Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2016

ΧΑΡΗΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: "ΔΙΠΛΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ"!

Διπλό το έγκλημα για την Βιώσιμη Κινητικότητα 


Με μεγάλη δυσκολία θα μπορούσε κανείς να διακρίνει σε ποιο βαθμό συμβάλει η διοργάνωση πινκ πονκ και μπάσκετ μπροστά από το...

Δημαρχείο στο φετινό σύνθημα της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας»: «Έξυπνη κινητικότητα, Ισχυρή Οικονομία» και πως αυτά οδηγούν στην αφύπνιση του κόσμου για τα οφέλη της Βιώσιμης Κινητικότητας στην τοπική οικονομία. 
Από τις δεκάδες ιδέες που έχει το εγχειρίδιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, δε βρέθηκαν κάποιες κατάλληλες για το δήμο μας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:  για να εγκριθεί η ηλεκτρονική καταχώριση που  διοργανώνεται από πόλη -κωμόπολη στο site της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, η εκδήλωση ή δράση πρέπει να είναι σχετική με τουλάχιστον ένα από τα τρία κριτήρια:
>Διοργάνωση μιας εβδομάδας δραστηριοτήτων, εστιάζοντας στο ετήσιο θέμα
>Εφαρμογή τουλάχιστον ενός μόνιμου μέτρου που συμβάλλει στην αλλαγή του τρόπου μετακίνησης για λιγότερη χρήση ΙΧ κ.λπ.
>Διοργάνωση μέρας χωρίς αυτοκίνητο σε συγκεκριμένη περιοχή, τουλάχιστον μια ολόκληρη μέρα

Αν εκπληρώνει και τα τρία κριτήρια είναι χρυσή συμμετοχή και μπορεί να είναι υποψήφια για βραβείο

Το μεγάλο αυτό εννοιολογικό άλμα της δημοτικής αρχής δεν οφείλεται σε κανέναν άλλο λόγο από το ότι: πολύ απλά δεν πιστεύει στην Βιώσιμη Κινητικότητα, έχει άγνοια για τη συνεχή και συστηματική  οργάνωση της και βέβαια ουδόλως την ενδιαφέρει να πείσει τους πολίτες να την υιοθετήσουν. 


Είναι πια προφανές ότι η δημοτική αρχή Παπάγου-Χολαργού δεν έχει καμία άποψη, δεν κάνει καμία προσπάθεια, δεν ασκεί καμία πολιτική Βιώσιμης Κινητικότητας και γι’ αυτό το λόγο μια φορά το χρόνο για να είναι in, διοργανώνει μια εκδήλωση για να μαζευτούν να παίξουν τα παιδιά πινκ πονκ και να χαρούνε. 


Πολύ απλά η δημοτική αρχή ελλείψει άποψης και οράματος, επιδίδεται για μια φορά ακόμη στην προσφυλή της τακτική να «σκοτώνει» όρους όπως Έξυπνη Πόλη, Κοινωνική Πολιτική, Αναπτυξιακή Πολιτική, Συμμετοχή και Δημοκρατία, πράσινες προμήθειες κ.λπ. 


Είναι προφανές ότι έχει βαρύτατη ευθύνη. 

Δεν μπορεί μια δημοτική αρχή να μένει απλή θεατής και στις μεγάλες δυσλειτουργικές πυκνότητες πληθυσμού που προσέρχονται ραγδαία στα αστικά κέντρα, και στην κλιματική αλλαγή και στην ατμοσφαιρική ρύπανση και στο φαινόμενο της καθιστικής ζωής που επισύρει σειρά ασθενειών και στην απαξίωση και την υποβάθμιση μιας πόλης που μένει πίσω από τις εξελίξεις. 
Κατανοούμε ότι έχουν την αγωνία να εκφράσουν τις αυθόρμητες επιθυμίες μιας κοινωνίας που τη θεωρούν συντηρητική.
Όμως υπάρχουν και οι ιστορικές ευθύνες και το χρέος απέναντι στις γενιές που έρχονται. 


Δεν θα μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα της μετακίνησης και κυρίως της στάθμευσης στον δήμο μας, δεν θα μπορέσουν να αναπτύξουν την κοινωνικότητα και να χρησιμοποιήσουν κοινωνικές δυνάμεις για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα στις δράσεις, δεν θα μπορέσουν να δώσουν υπεραξία στις περιουσίες των κατοίκων.
Η πόλη μας όμως πρέπει να βάλει στόχους βιωσιμότητας για να διατηρήσει την αξία της. Σε ποιότητα ζωής, σε φήμη, σε ζήτηση και σε οικονομικά μεγέθη. 
Πρέπει να βάλει και ετήσιους στόχους και στόχους 10 ετών.
Πρέπει να βάλει στόχους αρχικά το 5% των μετακινήσεων να γίνεται με εναλλακτικές μετακινήσεις.  
Να πειστούν και να μάθουν οι πολίτες ότι για να έχουν μια βιώσιμη, φιλική και ασφαλή γειτονιά με τα οικονομικά οφέλη που δημιουργεί αυτή, πρέπει να αλλάξουν συνήθειες. 


Πρέπει να μάθουν να περπατάνε λίγο περισσότερο. Να πηγαίνουν στην αγορά με το λεωφορείο και το ποδήλατο τουλάχιστον όταν κάνουν βόλτα. Να μην πηγαίνουν στα γυμναστήρια ή στον Υμηττό με το αυτοκίνητο. Να μην διανύουν αποστάσεις μικρότερες του ενός χιλιομέτρου με το Ι.Χ. Να συνειδητοποιήσουν ότι ο χρόνος με τα πόδια είναι μικρότερος. 

Και για να γίνουν αυτά πρέπει να κάνει και ο δήμος κάποιες απαραίτητες μετατροπές. 

Να φρεσκάρει τακτικά όλες τις διαγραμμίσεις πεζών με έντονη σήμανση. 
Να παραχωρήσει λίγο ακόμη χώρο στα πεζοδρόμια και να τα κάνει συνεχή και ασφαλή. 
Να φτιάξει κάποιους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας συνδέοντας σημεία της πόλης και σταθμούς μετεπιβίβιασης. 
Να κάνει ασφαλείς τις μετακινήσεις των μαθητών, ξεκινώντας από ένα δίκτυο ήπιας μετακίνησης ακτινωτά γύρω από τα σχολεία .
Να τονώσει την δημοτική συγκοινωνία με ένα πλήρες δίκτυο προς όλες τις γειτονιές. 


Να χρησιμοποιήσει «έξυπνες» εφαρμογές και ανοιχτά δεδομένα για την χρήση των εναλλακτικών μετακινήσεων.

Σιγά – σιγά αλλά πρέπει κάτι να γίνεται. Δεν λέμε να κάνουν την επανάσταση που θα κάναμε εμείς, όπως κάνανε στα Βριλήσσια, στην Αγία Παρασκευή, στο Μοσχάτο, στην Καλλιθέα ή στους Αγίους Αναργύρους και στο Ψυχικό. 
Αλλά να γίνει κάτι ουσιαστικό και συγκεκριμένο. Οχι μόνο φαμφάρες και εκδηλώσεις. 


Και εδώ λοιπόν περνάμε στα όρια της αντιπαλότητας. Διότι πρωτογενώς δεν είμαστε αντίπαλοι. Εκείνοι ασχολούνται με την πολιτική για να γίνουν, εμείς ασχολούμαστε με την πολιτική για να κάνουμε. 

Δεν έχουν καμία άποψη για την κινητικότητα στην πόλη, άρα δεν διαφωνούμε. 


Εμείς συνομιλούμε με την κοινωνία και έχουμε αντίπαλο τις κακές νοοτροπίες και τις συντηρητικές δυνάμεις. 

Προσπαθούμε να πείσουμε την κοινωνία για την αναγκαιότητα της Βιώσιμης Κινητικότητας. 

Όπως προσπαθούμε να την πείσουμε για την αναγκαιότητα των Συνολικών Πολιτικών, της Έξυπνης Εξειδίκευσης, της Κοινωνικής Πολιτικής στην κατεύθυνση της επανένταξης, της Έξυπνης Πόλης κ.λπ. 



Η δημοτική αρχή όμως σκοτώνει τους όρους. Υιοθετεί όρους ως trendy διότι δεν έχει πολιτική άποψη. Διαστρεβλώνει έννοιες και κινήματα, απαξιώνει ιδεολογικές και προγραμματικές αναφορές, απομειώνει κινηματικά αιτήματα. 



Δεν είναι Βιώσιμη Κινητικότητα αυτό που προωθεί. Δεν είναι το πινκ πονκ και το μπάσκετ στους δρόμους Βιώσιμη ΚινητικότηταΔεν κλείνει δρόμους η Βιώσιμη Κινητικότητα. Η Βιώσιμη Κινητικότητα ανοίγει δρόμους και πολλαπλασιάζει τα σενάρια προσπελασιμότητας, δημιουργώντας φυσιολογικές ροές. 



Εδώ λοιπόν φτάνουμε στα όρια της αντιπαλότητας. 

Στο διάλογό μας με την κοινωνία για την αναγκαιότητα της Βιώσιμης Κινητικότητας όπου προσπαθούμε να την πείσουμε, έρχεται η δημοτική αρχή και διαστρεβλώνει τους όρους και τις έννοιες, αποπροσανατολίζει τον κόσμο και αυτό ακυρώνει τον δικό μας λόγο και την προσπάθειά μας. 

Εμείς, λοιπόν, στη συμπαγή πρόταση χρηματοδότησης που καταθέσαμε με τις "8ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ" βάλαμε την Βιώσιμη Κινητικότητα, διότι συνδέεται άρρηκτα με την οικονομία και την τοπική ανάπτυξη. 



Πρώτα από όλα το προφανές. Λιγότερη βενζίνη, λιγότερες φθορές και συντηρήσεις, μεγαλύτερη οικονομία για το νοικοκυριό σε περίοδο κρίσης.

Δεύτερο, οι άνθρωποι που περπατούν στο δρόμο συναντιούνται και συνομιλούν. Πολλαπλασιάστε το αυτό επί εκατό την ημέρα, επί 365 μέρες το χρόνο, οι συναντήσεις αυτές παράγουν συνεργασίες, δημιουργούν θέσεις εργασίας και υπεραξία στις ατομικές δυνάμεις. 

Τρίτο. Η Ευρώπη πληρώνει πολύ ακριβά την καθιστική ζωή. Οι πολίτες του Χολαργού και του Παπάγου πρέπει να μάθουν ότι στατιστικά με μία ώρα βάδισμα την ημέρα, παρατείνουν την ζωή τους για τρία χρόνια. Οι δαπάνες που προκαλούνται από τις ασθένειες της καθιστικής ζωής είναι τεράστιες και για την χώρα και για τους ίδιους τους πολίτες. Η Ευρώπη θα πληρώσει τρεις προϋπολογισμούς της Ελλάδας μέχρι το 2020 για να θεραπευτούν ασθένειες που προκαλούνται από έλλειψη κινητικότητας. 

Και τέταρτον μια πόλη χωρίς κυκλοφοριακά προβλήματα και με λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση, είναι μια πόλη ασφαλής, είναι μια πόλη ελκυστική που δημιουργεί υπεραξία και στην τοπική αγορά της και στην αγορά των ακινήτων. Οι μεγάλοι εμπορικοί δρόμοι είναι πεζόδρομοι. 

Δείτε τι έχει γίνει μεταξύ Ερμού και Κολωνακίου. Τι έγινε στην Κηφισιά, στο Μαρούσι, στη Γλυφάδα και στο Μπουρνάζι. 

Γι αυτό εμείς συνδέουμε την τοπική ανάπτυξη με την Βιώσιμη Κινητικότητα και τα εντάσσουμε και τα δύο μαζί στη συμπαγή πρόταση χρηματοδότησης. 

Γι αυτό λέμε προς την δημοτική αρχή:
«Τουλάχιστον δεν κάνετε τίποτα. Μην σκοτώνετε και τα δικά μας οράματα». 

Ονομάστε το καμπάνια «Βγείτε να παίξουμε». Οχι «Βιώσιμη Κινητικότητα» είναι διπλό το έγκλημα.


5 σχόλια:

  1. Σήμερα αρχίζει η Δίκη της MARFIN ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ . Πριν λίγα χρόνια ΔΟΛΙΦΟΝΟΙ ΦΟΝΙΑΔΕΣ και ΦΑΣΙΣΤΕΣ του ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΞΕΝΟΦΕΡΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ πυρπόλησαν και λεηλάτησαν την Αθήνα και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδος . Μεσα από ένα βρωμερό και εγκληματικό σχέδιο με κωδικό ΙΜΠΡΑΗΜ οι ΣΙΧΑΜΕΡΕΣ ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησαν να κάψουν όλη την Ελλάδα και τα κατάφεραν οι ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ της αριστεράς . Τα φασιστικά ΤΑΓΜΑΤΑ ΕΦΟΔΟΥ του ΣΥΡΙΖΑ έκαψαν μέσα στην τράπεζα ΜΑRFIN τρεις ανθρώπους ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ όπου η μια γυναίκα ήταν ΕΓΚΥΟΣ . οι ΦΟΝΙΑΔΕΣ διαφεύουν γιατί τους καλύπτει το ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΟΡΦΩΜΑ των ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΩΝ ο ΣΥΡΙΖΑ . Οι συριζαίοι ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ εναι ΑΠΟΓΟΝΟΙ του ΙΜΠΡΑΗΜ ΠΑΣΑ όταν έκαψε και λεηλάτησε την Νότια Ελλάδα . ΣΙΧΑΜΕΡΑ ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΛΙΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΟΣΙΛΟΓΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΘΑΥΜΑΣΤΕΣ ΤΟΥ 4οι ΡΑΙΧ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΚΕΣΤΑΠΙΤΗ ΣΟΙΜΠΛΕΡ θέλουν να μετατρέψουν την χώρα σε ΙΣΛΑΜΙΚΟ ΧΑΛΙΦΑΤΟ . Κλέφτες και Αρπαχτικά της αριστεράς λεηλατούν τα ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΜΕΙΑ εξοντώνοντας τον Ελληνισμό . ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και ΤΙΜΩΡΙΑ των ΦΟΝΙΑΔΩΝ αθώων ψυχών . ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΝΤΙΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ . ΓΙΑ ΜΙΑ ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ ΤΗΣ ΞΕΝΟΦΕΡΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το έγκλημα πρέπει να θυμίζει σε όλους μας κάθε μέρα τα εγκλήματα και τις προδοσίες της αριστεράς στην Ελλάδα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έρχονται και τα φτωχοδικεία χρεών για τους απλούς Έλληνες πολίτες . Ο διασυρμός και ο εξευτλισμός της Ελληνικής Κοινωνίας δεν έχει πάτο από την διεφθαρμένη αριστερή κυβέρνηση .

      Διαγραφή
  3. Όταν γίνει πρωθυπουργός ο Λεβέντης τότε θα γίνεις κι εσύ δήμαρχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χάος ξανά στην Λέσβο . Εκατοντάδες ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ και πρεζόνια αλληλέγγυοι του ΣΥΡΙΖΑ λεηλάτησαν δεκάδες σπίτια και μαγαζιά αφού πρώτα έκαψαν εκατοντάδες ελαιόδεντρα σε ελαιοκτήματα . Εχθές τα καθάρματα της αριστεράς προσπάθησαν να κάψουν την Ελληνική Σημαία που κρατούσε το Στρατιωτικό Άγημα . Όλα αυτά τα αίσχη γίνονται με την ανοχή της συμμορίας ΣΥΡΙΖΑ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή