του Πέτρου Αναστασίου
Ένα έγγραφο που δημοσιοποίησαν τα DC Leaks από τα αρχεία του...
Τζ.Σόρος και του ιδρύματός του «Open Sosiety» OSF αποκαλύπτει τις μεθόδους για χειραγώγηση των δημοσιογράφων σε όλη την Ευρώπη και ειδικά την Ελλάδα (μια μεγάλη αποκάλυψη για τον Τ.Σόρος και την εμπλοκή ατόμου της «Open Sosiety» στον σχεδιασμό της απόπειρας δολοφονίας του Κ.Καραμανλή, μπορείτε να διαβάσετε στο PRONEWS Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί σε ολη την Ελλάδα)
Μετά τις αποκαλύψεις ότι ο 86χρονος μεγαλοεπενδυτής και διεθνής κερδοσκόπος Τζ.Σόρος είναι χρηματοδότης ελληνικών ΜΜΕ (εφημερίδες, κανάλια και έξι ενημερωτικές ιστοσελίδες) για να αναφέρονται θετικά στο ουκρανικό ζήτημα, τώρα ένα νέο έγγραφο επιδεικνύει τον τρόπο δημιουργίας των «αντικειμενικών» ρεπορτάζ από την συγκεκριμένη χώρα.
Αν και δεν υπάρχει αποστολέας το άτομο που έχει συντάξει το κείμενο δίνει εντολές στο πως θα πρέπει να καλυφθούν τα γεγονότα στην Ουκρανία.
Το κείμενο με τίτλο « /Ukraine and Europe/osife ukraine media project overview» και ημερομηνία τον Μάρτιο του 2015 δίνει μια σαφή και ξεκάθαρη εικόνα στο πως θα πρέπει να δημιουργηθούν τα ρεπορτάζ από την Ουκρανία.
Πιο συγκεκριμένα στο κείμενο αναφέρεται μεταξύ άλλων:
«Επιλέξτε δημοσιογράφους από τις πέντε υπό στόχευση χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα), και προσφέρετε σε αυτούς ταξίδια στην Ουκρανία μεγάλης διάρκειας. Αντί να τους πούμε τι ακριβώς πρέπει να γράψουν πρέπει να κάνουν προτάσεις για άρθρα, αλλά διατηρούμε το δικαίωμα του veto σε ρεπορτάζ που θεωρούμε ότι είναι αντιπαραγωγικά. Η συμβουλή είναι να έρθουμε σε απευθείας επαφή με αυτούς για να διαπιστώσουμε το ενδιαφέρον τους».
Στη συνέχεια το κείμενο αναφέρει τα υπέρ και τα κατά της πρωτοβουλίας αυτής:
Στα θετικά: Ίδια προσέγγιση με ότι έχουμε κάνει με άλλα παρόμοια δημοσιογραφικά ταξίδια. Ευκαιρία να αναπτύξουμε τις σχέσεις μας με δημοσιογράφους και ΜΜΕ. Ευκαιρία να διαφοροποιήσουμε τα ρεπορτάζ από την Ουκρανία φωτίζοντας λιγότερο γνωστές ιστορίες.
Στα αρνητικά: Αξιοπιστία: Η προσέγγιση του veto σημαίνει ότι αυτό δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος ανεξάρτητης δημοσιογραφίας και αυτό μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην αξιοπιστία μας στους δημοσιογράφους.
Έλεγχος: Οι δημοσιογράφοι (Ελληνες, Ισπανοί κλπ) μπορεί να γράψουν ρεπορτάζ που να μην έχουν συνάφεια ή το ύφος αφηγήματος που επιζητούμε ή ιστορίες που είναι αντιπαραγωγικές όπως για παράδειγμα αναφορές στο φασισμό κτλ.
Παρεμβολή: Παρά τις όποιες αποχρώσεις αυτές έρχονται ως πακέτο. Μπορεί να επιβάλλουμε την δική μας αφήγηση με΄σω της χειραγώγησης από τον GS/OSF.
Δημοσίευση: Η δημοσίευση των άρθρων δεν είναι εγγυημένη και αυτό παρουσιάζει ένα σημαντικό εμπόδιο στην επιτυχία.
Συνιστώμενη προσέγγιση: Ο OSF δεν θα δράσει ως κύριος διαμεσολαβητής με τους δημοσιογράφους. Αντίθετα ένα τρίτο μέρος θα δεχθεί την επιχορήγηση και θα δράσει ως ενδιάμεσος και ως αρχισυντάκτης, ελέγχοντας την ποιότητα των κειμένων. Ο IRF (International Renaissance Foundation) μπορεί να παίξει ρόλο στην πρωτοβουλία αυτή τονίζοντας τις ουκρανικές του ρίζες.
Συμφωνίες-συνεταιρισμοί με ΜΜΕ: Επιλεγμένα ουκρανικά ΜΜΕ (κύριας κυκλοφορίας και αριστερών τάσεων) για συμφωνία με αντίστοιχα δημοσιογραφικούς οργανισμούς στις πέντε χώρες κλειδιά.
Ο συνεταιρισμός θα επιτρέψει τη σύνδεση του περιεχομένου αμφίδρομα. Ο OSF θα διευκολύνει τον συνεταιρισμό και θα πληρώσει για τις μεταφράσεις και την σύνταξη των κειμένων όπου αυτό κριθεί απαραίτητο.
Δεδομένης της κλίμακας αυτής (εν δυνάμει συνεργασία σε 5 χώρες) θα χρειαστούμε κάποιον να διαχειριστεί όλη αυτή την εργασία. Έχουμε τη δυνατότητα να το ξεκινήσουμε αλλά η μακροχρόνια συνεργασία θα απαιτήσει ειδικευμένο προσωπικό.
Στα θετικά: Παρέχει μεγαλύτερο αριθμό Ευρωπαίων αναγνωστών στα νέα από την Ουκρανία από Ουκρανούς.
Ευκαιρία για τον OSF να δημιουργήσει σχέσεις με μεγάλους και επικεφαλής ομίλους των ΜΜΕ της Ευρώπης και να βοηθήσει στην αξιοπιστία των ουκρανικών Μέσων.
Στα αρνητικά: Κανένας έλεγχος στο περιεχόμενο. Μπορεί να είναι αντιπαραγωγικό αναφορικά με τους σκοπούς μας. Όχι επαρκής γνώση για την ποιότητα του περιεχομένου των ειδήσεων στην Ουκρανία.
Εντατική διαδικασία επόπτευσης-Συνιστώμενη προσέγγιση: Προχωρήστε ανάλογα με τις γενικές γραμμές του κεντρικού σκεπτικού. Πρώτα αποκαταστήστε επαφή με τα έντυπα που έχουμε υπό στόχευση στην Ευρώπη και εάν εμείς (PIJ για παράδειγμα) έχουμε ήδη υπάρχουσες σχέσεις. Την ίδια ώρα αναζητήστε εν δυνάμει συνέταιρους στην Ουκρανία με ποιότητα στο περιεχόμενό τους (η φήμη είναι σύμμαχος δεν μπορούμε να προωθήσουμε ουκρανικά έντυπα με αδύναμο περιεχόμενο).
Γράψτε ένα σημείωμα με το σκεπτικό σας και ξεκινήστε να επικοινωνείτε δημοσιογραφικά έντυπα στην Ευρώπη και την Ουκρανία (ακολουθώντας τις οδηγίες του IRF).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου