Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

ΑΝΕΝΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΗΘΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΑΣΙΛΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ (πρώην Δημάρχου Αγίας Παρασκευής) ΓΙΑ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ!

                                                                                                      
Ο νεαρός εικονιζόμενος  εκδότης της εφημερίδας "Σχολιαστής Αγίας Παρασκευής", Χρήστος  Μπαλωτής, δημοσίευσε  άρθρο του πρώην Δημάρχου Β. Γιαννακόπουλου το οποίο "κοπιάρισε" από το ιστολόγιο του δεύτερου και ως φωτογραφία του πρώην δημάρχου Αγίας Παρασκευής, έβαλε μια προσωπική του στιγμή σε παραλία με μαγιώ, από τις καλοκαιρινές του διακοπές!
Πρόκειται για ανήθικο είδος δημοσιογραφίας από την πλευρά του εκδότη, για την περίπτωση του οποίου και του πατέρα του, Ανδρέα Μπαλωτή, θα ασχοληθούμε σε άλλο άρθρο μας. Προς το παρόν περιοριζόμαστε στην μακροσκελή απάντηση του κ. Γιαννακόπουλου.

"ΚΑΙ Η ΥΠΟΜΟΝΗ ΕΧΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ
Στην πολιτική μου σταδιοδρομία έχω δεχθεί επιθέσεις και χτυπήματα κάτω από τη μέση από πολιτικούς μου αντιπάλους, που τις περισσότερες φορές παρέβλεπα εκτιμώντας ότι ήταν τόσο χαμηλού περιεχομένου και επομένως ότι είναι χάσιμο χρόνου να απαντώ σε  ποταπές εικασίες και νοσηρές σεναριολογίες.

Όμως,   το πολιτικό ήθος που επέδειξα όλα αυτά τα χρόνια στη μεθοδευμένη λάσπη προς το άτομό μου, θεωρήθηκε από ορισμένους ως στάση αδυναμίας και ένδειξη ενοχής. Δυστυχώς στη σύγχρονη εποχή του καταιγισμού των πληροφοριών ανθεί καί το φρούτο της παραπληροφόρησης και διαστρέβλωσης της αλήθειας και πρέπει ανά πάσα στιγμή να αποδεικνύεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, αλλά κανονικός άνθρωπος.

Ο σεβασμός, η προστασία της προσωπικότητας του ανθρώπου και το απαραβίαστο της προσωπικής ζωής είναι αξίες που προστατεύονται από τους  άγραφους νόμους της  ηθικής και από ένα ευνομούμενο / δημοκρατικό κράτος. Δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να λέει ατεκμηρίωτα και συκοφαντικά οτιδήποτε, καλυπτόμενος πίσω από μια δημοσιογραφική ιδιότητα προβαλλόμενος ταυτόχρονα ως τιμητής των πάντων. Σύμφωνα με τον Κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ που ψηφίστηκε το 1998, ο δημοσιογράφος «οφείλει  να σέβεται και να τηρεί το διακριτό της είδησης, του σχολίου και του διαφημιστικού μηνύματος, την αναγκαία αντιστοιχία τίτλου και κειμένου και την ακριβή χρησιμοποίηση φωτογραφιών, εικόνων, γραφικών απεικονίσεων ή άλλων παραστάσεων» (Κώδικας Επαγγελματικής Ηθικής και Κοινωνικής Ευθύνης των δημοσιογράφων, άρθρο 3, γ, / Πηγή διαδίκτυο: http://elawyer.blogspot.com).

Με θλίψη και έκπληξη είδα στην τοπική εφημερίδα Ο Σχολιαστής (Σεπτέμβριος 2011, ἀριθμ. Φύλλου 117, σελ. 4) να δημοσιεύεται πρωθύστερα μήνυμά μου προς τους φίλους της Παρατάξεώς μας με τίτλο «Να συνεχίσουμε ΜΑΖΙ» (δημοσιεύτηκε αρχές Καλοκαιριού στην προσωπική μου ιστοσελίδα: http://www.vgiannakopoulos.gr και στον τοπικό τύπο). Εκτός του ότι η εφημερίδα δημοσίευσε το άρθρο δίχως να της το έχω αποστείλει -κάτι που δε συνέβη εκ παραδρομής- σε ένθετο πλαίσιο έχει σε οβάλ σχήμα μια φωτογραφία μου από μια ιδιωτική μου στιγμή σε κάποια παραλία. Στην ίδια σελίδα φιλοξενείται άρθρο του δημοσιογράφου  κ. Χρήστου Μπαλωτή με τον τίτλο «Η απεξάρτηση “Γιαννακόπουλου” δρομολογεί εξελίξεις στο τοπικό ΠΑ.ΣΟΚ».  Είναι προφανές ότι ο κ.  Χρήστος Μπαλωτής «σκηνοθετεί δημοσιογραφικά» τά παράλληλα δύο  αυτά άρθρα και επιχειρεί μια κοκόγουστη έως παιδαριώδη διαστρέβλωση της αλήθειας με απώτερο προφανώς σκοπό να πλήξει την εικόνα μου ως πολιτικού προσώπου, εμμέσως να με γελοιοποιήσει με άθλιο τρόπο και να διαστρεβλώσει τις πραγματικές μου προθέσεις. Και εξηγούμαι:

α) Η δημοσίευση της φωτογραφίας μου από τις καλοκαιρινές διακοπές σε συνάρτηση με το μήνυμά μου του Ιουνίου,  θέλει να περάσει το πολιτικό μήνυμα ότι ο Γιαννακόπουλος αγνόησε και περιφρόνησε τον κόσμο που τον ψήφισε και τον στηρίζει πηγαίνοντας για καλοκαιρινές διακοπές στις «Μαλβίδες» – όπως ειρωνικά λέει-  μεταθέτοντας με τον τρόπο αυτό τις εξελίξεις στην Παράταξη για τον Σεπτέμβριο. Η όλη «δημοσιογραφική σκηνοθεσία»  του ευφάνταστου κ. Μπαλωτή συνιστά μια αήθη επίθεση. Η προβολή μάλιστα προσώπων ντυμένων με κανονική περιβολή (ενώ εμένα με παρουσιάζει με το μαγιό μου, τι αντίθεση!),  οι οποίοι πιθανόν –κατά την κρίση του πάντα- έχουν τις πιθανότητες να διεκδικήσουν το χρίσμα από το ΠΑ.ΣΟΚ.,  δείχνουν ότι αποσκοπεί  στην καταρράκωση της τιμής καί της υπόληψής μου καί  στον δημόσιο εξευτελισμό μου.
β) Ο κ. Μπαλωτής επιχειρεί επίσης μια πρωτοφανή διαστρέβλωση των δηλώσεών μου για την «επιλογή μας να αποδεσμεύσουμε την Παράταξή μας από τα κόμματα». Πρόκειται αφενός για μια άκομψη και ανεπιτυχή προσπάθεια κομματικοποιήσεως των θεμάτων που άπτονται της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αφετέρου σε μια κακότεχνη προσπάθεια να ενσπείρει τόσο τη διχόνοια όσο και την αμφιβολία στην Παράταξη καί τα μελη της, προφανώς για να διευκολυνθοῦν όσοι κινούνται παρασκηνιακά. Ο  στόχος είναι εμφανής: πολιτική εξόντωση και περιθωριοποίηση του Γιαννακόπουλου. Ας το μάθουν, λοιπόν,  όλοι μια για πάντα. Ο Γιαννακόπουλος δεν τα παράτησε, όπως θα ήθελαν δηλωμένοι και δρώντες υπογείως εχθροί του. Είναι παρών στα τοπικά δρώμενα, ασκεί υπεύθυνη και εποικοδομητική Αντιπολίτευση, οξεία  και σκληρή κριτική όπου διαπιστώνονται  αυθαιρεσίες και υπερβάσεις  της Δημοτικῆς Αρχής.

Η έννοια της δηλώσεως για την απεξάρτηση της Παράταξης είναι ότι η Παράταξή μας δεν μπορεί να ταυτίζεται με οποιοδήποτε κόμμα (στην προκειμένη περίπτωση με το ΠΑ.ΣΟΚ.), τη στιγμή που οι ψηφοφόροι μας είναι από όλο το  κομματικό φάσμα. Ο μη εγκλωβισμός μας στα ασφυκτικά πλαίσια και αναγκαστικά στις επιλογές ενός οποιουδήποτε κόμματος, δεν σημαίνει ότι απορρίπτουμε τον κομματικό χώρο που παραδοσιακά μας στηρίζει, αλλά ότι ανοιγόμαστε και στην κοινωνία των ελεύθερων πολιτών  επιδιώκοντας ευρύτερες συνεργασίες και με άλλους πολιτικούς χώρους. Εξάλλου το αίτημα  που κυριαρχεί σήμερα στον κόσμο  είναι να επικρατήσει  το κλίμα συναίνεσης σε όσο το δυνατό ευρύτερους πολιτικούς σχηματισμούς  για την επίλυση των οικονομικών καί κοινωνικών  προβλημάτων που ταλαιπωρούν την κοινωνία μας. Στο σημείο αυτό Θα ήθελα να  υπενθυμίσω στον κ. Μπαλωτή  -που διαθέτει επιλεκτική μνήμη-, πως ήδη στον προεκλογικό αγώνα του 2006 που διεξάγαμε  στις πλατείες και τους δρόμους, τόνιζα ότι είμαστε μια πολυσυλλεκτική κίνηση, μια αχρωμάτιστη παράταξη που θέλει να προσπαθήσει ΜΑΖΙ για την Αγία Παρασκευή. Όταν κέρδισα τις εκλογές ήταν η πρώτη μου δήλωση στα κανάλια ότι δεν κέρδισε η παράταξη που πρόσκειται στην τότε αντιπολίτευση, αλλά μια παράταξη που αντιπροσωπεύει όλη την Αγία Παρασκευή. Οι παρατάξεις δε λογοδοτούν στα κόμματα. Ναι, μπορεί να στηρίζονται από αυτά,  αλλά δε λογοδοτούν σε αυτά. Δεν είναι υπόλογες παρά μόνο στους δημότες. Αυτό το απέδειξα και  στη πράξη κατά τη διάρκεια της δημαρχιακής μου θητείας 2007-2010. Κι όσο κι αν ο Μπαλωτής προσπαθεί να χαϊδέψει κάποια αυτιά και να αναδείξει, εντός της παράταξης, σε κυρίαρχο ρυθμιστή της επόμενης αναμέτρησης το ποιόν θα στηρίξει το κυβερνόν κόμμα, απλά διαπράττει ένα πολύ μεγάλο λάθος (για μια ακόμη φορά)!

Τά παραπάνω δείχνουν ότι ο κ. Μπαλωτής ξεφεύγει παντελώς από την υπεύθυνη άσκηση του δημιοσιογραφικού λειτουργήματος επιδιδόμενος σε μια κακώς εννοούμενη σάτυρα, που ισοπεδώνει τους πάντες καί τα πάντα εκτός ορισμένων που διαφεύγουν σταθερά τόσο της κριτικής σας όσο και της σάτυράς σας. Αλλά κ. Μπαλωτή πρέπει να ξέρετε ότι δεν είστε ανεξέλεγκτος, επειδή εκδίδετε μια τοπική Εφημερίδα. Δεν μπορείτε να προσβάλετε ατιμώρητα τόσο εμένα,  όσο και άλλα πρόσωπα της πολης μας, όπως για παράδειγμα το νυν Δήμαρχο ή τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου. Μάλλον έχετε μπερδέψει τις ιδιότητες του δημοσιογράφου καί του γελοιογράφου. Αλλά υπάρχουν και τα δικαστήρια,  όπου μπορούν να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους, όπως έγινε στο  πρόσφατο παρελθόν. Για την ιστορία αναφέρω ότι τον Ιούνιο του 2011 ο κ. Μπαλωτής έχασε στο μεταξύ μας δικαστικό αγώνα με αποτέλεσμα το Δικαστήριο να μου επιδικάσει το ποσό των  €10.000,00 ως αποζημίωση για ηθική βλάβη που μου προξένησε. Ίσως το μένος του εναντίον μου να οφείλεται σε λόγους αντεκδίκησης για την  δικαστική ήττα που υπέστη.

Κλείνοντας θα ήθελα να δηλώσω ότι διατηρώ το δικαίωμά μου να προσφύγω σε ένδικα μέσα, αν αυτό το κρίνω απαραίτητο και ζητώ από την εφημερίδα Ο Σχολιαστής να δημοσιεύσει στο επόμενο φύλλο της και στην ίδια ακριβώς σελίδα το παρόν κείμενό μου με την υπενθύμιση ότι και η δική μου υπομονή έχει καί τα όριά της…

Οι ευσεβείς πόθοι «ορισμένων» για πολιτική μου εκμηδένιση ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ  ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!


Βασίλης Γιαννακόπουλος
Πρώην Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής
Επικεφαλής της Παράταξης Μαζί  για την Αγία Παρασκευή"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου