Από Βίκυ Μπαϊρακτάρη για Το Θέμα Χαλκιδικής και τις ηλεκτρονικές Halkidikipost και www.meapopsi.gr
B: Ανασχηματισμός στην κυβέρνηση κύριε Καζάκη. Ποια η γνώμη σας για αυτήν;
Κ: Από τη νέα κυβέρνηση Τσίπρα ο απλός πολίτης δεν έχει να περιμένει απολύτως τίποτε. Μόνο τα χειρότερα. Ο ανασχηματισμός έγινε, αφενός, για να στείλει το Μαξίμου μήνυμα σε Βερολίνο και Βρυξέλλες ότι μπορεί να συμβάλει σε μια ευρύτατη συγκυβέρνηση αριστεράς και δεξιάς προς το συμφέρον των ξένων...
δανειστών. Με αυτή την έννοια η νέα κυβέρνηση δεν είναι παρά μια πρόβα συγκυβέρνησης δεξιάς και αριστεράς για το μέλλον. Αφετέρου για να διευρύνει την πολιτική βάση στήριξης της κυβέρνησης στα στρώματα εκείνα υπολογίζουν στη ρεμούλα και την κρατική ασυδοσία.
B:Τι σημαίνει η υπογραφή του κύριου Κοτζιά στις Πρέσπες για εσάς;
Κ: Η φερόμενη ως συμφωνία των Πρεσπών συνιστά εκ βάθρων αναθεώρηση των τετελεσμένων συμφωνιών της Συνθήκης του Βουκουρεστίου του 1913 και οδηγεί όχι μόνο την ελληνική Μακεδονία, αλλά ολόκληρη την περιοχή στην κατάσταση προ των βαλκανικών πολέμων του 1912. Η ίδια η Μακεδονία μετατρέπεται σε μια διαφιλονικούμενη περιοχή υπό διεθνή επικυριαρχία προκειμένου να προστατευτούν οι πληθυσμοί από τους αντίπαλους «εθνικισμούς». Περνάμε δηλαδή σε μια εποχή γενικής αναθεώρησης συνόρων και άμεσης επέμβασης των μεγάλων για την αντιστροφή της εθνικής ολοκλήρωσης των μεγάλων βαλκανικών εθνών, η οποία ξεκίνησε με την καταστροφή της Γιουγκοσλαβίας. Η συγκεκριμένη συμφωνία συνιστά το προοίμιο μιας μεγάλης ιστορικής οπισθοδρόμησης από τα συγκροτημένα - μέσα από εθνικοαπελευθερωτικούς πολέμους και επαναστάσεις των λαών - εθνικά κράτη στα Βαλκάνια, σε πολυπολιτισμικά κράτη υβρίδια επινόησης και προστασίας της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Κι αυτό είναι απολύτως σίγουρο ότι θα οδηγήσει όχι μόνο σε εθνικούς ακρωτηριασμούς την πατρίδα μας στο όνομα και με γνώμονα μια κατασκευασμένη έξωθεν και άνωθεν πολυπολιτισμικότητα και επί τούτου επινοημένες μειονότητες, αλλά και σε πολέμους αποσύνθεσης σαν εκείνον της Συρίας.
B: Ανεξέλεγκτη εισροή μεταναστών ποια η θέση του κόμματος σας για το προσφυγικό ;
Κ: Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι σαν ΕΠΑΜ είμαστε εναντίον της μετανάστευσης, όχι του μετανάστη. Δεν θεωρούμε φυσιολογική εξέλιξη τον ξεριζωμό από τη χώρα σου, ούτε αντιλαμβανόμαστε την μετανάστευση ως εργαλείο αντιμετώπισης της παγκόσμιας φτώχειας, όπως υποστηρίζει η Παγκόσμια Τράπεζα. Κι ούτε συνιστά φυσικό φαινόμενο όπως η αποδημία των πτηνών, όπως μας λέει ο ΓΓ του ΟΗΕ μαζί με τη βιομηχανία φιλανθρωπίας και ΜΚΟ, που χειραγωγούν και εμπορεύονται την παγκόσμια απελπισία και απόγνωση. Συνιστά μια παγκόσμια τραγωδία, η οποία προκαλείται από την κλιμακούμενη καταστροφή χωρών και περιοχών του πλανήτη λόγω του ανοίγματος των αγορών κεφαλαίου, της παγκοσμιοποίησης της ασύδοτης ιδιωτικής κερδοσκοπίας των λίγων και των πολέμων που προκαλεί. Επομένως η αντιμετώπιση της μετανάστευσης και του προσφυγικού πρέπει να περνά πρώτα και κύρια μέσα από την δραστική αντιμετώπιση των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας μεταναστών και προσφύγων. Κι αυτή δεν μπορεί να γίνει στα σύνορα, αλλά πρώτα και κύρια στο εσωτερικό της χώρας ακολουθώντας την διαδρομή του χρήματος. Δεύτερο, με την υιοθέτηση αποτελεσματικών μέτρων πίεσης εναντίον χωρών όπως η Τουρκία, που λειτουργεί ως χώρα προώθησης λαθραίων μεταναστών. Τρίτο, την διαχείριση των μεταναστών και των προσφύγων σύμφωνα με τα διεθνώς νόμιμα κι όχι με βάση συμφωνίες όπως του Δουβλίνου και της ΕΕ-Τουρκίας, που έχουν στόχο τον εγκλωβισμό των μεταναστών και των προσφύγων σε χώρες σαν την Ελλάδα. Τέταρτο, ταυτοποίηση όλων όσων εισέρχονται στη χώρα, ώστε να καθοριστεί η αντιμετώπιση του καθενός με βάση τα νόμιμα. Και φυσικά το πέρασμα της διαχείρισης του όλου προβλήματος αποκλειστικά στις εθνικές αρχές, χωρίς την ανεξέλεγκτη δράση ΜΚΟ και ξένων δυνάμεων όπως η Frontex.
B: Είστε υπέρ της άρσης βουλευτικής ασυλίας και αν ναι γιατί;
Κ: Αν εννοείται την άρση της βουλευτικής ασυλίας γενικά, όχι δεν είμαστε υπέρ. Η βουλευτική ασυλία αποτελεί κατάκτηση του δημοκρατικού πολιτεύματος προκειμένου ο βουλευτής να ασκεί ελεύθερα το συνταγματικά προβλεπόμενο ρόλο του, χωρίς απειλές από την εξουσία και τα συμφέροντα. Αυτή όμως οφείλει να περιορίζεται στα πολιτικά καθήκοντα του βουλευτή κι όχι στα πάντα. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να τον προστατεύει από πράξεις του ποινικού κώδικα, ιδίως από το πολιτικό χρήμα της εξαγοράς, τις καταχρήσεις του δημόσιου ταμείου και τις πράξεις εσχάτης προδοσίας σε βάρος του δημοκρατικού πολιτεύματος και του λαού. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις – τόσο για τους βουλευτές, όσο και για υπουργούς της κυβέρνησης – οφείλει να επιλαμβάνεται η τακτική δικαιοσύνη, χωρίς να χρειάζεται η προτέρα έγκριση της Βουλής.
B: Βρίσκετε ομοιότητες ανάμεσα στην ΝΔ στο Πασοκ και στο Σύριζα και σε περίπτωση που μπείτε στην βουλή τι το διαφορετικό θα εφαρμόσετε;
K: Από τότε που επιβλήθηκε η μνημονιακή κατοχή της πατρίδας μας, μόνο οι αφελείς, ή οι επιτήδειοι βρίσκουν σοβαρές διαφορές ανάμεσα στα κόμματα της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ. Οι διαφορές είναι για το θεαθήναι. Υπηρετούν τα ίδια αφεντικά και τα ίδια ακριβώς συμφέροντα σε βάρος της πατρίδας και του λαού. Για εμάς η είσοδος στο κοινοβούλιο ως μία ακόμη καλύτερη αντιπολίτευση δεν λέει και πολλά πράγματα. Δεν θέλουμε να μπούμε στο κοινοβούλιο για να βολευτούμε και εκ του ασφαλούς να βγάζουμε ανέξοδους δεκάρικους, όπως κάνουν όλοι οι σημερινοί θεατρίνοι της βουλής. Το κοινοβούλιο στις μέρες μας είναι εικονικό. Λειτουργεί ως θέατρο, μόνο και μόνο για να νομίζει ο απλός κόσμος ότι η εθνική τραγωδία που ζει η πατρίδα μας είναι απολύτως νόμιμη. Για εμάς το σημερινό κοινοβούλιο είναι κατοχικό με λιγότερες εξουσίες από τα αλήστου μνήμης τοπικά κοινοβούλια των αποικιών του Στέμματος. Κι αυτό το υποστηρίζουμε και με τη μήνυση-έγκλιση που έχουμε καταθέσει επί Εσχάτη Προδοσία εναντίον του συνόλου του πολιτικού προσωπικού του κοινοβουλίου από την εποχή της επιβολής του πρώτου μνημονίου έως τις μέρες μας. Η δική μας είσοδος στο κοινοβούλιο θα σημάνει ριζική αλλαγή της ατζέντας. Αντί για ανέξοδη φλυαρία ανάμεσα σε συμπολίτευση και αντιπολίτευση, θα θέσουμε στο επίκεντρο όλων των εργασιών της την κατάλυση του δημοκρατικού πολιτεύματος, αλλά και την ανάγκη αποκατάστασης της συνταγματικής νομιμότητας υπέρ των Ελλήνων πολιτών με τιμωρία των ενόχων της εκτροπής, αλλά και την ακύρωση όλων των δεσμεύσεων που έχουν υιοθετηθεί σε βάρος της χώρας και του λαού. Εμείς θα μπούμε σ’ αυτό το κατοχικό κοινοβούλιο με πρωταρχικό σκοπό να επιταχύνουμε τη διάλυσή του, ώστε να επιβληθεί επιτέλους από τον ίδιο το λαό μια νέα μεταπολίτευση και να αποκατασταθεί το δημοκρατικό πολίτευμα της χώρας.
B: Ο Ταγίπ Ερντογάν, στην τελευταία του επίσκεψη στην Αθήνα έθεσε ευθέως θέμα εκλογής μουφτήδων απευθείας από τη μειονότητα, στην Θράκη μας, ενώ ξέρουν πως εκτός από πνευματικοί ηγέτες εξακολουθούν να έχουν έστω και προαιρετικά- ρόλο δικαστή στο πλαίσιο της Σαρίας. Ποια η άποψη σας;
Κ: Η εκλογή μουφτή στη Θράκη οφείλει να ακολουθεί τα προβλεπόμενα από το Σύνταγμα και τους νόμους της χώρας. Πολύ περισσότερο όταν η εκλογή του μουφτή συνιστά μέρος της Συνθήκης της Λοζάνης του 1923. Γενικά μιλώντας δεν μπορεί να υπάρχει θρησκευτικός ηγέτης, που να μην τελεί υπό την έγκριση και φυσικά τη δικαιοδοσία του ελληνικού κράτους. Το ίδιο γίνεται στην Τουρκία, αλλά και σ’ όλα τα κράτη της Ευρώπης. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά εκχώρηση εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Κι αυτό ακριβώς συμβαίνει σήμερα στη Θράκη. Βήμα το βήμα μετατροπή της Θράκης σε γκρίζα ζώνη. Πρώτα, ο μουφτής ως υποχείριο του Τουρκικού Προξενείου. Μετά η αναγνώριση των τουρκικών συμφερόντων στην ελληνική επικράτεια μέσω μιας επινοημένης μειονότητας επίσημου τουρκικού ενδιαφέροντος. Κατόπιν, αποχώρηση των μεγάλων συγκεντρώσεων ελληνικών ενόπλων δυνάμεων από την περιοχή της Θράκης και κυρίως του Έβρου. Και τέλος ανακήρυξη της περιοχής σε διεθνώς διαφιλονικούμενη υπό διεθνή προστασία και μορατόριουμ κυριαρχίας τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Τουρκία. Πολύ φοβάμαι ότι η πορεία αυτή έχει προκαθοριστεί ήδη και έχει προσυμφωνηθεί όχι μόνο με την τωρινή κυβέρνηση, αλλά και με την αντιπολίτευση, η οποία δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ποιεί τη νήσσα.
B: Με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη του κύριο Τσίπρα στην ΔΕΘ πιστεύετε ότι θα ακούσουμε κάτι το διαφορετικό και ελπιδοφόρο;
Κ: Προσωπικά δεν αποκλείω να επαναλάβει το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης του 2014. Άλλωστε βγήκαμε από τα μνημόνια, σύμφωνα με το αφήγημα της κυβέρνησης και των Ευρωπαίων δυναστών μας. Βέβαια, η ουσία βρίσκεται αλλού. Η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει τη χώρα να παράξει έως το 2022 36 δις ευρώ επιπλέον ΑΕΠ, ώστε να μπορέσουν να αρπάξουν οι ευρωπαίοι δανειστές 42 δις ευρώ από τα προβλεπόμενα πρωτογενή πλεονάσματα του κράτους. Για να γίνει αυτό η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να μειώσει τη μέση σύνταξη πάνω από 60% έως το 2022 και το διαθέσιμο εισόδημα άλλο τόσο. Αυτά τα έχει ήδη νομοθετήσει με το τελευταίο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022. Να είστε σίγουροι ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν πολύ χειρότερα απ’ ότι προβλέπουν. Η σχέση της χώρας και του λαού μας με τους Ευρωπαίους εταίρους δεν είναι πλέον σχέση δανειστή-οφειλέτη με όρους τοκογλυφίας, όπως ίσχυε μέχρι το τελευταίο μνημόνιο, αλλά σχέση φεουδάρχη προς κολλήγο. Ο λαός μας είναι καταδικασμένος να πληρώνει ετήσια δεκάτη στους Ευρωπαίους έναντι του χρέους με τη χώρα του υπό κατοχική διοίκηση. Δεν υπάρχει καμιά άλλη χώρα στον κόσμο σήμερα που να έχει παραδώσει όσα έχει παραδώσει αμαχητί η Ελλάδα στους κατά τ’ άλλα εταίρους και δανειστές της. Το σύνολο των εσόδων του κράτους – ακόμη και τα πρόστιμα από την τροχαία – εισπράττονται όχι από το υπουργείο οικονομικών, αλλά από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, η οποία τα αποδίδει στο σύνολό τους στους δανειστές. Ολόκληρη η χώρα υπό το καθεστώς αυτό είναι τελειωμένη.
Β. Στη Χαλκιδική οι κάτοικοι αντιδρούν στην εξόρυξη Χρυσού στις Σκουριές. Πολλοί εκ των κυβερνώντων το θεωρούν επένδυση παραβλέποντας την τεράστια οικολογική καταστροφή που επιφέρει. Εσείς ως οικονομολόγος την θεωρείται επένδυση; Αν όχι, ποιες άλλες μορφές επένδυσης θα μπορούσαν να φέρουν την ανάπτυξη στην Χαλκιδική; Για παράδειγμα ο οικολογικός τουρισμός η παραγωγή αγροτικών προϊόντων κτλ;
Κ: Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι μια τόσο μεγάλη επένδυση με τόσες οχλήσεις και επιπτώσεις δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων. Είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει στη Χαλκιδική. Πρόκειται για τακτική που ακολουθούσαν και ακολουθούν οι Ευρωπαίοι αποικιοκράτες στην υποσαχάρια Αφρική. Τον πρώτο και τελευταίο λόγο οφείλουν να το έχουν οι κάτοικοι. Ακόμη κι αν πρόκειται για καθ’ όλα επωφελή επένδυση. Αν τους πείσει η κυβέρνηση έχει καλώς, αν όχι τότε γίνεται αυτό που θέλουν οι κάτοικοι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η λεγόμενη επένδυση εκτός από τρομακτικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις έχει και εντυπωσιακές οικονομικές. Τα στοιχεία δείχνουν ότι έφερε περί τις 3.000 νέες θέσεις εργασίας και χάθηκαν από την περιοχή την ίδια περίοδο πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας. Χώρια την δραματική πτώση του ΑΕΠ της περιοχής. Επίσης είναι έγκλημα από την σκοπιά της εθνικής οικονομίας μια επένδυση που επικεντρώνεται στην εξόρυξη πρώτης ύλης για το εξωτερικό. Αυτό το μοντέλο επενδύσεων είναι για τριτοκοσμικές οικονομίες χωρίς παρόν και μέλλον. Η εκμετάλλευση πρώτων υλών οφείλει να γίνεται με μέτρο, ορθολογικά, με σχέδιο πανεθνικό, με σύμφωνη πάντα γνώμη των κατοίκων της περιοχής, χωρίς ανεπανόρθωτη ζημιά στο περιβάλλον και πάντα με σκοπό την ενίσχυση της εσωτερικής μεταποίησης. Και προπαντός φροντίζοντας μέσω των συνεργιών να ενισχύεται κι όχι να αποδυναμώνεται η τοπική πολυσχιδής οικονομία. Μεγάλες επενδύσεις που οδηγούν σε κλείσιμο τις τοπικές επιχειρήσεις και γίνονται αιτία να μετατραπούν ολόκληρες περιοχές σε «μονοκαλλιέργειες» είναι παντελώς απαράδεκτες. Να γιατί είμαι ενάντια και στην «μονοκαλλιέργεια» του τουρισμού. Ο τουρισμός στην Χαλκιδική μπορεί και πρέπει να αναπτυχθεί με παράλληλη έμφαση στην τοπική αγροτική οικονομία σε μια διαλεκτική σχέση αλληλοτροφοδότησης και σε ισορροπία με το φυσικό, ιστορικό και πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής. Μόνο που για γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει εμείς οι Έλληνες να πάρουμε επιτέλους την χώρα στα χέρια μας. Αλλιώς δεν έχουμε παρά να περιμένουμε τα χειρότερα, τα πολύ χειρότερα.
Β. Σας ευχαριστώ θερμά κύριε Καζάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου