της δια εγκυκλίου, πάλι της Διεύθυνσης Επαγγελματικής του υπουργείου, αυστηροποίησης των όρων της κατ’ εξαίρεση έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων, εκτιμάται ότι ένα 40-50% των τμημάτων ειδικοτήτων που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ κατά το τρέχον σχολικό έτος θα συγχωνευθούν για αυτό που ξεκινά το Σεπτέμβριο (2016-17).
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που εντυπωσιάζει πέραν των όσων ορίζουν και καθορίζουν την τύχη ΕΠΑΛ και εκπαιδευτικών (αναφέρονται στην συνέχεια), είναι:
1) η απαξίωση του συλλόγου διδασκόντων, παρότι μόλις πρόσφατα του «δόθηκαν» αρμοδιότητες συνδιοίκησης των σχολείων και
2) ο μηδενικός σχεδόν χρόνος για τις ενέργειες (προτάσεις) που ορίζονται για τους Διευθυντές σχολικών μονάδων (13.5.2016), του Διευθυντές Εκπαίδευσης (14.6.2016) και τους Περιφερειακούς Διευθυντές (15.6.2016).
Αν μάλιστα εκτιμηθεί ότι το έγγραφο του κ. Μουστάκα, έφθασε στα Σχολεία την Παρασκευή 10.6.2016 και οι προτάσεις των Διευθυντών έπρεπε να καταχωρηθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου την Δευτέρα 13.6.2016, για δε τους δύο επόμενους αρμόδιους Διευθυντές (Εκπαίδευσης και Περιφέρειας) ο χρόνος για την επεξεργασία των προτάσεων των Διευθυντών και την διαμόρφωση των δικών τους προτάσεων προς το υπουργείο, ήταν μόνο μία ημέρα, δίνετε η εντύπωση ότι πιθανόν να έχει υπάρξει προεργασία από τις υπηρεσίες του Υπουργείου για τις τελικές αποφάσεις που θα εκδοθούν και ότι όλα τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο, απλώς χρησιμοποιούνται προσχηματικά.
Οι ζητούμενες ενέργειες και προτάσεις από τους Διευθυντές κάθε βαθμίδας διοίκησης
1). Διευθυντές ΕΠΑΛ:Τα στοιχεία που «κατέθεσαν» ως πρόταση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα
α). ΤΟΜΕΙΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣπου λειτούργησαν στο ΕΠΑ.Λ. κατά το σχολικό έτος 2015-16
β). ΤΟΜΕΙΣ που προτείνεται να λειτουργήσουν στη Β΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017 (όπως αυτοί καθορίστηκαν με το άρθρο 1 της υπ΄ αριθμ. Φ20/82041/Δ4/20-05-2016 Υπουργικής Απόφασης, ΦΕΚ 1489/τ.Β΄/26-05-2016, σε εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4386/2016 – Για να δείτε το ΦΕΚ κάντε κλικ εδώ).
2):Διευθυντές Εκπαίδευσης:Τα στοιχεία που επεξεργάσθηκαν και «κατέθεσαν» ως πρόταση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα
α. Τις προτάσεις των ΕΠΑ.Λ. αρμοδιότητάς τους
β. Τους τομείς και ειδικότητες που λειτουργούν (και όχι τους ιδρυθέντες) στα ΕΠΑ.Λ.
γ. Την υπάρχουσα εργαστηριακή υποδομή (Σ.Ε. ή Ε.Κ.) που υποστηρίζει τις διδακτικές ανάγκες των μαθητών/-τριών σε κάθε τομέα και ειδικότητα.
δ. Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό σχετικού κλάδου/ειδικότητας (αν υπάρχουν εκτιμώμενες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς - μόνιμους από διάθεση ή αναπληρωτές - να αναφέρεται ξεχωριστά).
ε. Τη μη-παράλληλη λειτουργία ίδιων τομέων/ειδικοτήτων σε κοντινά ΕΠΑ.Λ.. Τομείς που έχουν πολλές λειτουργούσες ειδικότητες σε κάποια περιοχή μπορεί να διατηρούνται σε κοντινά ΕΠΑ.Λ., με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν διαφορετικές ειδικότητες σε κάθε ΕΠΑΛ.
3). Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης: Οι ΠΔΕ υπέβαλλαν τις εισηγήσεις τους (θετικές ή αρνητικές) μέχρι και την Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016.
Σημειώνεται ότι οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, πριν προχωρήσουν στην ηλεκτρονική καταχώρηση των τελικών προτάσεών τους, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις αρχικές προτάσεις των ΕΠΑ.Λ., τις εισηγήσεις των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης καθώς και τις προϋποθέσεις που αναφέρθηκαν νωρίτερα.
Οι συγχωνεύσεις, και οι καταργήσεις ειδικοτήτων ΕΠΑΛ και ο ρόλος των Δ/ντών Εκπ/σης
Το κλειδί στην υπόθεση, είναι οι προτάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης που έχουν και το βαρύ φορτίο να προτείνουν την συγχώνευση ολιγομελών τμημάτων και μέσω αυτής την κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και της κατανομής των ειδικοτήτων και τομέων σε κάθε ΕΠΑΛ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Vukentra.gr, το προηγούμενο χρονικό διάστημα υπήρξαν συνεχείς επαφές της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, ορισμένοι μάλιστα κλίθηκαν στο κτίριο του Αμαρουσίου, προκειμένου να υπάρξει προεργασία για το τι μέλει γενέσθαι. Η κατάληξη, ήταν η διαμόρφωση του συγκεκριμένου εγγράφου που φέρει την υπογραφή του κ. Γιώργου Μουστάκα.
Από την πλευρά τους, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, προχώρησαν σε επιλεκτική ενημέρωση των Διευθυντών των ΕΠΑΛ που πρόκειται να συγχωνευθούν ως απόρροια της κατάργησης τμημάτων και ειδικοτήτων, ώστε να υπάρξει από πλευράς των τελευταίων «μασάζ» αυτόβουλων δημοκρατικών αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων για όσα θα γίνουν με αποφάσεις του Περιφερειακού Διευθυντή.
Σημειωτέον, ότι σύμφωνα με πληροφορίες, οι αποφάσεις για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων, ειδικοτήτων και σχολικών μονάδων, έχει επιλεγεί να είναι των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης με το υπουργείο, απλώς να συναινεί και να τις αποδέχεται, προκειμένου να φανεί και «περάσει» προς την εκπαιδευτική κοινότητα ότι ο υπουργός δεν ευθύνεται αλλά απλώς ακολουθεί τις εισηγήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων…
Ο ρόλος των Διευθυντών Εκπαίδευσης στο κλείσιμο ειδικοτήτων & ΕΠΑΛ
Το έγγραφο του κ. Γιώργου Μουστάκα, Διευθυντή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, είναι απόλυτα σαφές… Οι ουσιαστικές προτάσεις για τις μεταβολές, συγχωνεύσεις, κλπ, στα ΕΠΑΛ, ανήκουν στην αρμοδιότητα των Διευθυντών Εκπαίδευσης, με τους Περιφερειακούς Διευθυντές να περιορίζονται στο αν θα τις κάνουν δεκτές (θετική εισήγηση) ή θα τις απορρίψουν (αρνητική εισήγηση).
Αναλυτικά…
Σύμφωνα με τις έγγραφες «εντολές» του κ. Μουστάκα, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους για να διαμορφώσουν την πρότασή τους:
α. Τις προτάσεις των ΕΠΑ.Λ. αρμοδιότητάς τους και β. Τους τομείς και ειδικότητες που λειτουργούν (και όχι τους ιδρυθέντες) στα ΕΠΑ.Λ.
Το πρώτο, ουσιαστικά είναι άνευ σημασίας και διατυπώθηκε, απλώς για να υπάρξει ικανοποίηση στον σύλλογο διδασκόντων του κάθε ΕΠΑΛ, ότι υπήρξε η σχετική συζήτηση και διαμόρφωση της πρότασης με την συμμετοχή των μελών του. Με άλλα λόγια πρόκειται για δράση επικοινωνιακού «μασάζ» δημοκρατικής επίφασης, προκειμένου να πεισθούν οι εκπαιδευτικοί ότι τίποτα δεν γίνεται γι’ αυτούς, χωρίς αυτούς.
Το δεύτερο, όμως, είναι το σημαντικό, αφού οι Δ/ντές Εκπ/σης θα λάβουν υπόψη τους, μόνο τις ειδικότητες που λειτουργούν σε κάθε ΕΠΑΛ, ενώ οι νεοϊδρυθείσες, που στην ουσία περιλαμβάνουν όλες τις ειδικότητες που είχαν καταργηθεί από τον Κ. Αρβανιτόπουλο και επανιδρύθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2015, δεν θα ληφθούν υπόψη. Με άλλα λόγια, όσες λειτουργούσαν, πιθανόν, το τονίζουμε, πιθανόν θα λειτουργήσουν και για το επόμενο σχολικό έτος, και σε ότι αφορά τις υπόλοιπες «ξεχάστε» τες.
γ. Την υπάρχουσα εργαστηριακή υποδομή (Σ.Ε. ή Ε.Κ.) που υποστηρίζει τις διδακτικές ανάγκες των μαθητών/-τριών σε κάθε τομέα και ειδικότητα: Γίνεται απόλυτα φανερό ότι σημαντικό στοιχείο για την συνέχιση λειτουργίας ενός Τομέα και μίας ειδικότητας, είναι η ύπαρξη εργαστηρίου, είτε εντός της σχολικής μονάδας (Σ.Ε.), είτε στο συνεργαζόμενο Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.). Για τις αστικές περιοχές (πόλεις), στις οποίες λειτουργούν περισσότερα από ένα ΕΠΑΛ και Ε.Κ., ρόλο θα παίξει και η απόσταση μεταξύ σχολείων και εργαστηρίων. Σε κάθε περίπτωση, δεν πρόκειται, κατά τα φαινόμενα, να λειτουργήσει ειδικότητα και Τομέας χωρίς να υπάρχει/ουν εργαστήριο/α ειδικότητας για την πρακτική άσκηση των μαθητών.
δ. Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό σχετικού κλάδου/ειδικότητας (αν υπάρχουν εκτιμώμενες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς - μόνιμους από διάθεση ή αναπληρωτές - να αναφέρεται ξεχωριστά): Βαρύνουσα σημασία για την παραμονή σε ένα ΕΠΑΛ και λειτουργία μίας ειδικότητας και συνεπώς καθορισμού Τομέα στην Β΄ Τάξη τους, είναι η επάρκεια του ήδη υπηρετούντος προσωπικού για την διδασκαλία των μαθημάτων ειδικότητας. Τομείς και Ειδικότητες που θα απαιτήσουν μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών σε διάθεση ή ακόμη και αναπληρωτές, είναι νομοτέλεια ότι δεν θα εγκριθούν, ενώ οι υπάρχουσες με αυτό το «προφίλ», θα μεταφερθούν κατά πάσα πιθανότητα σε όμορα ΕΠΑΛ που ικανοποιούν την απαίτηση επάρκειας με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
ε. Τη μη-παράλληλη λειτουργία ίδιων τομέων/ειδικοτήτων σε κοντινά ΕΠΑ.Λ.. Τομείς που έχουν πολλές λειτουργούσες ειδικότητες σε κάποια περιοχή μπορεί να διατηρούνται σε κοντινά ΕΠΑ.Λ., με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν διαφορετικές ειδικότητες σε κάθε ΕΠΑΛ: Καθορίζει το «δια ταύτα» των προηγούμενων. Ουσιαστικά καθορίζει την συγχώνευση Τομέων και Ειδικοτήτων μεταξύ διαφορετικών ΕΠΑΛ που λειτουργούν στην ίδια περιοχή ή σε όμορες με κοντινές μεταξύ τους αποστάσεις, φαινόμενο που παρατηρείται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Πειραιά, Ηράκλειο Κρήτης και σε ορισμένες άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας.
Κριτήρια γι’ αυτές τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις θα αποτελέσουν
α) ο αριθμός των μαθητών ανά Τομέα, τμήμα και τάξη,
β) η ύπαρξη μόνιμων εκπαιδευτικών στο ΕΠΑΛ «υποδοχής,
γ) η ύπαρξη εργαστηρίου ειδικότητας και
δ) η ύπαρξη και καταλληλότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων που λειτουργούν τα ΕΠΑΛ και τα Εργαστήρια ειδικότητας… όπως και αν είναι ιδιόκτητα ή ενοικιαζόμενα…
Σε ορισμένες περιπτώσεις προκρίνεται και πρόκειται να «μεταφερθούν» - συγχωνευθούν ειδικότητες, όπως π.χ. η Πληροφορική, παρότι υπάρχουν εργαστήρια και στα δύο ΕΠΑΛ στα οποία θα υπάρξει αυτή η δράση. Στην περίπτωση αυτή, θα «μεταφερθούν» υποχρεωτικά, στο σχολείο «υποδοχής», τόσο οι μαθητές, όσο και τα εργαστήρια του σχολείου που «χάνει» τον Τομέα και τις ειδικότητες…
Όπως, προαναφέρθηκε, σημαντική παράμετρος που θα ληφθεί υπόψη είναι και ο αριθμός των μαθητών, ανά Τομέα, Τμήμα και τάξη, σε εφαρμογή των όσων πλέον ορίζονται για την κατ’ εξαίρεση ίδρυση και λειτουργία ολιγομελών Τμημάτων, από τους Περιφερειακούς Διευθυντές. Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έγινε μία προσπάθεια συγχώνευσης τέτοιων τμημάτων, μεταξύ όμορων ή σχεδόν όμορων ΕΠΑΛ, που όμως συνάντησε πολύ ισχυρές αντιδράσεις από πλευράς Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που με διάφορα «τερτίπια» στο MyScool, σχετικά με τον πραγματικό ή εικονικό αριθμό μαθητών ματαίωσαν πολλές εντολές συγχώνευσης, ενώ και το υπουργείο Παιδείας, αν και γνώριζε την πραγματική κατάσταση, ποίησε τη νήσσα, προκειμένου να μην υπάρξουν αντιδράσεις από τις συνδικαλιστικές ενώσεις, αφού θα έπρεπε να απομακρυνθεί-μετακινηθεί, μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών.
Αν και στο έγγραφο, του κ. Γιώργου Μουστάκα, δεν υπάρχει καμία σχετική αναφορά, σημαντικό ρόλο θα παίξει και η τελευταία απόφαση για τις «Αναθέσεις μαθημάτων» στους εκπαιδευτικούς της Επαγγελματικής, που μερικώς ανατρέπει όλες τις προηγούμενες, επεκτείνει την Α΄ Ανάθεση σε συγγενείς ειδικότητες και επαναφέρει την «παλαιότητα» (αν και χωρίς διευκρίνιση πως την εννοεί). Απώτερος σκοπός η «κάλυψη» όλων των διδακτικών αναγκών χωρίς να απαιτηθεί είτε η διάθεση άλλων εκπαιδευτικών, είτε η πρόσληψη αναπληρωτών…
Τέλος, αν και δεν υπάρχει καμία αναφορά, πρόκειται να υπάρξει, είτε άμεσα στην αρχή του νέου σχολικού έτους, είτε στο τέλος του, την άνοιξη του 2017, συγχώνευση των ΕΠΑΛ που θα λειτουργούν στο ίδιο κτίριο και στο ίδιο ωράριο, ανεξάρτητα αν έχουν διαφορετικούς Τομείς και ειδικότητες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, ήδη σε πολλές εκπαιδευτικές περιφέρειες, οι οικείοι Διευθυντές Εκπαίδευσης, έχουν ανακοινώσει άτυπα τις προθέσεις τους για τις μεταφορές ολόκληρων σχολικών μονάδων σε άλλα κτίρια και τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τομέων, Τμημάτων και Τάξεων.
Γιατί γίνονται όλα αυτά και μόνο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση…
Οι λόγοι, είναι πολλοί και διαφορετικοί. Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, επί υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου, τα προαπαιτούμενα που ορίζει η νέα μνημονιακή συμφωνία που υπογράφηκε με τους «Θεσμούς» καθορίζουν μερικώς τις εξελίξεις…
Ειδικότερα:
α) Η «Επικαιροποιημένη Έκθεση ΟΟΑΣΑ και οι προβλέψεις της
Τον Οκτώβριο τρέχοντος έτους, η Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει να συμφωνήσει με τον ΟΟΑΣΑ, για το επικαιροποιημένο κείμενο της Έκθεσης του 2011 για την Παιδεία, να το παρουσιάσει στους θεσμούς και να πετύχει μαζί τους συμφωνία για όσα θα περιλαμβάνει. Παρόλο που οι Εταίροι, δια των Θεσμών, δεν θέτουν θέμα για την στοχοθεσία και το διδακτικό περιεχόμενο του εκπαιδευτικού συστήματος, έχουν θέσει όρους για την μείωση του διοικητικού κόστους της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Ο πρώτος από τους όρους που τέθηκαν για την αύξηση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, έχει ήδη εκπληρωθεί από τον κ. Αρβανιτόπουλο, κάτι που η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, παρά τις προεκλογικές\ε υποσχέσεις της, δεν ανέτρεψε.
Ο δεύτερος, αφορά τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, που είχε ορισθεί πάλι από τον Κ. Αρβανιτόπουλο στους 25+/-10% μαθητές. Ο αριθμός αυτός έχει επιτευχθεί με ελάχιστες εξαιρέσεις στην Α/θμια και την Β/θμια Γενική Εκπαίδευση, αλλά στην Επαγγελματική, λόγω του πολύ μεγάλου πλήθους των ειδικοτήτων της και της κατακόρυφης μείωσης των μαθητών της τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός αυτός ήταν στην μεγάλη πλειοψηφία των ΕΠΑΛ κάτω από το 50% του μέσου όρου, ανά τάξη. Αυτό, εκτιμάται ότι θα αλλάξει και θα έλθει στον ζητούμενο «μαγικό» αριθμό μαθητών ανά τάξη, με τις επιχειρούμενες αλλαγές που ουσιαστικά στοχεύουν στην σταδιακή μονοτυπία τομέων ανά ΕΠΑΛ, κυρίως στις μεγάλες πόλεις που διαθέτουν περισσότερα από ένα και συγκεντρώνουν ικανό αριθμό μαθητών.
Ο τρίτος, αφορά τον συνολικό αριθμό μαθητών ανά ΕΠΑΛ. Σύμφωνα με τις παραδοχές της Έκθεσης ΟΟΑΣΑ 2011 (υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου), που ούτε σήμερα αμφισβητούνται από την νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στόχος είναι η δημιουργία σχολείων με 300-350 μαθητές και άνω, ώστε να μειωθεί το διοικητικό τους κόστος. Νεώτερες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αριθμός αυτός των μαθητών θα μπορεί να φθάσει τους 600-650, αριθμός που υπήρχε στις εποχές που η ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ήταν στο απόγειό της. Σήμερα παρότι σε γενικές γραμμές, ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, ακολουθεί την μείωση που παρατηρείται σε όλη την Β/θμια, ο αριθμός των μαθητών ανά ΕΠΑΛ, έχει μειωθεί σε ποσοστό που σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνει και το 60-70% λόγω της άκριτης ίδρυσης ΕΠΑΛ τα προηγούμενα 30 χρόνια, ακόμη και στο ίδιο κτίριο και ωράριο.
Αυτό αναμένεται και προβλέπεται να αντιμετωπισθεί με την επιχειρούμενη συγχώνευση-κατάργηση ΕΠΑΛ που θα έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία νέων, λιγότερων σε αριθμό από τα υπάρχοντα, ΕΠΑΛ με αυξημένο αριθμό μαθητών.
β) Η «φαινομενική» έλλειψη εκπαιδευτικών για την κάλυψη των αναγκών και η αδυναμία πρόσληψης νέων
Η άκριτη ίδρυση και λειτουργία, νέων ΕΠΑΛ, Τομέων και Ειδικοτήτων, όπως και η παρά την πρόβλεψη του νόμου υπερβολική κατ’ εξαίρεση έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων, ακόμη και μέσα στις αστικές περιοχές και σε όμορα σχολεία, είχε σαν αποτέλεσμα την εκτός τόπου αύξηση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς. Μέχρι ακόμη και πριν δύο χρόνια, υπήρχαν με τον ένα ή άλλο τρόπο κονδύλια για την πρόσληψη είτε νέων μονίμων εκπαιδευτικών, είτε αναπληρωτών. Αν μάλιστα προσθέσει κανείς και το «άρρωστο» σύστημα των μεταθέσεων και διαθέσεων χωρίς να υπάρχουν πραγματικές ανάγκες, το σύστημα έφθασε σε κατάσταση που οι μεγάλες σε αριθμό ΕΠΑΛ και μαθητές να παρουσιάζουν τεράστιες ανάγκες πρόσληψης νέων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών και άλλες, κυρίως επαρχιακές, να έχουν εκπαιδευτικό «παρκαρισμένο» σε αλλότριες του έργου τους υπηρεσίες.
Σήμερα, η τραγική οικονομική κατάσταση της χώρας, δεν επιτρέπει τέτοιες πολυτέλειες με αποτέλεσμα να είναι νομοτέλεια ο «περιορισμός» των αναγκών σε εκπαιδευτικούς, ως λύση. Αυτό θα επιτευχθεί με τις επιχειρούμενες προγραμματισμένες πλέον συγχωνεύσεις Τομέων, ειδικοτήτων και ΕΠΑΛ.
γ) Η «απαξίωση» και πλήρη εγκατάλειψη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από την ΟΛΜΕ
Ακόμη και επί Προεδρίας Θ. Κοτσυφάκη, εκπαιδευτικού προερχόμενου από την ίδια, η Επαγγελματική Εκπαίδευση, θεωρούνταν το αποπαίδι. Και αυτό γιατί η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Επαγγελματική, δεν ανήκουν συνδικαλιστικά σ’ αυτήν, συνεπώς «μπορούν» να θυσιαστούν…
Χαρακτηριστική είναι η αντίδραση της Προέδρου της ΟΛΜΕ κας Ζωγραφάκη, για όσα συμβαίνουν στην Επαγγελματική και την πλήρη έλλειψη στήριξης των εκπαιδευτικών της, από την συνδικαλιστική ηγεσία της Ομοσπονδίας, που δήλωσε ότι η στάση της απέναντι σ’ αυτές τις «αλλαγές» αποτελεί προϊόν απόφασης του Προεδρείου που πάρθηκε με δημοκρατικές διαδικασίες κατά πλειοψηφία…
Αυτή η στάση της ΟΛΜΕ, δηλαδή η ουσιαστική «εγκατάλειψη» της Επαγγελματικής από την κορυφαία συνδικαλιστική οργάνωση του κλάδου, επιτρέπει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στις μεταβολές στα ΕΠΑΛ, αφού είναι κοινός τόπος ότι δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις από το εκπαιδευτικό προσωπικό, πόσο μάλλον που λόγω του πολυκερματισμού των κλαδικών (και επιστημονικών) ενώσεων του, έχει επικρατήσει ο συντεχνιακός αυτοματισμός, και η αρχή «ο σώζων τον εαυτό του σωθείτω», κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα ο κλάδος των ηλεκτρολόγων με τους ηλεκτρονικούς…
δ) Η «καλή διαγωγή» του Υπουργείου Παιδείας για τα προαπαιτούμενα της δόσης του Οκτωβρίου και όχι μόνο…
Μπορεί, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να επιδίδεται σε βερμπαλισμούς κατά των θεσμών και των «απαιτήσεων» τους, η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι η Κυβέρνηση υπέγραψε την νέα μνημονιακή συμφωνία και ανάμεσα στα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της 2ης δόσης τον Οκτώβριο που έρχεται, είναι και η υποχρέωση του Παιδείας, όπως προαναφέρθηκε, να παρουσιάσει την «επικαιροποιημένη» Έκθεση του ΟΟΑΣΑ του 2011, όπως και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της έως την άνοιξη του 2017.
Για τον λόγο αυτό, τα όσα θα συμβούν στην Επαγγελματική έως την έναρξη του νέου σχολικού έτους, -Συγχωνεύσεις-Καταργήσεις, Ειδικοτήτων, Τομέων και ΕΠΑΛ-, αποτελούν το προοίμιο του τι θα ακολουθήσει στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση και δείγμα «καλής διαγωγής» στους θεσμούς και στις υποχρεωτικές διαπραγματεύσεις που θα λάβουν χώρα κατά την δεύτερη αξιολόγηση το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.
Ταυτόχρονα, θα ενισχύσει και τον κοινωνικό αυτοματισμό, στις αλλαγές που αθ ακολουθήσουν για την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση, αφού θα μπορεί να διατυπωθεί το επιχείρημα, «το κάναμε στα ΕΠΑΛ και δεν μπορούμε να κάνουμε διακρίσεις για τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια». Εξάλλου, για τα Γυμνάσια, οι επιπτώσεις για τους εκπαιδευτικούς ήδη εμφανίσθηκαν ως απόρροια των νέων ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων που θα ισχύσουν για το νέο σχολικό έτος, όπως και με τις νέες αναθέσεις, που όπως προείπαμε επαναφέρουν την «παλαιότητα» καταργώντας τον ισομοιρασμό μεταξύ των διαφορετικών κλάδων που έχουν σε κοινή ανάθεση διαφορετικά μαθήματα (φυσικοί, χημικοί, κλπ).
Επιμύθιο
Το Vukentra.gr, είναι η μόνη ιστοσελίδα και γενικά ηλεκτρονικό και έντυπο ΜΜΕ, που έχει προδιαγράψει την πορεία των πραγμάτων στην Επαγγελματική και όχι μόνο, εδώ και αρκετούς μήνες πριν. Αυτό, όμως, που έχει πλέον σημασία, είναι ότι οι αλλαγές, οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις Τομέων, Ειδικοτήτων και ΕΠΑΛ, είναι πλέον προ των πυλών και μάλιστα θα γίνουν αθόρυβα μέσα στην περίοδο που είναι «τα μπάνια του λαού». Είναι κι αυτό «πρώτη φορά αριστερά».
Για όσους, δεν έδωσαν σημασία και κυρίως για όσους πίστεψαν την «μαύρη πολιτική προπαγάνδα» του Κυβερνητικού συστήματος ότι το «κάστρο» καλά κρατεί και δεν πρόκειται να γίνει τίποτα …. Ας πρόσεχαν…
Το ΜΝΗΜΟΝΙΟ στην Εκπαίδευση είναι εδώ, ανεξάρτητα από την υποτιθέμενη «σθεναρή» αντίσταση του υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη.
Οι της Επαγγελματικής, ας προετοιμασθούν για Σχολεία ΤΕΡΑΤΑ, των 600 μαθητών και άνω, για αναγκαστικές μεταθέσεις και διαθέσεις και στο βάθος του χρόνου για εθελούσιες ή αναγκαστικές μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες και υπουργεία, στα πλαίσια της «Κινητικότητας» του κ. Βερναρδάκη…
Εκπαιδ-άρχης
Vukentra.gr (τίτλος: τροποποιημένος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου