του Κώστα – Πολυχρόνη Τίγκα
Δημοτικού Συμβούλου Παπάγου - Χολαργού
Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο ο Δημοτικός Σύμβουλος Κώστας – Πολυχρόνης Τίγκας έκανε προ Ημερησίας Διατάξεως, δύο Παρεμβάσεις – Προτάσεις ανά μία για Χολαργό και Παπάγο.
Για Χολαργό
Eγκαταλειμένα Οχήματα σε Δημόσιους Χώρους
Το ζήτημα αφορά κυρίως στη Δημοτική Κοινότητα Χολαργού, δεδομένου ότι στη Δημοτική Κοινότητα Παπάγου έχει επιλυθεί στο μεγαλύτερό του ποσοστό. Είναι πολύ εύκολο κάνοντας κάποιος μια βόλτα στους δρόμους του Χολαργού να διαπιστώσει ότι υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα εγκαταλειμμένα σε δημόσιους και δημοτικούς δρόμους.
Ενδεικτικά αναφέρω τις παρακάτω θέσεις όπου υπάρχουν εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα που βεβαίως δεν είναι και οι μοναδικές:
● Οδός Πάτμου
Παρκαρισμένο όχημα δίπλα στην πλατεία επί δύο και πλέον χρόνια.
● Οδός Ψαρρών
Παρκαρισμένο όχημα επί άγνωστο χρονικό διάστημα.
● Οδός Υμηττού
Στο ύψος του αριθμού 82 υπάρχει παρκαρισμένο όχημα επί δύο και πλέον χρόνια.
● Οδός Αρτέμιδος
Κοντά στην οδό Αετιδέων υπάρχει παρκαρισμένο όχημα επί ένα χρόνο.
Είναι φανερό ότι τα προαναφερθέντα εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα δεν είναι τα μόνα, υπάρχουν και άλλα πολλά. Σκοπός μου δεν είναι ούτε να σας απαριθμήσω τα οχήματα αυτά, αλλά ούτε και να υποκαταστήσω τις αρμόδιες προς τούτο Υπηρεσίες του Δήμου. Θέλω μόνο να αναδείξω το θέμα για να δραστηριοποιηθείτε ανάλογα.
Η ύπαρξη των εγκαταλελειμμένων αυτών οχημάτων δημιουργεί πολλά προβλήματα για το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων, το παρκάρισμα, την απορροή των ομβρίων υδάτων και άλλα πολλά.
Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία προβλέπονται διαδικασίες και μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται για την εναλλακτική διαχείριση των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Τα οχήματα αυτά χρησιμοποιούνται ως ανταλλακτικά και μετά την απενεργοποίηση των καταλυτών τα υπόλοιπα μέρη τα λιώνουν.
Επίσης θα πρέπει να γίνει γνωστό ότι όχημα δεν επιτρέπεται να μένει σταθμευμένο σε δημόσιους ή δημοτικούς χώρους για διάστημα μεγαλύτερο των 30 ημερών, χρονικό διάστημα που μετά από άδεια της Δημοτικής Αρχής μπορεί να φθάσει μέχρι τις 90 ημέρες.
Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν πολλοί δημότες μας οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα απόσυρσης, αλλά και δεν γνωρίζουν τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Εξάλλου η απόσυρση φέρνει και ένα μικρό οικονομικό όφελος στο Δήμο της τάξεως των 55Ε ανά όχημα.
Από το Π.Δ. 116/5 Μαρτίου 2004 προβλέπονται όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες εναλλακτικής διαχείρισης των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής του.
Προτείνεται να γίνουν σχολαστικοί έλεγχοι από τη Δημοτική Αστυνομία για την επισήμανση και καταγραφή των εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων και στη συνέχεια την εκδήλωση όλων των διαδικασιών και την απόσυρση.
Τούτο θα σημάνει και τη βελτίωση σε κάποιο βαθμό και του πολύ μεγάλου ζητήματος του πάρκινγκ.
Το πρόβλημα είναι σοβαρό, αλλά η αντιμετώπισή του εύκολη. Θέλει όμως ισχυρή βούληση και πιστεύω ότι θα την επιδείξετε.
Παρακαλώ για τις ενέργειές σας και την ενημέρωση εντός μηνός όπως προβλέπεται από τον κανονισμό.
Για Παπάγου
Επέκταση Σχεδίου Πόλεως - Πολυκατοικίες ΑΟΟΑ
Ένα από τα μεγαλύτερα και σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι κάποιων πολυκατοικιών του πρώην Δήμου Παπάγου, αφορά στη νομική υπόσταση των κτισμάτων τους, επί των παρακάτω οδών:
α. Μακεδονίας και Χατζηκωνσταντή
ΟΤ 382 και Ρ47,
ΟΤ 381 και Ρ46,
ΟΤ 380,
ΟΤ 372(Συμπληρωματικό),
ΟΤ 378,
ΟΤ 375,
ΟΤ 369-370.
β. Μαυραγάνη και Δογαροπούλου
ΟΤ 418 και Ρ.
γ. Πίνδου
ΟΤ 471,
ΟΤ 470 και Ρ6,
ΟΤ 464,
ΟΤ 461.
δ. Νευροκοπίου και Εθνικής Αμύνης
ΟΤ 474 και Ρ3.
ε. Παπακωνσταντίνου και Αλιβιζάτου
ΟΤ 453 και Ρ.
Πιο συγκεκριμένα οι περιοχές που ευρίσκονται οι πολυκατοικίες αυτές, είχαν ενταχθεί στο σχέδιο με το από 29-5-1979 Π.Δ (ΦΕΚ 321/Δ/1979). Στη συνέχεια εκδόθηκαν νομίμως οικοδομικές άδειες για την ανέγερσή τους.
Αν και καταργήθηκε το προαναφερθέν Π.Δ. με την 3754/1981 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, τα κτίσματα είναι νομίμως υφιστάμενα καθότι ουδέποτε ακυρώθηκαν οι οικοδομικές άδειες.
Οι κάτοικοι των πολυκατοικιών αυτών αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα. Συγκεκριμένα ύστερα από αίτηση κατοίκων κάποιων από αυτές, για έκδοση αδείας βαφής της εξωτερικής επιφάνειας, η Πολεοδομία αρνήθηκε να την χορηγήσει γιατί έχει καταργηθεί η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου βάσει της οποίας η περιοχή περιελήφθη στο σχέδιο και εκδόθηκαν οι άδειες οικοδομής.
Είναι συνεπώς οι πολυκατοικίες «νόμιμες», ως νομίμως κατασκευασθείσες, αλλά επειδή ευρίσκονται σε περιοχή που εκ των υστέρων προέκυψε εκτός σχεδίου πόλεως, στην ουσία είναι «παράνομες» αλλά «μη κατεδαφιστέες».
Τούτο είναι πολύ σοβαρό εάν αναλογισθεί κανείς ότι οι κάτοικοι των πολυκατοικιών αυτών δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν νόμιμες παρεμβάσεις ή συντήρηση αυτών, πράγμα απόλυτα απαραίτητο αφού κατοικούνται επί αρκετά χρόνια. Ακόμη θα πρέπει να σκεφθούμε ότι οι άνθρωποι αυτοί σε περίπτωση ακραίου φαινομένου μπορεί να χάσουν ολόκληρη την περιουσία τους.
Οι άνθρωποι αυτοί που έχουν το πρόβλημα είναι δημότες μας και καταβάλουν κανονικά τα δημοτικά τέλη που τους αντιστοιχούν αλλά και όλες τις άλλες επιβαρύνσεις,
Στην περίπτωση αυτή η λύση στο πρόβλημα είναι η επέκταση του σχεδίου πόλεως. Ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς του ελληνικού πολεοδομικού Δικαίου είναι ο Ν. 1337/1983 ή ευρέως γνωστός ως νόμος Τρίτση, ο οποίος καθορίζει τις ενέργειες που είναι αναγκαίες να γίνουν για την υλοποίηση της επέκτασης του σχεδίου πόλεως. Βεβαίως και όλοι οι νόμοι που η Νομική Υπηρεσία του Δήμου καλλίτερα από εμένα γνωρίζει.
Προτείνεται όπως, στα πλαίσια της σύνταξης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του πρώην Δήμου Παπάγου, που είναι σε εξέλιξη, εκδηλωθούν οι αναγκαίες ενέργειες, ώστε να επεκταθεί το Σχέδιο πόλεως και να περιληφθούν οι πολυκατοικίες αυτές.
Τούτο θα σημάνει και την οριστική, μόνιμη και πλήρη νομιμοποίηση των πολυκατοικιών και θα απαλλάξει τους δημότες αυτούς από ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα.
Το πρόβλημα είναι σοβαρό, θέλει όμως ισχυρή βούληση και πιστεύω ότι θα την επιδείξετε.
Παρακαλώ για τις ενέργειές σας και την ενημέρωση εντός μηνός όπως προβλέπεται από τον κανονισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου