“Ο Δήμος είναι ενιαίος
κι όχι δικοινοτική ζώνη”
“ΓΙΑΤΙ ΕΦΥΓΑ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΝΙΚΟΛΑΟΥ”
Απομαγνητοφωνημένο το μεγαλύτερο μέρος της συνέντευξης του Γιάννη Κεχρή.Άψογη από κάθε άποψη ήταν η συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε η δημοτική παράταξη "Δημοτική Αναγέννηση Παπάγου-Χολαργού" στο κοσμικό κέντρο Chill Out στον Χολαργό.
Μία άκρως επαγγελματική συνέντευξη η οποία αναγνωρίστηκε και από τους ίδιους τους δημοσιογράφους που βρέθηκαν στο πάνελ. Ο Αλέξανδρος Νομικός ανέγνωσε την ιδρυτική διακήρυξη της νέας δημοτικής παράταξης, ενώ ο Γιάννης Κεχρής έκανε μία πολύ σύντομη ομιλία και δέχτηκε πολλές και σκληρές ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους στις οποίες απάντησε σε όλες με απόλυτη ψυχραιμία, ήθος και συγκροτημένο λόγο-σκέψη.
Παρακάτω δημοσιεύουμε την απάντηση που έδωσε στην πρώτη ερώτηση που του υπέβαλε η εφημερίδα μας:
Βραχιολίδης: Αρκετοί αναγνώστες του blog μας λένε ότι ο Κεχρής θ’αναγκαστεί να γυρίσει πίσω στην παράταξη Νικολάου. Εγώ θα το αντιστρέψω το ερώτημα: Για ποιο λόγο φύγατε από τον Νικολάου; Στην διακήρυξή σας μάλιστα λέτε ότι δεν θελετε να επιβαρύνετε τους δημότες με νέα δάνεια. Πάντως ψηφίσατε νέα δάνεια και εάν υπάρχει ένα χρέος στο δήμο, γι’ αυτό ευθύνεστε κι εσείς.
Κεχρής: Με τον κ. Νικολάου κατέβηκα για πρώτη φορά το 2006 όταν εκλέχτηκα για πρώτη φορά δημοτικός σύμβουλος. Ξανακατέβηκε μαζί του το 2010 όπου εκλέχτηκα πρώτος σε ψήφους δημοτικός σ’υμβουλος στον Χολαργό. Θα ήμουν αγνώμων αν δεν αναγνώριζα ότι ο κ. Νικολάου με εμπιστεύθηκε σε καίρια πόστα, του Προέδρου των παιδικών σταθμών και του Προέδρου του ΚΑΠΗ μέσα από τα οποία μπόρεσα να παρουσιάσω ένα σημαντικό έργο και ν’ αναδειχθώ ως αυτοδιοικητική προσωπικότητα. Πρέπει να υπογραμμίσω ότι ήμουν για πρώτη φορά δημοτικός σύμβουλος, δεν ανήκα στο στενό ηγετικό πυρήνα, δεν μπορούσα να επηρεάσω ουσιαστικά την διαμόρφωση των «Ενεργών Δημοτών». Αυτό δεν σημαίνει ότι ως ενεργό μέλος της τότε διοίκησης δεν αναλαμβάνω κι εγώ το μερίδιο ευθύνης που αντιστοιχεί σε λάθη και παραλήψεις της τετραετίας. Με ρωτάτε γιατί διαχώρισα την θέση μου από τον κ. Νικολάου. Τον κ. Νικολάου τον στήριξα κι ένα χρόνο μετά τις τελευταίες εκλογές. Πρά τια παραινέσεις μου, λάθη και παραλήψεις της 4ετίας που οδήγησαν στην ήττα των εκλογών του 2010 συνεχίστηκαν και μετεκλογικά. Ουσιαστικά δεν άλλαξε η επικοινωνιακή τακτική των «Ενεργών Δημοτών» έτσι ώστε να βελτιωθεί η εικόνα του επικεφαλής. Το ουσιαστικότερα όμως ήταν τα στοιχεία οργάνωσης, μεθοδικότητας, προγραμματισμού που λείπανε από τη διοίκηση Νικολάου αλλά λείπανε και στη διάρκεια της αντιπολίτευσης. Το αποτέλεσμα ήταν να μην μπορούμε να παράγουμε ένα ουσιαστικό, αποτελεσματικό και τεκμηριωμένο αντιπολιτευτικό λόγο.
Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που διαχώρισα τη θέση μου από τον κ. Νικολάου κι ακολούθησα τον δικό μου δρόμο.
Με τον κ. Νικολάου ήμουν συνεργάτης για πέντε χρόνια. Τέσσερα στη διοίκηση κι ένα στην αντιπολίτευση. Ήμουν από αυτούς που στήριξαν και στηρίζω το θετικό του έργο. Πιστεύω όμως ότι όλα έχουν μία αρχή κι ένα τέλος. Πιστεύω ότι είναι η ώρα τόσο για τον κ. Νικολάου όσο και για τον κ. Ξύδη, ο κ. Ξύδης έχει δηλώσει ότι δεν θα κατέβει στις επόμενες εκλογές, να δώσουν τη σκυτάλη σε μια νέα γενιά αυτοδιοικητικών, καλύτερα προσαρμοσμένων στις απαιτήσεις και στις ανάγκες του 2014. ΛΟ κ. Νικολάου με την βαρύτητα που έχει ως πρώην Δήμαρχος θα πρέπει να στηρίξει τα άτομα που στήριξαν και στηρίζουν το όποιο θετικό του έργο.
Με ρωτήσατε για τα δάνεια. Όπως έχω πει κι άλλες φορές, το 2007 υπήρχε ένα χρέος 3 εκατομμύρια ευρώ από ληξιπρόθεσμες οφειλές προς προμηθευτές. Έπρεπε να πληρωθούν αυτοί οι άνθρωποι. Έπρεπε λοιπόν να πάρουμε τα δάνεια έστω και με σκυμμένο κεφάλι για να πληρωθούν. Άρα αυτό που ήθελα να πω σε ότι αφορά τα δάνεια που ψηφίσαμε να πάρουμε εκείνη την εποχή, είναι ότι το ερώτημα που πρέπει να απευθυνθεί είναι για ποιο λόγο δημιουργήθηκε η έλλειψη ρευστότητας ώστε να μην μπορούν να καλυφθούν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τρίτους. Θα έλεγα ότι το μεγαλύτερο μέρος του χρέους δημιουργήθηκε την πρώτη 4ετία, εμείς ως καινούργιοι δημοτικοί σύμβουλοι δεν ήμασταν αυτοί που δημιουργήσαμε αυτό το χρέος όμως στην πράξη ήμασταν υποχρεωμένοι να το πληρώσουμε. Όταν μιλάμε για το χρέος, είναι αλήθεια ότι η έλλειψη οργάνωσης και μεθοδικότητας που χαρακτήριζε τη διοίκηση Νικολάου είχε ως αποτέλεσμα να μην ξέρουμε τελικά ως και ένα χρόνο μετά τις εκλογές, ποιο ήταν το πραγματικό χρέος. Ο καθένας έλεγε το μακρύ του και το κοντό του. Με τους ισολογισμούς που έκανε η διοίκηση Ξύδη, στην πράξη αποδείχθηκε ότι το χρέος ήτανε γύρω στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Αποδείχθηκε επίσης ότι το χρέος ήταν διαχωρίσιμο. Ήδη από τους πρώτους μήνες υπήρχε ταμειακό διαθέσιμο στον δήμο και υπήρχε θετικό ισοζύγιο. Όποιος θέλει να παράγει έργο πρέπει και να δανείζεται, θα πρέπει ωστόσο να δούμε από το ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ ποιο πήγε στην ανάπτυξη. Είναι γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος του δανείου πήγε για ανάπτυξη: για εξοπλισμό της καθαριότητος, για το κτήριο ΚΑΠΗ της οδού Αγαμέμνονος κι ένα ποσό πήγε για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Η αυτοκριτική που κάνω είναι ότι δεν είναι δυνατόν να μην έχουμε κάνει ισολογισμούς για 5 χρόνια και τελικά ήταν μια απλή διαδικασία που κατάφερε να την κάνει σε ένα χρόνο η τωρινή διοίκηση. Στις εποχές του 1990 έως και του 2000 η χώρα μπορούσε να πορευθεί μ’ αυτό τον τρόπο: μπορούσες να δανείζεσαι ελεύθερα, να μην καλύπτεις κάποιους κανόνες δημοσιονομικής πειθαρχίας, μπορούσες να παράγεις έργο με προσωπικές σχέσεις, μπορούσε να τα κάνεις όλα την τελευταία στιγμή χωρίς οργάνωση και μεθοδικότητα. Από το 2014 και μετά αυτή η πολιτική δεν μπορεί να συνεχιστεί. Θα πρέπει να ακολουθήσεις ένα άλλο μοντέλο οργάνωσης που θα το χαρακτηρίζει μεθοδικότητα, οργάνωση, προγραμματισμός. Αυτό το χαρακτηριστικό δεν το είχε η διοίκηση Νικολάου. Δεν μπορεί λοιπόν να συνεχίσει να λειτουργεί με αυτό το μοντέλο.
“ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ. ΟΙ ΝΕΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΆΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΟΣΑ ΨΗΦΙΣΑΝ ΩΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΞΥΔΗ”!!!
Δεληγιάννης (Αντίλογος): Τι λέτε για την πιθανότητα συνεργασίας με άλλες παρατάξεις και αν αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσατε να διαπραγματευτείτε και τον επικεφαλής της νέας παράταξης που θα προκύψει από αυτή τη συνεργασία;
Κεχρής: Ξεκινήσαμε την προσπάθειά μας εδώ και ένα περίπου χρόνο και δεν πρόκειται να την σταματήσουμε στο παρά πέντε. Θα την φτάσουμε ως το τέλος. Την ιδρυτική μας διακήρυξη υπέγραψαν 65 άτομα οι οποίοι αποφάσισαν να κατέβουμε με την «Δημοτική Αναγέννηση Παπάγου-Χολαργού» ως ανεξάρτητη δημοτική παράταξη με επικεφαλής των υποφαινόμενο. Δεν δικαιούμαι λοιπόν να κάνω συζητήσεις για συνεργασίες με άλλον επικεφαλής. Οι συζητήσεις και τα σενάρια για τις συνεργασίες που ακούγονται τον τελευταίο καιρό θυμίζουν συζητήσεις ποδοσφαίρου. Συμφωνούμε σε συνεργασίες αλλά στην βάση που σας έθεσα και σε προγραμματικές συγκλίσεις. Ακούμε για συνεργασίες με πρωτοκλασάτα στελέχη της τωρινής διοίκησης. Σε μια σειρά σημαντικών θεμάτων, τα στελέχη αυτά υπερψήφισαν ό,τι καταψήφισα και καταψήφιζαν ό,τι υπερψήφιζα. Μια συνεργασία για να είναι ειλικρινής δεν πρέπει να είναι συζήτηση για μοίρασμα καρέκλας. Από μια συνεργασία θα πρέπει να προκύψει ένα αυριανό σχήμα που θα βελτιώσει το δήμο. Άρα η συζήτηση θα πρέπει να είναι ειλικρινής και όσοι βρέθηκαν στη διοίκηση του δήμου να αναγνωρίσουν τη λανθασμένη ψήφο τους στο δημοτικό συμβούλιο που υποβάθμισε συνολικά το δήμο μας και δίχασε τις δύο κοινότητες κι εγώ από τη δικιά μου μεριά ν’ αναγνωρίσω το όποιο θετικό έργο της διοίκησης Ξύδη, κάτι που το έχω ήδη κάνει.
Ο κ. Αποστολόπουλος, ο κ. Δασκαλόπουλος και ο κ. Κουκής είναι μέλη της διοίκησης Ξύδης. Αυτοί λοιπόν που σήμερα εμφανίζονται ως υποψήφιοι οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις για τις θέσεις τους σε συγκεκριμένα θέματα. Γιατί η συγκεκριμένη διοίκηση δεν προχώρησε στην ενοποίηση των υπηρεσιών καθαριότητας κάτι που θα είχε βελτιώσει την καθαριότητα συνολικά; Γιατί το 2010 όταν υπήρχε θετικό ισοζύγιο διπλασιάστηκαν τα τροφεία και το αντίτιμο των υπηρεσιών στο ΚΑΠΗ, γιατί έφυγε το έμβλημα του Περικλή από το Δήμο μας, ένα παγκόσμιο σύμβολο Δημοκρατίας; Υπάρχουν πολλά «γιατί» και σε όλα αυτά τα «γιατί» οι σημερινοί υποψήφιοι δήμαρχοι δώσανε απάντηση με ψήφο και εισήγηση στο δημοτικό συμβούλιο. Δεν μπορεί λοιπόν να είναι και με τον χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα.
Καραμανέας (Φωνή του Δημότη): Μέτρησα τουλάχιστον 5 φορές την λέξη «διαφάνεια» στην ιδρυτική σας διακήρυξη. Η διαφάνεια όμως δεν αναφέρεται μόνο στο μέλλον αλλά και στο παρελθόν. Τι απαντάτε σε διαπαραταξιακή επιτροπή του ΚΑΠΗ η οποία όταν ήσασταν Πρόεδρος, σας καταλόγισε ότι είχατε «μαύρο ταμείο»; Ότι είχατε πάει σε κάποια ταβέρνα και χρεώσατε το ΚΑΠΗ.
Κεχρής: Θυμηθήκατε ένα θέμα που συζητήθηκε εκτεταμένα πριν από 5 χρόνια, αναλύθηκε σε κάθε πτυχή του, ο κόσμος ενημερώθηκε απόλυτα κι επικρότησε τις ενέργειές μου βγάζοντάς με πρώτο δημοτικό σύμβουλο σε ψήφους στον Χολαργό. Να σας υπενθυμίσω κιόλας ότι κι εσείς μετά από ένα χρόνο ζητήσατε δημόσια συγγνώμη στην εφημερίδα σας για τον τρόπο με τον οποίο χειριστήκατε το θέμα. Δεν πρόκειται να επανέλθω.
Καραμανέας: Εγώ μιλάω για την Επιτροπή Ελέγχου που σας καταλόγισε μερικά πράγματα.
Κεχρής: Καμία επιτροπή ελέγχου δεν μου καταλόγισε κάτι συγκεκριμένο. Δεν υπήρξε ούτε υπάρχει μαύρο ταμείο και δεν δέχομαι αυτό που επιχειρείτε να κάνετε κι αφορά τον ΔΑΟX, το πολιτιστικό κέντρο, λέτε ότι αφορά και το ΚΑΠΗ.
Καραμανέας: Σε μια ερώτηση που σας είχε γίνει είχατε απαντήσει ότι «όλα τα Νομικά Πρόσωπα έχουν μαύρο ταμείο». Μήπως κάτι ξέρατε και για τον ΔΑΟΧ;
Κεχρής: Πρώτα να κλείσουμε το θέμα του ΚΑΠΗ. Όπως σας είπα, συζητήθηκε εκτεταμένα και το θέμα έληξε πριν από 4 χρόνια πολύ πριν τις εκλογές κι έγινε γνωστό σε όλα τα μέλη του ΚΑΠΗ και τους δημότες. Σε ό,τι αφορά τον ΔΑΟΧ που είναι μεγάλο θέμα, θα έλεγα ότι υπήρχε μια παράτυπη διαδικασία που λειτουργούσε από εποχής Σκούρτη. Έτσι λειτουργούσε όλη η Ελλάδα. Υπήρχε ένας παράτυπος τρόπος πληρωμής κάποιων τελικών αποδεκτών, ώστε να ξεπεραστεί η γραφειοκρατία και τα προβλήματα που δημιουργούσε η κεντρική διοίκηση. Τα θέματα αυτά ήταν γνωστά απ’ όλες τις παρατάξεις. Και ο κ. Δασκαλόπουλος είχε μέσα στον ΔΑΟΧ δικό του συνεργάτη, έγκριτο δικηγόρο. Όλα αυτά τα συμφωνούσαν μέσα στον ΔΑΟΧ ομόφωνα. Ήταν μια παράτυπη διαδικασία αλλά σε κάθε περίπτωση εγώ δεν είχα καμία εμπλοκή ούτε με τον ΔΑΟΧ ούτε με το ΚΕΚ, δεν ήμουν ούτε καν αναπληρωματικό μέλος των ΔΣ τους. Το θέμα των ΔΑΟΚ και ΚΕΚ συζητήθηκε εκτεταμένα στο δημοτικό συμβούλιο. Για πρώτη φορά σύσσωμη η αντιπολίτευση κι ένα μεγάλο μέρος της «Νέας Πορείας», για πρώτη φορά καταψήφισε τις εισηγήσεις του κ. Ξύδη. Άρα, πολιτικά το θέμα έχει λυθεί στα δημοτικά συμβούλια. Παρά όμως την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου έχει εμπλακεί η δικαιοσύνη. Ας περιμένουμε το πόρισμά της.
ΚΕΧΡΗΣ: “ΕΤΣΙ Θ’ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ
ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ”
Κουγιουμτζόπουλος (30 Μέρες): Το 2009 ο δήμος μας πήρε 17,5 εκατομμύρια κρατική επιχορήγηση. Σύμφωνα με το Σύμφωνο Δημοσιονομικής Σταθερότητας το 2015 η επιχορήγηση θα πάει στο 1,9. Αυτό το τεράστιο κενό θα καλυφθεί είτε από εξωτερική χρηματοδότηση είτε από φορολόγηση των δημοτών. Σύμφωνα με τη Συμφωνία Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ), το νέο ΕΣΠΑ δηλαδή, μέσα στους κανονισμούς λειτουργίας προβλέπεται η συμπαγής ολοκληρωμένη πρόταση χρηματοδότησης. Εσείς έχετε ένα τέτοιο επιχειρησιακό πλάνο;
Κεχρής: Κύριε Κουγιουμτζόπουλε είστε από τους πλέον έμπειρους κι ενημερωμένους αυτοδιοικητικούς. Όντως, το πρόβλημα χρηματοδότησης των δήμων θα είναι οξύτατο στο μέλλον. Η κρατική επιχορήγηση θα είναι μειωμένη, δεν μπορούμε να στηριχτούμε στον δανεισμό. Θα πρέπει να έχουμε συγκεκριμένο πλάνο ώστε να μπορέσουμε να απορροφήσουμε σημαντικά κονδύλια από ευρωπαϊκά προγράμματα. Αυτή η πρόταση πρέπει να δουλευτεί και κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και κατά την διάρκεια της διοίκησης από ομάδα ειδικών συνεργατών κι επιστημόνων για να ξέρουμε τι κάνουμε. Οι εποχές που ο δήμαρχος εξασφάλιζε εύκολα κονδύλια έχουν περάσει. Η οικονομική διαχείριση του μέλλοντος περιλαμβάνει και πολλά άλλα στοιχεία. Σημειώνω ότι πολλοί άλλοι δήμοι στο παρελθόν έχουν αντλήσει πολλαπλάσια χρήματα απ’ ότι ο δικός μας δήμος. Δεν είναι μόνο όμως τα ευρωπαϊκά κονδύλια που πρέπει ν’ αντλήσουμε. Θα πρέπει να μπει νέα τεχνολογία σε κάποιες υπηρεσίες. Σας αναφέρω για παράδειγμα το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Χονδρικά η αποκομιδή των απορριμμάτων κοστίζει κοντά στα 5 εκατομμύρια ευρώ. Σε προηγμένες χώρες ο όγκος των απορριμμάτων που καταλήγουν σε ταφή μπορεί να περιοριστεί κατά 20-30%. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 70%! Προωθώντας λοιπόν το μοντέλο της ανακύκλωσης και όχι της κομποστοποίησης μπορούμε να μειώσουμε τον όγκο απορριμμάτων μειώνοντας το κόστος αποκομιδής. Υπάρχει η σύγχρονη τεχνολογία των gps με την οποία μπορείς να γνωρίζεις ποια είναι η κατανάλωση των δημόσιων οχημάτων ανά χιλιόμετρο. Εάν την εφαρμόσουμε θα έχουμε σημαντική μείωση του κόστους. Αν μπείτε στην Διαύγεια θα δείτε εκατοντάδες αναθέσεις για επισκευές αυτοκινήτων. Ποιος ελέγχει όλες αυτές τις επισκευές; Μ’ έναν διαγωνισμό θα μπορέσουμε να μειώσουμε το κόστος.
Ο Δήμος μπορεί να αυξήσει τα έσοδά του ασκώντας επιχειρηματικότητα που σέβεται όμως την νομοθεσία, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Για παράδειγμα η ελεγχόμενη στάθμευση για μη κατοίκους σε ορισμένες περιοχές. Δεν μπορεί οι τράπεζες να δεσμεύουν χώρους στάθμευσης και να μην πληρώνουν τίποτα. Ο λόφος Τσακού στο νταμάρι είναι μια ανεκμετάλλευτη …χωματερή. Ένα αθλητικό κέντρο που υποβαθμίζεται μέρα με τη μέρα. Μια ανάπλαση του χώρου ώστε να διαμορφωθεί σ’ ένα σύγχρονο αθλητικό και πολιτιστικό κ΄νετρο θα μπορούσε να φέρει έσοδα στο δήμο μας. Ο δήμος πρέπει να βασιστεί στα χαρακτηριστικά του. Στον Υμηττό για παράδειγμα. Ποια είναι η πρότασή μας για τον Υμηττό που θα έχει αναπτυξιακή πολιτική. Το μεγάλο πάρκο του Ιλισσού. Ο Περικλής, είναι η ιστορία του Χολαργού και μπορεί να παράγει ανάπτυξη, γι αυτό ήμασταν αντίθετοι να φύγει η μορφή του Περικλή από το έμβλημα του δήμου. Γιατί είναι “brand name”. O στρατός. Ο Παπάγος έχει μεγάλη σχέση με τον στρατό και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.
Το θέμα της οικονομικής διαχείρισης του δήμου είναι ευρύτερο και σας ανέφεραν μερικές πτυχές του.
Γρινιεζάκη (Παπάγου Πολιτεία): Με ποια κριτήρια θα ρυθμίζετε τα κονδύλια ανάμεσα στις δύο κοινότητες και ποιες είναι οι προτάσεις για την ουσιαστική ενοποίηση των δύο κοινοτήτων;
Κεχρής: Ο δημος μας είναι ενιαίος, είναι μια οντότητα και όχι δικοινοτική-διζωνική ομοσπονδία. Δεν είναι δύο ανεξάρτητες κοινότηεες όπως ο κ. Ξύδης στα πρώτα χρόνια αντιμετώπιζε τον Παπάγο-Χολαργό με ποσόστωση ένα προς ένα ή κάποιοι ακραιφνείς Χολαργιώτες προτείνανε ποσόστωση με βάση τον πληθυσμό 2,5 προς ένα. Ο Δήμος είναι ενιαίος και κάθε πρόβλημά του πρέπει ν’ αντιμετωπίζεται ανάλογα με την σοβαρότητά του κι όχι ανάλογα με τη γεωγραφία του. Πιστεύω στην ενοποίηση των δύο υπηρεσιών καθαριότητος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου