Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ: "Η ΕΚΚΛHΣΙΑ ΔΙΩΚΕΤΑΙ, ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΔΙΩΓΜΟΝ"

Συνέντευξη του Μητροπολίτου Γλυφάδας Παύλου στοwww.glyfada-freepress.gr
Παύλος, o “άγιος Γλυφάδας”
Μητροπολίτης Γλυφάδας, Βούλας, Βουλιαγμένης, Βάρης & Ελληνικού
Τον συναντήσαμε στο κελί του, στην Ιερά Μονή Αγίου Νεκταρίου στην Τερψιθέα όπου και κατοικεί, και ήρθαμε κοντά σ’ ένα πρόσωπο διαφορετικό απ’ αυτό που ίσως φαντάζονται όσοι δεν τον έχουν γνωρίσει προσωπικά. Ο “άγιος Γλυφάδας” πέρα από ιεράρχης έχει ένα ζεστό ανθρώπινο πρόσωπο. Αγαπά πολύ τα παιδιά, τα οποία έχει υπηρετήσει και ως εθελοντής σε φυλακές ανηλίκων,
αγαπάει τα ζώα και ανοίγεται αυθόρμητα -ο ίδιος χαρακτηρίζει τον εαυτό του διάκονο, στους ανθρώπους που τον πλησιάζουν. Παρορμητικός, δηκτικός κάποιες φορές, μας μίλησε αυθόρμητα και πηγαία . Τόσο αυθόρμητα, που ίσως να ξενίζει κάποιους… που πολλές φορές έχουν παρεξηγήσει ή και παραποιήσει τα λόγια του.
Είπατε πρόσφατα πως ο λαός ξέρει πως οι πολιτικοί πρέπει να είναι φυλακή και αντί γι αυτούς βάζουν μέσα τα θύματα… Πού αναφερόσασταν;
Το παρεξήγησαν κι είπαν πως αναφερόμουν στους Χρυσαυγίτες… Αναφερόμουν όμως στους πολιτικούς. Είναι ψέμματα; Σε όλους τους πολιτικούς, χρησιμοποιούν την ασυλία. Δεν έχουν ασυλία αυτοί; Γιατί δεν το ανακαλούν το άσυλο; Εγώ έχω άσυλο; Όχι. Δεν νομίζω ότι υπάρχει σ’ άλλη χώρα …

Σεβασμιώτατε η κρίση πιστεύετε ότι είναι πρώτα πνευματική;

Πιστεύω ότι μας έχει κατακυριεύσει η καταναλωτική κοινωνία. Διώκεται η Εκκλησία απηνώς, από την κάθε Κυβέρνηση. Από τον μεγάλο αείμνηστο Καραμανλή, ο οποίος έλεγε “εμείς δεν θέλουμε Δεσποτάδες κι Εκκλησίες, θέλουμε αρχιτέκτονες“.

Βλέπετε στην πόλη μας πνευματική κρίση;

Βέβαια. Η διακίνηση τόσων ναρκωτικών τί είναι; Και πόσοι εκκλησιάζονται, από την υψηλή κοινωνία; Από τους ιερείς μου δεν έχω κανένα παράπονο. Κάνουν το καθήκον τους και με το παραπάνω, αλλά συγκριτικά με τον πληθυσμό της κάθε ενορίας, οι εκκλησιαζόμενοι δεν είναι πάνω από 4-5% . Γενικό φαινόμενο…

Παράγει φιλανθρωπικό έργο η Μητρόπολη;

Βέβαια. Τώρα έχουμε στραγγίξει από πλευράς παγγαρίων, Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου, Γενικού Ταμείου της Μητροπόλεως. Και χτυπάω πόρτες που έχουν δυνατότητα και δεν δίνουν. Με εξαίρεση, όπως ο κύριος Θανάσης Μαρτίνος που έχει βοηθήσει πολύ και βοηθάει. Στις εκκλησίες, στις πλατείες της πόλεως και στη Μονή μας. Θά τοποθετηθή μέχρι το Πάσχα και ο μαρμάρινος Ἀνδριάντας του Μητροπολίτου Σμύρνης Αγίου Χρυσοστόμου στην αυλή του Ιερού Ναού της Αγίας Τριάδος Γλυφάδας, δωρεά και αυτό του μεγάλου ευεργέτου της Ιεράς Μητροπόλεως μας. Επίσης η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μας δίνει στις αρχές κάθε μήνα είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα σε κούτες. Οι Εκκλησίες μας κάνουν συσσίτια με έτοιμο φαγητό και δίνουν και τρόφιμα. Επίσης, έχουμε έναν αποθηκευτικό χώρο, που συγκεντρώνουμε ρούχα, παπούτσια και πολλά άλλα απαραίτητα.

Με τον Δήμο συνεργάζεστε; Με τον εκάστοτε Δήμαρχο;

Κατά το δυνατόν. Όμως δεν είναι ντροπή η Μητρόπολη Γλυφάδας να έχει έδρα στη Βούλα; Δεν είναι προσβολή, ολόκληρη Γλυφάδα με 180.000 πληθυσμό και πλέον, να μη διαθέτει έναν χώρο για τα γραφεία της Μητροπόλεως και την κατοικία του Μητροπολίτη; Όταν με ρωτούν, πώς είμαι εδώ στο Μοναστήρι, τους λέω είμαι μια χαρά. Δεν έχω ζωύφια, δεν έχω καυσαέριο, δεν έχω θόρυβο. Έχω ησυχία, ασφάλεια, έχω τον κήπο μου…

Αγαπάτε τα ζώα Σεβασμιώτατε;

Ναι, πολύ. Είναι κι αυτά δημιουργήματα του Θεού. Πρόσφατα είχα έναν γάτο αγκύρας συντροφιά μου. Μου το είχαν φέρει από πολύ μικρό και το μεγάλωσα. Καλό γατί. Με άκουγε, ερχόταν να με υποδεχτεί, όταν άκουγε το αυτοκίνητο να μπαίνει στο Μοναστήρι. Το είχα ονομάσει Τζίμη. Τον βρήκα μια μέρα ετοιμοθάνατο, χτυπημένο με κλωτσιές, όπως μου είπε ο κτηνίατρος. Έκανε ότι μπορούσε να τον σώσει, αλλά δεν τα κατάφερε. Άλλο ένα που είχα, μου το έριξαν σε ασβέστη, αφού πρώτα το είχαν χτυπήσει. Τώρα μου έχουν μείνει μόνο οι χελώνες και το καναρινάκι…

Έχετε υπάρξει για πολλά χρόνια, εθελοντής στις φυλακές ανηλίκων. Επίσης μεριμνάτε για τις οικογένειες των κρατουμένων.

Εικοσιεπτά χρόνια διηκόνησα στις φυλακές, ως εθελοντής. Μάλιστα, τα παιδιά με λάτρευαν. Την σφυρίχτρα την έχω από τότε. Και έχω επικοινωνία με πρώην κρατουμένους και τους βοηθάω, όσο μπορώ και κυρίως να τους βρώ εργασία και τα απαραίτητα. Ήταν ένα μεγάλο Πανεπιστήμιο αυτό. Διάβαζα δικογραφίες για να δω ποιά ήταν η αλήθεια. Τότε κατάλαβα πολλά για την Ελληνική Δικαιοσύνη. Για το 80% των περιπτώσεων ευθύνονται για τα ναρκωτικά. Δηλαδή, τα παιδιά ήταν μέσα γιά κλοπή, φόνο κι άλλες αιτίες, αλλά, ψάχνοντας την δικογραφία, έβλεπα ότι η πραγματική αιτία ήταν τα ναρκωτικά. Και δυστυχώς, πολλά κέντρα διασκεδάσεως διακινούν ναρκωτικά.

Σεβασμιώτατε όλοι λένε ότι η Εκκλησία έχει λεφτά. Έχει πράγματι;

Η Εκκλησία διώκεται. Η Εκκλησία της Ελλάδος όλη. Έχει μόνο το 4% της περιουσίας, που είχε και  απ΄ όση έχει, το 90% είναι δεσμευμένο. Δήθεν ότι είναι δασική, δήθεν το ένα, δήθεν το άλλο… Την έχουν μαδήσει την Εκκλησία. Επιπλέον, τα Θρησκευτικά με ομολογιακό χαρακτήρα καταργούνται, ιερείς διορίζονται ελάχιστοι κατ’ έτος… Είναι η Εκκλησία υπό διωγμόν, ναί.

Μάθαμε ότι έχετε επισκεφτεί τον παπα-Μάρκο σπίτι του. 

Ναί. Ήταν και είναι καλόψυχος. Θύμα ήταν ο καημένος, διαφόρων συμφερόντων. Κι έχω πει στα παιδιά του, όταν φύγει από αυτόν τον κόσμο, να με φωνάξουν για να τον ντύσω εγώ, βάσει της Παραδόσεως της Εκκλησίας μας.

Θέλετε να πείτε στο Ποίμνιό σας έναν λόγο ωφελείας;

Ας  προβληματιστούμε για την πνευματική κρίση που υπάρχει, ότι ξεχάσαμε τον Θεό, ασχοληθήκαμε μόνο με τους καρπούς της καταναλωτικής κοινωνίας κι αυτό έφερε την οικονομική κρίση. Ας προβληματιστούμε όλοι, Κλήρος και λαός γι’ αυτό, κι ας επανέλθουμε στον Χριστό. Να διαμαρτυρόμαστε με ειρηνικές επαναστάσεις, για όσα η κάθε κυβέρνηση αποφασίζει εχθρικά γιά την πνευματική ζωή μας. Και ειρηνική επανάσταση σημαίνει, να είμαστε «εν εγρηγόρσει», δηλαδή ξύπνιοι πνευματικά. Ο διάβολος δεν κοιμάται καθόλου, εργάζεται, για να παρασύρει όλους στον πνευματικό γκρεμνό. Η προσευχή κάνει θαύματα. Ο λόγος του Θεού τρέφει την ψυχή μας και μας στηρίζει. Ο Κύριος μας θα μας ελεήσει. «Τό ἔλεος Σου Κύριε καταδιώξει με πάσας τάς ἡμέρας τῆς ζωῆς μου», γράφει ὁ Προφήτης Δαβίδ.

thriskeftika.blogspot.gr/2014/02/blog-post_7835.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου