Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

ΑΙΣΧΟΣ! ΕΚΟΨΑΝ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ LADY "ΧΤΥΠΑ ΣΑΝ ΑΝΔΡΑΣ"! ΤΟ JUMBO ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΤΗ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΣΑΛΑΚΩΝΕΙ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ: "ΑΠΟΣΥΡΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ"! ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ...ΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ;;; ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ!!!

"Ποιος καταλαβαίνει ότι δεν είναι το πρόβλημα η διαφήμιση των Jumbo το θέμα αλλά... ο έλεγχος της σκέψης και της έκφρασης;
Και θα το ξαναπώ.
Πόσο άχυρο έχει ο Έλληνας μέσα στο κεφάλι του, που ψήφισε 3 φορές...
τους ολετήρες και αν ξαναγίνουν εκλογές ενδέχεται να τους ξαναψηφίσει;
Πόσο;
Μ.Δ."
Ευχαριστούμε τη Μαρία για τη...στρογγυλή σκέψη της. 
Το παρακάτω ρεπορτάζ για το...κόψιμο της διαφήμισης των Jumbo, από το pronews.gr 
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Απάντηση έδωσε το Jumbo στην λογοκρισία που επιχειρείται μετά από προσφυγή της Γ.Γ. Ισότητας των Φύλων όπου και απαγορεύτηκε από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) η φράση «χτύπα σαν άνδρας», από τη γνωστή διαφήμιση με πρωταγωνίστρια την Άντζελα Δημητρίου (αρχική σχετική δημοσίευση στο pronews.gr μπορείτε να διαβάσετε εδώ) με την εταιρεία να αρνείται να "κόψει" την επίμαχη φράση και να ανακοινώνει την απόσυρση της διαφήμισης από την τηλεόραση.
 
Η πρωτοφανής απόφαση που αντικρούει εκτός από την λογική και στο στοιχειώδες χιούμορ έπρεπε να εφαρμοστεί μέχρι χθες στις 21 Απριλίου. Αυτό σημαίνει πως το «χτύπα σαν άνδρας» θα σταματούσε να προβάλλεται στο συγκεκριμένο σποτ.
 
Να θυμίσουμε πως από την πρώτη κιόλας ημέρα προβολής του διαφημιστικού σποτ, η Γενική Γραμματεία είχε χαρακτηρίσει το συγκεκριμένο απόσπασμα «σεξιστικό και επικίνδυνο», στο βαθμό που παρουσιάζει εγκληματικές συμπεριφορές ως «κανονικότητα» ή «επικοινωνία». 
 
Μάλιστα για την αφαίρεση της συγκεκριμένης «ατάκας» που έπρεπε να γίνει μέχρι τις 21 Απριλίου, όπως αναφέρεται στην απόφαση η τυχόν έφεση που θα υπέβαλε η διαφημιζόμενη εταιρεία δεν θα είχε  ανασταλτικό χαρακτήρα.
 
Με μια ανάρτηση στο facebook τα jumbo απαντούν στην απόφαση να κοπεί ένα κομμάτι της πασχαλιάτικης διαφήμισής τους με πρωταγωνίστρια την Αντζελα Δημητρίου. 
 
Η διαφημιστική εταιρεία που εκπροσωπεί τα Jumbo, ανακοινώνει ότι δεν δέχεται την λογοκρισία και για τον λόγο αυτό αποσύρει εντελώς την διαφήμιση
 
Με τίτλο: ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΔΕΝ «ΚΟΒΕΤΑΙ» αναφέρει:
 
"Ρομέν Γκαρί: «Το χιούμορ είναι η επιβεβαίωση της αξιοπρέπειας, μια διακήρυξη της υπεροχής του ανθρώπου σε σχέση με όλα αυτά που τον βασανίζουν».
 
Τα JUMBO, όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από τη διαφημιστική τους επικοινωνία, επιδιώκουν παράλληλα να μιλήσουν με χιούμορ για όλα αυτά που μας βασανίζουν.
 
Να μιλήσουν λυτρωτικά για τα καλά μας και τα στραβά μας.
 
Το χιούμορ, είναι ένας καθρέφτης αλήθειας που πολλές φορές σε σοκάρει κοιτάζοντας το είδωλό σου.Αυτό δεν είναι λόγος να τα «βάλεις» με τον καθρέφτη.
 
Αυτή την διακήρυξη υπεροχής του χιούμορ δεν θα την τσαλακώσουμε.
 
Με τη σύμφωνη γνώμη του πελάτη μας JUMBO, δεν θα προβούμε σε καμία διόρθωση της ταινίας.
 
Αντίθετα, θα σταματήσουμε την προβολή της, παραδίδοντας τη σκυτάλη του χιούμορ στον κόσμο.
 
Καλή Ανάσταση και Καλή Τύχη στα Αβγά σας!
POLLEN 
Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΩΝ JUMBO"
 
Η Άντζελα Δημητρίου μίλησε για την απόφαση αυτή της γ.γ Ισότητας των Φύλων. Με το χιούμορ που τη διακρίνει και το εκρηκτικό του χαρακτήρα της, η πρωταγωνίστρια της διαφήμισης ήταν ιδιαίτερα ενοχλημένη με τη συγκεκριμένη απόφαση. «Να μάθουν όλοι αυτοί να έχουν χιούμορ", ήταν τα πρώτα της λόγια.
 
"Να πάνε τότε να απαγορεύσουν και την Αλίκη Βουγιουκλάκη, στην ταινία "Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο'', που χτυπούσαν μικρά παιδιά οι καθηγητές. Γιατί δεν κόβουν και αυτό;", ξέσπασε.
 
Δυστυχώς πολύ φοβόμαστε ότι θα γίνει και αυτό. Ήδη στις ΗΠΑ υπάρχει συζήτηση για κόψιμο ταινιών του 40' και του 50' ως... "ρατσιστικές" και άλλα ωραία. Η μεγαλύτερη μορφή ολοκληρωτισμού είναι όταν επιβάλλεται σε κάποιον όχι μόνο στο πως μιλάει αλλά και τι περιεχόμενο θα έχουν αυτά που λέει και πως θα σκέφτεται διότι όταν κόβονται λέξεις από το καθημερινό λεξιλόγιο τότε λείπουνε... σκέψεις.
 
Δυστυχώς ζούμε στην εποχή που οι παραδόσεις καταρρέουν, το Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια βάλεται και συν τοις άλλοις  η Νέα Τάξη Πραγμάτων θέλει να επιτύχει το απόλυτο: Να απαγορεύονται δια νόμου και οι αντιδράσεις.
 
Περνάμε απο αυτό που έλεγε ο Βολταίρος «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες» (πολλοί ιστορικοί λένε ότι δεν το είπε ποτέ αλλά δεν έχει σημασία ως προς την αξία της φράσης) στο «σου απαγορεύουμε να διαφωνείς και πάνω απ'ολα σου απαγορεύουμε να το εκφράσεις και ακόμα περισσότερο να αντιδράσεις»
 
Στο δυστοπικό και τελικώς δικαιωθέν και επιβεβαιωθέν μυθιστόρημα του George Orwell "1984" ο "Μεγάλος Αδελφός" και η "Αστυνομία της Σκέψης" είχαν επιβάλει έναν συγκερκιμένο τρόπο όμιλίας και δεν επέτρεπαν την χρήση ορισμένων λέξεων. Το ονόμαζαν "Newspeak" δηλαδή "νέα ομιλία".
 
Όπως αναφέρει η πολύ καλή ιστοσελίδα του "Κόκκινου Ουρανού" σε άρθρο της του 2013 πρόκειται για μια ελεγχόμενη γλώσσα που δημιουργήθηκε από το ολοκληρωτικό κράτος του «Μεγάλου Αδελφού» ως ένα εργαλείο για να περιορίσει την ελεύθερη σκέψη και τις έννοιες που για το καθεστώς αποτελούν «απειλή», όπως η ελευθερία, η ατομικότητα, η ειρήνη κλπ. Οποιαδήποτε μορφή διαφορετικής σκέψης από αυτήν που κατασκεύασε το «κόμμα» ταξινομείται ως "thoughtcrime", δηλ. «έγκλημα σκέψης».
 
Το Newspeak εξηγείται στα κεφάλαια 4 και 5 του βιβλίου. Η γλώσσα μοιάζει να είναι η αγγλική, αλλά έχει ένα πολύ πιο περιορισμένο και συνεχώς μεταβαλλόμενο λεξιλόγιο. Συνώνυμες και αντίθετες έννοιες, μαζί με ανεπιθύμητες έννοιες έχουν εξαλειφθεί. Ο στόχος είναι ο κάθε υπήκοος του καθεστώτος να μιλάει αυτή τη γλώσσα έως το έτος 2050 (η ιστορία διαδραματίζεται στο έτος 1984 - εξού και ο τίτλος). Κάποιοι όμως, (οι 'proles', η εργατική τάξη) ακόμα μιλάνε την παλαιά γλώσσα, το λεγόμενο ‘Oldspeak’.
 
Μορφές του Νewspeak, όπως ‘Ingsoc’ (το κυβερνών κόμμα) και‘Minitrue’ («το υπουργείο Αλήθειας»), είναι εμπνευσμένες από τις συλλαβικές συντμήσεις στα ρωσικά που χρησιμοποιούνταν στηνΕΣΣΔ, όπως ‘politburo’ (Πολιτικό Γραφείο), Κομιντέρν(Κομμουνιστική Διεθνής), κολχόζ (τύπος σοβιετικής γεωργικής συνεταιριστικής επιχείρησης) και Κομσομόλ ( Ένωση Νέων Κομμουνιστών), πολλές από τις οποίες έγιναν μέρος του λεξιλογίου των κομμουνιστών και σε άλλες χώρες. (Διάβασε και:Ο Snowden, ο Orwell και η ακατονόμαστη προέλευση του κράτους παρακολούθησης).
 
 
Σύμφωνα με τον Όργουελ, «ο σκοπός του Newspeak δεν ήταν μόνο να παρέχει ένα μέσο έκφρασης για την κοσμοθεωρία και τις ψυχικές συνήθειες «κατάλληλες» για τους θιασώτες του IngSoc, αλλά για να καταστήσει κάθε άλλο τρόπο σκέψης αδύνατο. Το λεξιλόγιο του Newspeak ήταν έτσι κατασκευασμένο ώστε να δίνει ακριβή και συχνά πολύ λεπτή έκφραση σε κάθε έννοια που θα μπορούσε ένα μέλος του κόμματος να εκφράσει «σωστά», ενώ θα απέκλειε κάθε άλλη έννοια, αλλά και τη δυνατότητα να έρθει σε αυτό με έμμεσο τρόπο».
 
Το Newspeak σχεδιάστηκε προσεκτικά για να περιορίσει το εύρος σκέψης των «υπηκόων» και τελικά να τους κάνει μικρόνοες και… βλάκες:
 
«Μια ‘αιρετική’ σκέψη ... θα πρέπει να είναι κυριολεκτικά αδιανόητη, τουλάχιστον καθόσον η σκέψη εξαρτάται από τις λέξεις»,λέει ο Όργουελ.
 
Και φυσικά, η σκέψη, εξαρτάται πράγματι, κατά πολύ, από τις λέξεις και τις έννοιες. Πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η ίδια η σκέψη είναι απότοκη των λέξεων που χρησιμοποιούμε.
 
Οι λέξεις επίσης, είναι στο επίκεντρο των πολιτικών μαχών, όχι μόνο επειδή είναι απαραίτητες για την ορθολογική σκέψη, αλλά και επειδή μπορεί να εξαλείψουν την ορθολογική σκέψη.
 
Έτσι στην ουσία όταν μιλάμε για Newspeak, μιλάμε για έλεγχο σκέψης. Ο τρόπος που «μας μαθαίνουν» να μιλάμε, ή μας αναγκάζουν να μιλάμε, σταδιακά μεταβάλλει και τον τρόπο που σκεφτόμαστε! Πρόκειται για ένα πολύ πονηρό σχέδιο, από εκείνους που ξέρουν καλά πώς να χειραγωγούν τις μάζες, χωρίς να τις «εξαγριώνουν», με παλαιού τύπου «χούντες» και «επιτροπές λογοκρισίας».  
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Και τι θα κόψουν αργότερα; Μήπως το "Χριστός Ανέστη" και "Αληθώς ο Κύριος" ως φράσεις "θρησκευτικού μίσους" και "μισαλοδοξίας"; Με διασταλτικές ερμηνείες όλα μπορούν να γίνουν και προαπντώς όπως βολεύουν.
Η Νέα Τάξη Πραγμάτων δεν έρχεται, είναι ήδη εδώ, καλό είναι να το κατανοήσει αυτό η κοινωνία.

2 σχόλια:

  1. Φοβερή η διαφήμιση του Jumbo με την Άντζελα Δημητρίου. Έκανε τον ΣΥΡΙΖΑ και όλους τους συριζαίους και συριζαίες ρόμπες ξεκούμποτες, τους έσβησε από τον χάρτη, τους εκμηδένισε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά πολύ γελοία η διαφήμιση-δυσφήμιση με αυτή την ...πως την λένε, τελοσπάντων το σούργελο με την "τραβηγμένη μούρη" εννοώ! Καρα κιτσαριό του θανατά, όπως εκείνη η άλλη δυσφήμιση με την άλλη "αοιδόςςς" με την μπάσα φωνή...άλλη μούρη στο καβούρι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή