Κε Διευθυντά,
▪ Στις 27.8.2011 αναρτήθηκε στο blog του ‘Παρατηρητή’ άρθρο του νυν δημοτικού συμβούλου της μειοψηφίας Παπάγου-Χολαργού κ.Αυγουρόπουλου, με τίτλο ‘Σοβαρή παράβαση καθήκοντος Αντιδημάρχου’, στο οποίο - μέσα στις λίγες γραμμές του - μπόρεσε να συσσωρεύσει πλήθος απαξιωτικούς, δυσφημηστικούς, συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς εις βάρος μου, όπως: ‘ως αρμόδιος για τα Οικονομικά αντιδήμαρχος ήμουν αποκλειστικά υπεύθυνος για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε γιατί αν και υποχρεωμένος δεν μερίμνησα να αποστείλω το πρώτο τρίμηνο στον Πάρεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου δύο εντάλματα που αφορούσαν τα καύσιμα και την ασφάλιση των αυτοκινήτων του δήμου για θεώρηση και άμεση εξόφλησή τους…σαφέσταστη καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος…(εξ αιτίας της οποίας) συκοφάντησα την προηγούμενη διοίκηση (Νικολάου) και θα έπρεπε να είχα υποβάλει άμεσα την παραίτησή μου….(αφού) το πρόβλημα που δημιουργήθηκε οφείλεται αποκλειστικά σε απειρία και άγνοια μου…(γι’ αυτό) περιμένει εκ μέρους μου μια συγνώμη για το διασυρμό που υπέστη η προηγούμενη διοίκηση εξ αιτίας μου…(γι’ αυτό) επιβάλλεται στο μέλλον να είμαι πιο προσεκτικός, διότι σίγουρα στην οικονομική διαχείριση απαιτείται ειδικά όταν είσαι πρωτάρης να συμβουλεύεσαι κάποιους πιο έμπειρους και ειδικούς …(και ότι) αν επικοινωνούσα με γειτονικούς δήμους ή με το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν θα είχα φτάσει στο αδιέξοδο μη νόμιμης δυνατότητας εξόφλησης των δύο ενταλμάτων που είχε ως συνέπεια να πλημμυρίσει ο Χολαργός από τόνους σκουπιδιών…(και ότι επειδή δεν του απαντώ σε σχετική επιστολή του) ποιώ τη νήσσα (και διαπράττω και σε αυτή την περίπτωση) καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος.’
▪ Με τον κ.Αυγουρόπουλο, προβεβλημένο μέχρι το 2010 αντιδήμαρχο Χολαργού στη διοίκηση Νικολάου, αν και τον γνωρίζω από εικοσαετίας, η μοναδική μου σχέση μέχρι και σήμερα, ακόμη και μέσα στο δημοτικό συμβούλιο, είναι μια τυπική ‘καλημέρα’, ένα τυπικό ‘γεια σου’. Με χωρίζουν αγεφύρωτες αποστάσεις που έχουν να κάνουν με φιλοσοφία ζωής, κουλτούρα, μόρφωση, συμπεριφορές. Αν και στο παρελθόν στους όποιους εις βάρος μου χαρακτηρισμούς του προτίμησα να σιωπήσω, αυτή τη φορά, ο όγκος τους και η σκληρότητά τους ειλικρινά με εξέπληξαν και με αναγκάζουν να απαντήσω - χωρίς ακόμη να γνωρίζω από ποιο κατ’ουσίαν ‘κέντρο’ εκπορεύονται και που πραγματικά στοχεύουν. Πολύ περισσότερο που το αμετροεπές κείμενό του, είμαι βέβαιος ότι, έχει αποπροσανατολίσει τους αγαπητούς συνδημότες μου, χάριν των οποίων σε λίγες γραμμές θα ιστορήσω την υπόθεση, ώστε οι τελευταίοι, βλέποντάς την από άλλη οπτική γωνία να διαμορφώσουν την δική τους αψεγάδιαστη άποψη.
▪ Εξ αρχής υπήρξα υποστηρικτής του ‘Καλλικράτη’ γιατί είμαι πεπεισμένος ότι μπορεί να ‘απογειώσει’ την Τοπική Αυτοδιοίκηση’ υπό την μοναδική προϋπόθεση ότι οι πολίτες να φροντίζουν να εκλέγουν κάθε φορά (γιατί είναι στο χέρι τους) αυτοδιοικητικούς ‘αιρετούς’ που θα εμφορούνται από αρχές, αξίες, ιδανικά, τίμιους, έξυπνους, μορφωμένους, εργατικούς, ευγενικούς, ανθρώπους δόμησης και όχι αποδόμησης, σύνθεσης και όχι αποσύνθεσης, άδολης προσφοράς και όχι αρπακτικής αποδοχής. Είναι αλήθεια ότι ο ‘Καλλικράτης’ έφερε τα ‘πάνω-κάτω’ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες του 2011, φυσικό και αναμενόμενο άλλωστε, ιδιαίτατα σε καλλικρατικούς δήμους που προήλθαν από συνένωση, όπως ο δικός μας. Όμως εμείς, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση του δήμου και στη διάρκεια των πρώτων έξη μηνών, με την καθοδήγηση του έμπειρου δημάρχου μας κ.Ξύδη, επιλύσαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα δεκάδες καθημερινά προβλήματα που μας προέκυψαν (οργάνωσης, ανακατανομής προσωπικού, εξεύρεσης γραφείων, ανάδειξης υλικοτεχνικής υποδομής, διαμόρφωσης εργασιακής κουλτούρας, κατανόησης και εφαρμογής στην πράξη μιας νέας, πολυεπίπεδης και από διάφορες πηγές εκπορευόμενης αυτοδιοικητικής νομοθεσίας) και φροντίσαμε, ακολουθώντας σώφρονα οικονομική πολιτική - σε αντίθεση με τη σπάταλη οικονομική διαχείριση της προηγούμενης δημοτικής αρχής Χολαργού - για την αναστροφή του δημοτικού οικονομικού κλίματος. Σήμερα, εκφράζοντας την προσωπική μου άποψη, μπορώ να διαβεβαιώσω τους συνδημότες μου ότι ‘πάμε καλά’, παρά το ‘μίζερο οικονομικό γίγνεσθαι’ που επικρατεί γύρω μας. Έχουμε οργανωθεί και οι δημοτικοί μας υπάλληλοι - παρά την μικρή αριθμητική τους μείωση λόγω συνταξιοδοτήσεων και τον διπλασιασμό του όγκου δουλειάς τους λόγω των νέων θεσμών - υπεύθυνοι όλοι τους, σε ευχάριστο και δημιουργικό εργασιακό περιβάλλον, αποδίδουν περισσότερο όσων αμείβονται. Η φήμη του νέου δήμου ως νομικού προσώπου καλοπληρωτή πλέον, που τιμά τις συμφωνίες του με τρίτους, ευρίσκεται σε ανιούσα πορεία. Τα χρηματικά διαθέσιμα, από την αρχή του χρόνου με αυξητική τάση, σήμερα έχουν σταθεροποιηθεί σε ασφαλές επίπεδο, λόγω της συνειδητής μας επιλογής να αποτινάξουμε από πάνω μας την ενδεχόμενη προσωνυμία του μπαταξή, με το να αποπληρώσουμε το συντομότερο δυνατόν τα συσσωρευμένα προς προμηθευτές χρέη παρελθόντων ετών (2005/2006/2007/2008/2009/2010) του τέως δήμου Χολαργού, δηλαδή της διοίκησης Νικολάου της οποίας την πολιτική απαστράπτων συνδιαμορφωτής της υπήρξε ο κ.Αυγουρόπουλος.
▪ Λογικό είναι, μέσα στον ορυμαγδό των αλλαγών του πρώτου τριμήνου, να υπάρξουν και κάποιες αστοχίες ή παραλείψεις, που ως συνήθως, όταν δεν διορθώνονται στη γένεσή τους και αφήνονται στην τύχη τους, μπορεί να διογκωθούν με δυσανάλογες συνέπειες, όπως η καταγγελλόμενη. Γενεσιουργός αιτία της καταγγελλόμενης υπόθεσης, που για ευνόητους λόγους πονηρά αποσιωπάται από τον κ.Αυγουρόπουλο, υπήρξε το γεγονός ότι η απελθούσα διοίκηση Χολαργού, αν και είχε συνυπογράψει τον Οκτώβριο 2010 με ασφαλιστική εταιρεία της Θεσσαλονίκης (γιατί άραγε όχι της Αθήνας) ασφαλιστήριο συμβόλαιο ύψους περίπου 50.000 € για την ετήσια (10ος/2010 έως 9ος/2011) ασφαλιστική κάλυψη του στόλου των αυτοκινήτων (απορριμματοφόρων κλπ) του τέως δήμου Χολαργού, δεν πλήρωσε το ως άνω ποσό που αφέθηκε στην τύχη του (και ο υπεύθυνος αντιδήμαρχος καθαριότητας κ.Αυγουρόπουλος αποδέχθηκε το γεγονός) και προτίμησε (όπως διαχρονικά συνήθιζε άλλωστε και για άλλα προς τρίτους χρέη της) να το μετακυλίσει στη χρήση έτους 2011. Τα πρώτα εκ μέρους της ασφαλιστικής εταιρείας τηλεφωνήματα για την αποπληρωμή του χρέους αυτού μας έγιναν περί το τέλος Φεβρουαρίου 2011, όταν ο προϋπολογισμός έτους 2011 του ενιαίου δήμου Παπάγου-Χολαργού ήταν ακόμη υπό διαμόρφωση. Ακολούθησαν και άλλες τηλεφωνικές επαφές με την εταιρεία και απεστάλη εκ μέρους μας και σχετικό έγγραφο αποτέλεσμα των οποίων υπήρξε να αποδεχθεί η εταιρεία την αποπληρωμή του χρέους ευθύς αμέσως με την έγκριση του προϋπολογισμού μας (εγκρίθηκε από την περιφέρεια την 15/4/2011), ορίζοντας όμως καταληκτική ημερομηνία αποπληρωμής του λίγες μέρες πριν το Πάσχα (24/4/2011), πέραν της οποίας θα έπρεπε να θεωρήσουμε τα αυτοκίνητά μας (του Χολαργού) ανασφάλιστα. Επομένως όλα θα κυλούσαν ομαλά και δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα, αν δεν συνέβαινε και ένα άλλο γεγονός που ο κ.Αυγουρόπουλος, αν και το γνωρίζει, το αποσιωπά.
▪ Στο κείμενό του ο κ.Αυγουρόπουλος, για να επιχειρηματολογήσει, αναφέρεται μόνο σε σχετική με το θέμα διάταξη του Ν.3852 που δημοσιεύθηκε και τέθηκε σε ισχύ τον Ιούνιο του 2010. Ακολούθησε όμως η έκδοση του Π.Δ.113/2010 ‘Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες’ που ισχύει από1-1-2011, και του οποίου οι διατάξεις ‘ζύμωσαν’, ύστερα από συζητήσεις τους πρώτους μήνες του 2011, και συνδιαμόρφωσαν μεταξύ των Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου (δηλαδή των ανθρώπων εκείνων της Διοίκησης που ελέγχουν και θεωρούν τα χρηματικά εντάλματα των δήμων) δύο τελικά επικρατήσασες απόψεις. Ο δικός μας Επίτροπος που ελέγχει/θεωρεί αποκλειστικά και μόνο χρηματικά εντάλματα του δήμου Παπάγου-Χολαργού, ήταν υπέρ εκείνης της άποψης, που διερμηνεύοντας τις διατάξεις του Π.Δ., θεωρεί ότι ‘στον προϋπολογισμό του έτους 2011, θα πρέπει οι υποχρεώσεις που αναλήφθηκαν εντός του οικονομικού έτους 2010 και δεν εξοφλήθηκαν μέχρι τη λήξη του (31-12-2010, όπως π.χ. τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων του δήμου Χολαργού) να μην καταχωρηθούν στον κωδικό 81 (του προϋπολογισμού 2011) των Παρελθόντων Οικονομικών Ετών, αλλά να συμπεριληφθούν σε παρεμφερείς κωδικούς του τρέχοντος έτους 2011’. Με λίγα λόγια μας ζητήθηκε να αναμορφώσουμε, σύμφωνα με τα παραπάνω, τον ήδη εγκεκριμένο προϋπολογισμό μας έτους 2011. Δηλαδή μέχρι την έγκριση από την Περιφέρεια Αττικής του αναμορφωμένου προϋπολογισμού 2011 (επικυρώθηκε τέλος Μαΐου 2011) είχαμε την δυνατότητα πληρωμής υποχρεώσεων μόνο του έτους 2011.
▪ Μη δυνάμενοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, να αποπληρώσουμε τα ασφάλιστρα/υποχρεώσεις αναληφθείσες το 2010, σταματήσαμε την κίνηση όλων των αυτοκινήτων του τέως δήμου Χολαργού την καταληκτική ημερομηνία, πέραν της οποίας η ασφαλιστική εταιρεία τα θεωρούσε ανασφάλιστα, και την επόμενη μέρα (Μ.Τρίτη, αν θυμάμαι καλά), επειδή ο όγκος των σκουπιδιών στο δήμο Χολαργού ηύξανε ραγδαία, αποφασίσαμε σαν προσωρινή λύση να επιλέξουμε περί τα 11 αυτοκίνητα (απορριμματοφόρα κλπ) των οποίων η ασφαλιστική τους δαπάνη, για την άμεση ενεργοποίησή τους, καλύφθηκε από δικά μας προσωπικά χρήματα.
Τελειώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω και τα εξής.
ι/ Για όλα τα παραπάνω, πού τόσο συνοπτικά αναφέρθηκαν, εγένοντο καθημερινά συζητήσεις ή συσκέψεις μεταξύ της Διοίκησης του Δήμου και του Διευθυντή Οικονομικών και της προϊσταμένης του Λογιστηρίου (που ως επικεφαλής υπηρεσιακοί παράγοντες είχαν επίσης και καθημερινή επικοινωνία με τον Επίτροπο), ακριβώς για να συνεξευρεθεί λύση του προβλήματος. Με κατηγορεί ο κ.Αυγουρόπουλος ως αποκλειστικό υπεύθυνο τέλεσης ενός ανουσιοργήματος και δεν αναρωτιέται, πως θα μπορούσε ένας ‘άπειρος’, ‘πρωτάρης τριών μηνών’, ‘αγνοών την οικονομική επιστήμη’ αντιδήμαρχος Οικονομικών, να αντιπαρατεθεί με τις αποκρυσταλλωμένες για το ζήτημα αυτό απόψεις του εμπειρότατου (τριανταετούς προϋπηρεσίας) υπαλληλικού οικονομικού επιτελείου του δήμου, όπως τελικά συνδιαμορφώθηκαν με τον Επίτροπο, κατά την καθημερινή τους επικοινωνία.
ιι/ Όλα τα παραπάνω τα γνωρίζει καλά (πίστευα ότι τα είχε εμπεδώσει) ο κ.Αυγουρόπουλος εδώ και πολύ καιρό, αφού σχεδόν καθημερινά επισκέπτεται τον Διευθυντή Οικονομικών του Δήμου, με τον οποίο, από ότι γνωρίζω, έχει συζητήσει πάμπολλες φορές το σχετικό θέμα. Προσωπικά έχω μιλήσει γι’ αυτό στο δημοτικό συμβούλιο, κατά τη συζήτηση του αναμορφωμένου προϋπολογισμού έτους 2011. Η υπηρεσιακή γραπτή εισήγηση επί του θέματος αυτού, την ημέρα της συζήτησης, αποτελεί και τη δική μου έγγραφη απάντηση σε οποιοδήποτε σχετικό ερώτημα.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
ΚώσταςΤσοχαλής
Αντιδήμαρχος Οικονομικών Παπάγου-Χολαργού
Αρχιτέκτων, Τοπογράφος, Υγειονολόγος, Γεωλόγος (ε.π.)
τέως (επί 12ετία) Επιθεωρητής Δημοσίων Έργων/ΥΠΕΧΩΔΕ
Εκτιμώ τους κύριους Αυγουρόπουλο και Τσοχαλή ως σοβαρούς και υπεύθυνους Δημοτικούς Σύμβουλους. θα ήθελα, όμως χωρίς να μπω στην ουσία της αντιπαράθεσής τους, να αναφερθώ σε παρεμφερές θέμα που αποδεικνύει ότι υπήρχε γενικότερο πρόβλημα πληρωμών του πρώτου τριμήνου του 2011. Για το θέμα αυτό υπήρχε σχετική καταγγελία μου στο Δημοτικό συμβούλιο και στον Τοπικό Τύπο. Το θέμα αφορά τους Παιδικούς Σταθμούς Χολαργού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγκεκριμένα:
Στο πρώτο τρίμηνο του 2011 ο κ. Ξύδης δεν επέτρεψε την πληρωμή κανενός εντάλματος πλην της μισθοδοσίας στους Παιδικούς Σταθμούς Χολαργού.
Ο Προϊστάμενος του Διοικητικού Λογιστικού των Παιδικών Σταθμών κ. Ζάχαρης σε ερώτημα που του απεύθυνα για το συγκεκριμένο θέμα (Αρ. Πρωτ.: 8/8-6-2011), απαντά (Αρ. Πρωτ.: 123/21-6-2011), αναφέροντας κατά λέξη: «…σας ενημερώνω ότι το 1ο τρίμηνο του 2011 και όσον αφορά το ΝΠΔΔ «Δημοτικοί Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Χολαργού» δεν έχει πληρωθεί κανένα Χρηματικό Ένταλμα εκτός μισθοδοσίας. Το Ταμειακό υπόλοιπο έναρξης (1/1/2011) ήταν 164.402,83 €. Ο λόγος που δεν πληρώθηκαν ήταν η προφορική άρνηση της Ταμειακής Υπηρεσίας για την εξόφληση ενταλμάτων άλλων, πέραν της μισθοδοσίας, ενώ τα λίγα εντάλματα που κόπηκαν (προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, έναντι συμβάσεων μίσθωσης έργου, ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ) δεν πληρώθηκαν…»
Το αποτέλεσμα ήταν να εξαντληθούν τα αποθέματα στους Παιδικούς Σταθμούς Χολαργού, να δημιουργηθούν σοβαρές ελλείψεις στα υλικά καθαριότητας, στις πάνες, στα είδη γραφείου και να υπάρχει η συνεχής απειλή διακοπής της τροφοδοσίας των Παιδικών Σταθμών με τρόφιμα.
Η δικαιολογία, που μου δόθηκε τότε ήταν ότι προτού να ψηφιστεί ο προϋπολογισμός δεν θα μπορούσε να πληρωθεί τίποτε άλλο εκτός της μισθοδοσίας. Σύμφωνα όμως με την παράγραφο 10 της εγκυκλίου του Υπ. Εσωτερικών με αριθμό 45/28-12-2010 αυτό δεν ίσχυε αφού ο προϋπολογισμός του 2010 επεκτεινόταν ουσιαστικά στο πρώτο τρίμηνο του 2011. Πρακτικά καλυπτόταν κάθε ανάγκη αρκεί να υπάρχει ο αντίστοιχος κωδικός στον προϋπολογισμό του 2010 και το κόστος της συγκεκριμένης δαπάνης να μην υπερέβαινε το ένα δωδεκατημόριο που προβλέπει ο κωδικός της συγκεκριμένης δαπάνης. Διαπίστωσα τότε, ότι σε κανένα Δήμο δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα μετά την εφαρμογή αυτής της εγκυκλίου. Υπέθεσα ότι επρόκειτο για σφάλμα της Οικονομικής Υπηρεσίας.
Σύντομα όμως ανακάλυψα ότι δεν επρόκειτο για σφάλμα. Μετά από μικρή έρευνα διαπίστωσα έκπληκτος ότι αντίθετα από τον Χολαργό, στους Παιδικούς Σταθμούς του Παπάγου επιτρεπόταν η πληρωμή όλων των ενταλμάτων το πρώτο τρίμηνο χωρίς κανένα ουσιαστικό περιορισμό.
Θεώρησα απαράδεκτη την επιλεκτική αντιμετώπιση των Παιδικών Σταθμών του Χολαργού σε σχέση με αυτήν του Παπάγου. Δεν μπορούσα να καταλαβαίνω, ποιος ήταν ο λόγος αυτής της προκλητικής διάκρισης που δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των Παιδικών Σταθμών Χολαργού και στην εξασφάλιση των συνθηκών Υγιεινής και Καθαριότητας. Αυτός ήταν και ένα από τους λόγους της παραίτησής μου από την Προεδρεία των Παιδικών Σταθμών.
Η αναφορά μου αυτή έρχεται τώρα να επισημάνει στον κ. Τσοχαλή ότι η μη πληρωμή των ασφαλίστρων εντάσσεται σε μια γενικότερη άρνηση της Οικονομικής Υπηρεσίας του Χολαργού να πληρώσει εντάλματα, πλην της μισθοδοσίας, το πρώτο τρίμηνο του 2011, αντίθετα με ότι συνέβαινε στους άλλους Δήμους και στον Παπάγο.
Να επισημάνω, επίσης, ότι ο κ. Ξύδης ήταν γνώστης αυτής της κατάστασης, αφού τον είχα ενημερώσει. Επιπλέον, με αλλεπάλληλες επισκέψεις μου στην οικονομική υπηρεσία του Δήμου είχα αναφέρει το πρόβλημα τόσο γραπτώς όσο και προφορικώς
Γιάννης Κεχρής
Το προηγούμενο σχόλιο δεν μπορούσε να δημοσιευθεί για τεχνικούς λόγους με το όνομά μου το οποίο είναι:
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννης Κεχρής,
Δημοτικός Σύμβουλος Παπάγου - Χολαργού