γράφει ο Γιάννης Σκουτέρης
επ. δικηγόρος
π.Αντιδήμαρχος
Χολαργού
Από τους 350.000 περίπου οφειλέτες του ΙΚΑ, μόνον οι 14.000 εντάχθηκαν
στη νέα ρύθμιση, δηλαδή μόνον το 4% των οφειλετών προήλθαν στο διακανονισμό
ληξιπρόθεσμων χρεών ακόμη και σε 48 δόσεις. Λαμβανομένου υπ’όψει ότι το συνολικό
ποσό των οφειλομένων εισφορών ανέρχεται στα 8 δις ευρώ εκ των οποίων τα μισά
δημιουργήθηκαν κατά την τελευταία τριετία της κρίσης.
Η αποτυχία της ρύθμισης αυτής σύμφωνα με την εισήγηση του προέδρου της
Ομοσπονδίας Γ.Κυριακόπουλου, οφείλεται εις το ότι απαιτείτο η εξόφληση των
τρεχουσών εισφορών προκειμένου να διακανονισθούν οι παλαιότερες (μέχρι
31.12.2012).
Ενώ, ο Διοικητής του ΙΚΑ Ρ.Σπυρόπουλος, επισημαίνει επικρίνοντας την
Κυβέρνηση «ότι είναι μάταιο ν’αναζητούν τουλάχιστον τα μισά ληξιπρόθεσμα χρέη,
αφού οι οφειλές είναι από χρεοκοπημένες επιχειρήσεις του Ιδιωτικού και ευρύτερου
δημόσιου τομέα.
Εξάλλου, όπως είναι γνωστό τα προς το Ελληνικό ΔΗμοσιο χρέη των πολιτών
υπερβαίνουν τα 60 δισ. Ευρώ εκ των οποίων τα 6 δις γεννήθηκαν εντός του
τρέχοντος έτους, ενώ εισπράξιμα είναι μόνον τα 8 δις ευρώ σύμφωνα με τις βάσιμες
πληροφορίες αρμοδίων παραγόντων του Υπουργείου Οικονομικών.
Από τη πλευρά της η Τρόϊκα απορρίπτει ως ανεπαρκή τα μέτρα που είχε
εμφανίσει η Κυβέρνηση για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού στον Προϋπολογισμό
του έτους 2014 το οποίον κατά την Τρόϊκα είναι πολύ μεγαλύτερον των 500 εκατ.
Ευρώ που προσδιορίζει η Χώρα μας. Η οποία υποχρεούται εκπληρώνοντας την δέσμευση
της να απολύσει 4.000 δημοσίου υπαλλήλους μέχρι τέλος του τ.ε. και 11.000 μέχρι
το τέλος του 2014. Στους «απολυόμενους» όμως πρέπει να σημειωθεί ότι οι τεχνοκράτες
των δανειστών δεν θέλουν να περιληφθούν οι πιθανές αποχωρήσεις από τα ΕΑΣ και
την ΕΛΒΟ ούτε να προσμετρηθούν οι συμβασιούχοι που παραμένουν επί πολλά χρόνια
με αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων των αρμοδίων Δικαστηρίων που εκδόθηκαν κατά το
Σύνταγμα και τους νόμους της Χώρας.
Η πολιτική διαπραγμάτευση στη παγιωμένη αξιολόγηση και τεχνική διαπραγμάτευση
μεταξύ ελληνικού οικονομικού επιτελείου και Τρόϊκα, αναβάλλεται και αποτυγχάνει
προφανώς διότι οι κοινωνικές δαπάνες δεν πρόκειται να αυξηθούν, αφού η ανεργία
καλπάζει και η απροθυμία – αδυναμία των ασφαλισμένων δεν τους επιτρέπει
ν’ανταποκριθούν τις υποχρεώσεις τους προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Και αν ακόμη
συνεισέφεραν και οι 500.000 αποβιώσαντες οι οποίοι παρά ταύτα διατηρούν ΑΜΚΑ
και αριθμό φορολογικού Μητρώου. Αλλ'ούτε μπορούν επίσης να ενταχθούν φορολογικά
έσοδα της επόμενης χρονιάς στον προϋπολογισμό, δοθέντος ότι ουδεμία βελτίωση
όπως προαναφέρθηκε, παρατηρείται στον φοροεισπρακτικό – ελεγκτικό μηχανισμό και
την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Με οργή και αγανάκτηση οι πολίτες υποδέχονται τον ενιαίο φόρο Ακινήτων
για το 2014 που έρχεται μετά το ΕΕΤΑ και το Εκτακτο Ειδικό Τέλος Δομημένων
επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) το οποίον κρίθηκε αντισυνταγματικόν από το Συμβούλιο της Επικρατείας
αφού πρόκειται για φόρο και όχι τέλος ο οποίος δεν μπορούσε να επιβληθεί πέραν
της διετίας (2012 – 2013).
Στόχος του ΕΝΦΑ είναι η μονιμοποίηση τους ω άνω φόρου και η είσπραξη 3
δις ευρώ. Τα μισά από όσα αναλογούν στο
φόρο εισοδήματος των φυσικών προσώπων χωρίς να λαμβάνεται υπ’όψει η φορολογική
ικανότητα του πολίτη, η προστασία της ιδιοκτησίας και η ίση μεταχείριση μεταξύ
των υποχρέων.
Προβλέπεται φόρος κατοχής απρόσοδων ακινήτων που δεν ρευστοποιούνται.
Σφοδρή κριτική κατά του νομοσχεδίου ασκούν πολλοί βουλευτές κυρίως για
την φορολόγηση των αγροτεμαχίων όπως ο κ.Β. Πολύδωρας, λέγοντας χαρακτηριστικά.
Ότι το μέτρο αυτό είναι βάρβαρο αντισυνταγματικό και ατελέσφορο. Συνιστά
αποκοπή από τις ρίζες δήμευση χωραφιών των Ελλήνων που δεν αποτελεί φορολογητέα
υλη, αλλά συστατικό της ζωής τούτων κλπ.
Ανεξαρτήτως των ανωτέρω το Υπουργείο Οικονομικών δεν δίνει λύσεις σε
στρεβλώσεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου, επιβαρύνοντας υπέρμετρα ορισμένες
κατηγορίες ακινήτων.
Προ παντός αποθήκες πολυκατοικιών, σταύλοι και δασικές
κλπ. εκτάσεις νομέας των οποίων θεωρείται το Δημόσιο και δεν μπορούν να
αξιοποιηθούν λόγω χωροτακτικών, αρχαιολογικών και πολεοδομικών περιορισμών.
Μοναδικός σκοπός των δανειστών είναι να βεβαιωθούν τα 3,5 δις ευρώ το
2014 χωρίς αντικειμενικά κριτήρια και διαφάνεια. Αυτό τονίζει ιδιαιτέρως,
αναφερόμενος στην αδικαιολόγητη μείωση του ελαχίστου μισθού εν αγνοία της
Ευρωβουλής ο ΟΤΜΑΡ ΚΑΡΑΣ, Αυστριακός αντιπρόεδρος ο οποίος προορίζεται για πρόεδρος
εξεταστικής Επιτροπής για την αξιολόγηση των πεπραγμένων της Τρόϊκα στις
μνημονιακές χώρες.
Ας ελπίσουμε ότι σ’αυτό θα βοηθήσει η πρόταση που έκανε σε συνέντευξη
του στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ο οικονομολόγος καθηγητής του Πανεπιστημίου Χάρβαντ και
πρώην επικεφαλής οικονομολόγος του Δ.Ν.Τ. Κένεθ Ρογκοφ, για γενναίο κούρεμα του
χρέους. Προς τούτο επικρίνει τους ευρωπαίους για την όλη στάση τους αλλά και το
ταμείο για τα λάθη της αρχικής του προσέγγισης από τον Μάϊο μήνα του 2010.
Από την άλλη πλευρά καθηγητές απ’όλες τις Πανεπιστημιακές Σχολές αποστέλλουν επιστολή προς τα Υπουργεία
Εθνικής Παιδείας και Διοικητικής Μετ/σης με την οποία απαιτούν: Να ενταχθούν
στην διαθεσιμότητα όσοι υπάλληλοι υπηρετούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου, ενώ περιλαμβάνονται
στους καταλόγους των υπαλλήλων τους!..
Οσοι έχουν άδεια άνευ αποδοχών και εργάζονται σε ιδιωτικούς φορείς!... όσοι
δεν εμφανίζονται στην υπηρεσία τους αδικαιολόγητα και τελούν υπό καθεστώς
πειθαρχικής δίωξης. Οι δε Πρυτάνεις αρνούνται εξ αρχής να αξιολογήσουν, αντί να
διαπραγματευθούν τον τρόπον διεξαγωγής, του διοικητικού προσωπικού, παρ’ότι κόπτονται
για την αυτονομία και αυτοτέλεια των Ανωτάτων Ιδρυμάτων.
Μήπως πρέπει στο θεώρημα του παραλογισμού να ενταχθεί και ο χρυσούς κανόνας
της «χρηστής» Ελληνικής Διοίκησης; Κατά τα λοιπά οι οργανώσεις έχουν αναλάβει
τις περιφρουρήσεις των κλειστών Πανεπιστημίων επί εννέα εβδομάδες συνομιλώντας,
με την ιστορία και την επανάσταση.
Αθήνα
2.11.2013 Με εκτίμηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου