Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτών και με τις τραγικές επιπτώσεις που ζήσαμε και ζούμε, στην πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας μετά την φούσκα του Χρηματιστηρίου, την υπερχρέωση των νοικοκυριών από τα ψιλά γράμματα των δανειακών συμβάσεων ή την εξαπάτηση των ομολογιούχων, θα πρέπει να αναλογιστούμε επιτέλους την μεγάλη σημασία των κρατικών και δημοτικών δομών για την προστασία του καταναλωτή.
Σε ένα σύγχρονο ευνομούμενο κράτος είναι κυριολεκτικά απαράδεκτο να μην υπάρχει ένα δίχτυ ενημέρωσης και προστασίας του καταναλωτή, ο οποίος οφείλει, αλλά αδυνατεί να γνωρίζει κάθε μυστική παγίδα που του στήνει η ασύδοτη αγορά και το αφερέγγυο κράτος.
Ειδικά σήμερα που η κρίση έχει οδηγήσει στην εξαθλίωση χιλιάδες οφειλέτες συμπολίτες μας και το κράτος συρρικνώνεται και αποσύρεται ακόμη και στον τομέα της υγειονομικής προστασίας και ασφάλισης, η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται μαζί με τις δομές πρόνοιας, να αναπτύξει κι άλλες συμπληρωματικές δομές, για να προστατεύσει τους καταναλωτές.
Να αναπτύξει μέσα από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Κοινωνική Πολιτική, δομές συμβουλευτικής και νομικής προστασίας, για την ενημέρωση και την προστασία των καταναλωτών και να επιθεωρήσει μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, με μεγαλύτερη ένταση την κακώς νοούμενη αγορά, εδικά στα σημεία υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Ομως και η ίδια η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους φορολογούμενους πολίτες, είτε αυτές αφορούν στα θέματα διεκπεραιώσεων διοικητικών αιτημάτων, είτε αυτές αφορούν στα θέματα συντήρησης των υποδομών, πεζοδρόμια, παιδικές χαρές, σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις κλπ.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να μην διστάζει, ούτε να αδιαφορεί όταν οι πολίτες – δημότες ταλαιπωρούνται από τις παράνομες ενέργειες των τραπεζών που επιβάλουν διάφορα αυθαίρετα έξοδα, από τις αδικίες της προσβολής της πρώτης κατοικίας, από τις δυσκολίες που δημιουργούνται όταν επέρχεται αιφνιδιαστική μείωση των εισοδημάτων τους, από τις διαφημιστικές εκτροπές ειδικά σε ότι αφορά τα παιδιά και την υγεία, από τους κινδύνους του διαδικτύου, από τα συμβόλαια υπηρεσιών που τους παγιδεύουν και όταν κινδυνεύουν από τα σημεία που διακινούνται αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα ή όταν παραβιάζονται περιβαλλοντικοί κανόνες και κανόνες δημόσιας υγείας.
Γι αυτό κι εμείς προτείνουμε:
Σύσταση Γραφείου Καταναλωτή μέσα από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και το θεσμό του One Stop Shop (Γραφείο Διεκπεραίωσης Αιτημάτων Κοινού για όσους δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή).
Γραφείο Νομικής Προστασίας για τους οικονομικά αδύνατους καταναλωτές και οφειλέτες
Αμεση σύνδεση με πιστοποιημένους φορείς Προστασίας του Καταναλωτή (ΙΝΚΑ. ΕΚΠΟΙΖΩ, Γ.Γ Εμπορίου, www.saferinternet.gr κλπ)
Αμεση Δικτύωση του Δήμου με τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς Προστασίας του Καταναλωτή για την εισαγωγή τεχνογνωσίας από δήμους της Ευρώπης που έχουν εφαρμόσει πετυχημένα μοντέλα.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε μια περίοδο όπου η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται πρέπει και πάλι να δηλώσει παρούσα και να δείξει ότι κάθε εκτεταμένο πρόβλημα των πολιτών – δημοτών είναι και μια ακόμη επιπρόσθετη αρμοδιότητα της.
Χάρης Κουγιουμτζόπουλος Υποψήφιος Δήμαρχος Δήμου Παπάγου Χολαργού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου