Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΚΑΚΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ Α.Π.Ο. ΑΙΓΛΗ ΠΑΠΑΓΟΥ

"Χίλιες φορές καλύτερα να αποτύχεις να φτάσεις τ’ άστρα
παρά απλά να τα κοιτάς"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΚΑΚΙΟΥ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
Α.Π.Ο. ΑΙΓΛΗ ΠΑΠΑΓΟΥ

            Επισυνάπτουμε Ανακοίνωση-Φόρμα Ηλεκτρονικής Δηλώσεως Συμμετοχής στα μαθήματα Σκακιού και Σχετική βιβλιογραφία και παρακαλούμε για τη διάδοσή τους, όσο γίνεται ευρύτερα.
            Έναρξη Εγγραφών και ελαφράς προπόνησης Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου, από 18.00 έως 21.30.
            Μέχρι να οριστικοποιηθεί το Πρόγραμμα, δηλαδή μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου, μαθήματα θα έχουμε κάθε Τετάρτη και Σάββατο από 18.00 έως 21.30. Τα μαθήματα αυτά θα είναι αφενός μεν αναγνωριστικά για να διαπιστωθεί το επίπεδο γνώσεων του κάθε παιδιού, αφετέρου δε μαθήματα προετοιμασίας και ομαλής εντάξεως των μαθητών στο Τμήμα τους, με την έννοια ότι το πρόγραμμα μαθημάτων κάθε τμήματος θα διαμορφωθεί με βάση το μέσο όρο των δυνατοτήτων και του επιπέδου των κατά πεςρίπτωση παιδιών. Μετά από αυτή την ημερομηνία, και, συγκεκριμένα από την 1η Οκτωβρίου και μετά, θα δημιουργηθούν και άλλα τμήματα, ανάλογα με τις δηλώσεις συμμετοχής και το επίπεδο των παιδιών, όπως αυτό θα έχει εκτιμηθεί από τα προκαταρκτικά μαθήματα του Σεπτεμβρίου.
            Θα ήταν ευχής έργο αν είχαμε όλες τις δηλώσεις συμμετοχής το δυνατόν συντομότερο, αν είναι δυνατόν από τώρα, στο e-mailpanioan@otenet.gr και αν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ξεκίναγαν την προπόνηση το δυνατόν συντομότερο, ακόμα και από τώρα, και να μην περιμένουν να έλθει ο Οκτώβριος.
            Για πληροφορίες στον Πρόεδρου του Ομίλου, Ιωάννη Παναγάκο, τηλ. 210-65.24.094, 690-65.83.797, καθώς και στην ηλεκτρονική διέύθυνση panioan@otenet.gr.

            Θα ακολουθήσουν και άλλα Δελτία Τύπου με περισσότερες λεπτομέρειες.

                Ο Γενικός Γραμματέας                                                                                                                                                                                                                             Ο Πρόεδρος


                Κωνσταντίνος Βάθης                                                                                                                                                                                                                         Ιωάννης Παναγάκος





ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΦΟΡΜΑ ΔΗΛΩΣΕΩΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ Α.Π.Ο. ΑΙΓΛΗ ΠΑΠΑΓΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ: ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ 2-6
ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ 4

(στον ευρύτερο χώρο του Αθλητικού Κέντρου Παπάγου και κοντά στο Δημοτικό Γυμναστήριο,
στο ισόγειο κτήριο πλησίον του θερινού κινηματογράφου,
ανάμεσα στα γήπεδα τένις και μπάσκετ – παραπλεύρως του στίβου)

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΚΑΚΙΟΥ

Για μαθητές (αρχάριους και μη) από έξι ετών και άνω
(ίσως να δημιουργηθούν και τμήματα για μικρότερες ηλικίες).

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ (3-27/9/2014) Εγγραφές και Ελαφρά Μαθήματα Προετοιμασίας.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ (1/10/2014 - ΙΟΥΝΙΟ 2015): Κανονικά Μαθήματα
(Όλοι, όμως, είναι καλύτερα να έλθουν για προπόνηση από τώρα για να ενταχθούν ομαλά στο κατάλληλο Τμήμα).

ΤΜΗΜΑΤΑ

Το πόσα και ποια Τμήματα θα δημιουργηθούν θα εξαρτηθεί από τις δηλώσεις συμμετοχής. Επιδίωξή μας είναι να δημιουργηθούν τα παρακάτω Τμήματα: 1ο. ΝΗΠΙΑ – ΠΡΟΝΗΠΙΑ. 2ο. ΝΗΠΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. 3ο. ΑΡΧΑΡΙΟΙ ΑΛΛΩΝ ΤΑΞΕΩΝ. 4ο. ΗΜΙΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΙ. 5ο. ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΙ. 6ο. ΠΟΛΥ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΙ. 7ο. ΕΠΙΛΕΚΤΟΙ. 8ο. ΚΟΙΝΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΙ ΣΑΒΒΑΤΟΥ. 9ο. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ. 10ο. ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ.

ΗΜΕΡΕΣ – ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ



Μέχρι να οριστικοποιηθεί το Πρόγραμμα θα λειτουργήσουν τα εξής Τμήματα τα οποία θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους και μετά την οριστικοποίηση, με ό,τι αλλαγές θα απαιτηθούν, για να ικανοποιηθούν οι επιθυμίες των μαθητών, με βάση τις δηλώσεις συμμετοχής:

ΑΡΧΑΡΙΟΙ: ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΣΑΒΒΑΤΟ: 18.00 – 19.30.

ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΙ - ΗΜΙΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΙ: ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΣΑΒΒΑΤΟ: 19.00 – 21.30.


Όλα τα μαθήματα στον Όμιλο, πλην των επιλέκτων, είναι ΔΩΡΕΑΝ
προσφορά του Προέδρου του Δ.Σ. του Ομίλου Ιωάννη Παναγάκου
και των συνεργατών του, με μία συμβολική επιβάρυνση για καθαριότητα και αγωνιστικά έξοδα
και παραδίδονται στο χώρο που μας διέθεσε ευγενικά ο Δ.Ο.Π.Α.Π.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΣΤΑ ΤΗΛ: 210-65.24.094, 690-65.83.797 (Ιωάννη Παναγάκο)
και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: panioan@otenet.gr.

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

ή, εναλλακτικά, στους αρ. τηλ. 210-65.24.094, 690-65.83.797
ή, επίσης, στην αίθουσα προπονήσεων κατά τις παραπάνω ημέρες και ώρες)

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:        ……………………………    ΤΑΞΗ:            …………        ΣΧΟΛΕΙΟ:     …………
ΤΗΛ.   …………………..…………..            ΓΝΩΣΕΙΣ:      ..……........…(π.χ. Αρχάριος, Προχωρημένος, κ.τ.λ.)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ηλεκτρονική: ...........................................                Ταχυδρομική: .......................................
            Ποιό Τμήμα σας ενδιαφέρει;                          Τετάρτης ,                                   Σαββάτου                                   Και τα δύο .
Άλλες ημέρες και ώρες (γράψτε ημέρες και ώρα και ίσως να δημιουργηθούν αντίστοιχα Τμήματα).
ΗΜΕΡΑ:……….…., από…..… έως…..… . ΗΜΕΡΑ:……..……, από…..… έως…..… κ.τ.λ.

ΣΧΕΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

            Απόσπασμα από την υπ’ Αριθμ. Πρωτοκόλλου: 63859/Γ1 Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με την οποία εντάσσεται το σκάκι στο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων«[…] Η ένταξη του σκακιού ως δημιουργική/ παιδαγωγική δραστηριότητα μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, στην Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη με μία (1) ώρα την εβδομάδα […]».

            Απόσπασμα από το Άρθρο 34 του Νόμου 2725/1999 (ΦΕΚ 121 Α΄), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Άρθρο 38 του Νόμου Ν. 4115/2013, το οποίο προβλέπει διάφορες πριμοδοτήσεις για την εισαγωγή στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, των μαθητών οι οποίοι διακρίνονται σε αγώνες, όπως εισαγωγή χωρίς εξετάσεις στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. κ.λ.π.: «Αθλητές που κατακτούν 1η έως 8η νίκη θέση σε χειμερινούς ή θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες ή 1η έως 8η νίκη σε παγκόσμιο ή πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ανδρών-γυναικών, νέων ανδρών-γυναικών ή που επιτυγχάνουν ή ισοφαρίζουν παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή επίδοση ανδρών-γυναικών, νέων ανδρών-γυναικών, εφήβων-νεανίδων εισάγονται σε οποιοδήποτε ΑΕΙ ή ΤΕΙ της προτίμησής τους και εγγράφονται σε αυτό καθ' υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων που ορίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις ή πριμοδοτούνται με ορισμένο αριθμό μορίων, ανάλογα με την επιτυχία τους. […]. Για 1η νίκη σε πανελλήνιους αγώνες παρέχεται προσαύξηση 20% για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ και 10% προσαύξηση για εισαγωγή σε σχολή ή τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Για 2η νίκη σε πανελλήνιους αγώνες παρέχεται […]».

            Απόσπασμα διάλεξης του Ιωάννη Παναγάκου για τα Αποτελέσματα των Επιστημονικών Ερευνών που τεκμηριώνουν τη Εκπαιδευτική Αξία του Σκακιού: «[…] Σε άλλη έρευνα οι ερευνητές χώρισαν μαθητές τεσσάρων ετών σε διάφορες ομάδες. Στη μια ομάδα τα παιδιά μάθαιναν και έπαιζαν σκάκι, ενώ στις άλλες τα παιδιά διδάχθηκαν και ασχολήθηκαν με διάφορες άλλες δραστηριότητες, μία ξεχωριστή για κάθε ομάδα, όπως π.χ. με υπολογιστές. Η έρευνα διήρκεσε 32 εβδομάδες. Έπειτα μετρήθηκαν οι επιδόσεις δημιουργικότητας, εφευρετικότητας και κρίσιμων αποφάσεων για κάθε ομάδα. Τα παιδιά της ομάδας του σκακιού είχαν καλύτερα αποτελέσματα στα τεστ των κρίσιμων αποφάσεων και σε αυτά της δημιουργικότητας, αλλά εκεί που ήταν κατά πολύ ανώτερα ήταν τα τεστ εφευρετικότητας. Το σκάκι, τους εκτόξευσε την εφευρετικότητα στα ύψη! […] Πολυάριθμες μελέτες σε Ρωσία, Κίνα, Η.Π.Α. και αλλού έχουν σχεδόν αποδείξει ότι η ικανότητα κάποιου να συγκεντρώνεται σε κάτι, ενισχύεται σημαντικά εάν παίζει σκάκι τακτικά. Αυτό συμβαίνει γιατί με τη σκακιστική σκέψη αναπτύσσονται οι δενδρίτες των νευρώνων του εγκεφάλου, γεγονός το οποίο είναι και ο βασικός λόγος στον οποίο οφείλονται όλες οι υπόλοιπες ωφέλειες. Οι δενδρίτες είναι μικρές διακλαδιζόμενες προεξοχές που βρίσκονται στην άκρη των νευρώνων του εγκεφάλου. Ο κάθε νευρώνας έχει πολλούς δενδρίτες με πολλές διακλαδώσεις στην άκρη του. Οι δενδρίτες είναι εξαιρετικά σημαντικοί καθώς αποτελούν το μέσο με το οποίο ο νευρώνας προσλαμβάνει σήματα. Είναι με λίγα λόγια το μέσο με το οποίο σκεφτόμαστε και όσο περισσότεροι υπάρχουν τόσο καλύτερα και γρηγορότερα γίνεται η διαδικασία μεταβίβασης των μηνυμάτων μέσα στον εγκέφαλο. Το να παίζει κάποιος σκάκι τακτικά, κάνει τους δενδρίτες να πληθαίνουν και να αναπτύσσονται. […] Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό «The New England Journal of Medicine» βρήκε ότι τα άτομα που ασχολούνται με επιτραπέζια στρατηγικά παιχνίδια και ιδιαίτερα με το σκάκι, έχουν αρκετά μειωμένες πιθανότητες για να αναπτύξουν Αλτσχάιμερ μετά τα 75 έτη. Ο Δρ. Robert Freidland ισχυρίζεται ότι το σκάκι εξασκεί ιδιαίτερα την φαιά ουσία του εγκεφάλου η οποία συνήθως παραμένει σχετικά αδρανής με αποτέλεσμα ελαττώνεται η ισχύς του. […] Σε μια έρευνα που έγινε στη Βενεζουέλα, διαπιστώθηκε ότι η συστηματική διδασκαλία του σκακιού επιταχύνει την άνοδο του δείκτη νοημοσύνης σε παιδιά ηλικίας δημοτικού. Μετά από αυτή την έρευνα, η κυβέρνηση της Βενεζουέλας εισήγαγε το σκάκι ως μάθημα σε όλα τα σχολεία της χώρας, από τη σχολική χρονιά 1988-89 […] Σύμφωνα με τον καθηγητή FRANK, (1974), σε μια έρευνα που έγινε στο Ζαΐρ, μεταξύ δύο ομάδων παιδιών εκ των οποίων μία διδάχθηκε σκάκι, και η άλλη όχι, διαπιστώθηκε, ότι τα παιδιά της ομάδας του σκακιού παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στα μαθηματικά και στη γλωσσική ευχέρεια, σε σχέση με τα παιδιά της άλλης ομάδας. […]».

            Απόσπασμα από ολοσέλιδο αφιέρωμα στον Όμιλό μας, της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ στο φύλλο της 1/11/08: «[… Καλλιεργούν τις πνευματικές τους ικανότητες. Έχουν αυξημένη αυτοπεποίθηση και οξυμένη κρίση. Μαθαίνουν να δέχονται την ήττα. Αναπτύσσουν το "ευ αγωνίζεσθαι". Σμιλεύουν τον χαρακτήρα τους. Είναι μικροί μαθητές που διδάσκονται σκάκι στον ελεύθερο χρόνο τους […]».

            Απόσπασμα από ολοσέλιδο αφιέρωμα στον Όμιλό μας, της εφημερίδας ΠΑΠΑΓΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΑ στο τεύχος 44 (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2008): «[…] Ο εμπνευστής και πρόεδρος του αθλητικού πολιτιστικού ομίλου "ΑΙΓΛΗ" Παπάγου, η οποία, από το 1997, με πρωτεργάτη τον κ. Γιάννη Παναγάκο διδάσκει στα παιδιά τους κανόνες του σκακιού και όχι μόνο. […] Με το σκάκι τα παιδιά διευρύνουν τον τρόπο σκέψης τους και μαθαίνουν να συνεργάζονται μεταξύ τους. Συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η αυτοσυγκέντρωση, η κριτική σκάψη, η προνοητικότητα και η φαντασία. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, τα παιδιά που ασχολούνται με το σκάκι παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση στα μαθηματικά και στη γλωσσική ευχέρεια.».

            Απόσπασμα από ολοσέλιδο αφιέρωμα στον Όμιλό μας, της εφημερίδας ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ της 5/8/12 «Ο Αθλητικός Πολιτιστικός Όμιλος ΑΙΓΛΗ ΠΑΠΑΓΟΥ είναι Αθλητικό Σωματείο εγκεκριμένο από τη Γ.Γ.Α. και ανήκει στη δύναμη της Ε.Σ.Ο. και της Ε.Σ.Σ.Ν.Α.             Ιδρύθηκε το 1997 και, σύμφωνα με το Καταστατικό του, πέραν από τη διδασκαλία και ανάπτυξη του σκακιού, έχει ως κύριο μέλημα την ανάπτυξη υγειών και ηθικών χαρακτήρων μέσα από την καλλιέργεια του Ιδεώδους του Ολυμπιακού Πνεύματος και του ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ,. Αυτό αντανακλάται, όχι, μόνο, στα μάτια και στο φρόνημα των μαθητών του, αλλά και στις γνώμες των γονέων, όπως αυτές προκύπτουν απ’ ό,τι γράφουν στο βιβλίο εντυπώσεων του Ομίλου, όπως, για παράδειγμα «με αφορμή το σκάκι, διδάσκει τα παιδιά να σκέπτονται και να φέρονται με τιμή και αξιοπρέπεια, να χάνουν και να προχωρούν, να τηρούν όρους, νόμους και συμφωνίες. Διδάσκει, δηλαδή, πολλά από αυτά που το Σχολείο "ξέχασε" τα τελευταία χρόνια» ή «Όπως ο τεχνίτης σμιλεύει στην πέτρα τα αριστουργήματα της τέχνης του, έτσι και ο αγαπημένος δάσκαλος σμιλεύει στον χώρο του συλλόγου, αλλά και σε κάθε ευκαιρία, χαρακτήρες. Με το ήθος, τις γνώσεις και τις συμβουλές του διδάσκει πολύ περισσότερα από τεχνικές επικρατήσεως στην ασπρόμαυρη σκακιέρα… όχι μόνο τις γνώσεις του στο σκάκι, αλλά κυρίως, μαθήματα ζωής. […]».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου