Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΥΣ!



ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ: ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΜΕ ΧΑΛΚΙΝΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΕΡΟΒΙΚΗΣ!

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ: ΤΙΜΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΣΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΓΑΛΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ


Ρεπορτάζ-συνέντευξη Μάκης Βραχιολίδης

vrachiolidis@yahoo.gr

Η Ελλάδα δεν είναι το όνειδος των πολιτικών ανδρείκελων. Αυτών που πασχίζουν να είναι αξιόπιστοι στους εγκληματίες τοκογλύφους, ισοπεδώνοντας τον λαό και προαιώνιες αξίες, όπως ο αθλητισμός. Οι πολιτικοί μας ταγοί που οδηγούν σε λουκέτο αθλητικά σωματεία και αθλητές στην ξενιτειά, είναι το αίσχος της Πατρίδας μας. Υπάρχουν όμως οι ψυχωμένοι Έλληνες κι Ελληνίδες, που παρά τις αντίξοες συνθήκες στις οποίες τα πολιτικά σκύβαλα τους έχουν υποχρεώσει να αγωνίζονται, αυτοί επιμένουν και μεγαλουργούν. Σηκώνουν στις πλάτες τους την τιμή και δόξα της Πατρίδας, κάνοντας υπερήφανους όλους τους συμπατριώτες μας.
Η πρωταθλήτρια αεροβικής γυμναστικής Χριστίνα Ιωαννίδου, που εδώ και 8 μήνες αναγκάστηκε να ξενιτευτεί στη Γαλλία, όπου και προπονείται, πριν από μερικές μέρες σημείωσε δύο πολύ μεγάλες επιτυχίες. Α) Κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στο Πανγαλλικό Πρωτάθλημα αεροβικής. Το εξόχως σημαντικό είναι ότι η Γαλλική Ομοσπονδία, εκτιμώντας το ταλέντο της Χριστίνας και προφανώς το γεγονός ότι κατάγεται από τον τόπο όπου γέννησε τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, δέχθηκε για πρώτη φορά να συμμετάσχει αλλοδαπή σε πανγαλλικούς αγώνες!
Β) Κατέλαβε την 4η θέση σε μεγάλο 9εθνές τουρνουά, όπου συμμετείχαν χώρες απ' όλο τον κόσμο.
Η είδηση στη χώρα μας δεν πέρασε ούτε καν στα ψιλά γράμματα, σε αντίθεση με την Γαλλία όπου προβλήθηκε η χώρα μας και η Ελληνίδα πρωταθλήτρια.
Η «Ελεύθερη Ώρα της Κυριακής» σας προσφέρει αποκλειστικές φωτογραφίες και συνέντευξη της υπέροχης Χριστίνας Ιωαννίδου.


·      Μια ακόμη επιτυχία: 4η θέση για τη Χριστίνα 
σε διεθνές τουρνουά 

 
Χριστίνα, μας κάνεις για μια ακόμη φορά υπερήφανους με μια διπλή μεγάλη διάκριση. Ένα χάλκινο μετάλλιο και μια 4η θέση σε δύο μεγάλους αγώνες στη Γαλλία. Ωστόσο, προκαλεί εντύπωση ότι ως Ελληνίδα αγωνίστηκες στο πανγαλλικό πρωτάθλημα, κάτι που όπως πληροφορούμαστε, δεν έχει ξαναγίνει. Λέγεται δε ότι η πρωτόγνωρη αυτή απόφαση της Γαλλικής Αθλητικής Ομοσπονδίας προήθλε απευθείας από τον Γάλλο Πρόεδρο. Είναι έτσι; Δώσε μας την πραγματική διάσταση των γεγονότων.
Χριστίνα: Σας ευχαριστώ πολύ. Ναι, όντως το περασμένο σαββατοκύριακο στη Γαλλία ήταν νικηφόρο και ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, αφού σημείωσα δυο διαφορετικές επιτυχίες σε δυο διαφορετικούς αγώνες. Κατέλαβα την τρίτη θέση στο πανγαλλικό πρωτάθλημα και την τέταρτη θέση στο διεθνές Open ανάμεσα σε σπουδαίες χώρες. Για πρώτη φορά φέτος στην Γαλλία έγινε εξαίρεση να λάβει μέρος στο πρωτάθλημα τους αλλοδαπή. Αγωνίστηκα στην κατηγορία «Ελίτ» (δηλαδή εναντίον της γαλλικής εθνικής ομάδας) εκπροσωπώντας τον γαλλικό σύλλογο που ανήκω. Στην Γαλλία οι κανόνες των αγώνων διαφέρουν της Ελλάδας και συγκεκριμένα υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα ανταγωνισμού. Το ανώτερο επίπεδο είναι εκείνο της κατηγορίας «ελίτ» όπου δικαίωμα συμμετοχής έχει μόνο η γαλλική εθνική ομάδα και όχι αθλητές χαμηλότερου επιπέδου αφού δεν υπάρχουν ελπίδες πρόκρισης και δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού. Για να λάβεις μέρος σε αυτή την κατηγορία οφείλεις να είσαι μέλος της εθνικής γαλλικής ομάδας αλλά παράλληλα εκπροσωπείς τον αθλητικό σου σύλλογο. Φέτος λοιπόν αφού προπονούμαι με την γαλλική εθνική ομάδα, μου έγινε πρόταση από την πρόεδρο της αεροβικής γυμναστικής στην Γαλλία να συμμετάσχω και εγώ στο πρωτάθλημά τους και συγκεκριμένα στην κατηγορία «ελίτ», κάτι που θα έπρεπε όμως να εγκριθεί από τον πρόεδρο της γαλλικής ομοσπονδίας. Έτσι, στάλθηκε γράμμα από τον αθλητικό σύλλογο που ανήκω αλλά και από την πρόεδρο της αεροβικής, ζητώντας την άδεια της ομοσπονδίας να λάβω μέρος κατ' εξαίρεση αφού προπονούμαι με την γαλλική εθνική ομάδα, ανήκω σε γαλλικό αθλητικό σύλλογο και έχω το κατάλληλο επίπεδο. Έτσι, η απάντηση ήταν θετική και έλαβα μέρος στον αγώνα εκπροσωπώντας τον αθλητικό μου σύλλογο και κατέκτησα την τρίτη θέση με διαφορά 0,1 από την δεύτερη. Για πρώτη φορά στην ιστορία «ξένη» αθλήτρια διακρίθηκε μέσα στη χώρα τους. Το ίδιο διάστημα έλαβε χώρα και ο διεθνής αγώνας Οpen με τη συμμετοχή 9 διαφορετικών χωρών όπου συμμετείχα και εγώ, αυτή τη φορά όμως εκπροσωπώντας απευθείας τα ελληνικά χρώματα. Κατέλαβα για πρώτη φορά την τέταρτη θέση, με μια εξαιρετική βαθμολογία χάνοντας από μεγάλες αθλήτριες της Γαλλίας, Κίνας και Ιταλίας.


Το να δοθεί από την Γαλλική Αθλητική Ομοσπονδία κατ' εξαίρεση σε μια Ελληνίδα αθλήτρια, η δυνατότητα να αγωνιστεί στο παναγαλλικό πρωτάθλημα, σημαίνει και κάτι άλλο σημαντικότερο για την Ελλάδα και τον πολιτισμό μας. Δεν νομίζεις;
Χριστίνα: Η απόφαση αυτή που προήλθε από την γαλλική ομοσπονδία αλλά και η πρόταση της Γαλλίδας προέδρου της αεροβικής αλλά και το ενδιαφέρον όλων προκείμενου να λάβω μέρος στον αγώνα γιατί πίστεψαν σε μένα και θέλησαν να ανταμειφθούν οι κόποι μου σε μία ξένη χώρα, με αγγίζει ιδιαίτερα και με κάνει να θέλω να συνεχίσω να προσπαθώ για το καλύτερο. Πιστεύω επίσης ότι στην απόφασή τους έπαιξε ρόλο το ότι είμαι Ελληνίδα και ο σεβασμός που έχουν στον ελληνικό πολιτισμό. Νιώθω ιδιαίτερα περήφανη που κατάφερα να διακριθώ εκπροσωπώντας τον γαλλικό αθλητικό μου σύλλογο αλλά και την χώρα μου. Είναι διπλή χαρά και περηφάνια.
Μαθαίνουμε ότι οι μεγάλες σου επιτυχίες, δεν άρεσαν καθόλου σε Γαλλίδες συναθλήτριές σου, οι οποίες πλέον δεν σου μιλούν.
Χριστίνα: Η πρόκρισή μου στο πανγαλλικό πρωτάθλημα προκάλεσε την δυσαρέσκεια κάποιων συναθλητριών μου, οι οποίες μέχρι και σήμερα έχουν αλλάξει τον τρόπο συμπεριφοράς τους απέναντί μου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την αντίδραση μιας γαλλίδας συναθλήτριας μου όταν ανακοίνωσαν το όνομά μου και η ίδια συνειδητοποίησε ότι «έχασε» το χάλκινο μετάλλιο. Άρχισε να κλαίει και να πανικοβάλλεται φωνάζοντας ότι είναι άδικο και απίστευτο. Προκειμένου να την ηρεμήσουν έγινε και δεύτερη συμπληρωματική απονομή μεταλλίων μόνο για τις αθλήτριες γαλλικής υπηκοότητας αλλά και σε αυτές μου ζητήθηκε να παραμείνω στο βάθρο. Καταλαβαίνω τις συναθλήτριές μου γιατί είναι πρώτη φορά που κάποια αλλοδαπή αθλήτρια καταφέρνει να διακριθεί στη χώρα τους αλλά δεν γνώριζαν ότι η απόφαση είχε παρθεί από την γαλλική ομοσπονδία.


Ζήτησαν να σου αφαιρεθεί το μετάλλιο γιατί δεν έχεις ούτε καν τη γαλλική υπηκοότητα; Νιώθεις περισσότερο μόνη στην Γαλλία; Μήπως σου φέρονται ρατσιστικά;
Χριστίνα: Όχι δεν ζητήθηκε ποτέ να μου αφαιρεθεί το μετάλλιο αφού επαναλαμβάνω, το να λάβω μέρος ήταν αποκλειστική απόφαση της ομοσπονδίας. Το γεγονός όμως ότι ζητήθηκε να γίνει και δεύτερη συμπληρωματική απονομή για τις αθλήτριες γαλλικής υπηκοότητας, δείχνει τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η επιτυχία μου. Πιστεύω ότι τους σόκαρε μια Ελληνίδα να συμμετέχει στο πανγαλλικό πρωτάθλημα και να τους παίρνει ένα μετάλλιο. Δεν μπορώ ωστόσο να ισχυριστώ ότι αντιμετωπίζω ρατσιστικές συμπεριφορές αλλά αντιθέτως με έχουν αγκαλιάσει, μου συμπεριφέρονται και μου υπενθυμίζουν καθημερινά ότι είμαι πραγματικό μέλος της ομάδας τους. Άλλωστε, η προσπάθειά τους προκειμένου να καταφέρω να αγωνιστώ στο πρωτάθλημά τους, δείχνει ακριβώς το αντίθετο.

Χριστίνα, σου έχουν γίνει προτάσεις να φορέσεις το γαλλικό εθνόσημο σε διεθνείς αγώνες αεροβικής γυμναστικής; Σκέφτεσαι να αποδεχτείς την πρόταση;
Χριστίνα: Έχουν γίνει κατά καιρούς συζητήσεις περί του θέματος αλλά έχω να πω ότι γεννήθηκα Ελληνίδα και είμαι πολύ περήφανη που ακόμα και αν η χώρα μας περνάει πολλές δυσκολίες, έχω την δυνατότητα να την εκπροσωπώ αντάξια. Είμαι περήφανη για την καταγωγή μου και η απόφαση να εκπροσωπήσω τα γαλλικά χρώματα καταλαβαίνεται ότι θα ήταν ένα πολύ μεγάλο και δύσκολο δίλημμα.

Οι επιτυχίες σου πάντως δεν έγιναν καθόλου γνωστές στην Ελλάδα. Δυστυχώς δεν προβλήθηκαν πουθενά. Τουλάχιστον μαθεύτηκαν οι επιτυχίες από την Ελληνική Ομοσπονδία; Σου τηλεφώνησαν να σε συγχαρούν;
Χριστίνα: Θα σας μιλήσω ειλικρινά. Οι επιτυχίες μου μπορεί όντως να μην έγιναν γνωστές και είναι ιδιαίτερα απογοητευτικό γιατί ο κάθε αθλητής χρειάζεται την αναγνώριση των κόπων του, αλλά πλέον με αυτά που επικρατούν στην Ελλάδα δεν περιμένω κάποια βελτίωση σε ότι έχει να κάνει με το άθλημά μας, όπως και σε όλα τα αθλήματα. Πλέον προπονούμαι καθαρά για την προσωπική μου ευχαρίστηση και παλεύω για τα όνειρά μου χωρίς να ασχολούμαι με το αν η ομοσπονδία ενδιαφέρεται ή όχι γιατί πολύ απλά κατανοώ τη γενικότερη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ολόκληρη η χώρα μας και πόσο υποφέρει. Το μόνο που ζητάω είναι να γίνονται τα διαδικαστικά των αγώνων που πάντα γίνονταν και γίνονται από την ομοσπονδία.

Παράδοξο δεν σου φαίνεται να αγωνίζεσαι στο Γαλλικό Πρωτάθλημα και στην Ελλάδα να μην σε καλούν; Οφείλεται στην οικονομική κρίση ή είναι εκ φύσεως αδιαφορία της ελληνικής Πολιτείας για τα παιδιά της που βρίσκει πλέον ...εύκολο μαξιλάρι δικαιολογίας στην οικονομική κρίση;
Χριστίνα: Στην Ελλάδα λόγω των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων, είναι αρκετά δύσκολη η διοργάνωση των αγώνων και γι' αυτό οι αγώνες είναι μετρημένοι. Στο πανελλήνιο πρωτάθλημα είμαι καλεσμένη και σκοπεύω να παρευρεθώ.

Θέλεις να επιστρέψεις στην Πατρίδα; Το βλέπεις να είναι εφικτό ή οι αυτά που σου προσφέρουν στην Γαλλία δεν υπάρχουν στην Ελλάδα; Γιατί άραγε;
Χριστίνα: Μελλοντικός μου στόχος είναι να γυρίσω στην Ελλάδα κάποια στιγμή αλλά όταν η κατάσταση θα έχει βελτιωθεί. Προς το παρόν απολαμβάνω την ευκαιρία που έχω να είμαι στη Γαλλία και είμαι ιδιαίτερα τυχερή αφού έχω την δυνατότητα να προπονούμαι να δουλεύω και να εξελίξω τις σπουδές μου. Είμαι σίγουρη πως κάποια στιγμή όταν η κατάσταση της χώρας μας βελτιωθεί, θα έχω αποκτήσει σημαντικές εμπειρίες ζωής, οι οποίες θα με βοηθήσουν να χτίσω ένα καλύτερο μέλλον.

ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ: «ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΛΑΝΤ»!
Εδώ στην Ελλάδα μαθαίνουμε ότι η μεγάλη οικονομική κρίση αγγίζει πλέον και τη Γαλλία. Κατηγορούν μάλιστα και τον Γάλλο Πρόεδρο, χαρακτηρίζοντάς τον ως «κύριο τίποτε». Εσύ που ζεις από κοντά την Γαλλία τι έχεις να μας πεις;
Χριστίνα: Από αυτά που ακούγονται καθημερινά είναι ότι λόγω του προέδρου της Γαλλίας, η Γαλλία οδεύει προς την καταστροφή. Οι πολίτες είναι πλήρως απογοητευμένοι και βρίσκονται σε ασυμφωνία με τον πρόεδρο αφού θεωρούν ότι δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων που είναι ιδιαίτερα σοβαρές αλλά από την αρχή της εκλογής του έχει κάνει αμέτρητα λάθη, τα οποία έχουν ανεβάσει τα ποσοστά ανεργίας και την οικονομική ύφεση. Οι Γάλλοι είναι ιδιαίτερα οργισμένοι και φοβισμένοι.

Τα δελτία ειδήσεων τι παίζουν για την Ελλάδα; Μας θεωρούν κλέφτες ή διεφθαρμένους όπως μας χαρακτήριζε ο Παπανδρέου; Οι ίδιοι οι Γάλλοι και οι Γαλλίδες με τους οποίους βρίσκεσαι καθημερινά τι λένε;
Χριστίνα: Τα γαλλικά δελτία ειδήσεων δείχνουν συχνά εικόνες αγαναντισμένων Ελλήνων πολιτών εξαιτίας της κατάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων, των απεργιών, των ατελείωτων χαρατσιών αλλά και το εκρηκτικό κοινωνικό κλίμα που επικρατεί λόγω των υψηλών ποσοστών ανεργίας και τις περικοπές των μισθών. Όμως, οι Γάλλοι ποτέ δεν μας αποκάλεσαν κλέφτες ή διεφθαρμένους, ποτέ δεν άκουσα να μας κατηγορούν αλλά αντιθέτως όλες οι δηλώσεις και οι κουβέντες τους εκφράζουν βαθιά συμπόνοια και κατανόηση. Αντιλαμβάνονται ότι έχει έρθει και η σειρά τους και δεν μπορούν να κάνουν κάτι για αυτό παρά να το πολεμήσουν όπως οι Έλληνες με το κεφάλι ψηλά.

Αισιοδοξείς ότι το τέλος του 2013 θα έρθει η ανάπτυξη, όπως επιμένουν να λένε στην Κυβέρνηση ή απαισιοδοξείς;
Χριστίνα: Έχω μάθει να είμαι αισιόδοξη στη ζωή μου αλλά ξέρω ότι οι αλλαγές απαιτούν πολύ χρόνο και υπομονή και έτσι δεν νομίζω ότι θα δούμε τόσο άμεσα αποτελέσματα περί ανάπτυξης αλλά είναι καλό να ευελπιστούμε σε ένα καλύτερο άμεσο μέλλον με σταδιακές αλλαγές.




Οι Γαλλικές εφημερίδες είχαν ρεπορτάζ για την επιτυχία της Χριστίνας Ιωαννίδου. Δυστυχώς στη χώρα μας προβάλλουν μόνο τα μούτρα των ανεκδιήγητων πολιτικών μας!

 "Ελεύθερη Ώρα της Κυριακής"
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου