Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΟΡΚΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ!

Υποστηρίζουμε την πρόταση με όλη μας την καρδιά. Δεν είναι δυνατόν ο όρκος στον Θεό και στο Ευαγγέλιο να ταυτίζεται με τη θρησκευτικότητα ενός χριστιανού! Έλεος! Από πού κο ως πού θεωρείται διαβατήριο καλού χριστιανού ο όρκος στο Ευαγγέλιο; Ίσα-ίσα που είναι αμαρτία μεγάλη! Το έχουμε γράψει και μάλιστα έχουμε δώσει συγχαρητήρια στον Νίκο Στάππα (δημοτικό σύμβουλο με τις 8Προτάσεις του Χάρη Κουγιουμτζόπουλου) που κατά την ανάληψη των καθηκόντων του αρνήθηκε να ορκιστεί στο Ευαγγέλιο και έδωσε πολιτικό όρκο. 
Το θέμα πλέον θέτει σοβαρά ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, ζητώντας την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου...

από τα δικαστήρια αλλά και την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των υπαλλήλων προτείνει, εκτιμώντας πως θα πρέπει να δίνεται πολιτικός όρκος.

«Νιώθω ενοχή όταν αναγκάζω βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους να επιορκήσουν» σημειώνει μεταξύ άλλων ο ίδιος, ενώ τονίζει, σύμφωνα με το thrakitoday.gr, πως ο θρησκευτικός όρκος είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση για όσους πιστεύουν ενώ για όσους δεν πιστεύουν είναι μια μεγάλη παρωδία.

Διευκρίνισε δε ότι, όταν δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κράτος, στην προσπάθειά του να μετατρέψει τους επαναστατημένους ραγιάδες σε πολίτες, πήρε την έννοια του όρκου από την Εκκλησία, την έκανε τελετή ορκωμοσίας και την έβαλε στα νεοσυσταθέντα τότε δικαστήρια αλλά και στον συγκροτούμενο δημόσιο τομέα. Η Εκκλησία (παρά την απαγόρευση του όρκου που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο) συγκατένευσε, από ανάγκη, καθώς έπρεπε να βοηθήσει στη σύσταση του Ελληνικού Κράτους.

Αντί του όρκου στο ευαγγέλιο, ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως προτείνει «να ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας, που ή τα έχει κανείς ή δεν τα έχει» και τα οποία μας τα ενέπνευσε ή όχι η Δημοκρατία.

Αναλυτικά στο κείμενό του ο Μητροπολίτης επισημαίνει πως «όταν δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κράτος, στην προσπάθειά του να μετατρέψει τους επαναστατημένους ραγιάδες σε πολίτες, πήρε την έννοια του όρκου από την Εκκλησία και την έκανε τελετή ορκομωσίας και την έβαλε στα νεοσυσταθέντα τότε δικαστήρια και στον τότε συγκροτούμενο δημόσιο τομέα. Η Εκκλησία (παρά την απαγόρευση του όρκου που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο) συγκατένευσε, από ανάγκη...έπρεπε να βοηθήσει στη σύσταση του Ελληνικού Κράτους, που μην ξεχνάτε ότι η Εκκλησία το ελευθέρωσε, το πλήρωσε και το πληρώνει μέχρι σήμερα.

Σήμερα, νομίζω πλέον ότι ο όρκος δεν χρειάζεται. Αισθάνομαι ευθύνη και ενοχή όταν με επίσημη εκκλησιαστική τελετή, "αναγκάζω" βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους να επιορκίσουν... Επειδή, σίγουρα επιορκούν! Αυτό ομολογούν τα ειδικά δικαστήρια, όσα γίνονται κι όσα δεν γίνονται στη Χώρα.

Για μας τους χριστιανούς, η επίκληση του Ονόματος της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος είναι πολύ σοβαρή υπόθεση.

Ή στην άλλη περίπτωση, στα δικαστήρια, όταν βάζουν το χέρι τους στο ιερό Ευαγγέλιο με τόση ευκολία και ελαστική συνείδηση! Ο όρκος είναι φοβερό πράγμα, για όποιον πιστεύει. Για όποιον δεν πιστεύει είναι παρωδία. Όμως εμένα με απασχολεί η αμαρτία την οποία φορτώνεται εκείνος που ορκίζεται.

Να καταργηθεί, λοιπόν και από τα δικαστήρια και από την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των υπαλλήλων.

Όχι να πετάμε τα άγια και τους μαργαρίτες...δεν είναι σωστό.

Ας ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας, που ή τα έχει κανείς ή δεν τα έχει. Ή μας τα ενέπνευσε η Δημοκρατία ή δεν μας τα ενέπνευσε!

Βεβαίως είναι έτοιμος ο λαός μας σήμερα να ξεχωρίσει τα πράγματα. Ξέρει την Εκκλησία του, τη βιώνει ως χαρισματικό φορέα και από την άλλη βλέπει την αναγκαστική εμπλοκή της στα δημόσια πράγματα.

Θυμηθείτε τις ορκομωσίες στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές! Το πρόβλημα εμφανίστηκε στην ελλαδική κοινωνία ότι ήταν η επιμονή των Επισκόπων να ορκίσουμε τους αιρετούς. Θεός φυλάξοι! Το πρόβλημα για όσους δεξιούς κι αριστερούς εκλεγμένους δεν ήθελαν να ορκιστούν, όπως ακόμα ορίζει το Σύνταγμα, ήταν του συνταγματικού εισαγγελέα! Εμείς οι εκκλησιαστικοί πηγαίνουμε όπου μας προσκαλούν. Ανεπιθύμητοι δεν θέλουμε να είμαστε».

2 σχόλια:

  1. Φυσικα ο προδοτης που αποδεχσθηκε και την καταργηση της Κυριακης τι αλλο να εκανε;Ο κοσμος ομως σιχθηκε τετοια ατομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. η παρεα τσιπρα θελει να αποδιωξει τους ιερωμενους α;πο την ζωη των Ελληνων.Τυχαιο;O πολεμος που ζουμε ετσι και αλλιως ειναι θρησκευτικος κα;ι ταυτοχρονα οικονομικος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή