Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2013

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ!



                      
 
Αγαπητέ κ. Δήμαρχε
      Μετά τις απαξιωτικές αναφορές προς το πρόσωπό μου, αλλά και την Ένωση Γονέων και τα μέλη της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής που καταψήφισαν το πλαίσιο λειτουργίας του θερινού κινηματογράφου στο 1ο-6ο Δημοτ. Σχολ. Χολαργού, (κατά το Δημοτικό Συμβούλιο της 6-6-2013), στην απάντησή σας στις 30ΜΕΡΕΣ,  επανέρχεστε με απαξιωτική αναφορά στο πρόσωπό μου (ότι δεν εκφράζω την Ένωση Γονέων) αλλά και στα μέλη της Σχολικής Επιτροπής (ότι διαφοροποιήθηκαν χωρίς λόγο από την άποψη των αιρετών μελών). Επειδή χρησιμοποιείτε λανθασμένα δεδομένα, είμαι υποχρεωμένος να διευκρινίσω τα εξής:
  1). Έχω εκλεγεί εκπρόσωπος στην Σχολική Επιτροπή από την Γενική Συνέλευση της Ένωσης Γονέων και ως εκ τούτου ελέγχομαι μόνον από το όργανο το οποίο με εξέλεξε (τη  Γενική Συνέλευση) και όχι από το Δ.Σ., ούτε βεβαίως από τον Γραμματέα της Ένωσης. Ο Γραμματέας της Ένωσης, παραβιάζοντας το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Ένωσης, παρενέβη, αντιθεσμικά, εκθέτοντάς με, αντί να υπερασπίσει την θιγόμενη αξιοπιστία της  Ένωσης.   
  2). Είναι γνωστό ότι η ισχύουσα νομοθεσία απαγορεύει τις κερδοσκοπικές δραστηριότητες στο χώρο των σχολείων μας (εκτός από τον «Καλλικράτη», υπάρχει ένα  πλούσιο νομοθετικό πλαίσιο για την λειτουργία των σχολείων μας). Η θέση μου στην Σχολική Επιτροπή ήταν αρνητική στην παραχώρηση γιατί έχουμε μια καθαρά επιχειρηματική κερδοσκοπική δραστηριότητα. Εδώ υπενθυμίζω ότι από το 1990 τον  κινηματογράφο τον λειτουργούσε το Πνευματικό Κέντρο Χολαργού (δηλ. ο ίδιος ο Δήμος). Η δική σας δημοτική αρχή, διαφοροποίησε το καθεστώς λειτουργίας του και τον παραχωρεί σε ιδιώτη, παραβιάζοντας την ισχύουσα νομοθεσία και δημιουργώντας ψευδή διλλήματα για το αν θέλουμε την λειτουργία του κινηματογράφου ή όχι. Φυσικά θέλουμε να συνεχιστεί μια σπουδαία πολιτιστική δραστηριότητα στο Δήμο μας, αλλά σε ένα νόμιμο και αποδεκτό πλαίσιο. Είναι υποχρέωση, αποκλειστικά, της Δημοτικής Αρχής να διασφαλίσει την συνέχιση της νόμιμης και απρόσκοπτης λειτουργίας του θερινού κινηματογράφου.
  3). Επί της ουσίας του θέματος, και απαντώντας στο εύλογο και καλοπροαίρετο ερώτημα του κ. Κουτάκη (Δημοτικού Συμβούλου και αντιπροέδρου της  Σχολικής Επιτροπής) ότι τα μέλη που καταψήφισαν τον κινηματογράφο, υπερψήφισαν τις εκθέσεις βιβλίου στα σχολεία, όπου επίσης υπάρχει επιχειρηματικό κέρδος, παραθέτω απόσπασμα από την σχετική τοποθέτησή μου:
       « Η νομοθεσία απαγορεύει την παραχώρηση σχολικών χώρων για κερδοσκοπικές δραστηριότητες. Επίσης απαγορεύει δραστηριότητες στα σχολεία, που δημιουργούν κίνδυνο οικονομικού αποκλεισμού (δηλ. κάποια παιδιά να μην μπορούν να συμμετέχουν για οικονομικούς λόγους). Επειδή όμως  έχουμε να κάνουμε με παιδιά, εκ των πραγμάτων, στην ερμηνεία της νομοθεσίας υπεισέρχονται παιδαγωγικά κριτήρια.
     Αναλυτικά παραδείγματα:
·         Παραχώρηση σε ακαδημίες αθλητικών συλλόγων. Τα γυμναστήρια των σχολείων μας δεν μπορεί να μένουν κλειστά και να μην έχουν τα παιδιά μας αθλητικούς χώρους να γυμναστούν (έστω με πληρωμή συνδρομών στους συλλόγους, που εμπίπτει στις απαγορεύσεις του νόμου). Η άθληση των παιδιών μας είναι μια καθαρά παιδαγωγική διαδικασία και εδώ υπερισχύει η παιδαγωγική ερμηνεία του νόμου.
·         Παραχώρηση σε συλλόγους γονέων. Οι εξωσχολικές δραστηριότητες των συλλόγων γονέων έχουν καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα και παράγουν ωφέλεια για τα παιδιά μας (με την προϋπόθεση του παιδαγωγικού ελέγχου). Η πληρωμένη συμμετοχή των παιδιών δημιουργεί κίνδυνο οικονομικού αποκλεισμού και απαγορεύεται από τον νόμο. Όμως και εδώ έχουμε παιδαγωγική ωφέλεια και υπερισχύει η παιδαγωγική ερμηνεία του νόμου.
·         Οι σχολικές εκδρομές, με την υποχρεωτική οικονομική συμμετοχή των παιδιών (πούλμαν, εισιτήρια, κλπ.)  εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του νόμου λόγω του κινδύνου οικονομικού αποκλεισμού. Ιδίως οι πολυήμερες εκδρομές Γυμνασίων και Λυκείων, με υψηλό κόστος συμμετοχής ανά μαθητή, συνιστούν κραυγαλέα περίπτωση οικονομικού αποκλεισμού. Θα απαγορεύσουμε, λοιπόν, τις σχολικές εκδρομές ?  Θα στερήσουμε από τα παιδιά μας μία από τις μεγαλύτερες χαρές της σχολικής τους ζωής ?  Η απάντηση έχει δοθεί, εδώ και δεκαετίες, από τους διευθυντές των σχολείων και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης. Προφανώς γίνονται σχολικές εκδρομές γιατί, και εδώ, υπερισχύει η παιδαγωγική ερμηνεία του νόμου.
·         Παραχώρηση για εκθέσεις βιβλίου. Η επαφή των παιδιών με το βιβλίο, ιδίως στις μέρες μας, είναι ένα κρίσιμο ζήτημα παιδείας. Το βιβλίο είναι πλούτος γνώσης και πλούτος γλώσσας. Από τις εκθέσεις βιβλίου μέσα στο σχολείο, μόνο θετικά παιδαγωγικά αποτελέσματα παράγονται. Βεβαίως ο επιχειρηματίας κερδίζει από τις πωλήσεις (υπάρχουν, βέβαια, πάντοτε σημαντικές εκπτώσεις για τα παιδιά), αλλά η παιδαγωγική ωφέλεια είναι σαφώς ισχυρότερη. Θυμίζω εδώ ότι στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων έχει προστεθεί μία ώρα Φιλαναγνωσίας, δίνοντας το στίγμα της βαρύνουσας παιδαγωγικής σημασίας που έχει η επαφή των παιδιών με το βιβλίο. Και εδώ λοιπόν έχουμε μία καθαρή περίπτωση που πρέπει να υπερισχύσει και υπερισχύει η παιδαγωγική ερμηνεία του νόμου.
·         Επικουρικά αναφέρω την δομή του θεσμοθετημένου ελέγχου των δραστηριοτήτων και ενεργειών των σχολείων μας. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ελέγχονται από τον διευθυντή του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές ελέγχονται από τον Σχολικό Σύμβουλο, οι διευθυντές και οι Σχολικοί Σύμβουλοι ελέγχονται από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ελέγχονται από την κεντρική Διεύθυνση Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. Όλοι αυτοί οι φορείς ελέγχου αποτελούνται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς. Δεν έχει θεσμοθετηθεί και δεν υπάρχει θέση δικηγόρου-νομικού για την ορθή ερμηνεία της νομοθεσίας. Η ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου, για όλες τις δραστηριότητες και ενέργειες των σχολείων,  έχει ανατεθεί αποκλειστικά σε παιδαγωγούς. Αυτό σημαίνει ότι , κατ’ ουσίαν, η ίδια η Πολιτεία έχει θεσμοθετήσει την παιδαγωγική ερμηνεία του νόμου. 
       Η παραχώρηση, όμως, του προαύλειου χώρου του 1ου-6ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού για την λειτουργία θερινού κινηματογράφου από επιχειρηματία, δεν αφορά τα παιδιά μας, δεν επιδέχεται παιδαγωγική ερμηνεία και ελέγχεται ως κερδοσκοπική δραστηριότητα. Ως εκ τούτου, ορθώς τα μέλη της Σχολικής Επιτροπής καταψήφισαν το αίτημα παραχώρησης και αδίκως λοιδορήθηκαν από την Δημοτική Αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 6-6-2013.»

        Κατόπιν αυτών, επικουρικά αναφέρω, χωρίς περαιτέρω σχόλια:
Α). Την παραχώρηση καταψήφισαν τρείς Διευθυντές σχολείων (ως πλέον αρμόδιοι       για τα σχολεία) και ο αιρετός (εκλεγμένος) εκπρόσωπος της  Ένωσης Γονέων.
Β). Κατά την ανοικτή δημόσια δημοπρασία μίσθωσης στις 23-5-2013, ο ΔΟΠΑΠ δεν είχε στην κατοχή του κανένα μίσθιο.
Γ). Η δημόσια διακήρυξη της δημοπρασίας (απόφαση ΔΟΠΑΠ αρ. 39/ 13-5-2013) αναφέρει μόνον προαύλιο χώρο και 2 τουαλέτες. Δεν αναφέρονται οι δύο επιπλέον αίθουσες που παραχωρήθηκαν, ούτε υπάρχει αναφορά στην λειτουργία του κυλικείου και στην διάθεση των εσόδων του. Επίσης αναφέρεται τριετής διάρκεια μίσθωσης από 25 Μαΐου μέχρι τέλος Οκτωβρίου κάθε έτους. Θυμίζω ότι η σύμβαση, για να μην είναι άκυρη, πρέπει να είναι απολύτως σύμφωνη με τους όρους της διακήρυξης.

          24-6-2013                                                 Νίκος Καζάκος
                                                           Εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων
                                                     στην Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή     



Υ.Γ.    Η παρούσα κοινοποιείται σε όλα τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Γονέων (στα οποία οφείλω υπεύθυνη ενημέρωση), και στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου. Επίσης κοινοποιείται στα μέσα ενημέρωσης του Δήμου μας, εφ’ όσον το θέμα έχει λάβει δημοσιότητα, χωρίς δική μου συμμετοχή ή υπαιτιότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου