Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017

ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΩΝ ΚΛΗΡΩΣΕΩΝ! ΑΦΓΑΝΟΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ Ο ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΛΑΣΗΣ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ! ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΜΠΗΚΕ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ!

Η κλήρωση για την ανάδειξη των σημαιοφόρων και των παραστατών για...

τις μαθητικές παραστάσεις, μία πρακτική που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά φέτος στα ελληνικά σχολεία, σαρώνει τα πάντα στο πέρασμα της.

Πρόσφυγας από το Αφγανιστάν, στους πρώτους μήνες του στο ελληνικό σχολείο, θα σηκώσει την ελληνική σημαία στη μαθητική παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.

Τι μεταδίδει  Αθηναϊκό Πρακτορείο


Ο Αμίρ είναι 11 χρονών και έχει έρθει με τη μητέρα και τα δύο αδερφάκια του, τον Βαλί και τη μικρή Ελνάζ, από την Χεράτ του Αφγανιστάν πριν από ενάμιση χρόνο. Το ταξίδι από την πόλη, που αιώνες πριν, στο πέρασμά του ο Μέγας Αλέξανδρος ονόμασε «Αλεξάνδρεια», ως το Καρά Τεπέ της Λέσβου και από εκεί στη Δάφνη της Αθήνας, μεγάλο και δύσκολο. «Η κατάσταση στο Αφγανιστάν δεν είναι καλή. Έχουμε πόλεμο, ειδικά στην περιοχή μας. Δε μου αρέσει ο πόλεμος», λέει ο Αμίρ χαμηλώνοντας το βλέμμα, «εδώ είναι καλύτερα».

Πριν λίγο καιρό, ο Αμίρ και η οικογένειά του, πήγαν να μείνουν σε έναν από τους ξενώνες που διαθέτει ο δήμος Αθηναίων για τους πρόσφυγες και άρχισαν να πηγαίνουν στο σχολείο, μαζί με τα ελληνόπουλα της γειτονιάς. Και λίγες ημέρες πριν, έμαθε ότι η κλήρωση για σημαιοφόρο του σχολείου έβγαλε το δικό του όνομα.

«Εγώ δεν ήμουν ενήμερος ότι συμμετείχα στη διαδικασία, απλά μου είπαν ότι βγήκε το όνομά μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που θα παρελάσω μαζί με τους συμμαθητές μου», λέει ο Αμίρ και με χαμόγελο προσθέτει ότι όλοι οι συμμαθητές του τού έδωσαν τα συγχαρητήριά τους.

Ο Αμίρ, που πηγαίνει στην Ε’ δημοτικού, είναι μετρημένος στα λόγια και τις αντιδράσεις του, η μητέρα του, όμως, η Αριζού, δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της.

«Πολύ χάρηκα όταν με ενημέρωσαν για την επιλογή αυτή. Δεν ήξερα τι να πω ούτε τι να κάνω. Στο Αφγανιστάν δεν έχουμε μαθητική παρέλαση. Είναι καινούρια εμπειρία», λέει.

Η Αριζού εξηγεί ότι στη χώρα τους υπάρχουν μόνο στρατιωτικές παρελάσεις και δεν επιτρέπεται να τις παρακολουθούν.

«Δεν θα μπορούσαμε να είμαστε θεατές ή κοντά στους επισήμους και τους πολιτικούς», λέει, «και εδώ μας δόθηκε αυτή η ευκαιρία, όχι μόνο να παρακολουθήσουμε παρέλαση, αλλά να συμμετέχει και ο Αμίρ και να είναι σημαιοφόρος».

Τι κι αν η αριστεία εξαλείφθηκε πια από προϋπόθεση για να κρατήσει ένας μαθητής τη σημαία στην παρέλαση, ο Αμίρ φαίνεται να έχει στόφα καλού μαθητή και όνειρα μεγάλα. Θέλει να σπουδάσει και να γίνει οδοντίατρος και το αγαπημένο του μάθημα στο σχολείο είναι τα ελληνικά. «Τα μαθήματα στο σχολείο είναι ωραία, δεν είναι δύσκολα. Το αγαπημένο μου, είναι η Ελληνική Γλώσσα», λέει και συμπληρώνει ότι η δεύτερη ξένη γλώσσα που μαθαίνει είναι η γερμανική.

Και ποια γλώσσα είναι πιο δύσκολη από τις δύο; Ο Αμίρ αμέσως απαντά τα γερμανικά. «Τα ελληνικά μου αρέσουν γιατί είναι εύκολα», λέει, «και θέλω να τα μάθω καλά για να επικοινωνώ με τους φίλους μου».

Στη Γερμανία, όμως, τους περιμένει ο πατέρας του, ο οποίος είχε φύγει από το Αφγανιστάν πριν από δύο χρόνια. Έχουν κάνει ήδη προσπάθειες να επανενωθεί η οικογένεια, αλλά μέχρι στιγμής, έχουν καταστεί άκαρπες. Κι αν ήταν στο χέρι του, ο Αμίρ λέει ότι θα ήθελε να μείνει στην Ελλάδα. Ακόμα κι αν πάει στη Γερμανία, είναι αποφασισμένος να γυρίσει και πάλι εδώ. «Λίγο καιρό θα μείνω στη Γερμανία, μετά θα γυρίσω», λέει.

«Εμάς μας αρέσει εδώ. Είμαστε περήφανοι που φιλοξενούμαστε εδώ», συμπληρώνει και η Αριζού. Δίπλα της, ο Βαλί, που πηγαίνει στη Δ’ δημοτικού δείχνει περήφανος τα βιβλία και τα τετράδιά του, ενώ η μικρή Ελνάζ, που πηγαίνει στην πρώτη δημοτικού «επιβλέπει» τις φωτογραφίες που βγάζει η φωτορεπόρτερ του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Σηκωνόμαστε κάθε πρωί, πηγαίνουμε στο σχολείο, γυρνάμε και διαβάζουμε», λέει ο Αμίρ. «Και βλέπουν τηλεόραση μέχρι το βράδυ», συμπληρώνει η μαμά. Γελάνε.

Και ποιο από τα τρία αδέρφια είναι καλύτερος μαθητής;

Δεν προλαβαίνει να πει «εγώ» ο Αμίρ και η Ελνάζ με το χέρι της σηκωμένο φωνάζει «εγώ, εγώ, εγώ!». Ο Βαλί δεν απαντά. «Εγώ είμαι καλός στα αγγλικά», λέει ντροπαλά.

Το σχολείο τούς αρέσει πολύ. Λένε για τους φίλους τους. «Με βοηθάνε και αν έχω κάποια δυσκολία», λέει ο Αμίρ και η μητέρα του συμπληρώνει: «Μου αρέσει να είναι τα παιδιά μου δίπλα στα άλλα παιδιά στο σχολείο, δίπλα στους Έλληνες. Είμαι πολύ χαρούμενη που τους δόθηκε αυτή η δυνατότητα».

Η συνέντευξη έχει τελειώσει. Ενώ τα αγόρια μάς ξεναγούν στο δωμάτιό τους, η μικρή Ελνάζ μάς κερνάει το ζεστό κέικ σοκολάτας που μόλις έφτιαξε η μητέρα της.
pentapostagma.gr (τίτλος: παραλλαγμένος από εμάς)

8 σχόλια:

  1. Τι γιορτάζουμε εμείς οι Έλληνες στις 28 Οκτωβρίου; Το έχουμε συνειδητοποιήσει;
    Εάν πάει κάποιος στο Αφγανιστάν και ρωτήσει τι γιορτάζουμε τη μέρα αυτή στην Ελλάδα, θα γνωρίζουν τι γιορτάζουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αν το παιδάκι ειναι απόγονος του Μεγαλέξανδρου;

      Διαγραφή
    2. ΧΑΝΚ ΑΝΤΕ ΠΝΥΞΟΥ.ΕΙΣΑΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ

      Διαγραφή
  2. Αυτή η κλήρωση για τους παράνομους λαθροσημαιοφόρους των παρελάσεων είναι παράνομη και αντισυνταγματική.
    Οι περισσότεροι λαθρομετανάστες ήρθαν παράνομα στην Ελλάδα που έφεραν οι συριζοανέλ και τους έφεραν από μουσουλμανικές ισλαμοφασιστικές χώρες που δεν έχουν πόλεμο!!!
    ΑΠΕΛΑΣΗ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΣΤΩΝ ΤΩΡΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...και μετά σου λένε μην σχολιάζεις διότι θα σε αποκαλούν ρατσιστή και "φασίστα"!
    Μάλιστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε σχολείο στην περιοχή.......*(δημοτικό της Αττικής)δείτε τι σκαρφίστηκε η "δασκάλα" για να βγει όνομα "προσφυγόπουλου" χωρίς καμμιά πιθανότητα να "κληρωθεί" ελληνόπουλο.
    Η διαδικασία της "κληρώσεως(;)" ήταν να βάλει "όλα" τα παιδιά να γράψουν το όνομά τους σε ένα χαρτάκι και αφού το διπλώσουν να το ρίξουν τα ίδια σε μια γυάλα...
    Η κουτοπονηριά τώρα της "δασκάλας" ήταν να καλέσει να ρίξουν στην γυάλα τα χαρτάκια πρώτα τα ελληνόπουλα και εν συνεχεία κάλεσε τα..."προσφυγόπουλα". Όπως ήταν επόμενο, τα χαρτάκια των αλλοδαπών μαθητών ήταν πάνω-πάνω. Στην συνέχεια και δίχως να ανακατευτούν τα χαρτάκια μέσα στην γυάλα, τράβηξε ένα από τα μη "ανακατεμένα" χαρτάκια και, ω! του θαύματος..."κληρώθηκε πακιστανάκι!!!"

    "Δημοκρατικές διαδικασίες" δίχως αξιοκρατία και με...
    "στημένο διδακτικό Τζόγο" για τα παιδιά μας,
    από την..."first time left" που λένε και στο "χωριό μου".

    Το παραπάνω περιστατικό μου το διηγήθηκε μία φίλη και μητέρα δύο ελληνόπουλων που αγκομαχάει για να τα βγάλει πέρα στην καθημερινότητα μιας και ο σύζυγος είναι άνεργος όπως και η ίδια...
    και το κοριτσάκι της που πάει στο εν λόγω δημοτικό είναι το πρώτη μαθήτρια στην τάξη της...!

    ΥΓ.και μετά σου λένε μην σχολιάζεις διότι θα σε αποκαλούν ρατσιστή και "φασίστα"!

    *(δεν αναφέρω την περιοχή, διότι δεν έχει νόημα και δεν "μεταβάλλει" και την ουσία του γεγονότος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτή η οικογένεια των αφγανών φιλοξενείται από τον δήμο και,σίγουρα,εισπράττει και επίδομα.Ξεχωριστό δωμάτιο τα αγόρια,τηλεόραση,όλα τα κονφόρ.Πόσα διαμερίσματα έχουν ενοικιασθεί από τον δήμο που που τους φιλοξενεί και με ποιά κριτήρια;Οι φιλοξενούμενοι έχουν τις προϋποθέσεις και σε τί ποσοστό να ζητήσουν άσυλο;Εχει ο μικρός μουσουλμάνος Αμίρ τις παρακαταθήκες,από την οικογένειά του και την μέχρι σήμερα εκπαίδευσή του,που του επιτρέπουν να παρελάσει κρατώντας το σύμβολο του έθνους μας;Ως ευκαιρία διασκέδασης βλέπει ο ίδιος και η οικογένειά του την συμμετοχή του στην παρέλαση. Ούτε που υποψιάζεται τί εορτάζουμε.Και ο πονηρός ανατολίτης από την ελληνιστική Αλέξάνδρεια--ούτε αυτό το υποψιάζεται--μαθαίνει γερμανικά για να εγκατασταθεί σε μια χώρα ισχυρή και πλούσια που θα του δώσει καλλίτερες ευκαιρίες,αλλά υποκρίνεται οτι θα γυρίσει στην Ελλάδα.Γιατί όχι στην πατρίδα του όταν τελειώσει ο πόλεμος; Αλήθεια,πόσοι έλληνες που λιμοκτονούν φιλοξενούνται από δημοτικές δομές;Εχει δίκιο ο σχολιαστής 9.51.Οταν σχολιάζεις θα σε αποκαλέσουν ρατσιστή και φασίστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ΣΗΜΑΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΡΕΛΟΠΑΝΟ!Η ΣΗΜΑΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ (ΑΡΙΣΤΟ Ή ΜΗ,ΑΛΒΑΝΟ,ΓΥΦΤΟ, ΜΩΑΜΕΘΑΝΟ) ΠΟΥ ΕΙΣΒΑΛΕΙ ΔΙΟΤΙ Η ΕΘΝΟΑΠΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ
    ( ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ )ΤΟΥΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΞΙΣΩΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!Ο ΚΩΝ,ΚΟΚΚΙΔΗΣ ΔΕΝ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΣΗΜΑΙΑ ΣΤΟΝ ΓΕΡΜΑΝΟ ΚΑΤΑΚΤΗΤΗ ΚΑΙ ΕΠΕΣΕ ΤΥΛΙΓΜΕΝΟΣ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΟ 1940.
    Η ΣΗΜΑΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΠΡΟΠΑΠΠΟ ΣΕ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΔΕΝ ΔΩΡΙΖΕΤΑΙ.
    ΑΣ ΠΑΨΟΥΝ ΟΙ ΔΟΣΙΛΟΓΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ
    ΤΗΝ ΠΑΠΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΜΑΓΕΔΩΝΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΝΑ ΕΡΘΕΙ.ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟΝ ΤΣΕΝΑΙ ΤΟΝ ΒΑΦΤΙΣΙΜΙΟ ΤΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ,ΓΙΟ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΚΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ ΠΟΥ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ .ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΔΗΛΩΣΕ ΟΤΙ«Με ανάγκασαν να πω ότι νοιώθω Έλληνας»!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή