Οι 8
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για την Α΄ φάση της Υπηρεσίας Βιώσιμη Κινητικότητας
γράφει ο Νίκος Στάππας
Δημοτικός Σύμβουλος Παπάγου Χολαργού με τις 8 Προτάσεις
Γεωλόγος & μηχανικός περιβάλλοντος, μελετητής
Γεωλόγος & μηχανικός περιβάλλοντος, μελετητής
Παραδόθηκε από τον σύμβουλο του Δήμου Παπάγου Χολαργού, η Α΄
φάση της Υπηρεσίας Βιώσιμης Κινητικότητας
και υπάρχει στην ιστοσελίδα διαβούλευσης του Δήμου. Η υπηρεσία θα
ολοκληρωθεί με τη Β΄ φάση.
Από το 2015 οι 8 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ είχαν διαπιστώσει προβλήματα, ως προς
το τι επρόκειτο να ζητήσουμε ως Δήμος από τον σύμβουλο και προσπαθήσαμε να ...
βελτιώσουμε τις προδιαγραφές και το περιεχόμενο των εργασιών του.
Αλλά παρά τα επί μέρους προβλήματα, η εργασία που παραδόθηκε
αποτελεί μια σημαντική αρχή για να αντιμετωπιστούν προβλήματα κυκλοφορίας,
στάθμευσης, οδικής ασφάλειας αλλά και περιορισμένης βελτίωσης της κίνησης πεζών
και ποδηλάτων.
Εξετάζονται πολλά θέματα και προτείνονται πολλές λύσεις. Προβλέπονται
σημαντικά έργα τα οποία θα αλλάξουν τοπικά τις συνθήκες και την εικόνα. Τα
κυριότερα υπήρχαν ήδη ως ιδέες στο σχεδιασμό του Δήμου και είναι:
·
Νέες διαμορφώσεις της
25ης Μαρτίου και του παράδρομου της Μεσογείων (εξετάστηκαν τρεις εναλλακτικές
διαμορφώσεις).
·
Δρόμος ήπιας κυκλοφορίας και ποδηλατόδρομος η Ευτέρπης.
·
Ανάπλαση της Βουτσινά
Μικρότερης σημασίας είναι οι βελτιώσεις διασταυρώσεων για οδική
ασφάλεια σε αρκετές θέσεις, για τις οποίες δεν αξιολογείται η σημασία τους και
δεν αναφέρεται ενδεικτικό κόστος.
Το συγκοινωνιακό δεν εξετάζεται επαρκώς. Προτάθηκε πάντως και
ήδη λειτουργεί επέκταση της δημοτικής συγκοινωνίας προς τον Άνω Χολαργό. Για τη
στάθμευση δεν γίνονται σημαντικές προτάσεις.
Μετά την αρχική συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, έγιναν
προσθήκες μεταξύ των οποίων βελτιώσεις υφιστάμενων διαδρομών πεζών, αλλά
θεωρούμε αμφίβολη την άμεση αναγκαιότητα τους αφού υπάρχουν πολλές
προβληματικές περιοχές οι οποίες δεν εντοπίστηκαν (οδική ασφάλεια στα σχολεία και
στις οδούς Σαρανταπόρου, Υμηττού, Ναυαρίνου προς Αγία Παρασκευή κ.ά.).
Στο κείμενο της Α φάσης, δεν διαμορφώνεται ένα όραμα
μετακινήσεων για τη πόλη και δεν προτείνονται γενικές αρχές αντιμετώπισης και
αξιολόγησης των προβλημάτων.
Με σκοπό τη βελτίωση του σχεδιασμού, διαμορφώσαμε ένα κείμενο με
67 διευκρινιστικά ερωτήματα, σχόλια και προτάσεις. Αυτά τα στείλαμε στο Δήμο
και το Δημοτικό Συμβούλιο και τα αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα της διαβούλευσης,
ως σχόλιο.
Η υπηρεσία συμβούλου θεωρούμε ότι βοήθησε στο να συμπεριληφθεί ο
Δήμος μας στις χρηματοδοτήσεις του Πράσινου Ταμείου για Σχέδια Βιώσιμης Αστικής
Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Για την εκπόνηση ΣΒΑΚ θα χρηματοδοτηθούν 150 δήμοι της
χώρας μας, συνολικά με 9 εκατομμύρια ευρώ. Ο δήμος Παπάγου θα λάβει 65.000
ευρώ.
Σύμφωνα με κείμενο του Πράσινου Ταμείου, τα
Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) δεν αποτελούν μια απλή
κυκλοφοριακή μελέτη αλλά είναι αποτέλεσμα συστηματικής ανάλυσης και αποτύπωσης
της παρούσας και μελλοντικής κατάστασης, σχεδιασμού και αξιολόγησης μέτρων που
η ευρωπαϊκή και διεθνής πρακτική προτείνει ως βέλτιστα για κάθε περίπτωση,
εφαρμογής νέων πολιτικών, εφαρμογής νέων μορφών συνεργασίας, ανάδειξης νέων
πηγών χρηματοδότησης και σωστού και ακριβούς προγραμματισμού.
Τα ΣΒΑΚ έχουν στόχο να
γίνουν οργανωμένες και συνδυασμένες συγκοινωνιακές - πολεοδομικές-
περιβαλλοντικές βελτιώσεις των πόλεων. Στηρίζουν την αύξηση της ευχάριστης
κίνησης των πεζών και της χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς και των
ποδηλάτων. Στη διαμόρφωση τους προβλέπεται σημαντική συμμετοχή του κοινού.
Τα
ΣΒΑΚ θα γίνουν με προδιαγραφές που ετοιμάζει τώρα το Υπουργείο Μεταφορών.
Σχετικά εκπαιδευτικά σεμινάρια των στελεχών των ΟΤΑ άρχισαν την προηγούμενη
εβδομάδα. Το πρόσφατο αποτέλεσμα της υπηρεσίας
συμβούλου του Δήμου Παπάγου Χολαργού κατά τη γνώμη μας δεν
αποτελεί ΣΒΑΚ, αλλά περιέχει πολλά
χρήσιμα στοιχεία τα οποία μπορεί να συμβάλλουν στην εκπόνηση ενός καλού ΣΒΑΚ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου