Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018

ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΝΙΚΗΤΑ ΚΑΝΑΚΗ ΩΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ!!!

Ο Νικήτας Κανάκης, λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του Δήμαρχος Παπάγου-Χολαργού δίνει την πρώτη του συνέντευξη στον "Αντίλογο Χολαργού" και στον Κώστα Δεληγάννη. 
Διαβάστε στα περισσότερα τα όσα λέει, είναι πολύ ενδιαφέροντα....



Κύριε Κανάκη ποιοί ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν στην απόφαση να ασχοληθείτε με τα κοινά του δήμου διεκδικώντας τη δημαρχία;


Ο Χολαργός και ο Παπάγος είναι ο τόπος μου. Εδώ μεγάλωσα, εδώ πήγα σχολείο, εδώ είναι η οικογένεια και οι φίλοι μου, εδώ κατοικώ. Τον νοιάζομαι και τον πονάω. Και με ενδιαφέρει να τον δώ να πηγαίνει μπροστά, και να εξελιχθεί σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη που θα μας αξίζει.
Εγώ ξέρετε, είμαι ένας άνθρωπος της δράσης και της προσφοράς. Και κριτήριο για τα πάντα στη ζωή μου είναι να είμαι χρήσιμος. Όταν λοιπόν αρκετοί φίλοι με παρότρυναν να ασχοληθώ με τα του Δήμου, η πρώτη μου σκέψη ήταν αν θα μπορούσα να βοηθήσω, να κάνω την διαφορά να είμαι περισσότερο αποτελεσματικός από όσους αξιόλογους ανθρώπους έχουν ασχοληθεί με τα κοινά στην πόλη μας, και τους οποίους και σέβομαι και τους εκτιμώ.
Γι'αυτό το λόγο συζήτησα με πολύ κόσμο , άκουσα με προσοχή τη γνώμη τους πριν αποφασίσω το οτιδήποτε. Και είναι η δική τους ενθάρρυνση και παρότρυνση που μέτρησαν στην τελική απόφαση μου.

Θα επιδιώξετε χρίσματα από κόμματα, ή θα κατέβετε στις εκλογές ως ανεξάρτητος, στηριζόμενος μόνο στις δικές σας δυνάμεις;

Όπως σας είπα πριν συζήτησα με πολύ κόσμο, με φίλους με γείτονες, με παλιούς συμμαθητές, με ανθρώπους που συναντώ καθημερινά στη δουλειά, στο καφέ, στη διασκέδαση στην πόλη μας. Ανθρώπους με διαφορετικές πολιτικές ιδέες, και ιδεολογικές πεποιθήσεις. Και στον δικό τους ενθουσιασμό και στήριξη βασίζομαι για να ξεκινήσω την προσπάθεια μου. Θα ήταν σαν να τους γύριζα την πλάτη αν αναζητούσα στηρίγματα σε κόμματα, βοήθεια από κομματικούς μηχανισμούς. Την πόλη μου θέλω να υπηρετήσω όχι να κάνω πολιτική καριέρα!
Θα το πω όσο πιο καθαρά μπορώ. Δεν με αφορούν τα χρίσματα.
Απευθύνομαι αποκλειστικά στην τοπική κοινωνία. Και σε αυτήν και μόνο θα έχω να λογοδοτήσω σαν αυριανός Δήμαρχος!

Είστε ένα πρόσωπο αρκετά προβεβλημένο, και όχι άδικα αφού η ιδιότητά σας ως πρόεδρος των γιατρών του κόσμου και η τεράστια κοινωνική προσφορά που έχετε επιτελέσει και εξακολουθείτε να επιτελείτε, τυγχάνει της γενικής αναγνώρισης του συνόλου των πολιτών, μήπως η ενασχόλησή σας με τα κοινά σας υποχρεώσει, αν εκλεγείτε δήμαρχος, να εγκαταλείψετε τη θέση που κατέχετε σήμερα;

Εντάχθηκα στους Γιατρούς του Κόσμου το 1993. Έζησα από πρώτο χέρι τα ηρωικά χρόνια των αποστολών σε όλο τον κόσμο σε εμπόλεμες ζώνες και μεγάλες φυσικές καταστροφές αλλά και μετά τα δύσκολα χρόνια της δικής μας οικονομικής κρίσης που μας υποχρέωσαν να δώσουμε έμφαση εδώ στην Ελλάδα. Η σχέση μου με τους Γιατρούς του Κόσμου είναι επομένως βαθιά βιωματική. Εκεί έδωσα διέξοδο στις ανησυχίες μου και στην διαθεσή μου να βοηθήσω. Είμαι κατά ένα τρόπο κομ¬μάτι της ιστορίας τους 25 χρόνια τώρα, αλλά συγχρόνως είναι, το «πατρικό μου σπίτι». Άρα θα παραμένω πάντα ένα - περήφανο-μέλος της Οργάνωσης. Και ένας συνειδητοποιημένος εθελοντής όπως ήμουν πάντα. Οι προεδρίες, οι συμμετοχές σε διοικητικά συμβούλια έρχονται και παρέρχονται, άλλωστε μην ξεχνάτε ότι είμαι εκλεγμένος πρόεδρος από τα μέλη της Οργάνωσης.
Σε περίπτωση εκλογής μου στη θέση του Δημάρχου είναι προφανές πως θα παραιτηθώ από το Διοικητικό Συμβούλιο των Γιατρών του Κόσμου- άλλωστε έχουμε φροντίσει, και καλώς κατά τη γνώμη μου, να υπάρχει ασυμβίβαστο με την όποια θέση ευθύνης στα δημόσια πράγματα.
Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με την πόλη μας το έκανα με πλήρη συνείδηση και με επίγνωση πως κλείνει ένας μεγάλος προσωπικός κύκλος. Ο Δήμαρχος Παπάγου Χολαργού θα πρέπει να είναι μόνο Δήμαρχος και να αφοσιωθεί στην πόλη του και μόνο.

Ζείτε σ αυτή την πόλη πολλά χρόνια και γνωρίζετε από πρώτο χέρι τα προβλήματά της.Τι θα υποσχεθείτε στους δημότες ότι θα αλλάξετε, ποια θα είναι η πολιτική που θα εφαρμόσετε στους τομείς υγείας, καθαριοτητας, ασφαλειας των πολιτων, κυκλο φοριακο, κοινωνικης μεριμνας κλπ. Ξέρετε, συζητάω πολύ με τον κόσμο. Και έχω μάθει να ακούω πραγματικά και όχι να παριστάνω τον παντογνώστη. Δεν αρκεί μόνο η εμπειρία και η γνώση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κάποιοι ξε-χνάνε πως εργάζομαι στον Δήμο Πει¬ραιά εδώ και πολλά χρόνια- Σημαντικό δεν είναι τι πιστεύω μόνο εγώ.
Το πιο εύκολο για μένα -πιστέψτε με- θα ήταν να είχα ήδη παρουσιάσει ένα αναλυτικό πρόγραμμα. Γραμμένο με λεπτομέρειες από « ειδικούς» Αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Επιθυμώ και επιδιώκω την συμμετοχή του πολίτη. Και το πρώτο βήμα είναι να τον κάνεις συμμέτοχο της προσπάθειας, του σχεδίου.
Γι'αυτό και το πρόγραμμα που θα παρουσιάζεται τμηματικά ανά τομέα, θα συνδιαμορφωθεί μαζί με τους πολίτες μετά από εξαντλητική συζήτηση μαζί τους. Και σας διαβεβαιώ, θα απαντά κάθε ένα από τα προβλήματα που απασχολούν τους δημότες.
Θα είναι ένα ρεαλιστικό και ευέλικτο πρόγραμμα δράσης που θα βάζει προτεραιότητες και θα έχει σαν βάση τις πραγματικές ανάγκες και τις υπαρκτές δυνατότητες. Με απλές, εφικτές και κατανοητές παρεμβάσεις που θα αλλάξουν άμεσα την πορεία. Με χρονοδιαγράμματα και συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Ουσιαστικά ένα σχέδιο ανασυγκρότησης της πόλης και των πολιτικών της που θα απαντά στις αγωνίες των κατοίκων της.
Αλλά η μεγάλη αλλαγή θα είναι από την πρώτη ημέρα στην νοοτροπία. Μην έχετε καμμία αμφιβολία πως ο επόμενος Δήμαρχος θα περπατάει στην πόλη, θα βρίσκεται παντού, θα είναι σε συνεχή επαφή με τους κατοίκους, θα παρεμβαίνει άμεσα. Και κυρίως θα ακούει, θα διορθώνει τα όποια λάθη του και θα συννενοείται.

Πώς κρίνετε το έργο της διοίκησης Αποστολόπουλου; Θεωρείτε ότι υπάρχει θετικό πρόσημο στη διοίκησή του ή δεν σας ικανοποιεί η γενική προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο;

Όλες οι δημοτικές αρχές έχουν θετικό πρόσημο. Δεν μπορεί να κάθεσαι στο γραφείο σου επί πέντε χρόνια και να μην κάνεις τίποτα! Κάτι θα κάνεις. Κάτι θα προσπαθήσεις. Κάτι θα καταφέρεις. Αλίμονο! Αλλά πάντα πρέπει να πηγαίνουμε μπροστά. Προς το καλύτερο. Σήμερα περισσότερο από ευκαιρία είναι ανάγκη να αλλάξουμε πορεία.
Πιστεύω ότι η πόλη μας χρειάζεται φρεσκάδα, καινοτομίες, φαντασία, και δράσεις. Να υπερβούμε τις κομματικές περιχαρακώσεις, να πετύχουμε συναίνεση, διάλογο και κυρίως συμμετοχή των πολιτών. Θέλω να προσπαθήσω να κάνω σημαντικό τον πολίτη.
Κοιτάξτε, όλη μου η ζωή ήταν μια προσπάθεια ο κάθε άνθρωπος να θεωρηθεί σημαντικός. Να έχει λόγο και γνώμη. Να έχει συμμετοχή στην προσπάθεια. Να έχει η ζωή του αξία και ποιότητα. Ειδικά τώρα με την απλή αναλογική, κάθε άνθρωπος γίνεται σημαντικός. Είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας με τον οποίο συνομιλούμε καθημερινά, ανταλλάσσουμε απόψεις, μαζί λύνουμε προβλήματα. Για την επόμενη ημέρα πρέπει να συζητήσουμε. Και τουλάχιστον εγώ αυτό θα κάνω. Γιατί όταν λέω πως το μέλλον μπορεί να είναι συναρπαστικό αυτό εννοώ. Πιστεύω ότι αλλάζουμε εποχή, αντιλήψεις, στερεότυπα και πιστεύω ότι ο δήμος μας πρέπει να έχει έναν δήμαρχο και μια ομάδα, που να μπορούν να υπηρετήσουν τις αντιλήψεις αυτής της νέας εποχής. Λέω να πάρουμε την απόφαση να τελειώνουμε με το παλιό. Από την εποχή των παρατάξεων, να περάσουμε στην εποχή του «όλοι μαζί». Ο Δήμος μας και η Ελλάδα μας χρειάζεται αυτό το “όλοι μαζί”. Αυτοί που κοιτούν μέσα από τα κομματικά παράθυρα τον κόσμο, δεν μπορούν πια να πάνε τον κόσμο μπροστά. Γύρισα όλον τον κόσμο, βοήθησα χιλιάδες συνανθρώπους μου, βοήθησα να οργανωθούν δεκάδες κοινωνίες δημιουργώντας συναινέσεις και συνεργασίες. Ε, είπα να κάνω το ίδιο και για την πόλη που γεννήθηκα που μεγάλωσα και που ζώ.
Το αξίζει και το αξίζουν και όλοι οι συμπολίτες μου που τους αγαπώ λίγο περισσότερο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου