Mία επιστολή-καταπέλτης για τις άθλιες συνθήκες στη Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων είχε κατατεθεί τον περασμένο Νοέμβριο στη Βουλή την οποία είχε υπογράψει και ο εκλιπών Βαγγέλης Γιακουμάκης...
Το έγγραφο αναφερόταν στις συνθήκες υπό τις οποίες ζούσαν και φοιτούσαν οι μαθητές της Γαλακτοκομικής, δεν γινόταν ωστόσο αναφορά σε κρούσματα bullying ή εκφοβισμούΕιδικότερα, στις 27 Νοεμβρίου του 2014, η κα Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου είχε καταθέσει στη Βουλή, ως αναφορά, επιστολή διαμαρτυρίας φοιτητών της Γαλακτοκομικής Σχολής, με την οποία ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γ. Καρασμάνης ενημερωνόταν για τα προβλήματα, τις ελλείψεις και τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν στη σχολή.
Την επιστολή υπέγραφαν οι «απεγνωσμένοι φοιτητές της Γαλακτοκομικής 2014-2015», ανάμεσά τους και ο αδικοχαμένος Βαγγέλης Γιακουμάκης. Το έγγραφο αναφερόταν στις συνθήκες υπό τις οποίες ζούσαν και φοιτούσαν οι σπουδαστές της Γαλακτοκομικής, δεν γινόταν ωστόσο αναφορά σε κρούσματα bullying ή εκφοβισμού.
Τι ανέφεραν οι φοιτητές στην επιστολή
«Δεν αντέχουμε να κάνουμε άλλη υπομονή όπως μας λέτε. Βαρεθήκαμε να βλέπουμε υπευθύνους να περνάνε από τη Σχολή και να μας λένε παχιά λόγια. Αισθανόμαστε ότι μας κοροϊδεύετε» σημείωναν οι φοιτητές της Γαλακτοκομικής Σχολής στην επίμαχη επιστολή, η οποία δημοσιεύτηκε με αφορμή τη συζήτηση στο Κοινοβούλιο με θέμα το bullying. Στην ίδια επιστολή οι υπογράφοντες φοιτητές διαπίστωναν τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και υλικοτεχνικό υλικό.
«Λόγω έλλειψης καθηγητών δεν λειτουργούν εργαστήρια (…) και οι καθηγητές που ήρθαν ως αναπληρωτές θα απολυθούν τον Απρίλιο, λίγο πριν τις εξετάσεις» ανέφεραν και πρόσθεταν: «Στις αίθουσες διδασκαλίας επικρατεί παγωνιά, μιας και τα καλοριφέρ είναι χαλασμένα».
Οι φοιτητές τόνιζαν ακόμη ότι «στην εστία γίνεται το αδιαχώρητο και ζούμε σε τριτοκοσμικές συνθήκες (…) 3 άτομα ανά δωμάτιο, όπου πλέον δεν χωράει καλά καλά ούτε καρέκλα - για γραφείο δεν το συζητάμε (…) και το παλιό ηλεκτρικό δίκτυο δεν επιτρέπει να χρησιμοποιούμε συσκευές».
Οι καταγγέλλοντες αναφέρονταν και σε θέματα υγιεινής: «Kάθε τουαλέτα και μπάνιο αντιστοιχεί για πάνω από 10 παιδιά, οι μισές τουαλέτες είναι βουλωμένες και προβληματικές, άλλες στάζουν από τα ταβάνια (…), το ζεστό νερό για μπάνιο είναι για όποιον προλάβει». Επιπρόσθετα, «στα εστιατόρια νερά στάζουν από τα ταβάνια, μπογιές και σοφάδες πέφτουν μέσα στα πιάτα μας (…) κάποιοι λένε ότι έχουν δει και ποντίκια να κυκλοφορούν στο εστιατόριο».
Πρωτοβουλίες του υπ. Παιδείας κατά του bullying
Tην ίδια ώρα, ένα από τα πιο επίκαιρα ζητήματα-αγκάθια, αυτό του σχολικού εκφοβισμού, τέθηκε προς συζήτηση στη Βουλή, με αφορμή σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης ενημέρωσε ότι το υπουργείο προχωρεί στην αξιοποίηση προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση 16.500 εκπαιδευτικών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου ανακοίνωσε ότι θα αναληφθεί πρωτοβουλία για να υπάρξει ευρύτερη συζήτηση του θέματος και υπενθύμισε την αναφορά που είχε καταθέσει η βουλευτής της ΝΔ κα Ασημακοπούλου την οποία είχε προσυπογράψει και ο Βαγγέλης Γιακουμάκης.
Από τη συζήτηση προέκυψε ότι στο υπουργείο έχει ξεκινήσει συστηματική καταγραφή περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, προκειμένου τα συμπεράσματα της έρευνας να συμβάλουν στη χάραξη δράσης για την αντιμετώπιση του φαινόμενου.
Κεντρική κατεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας φαίνεται να είναι η ενίσχυση των δομών αγωγής υγείας, προκειμένου μαθητές και γενικά η εκπαιδευτική κοινότητα να μπορούν να παρέμβουν όταν υπάρχουν τέτοια επεισόδια.
Θα ενισχυθεί, επίσης, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναφέρεται στην αισθητική αγωγή και την τέχνη, καθώς στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο δείχνουν ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι πολύ μειωμένο στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, και αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι «η πολιτιστική καλλιέργεια μπορεί να γίνει ασπίδα για την αντιμετώπιση του bullying, φτάνει αυτό να γίνει με σχέδιο και τεκμηριωμένο τρόπο», όπως τόνισε ο κ. Κουράκης.
Προτεραιότητα είναι, επίσης, για το υπουργείο να καταβληθεί προσπάθεια ώστε να υποστηρίζονται οι σχολικές μονάδες από ψυχολόγο, με κατεύθυνση τα ίδια τα παιδιά να είναι σε θέση να πάρουν έγκαιρα την κατάσταση στα χέρια τους όταν πέφτουν στην αντίληψή τους τέτοια περιστατικά.
Σκέψεις να μετονομαστεί η σχολή
Στο μεταξύ, ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδης Μπαλτάς μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha εξέφρασε την πρόθεσή του η Γαλακτοκομική Σχολή να αλλάξει ονομασία και η καινούργια να συνδέεται με το όνομα του 20χρονου φοιτητή Βαγγέλη Γιακουμάκη.
zougla.gr
Το έγγραφο αναφερόταν στις συνθήκες υπό τις οποίες ζούσαν και φοιτούσαν οι μαθητές της Γαλακτοκομικής, δεν γινόταν ωστόσο αναφορά σε κρούσματα bullying ή εκφοβισμούΕιδικότερα, στις 27 Νοεμβρίου του 2014, η κα Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου είχε καταθέσει στη Βουλή, ως αναφορά, επιστολή διαμαρτυρίας φοιτητών της Γαλακτοκομικής Σχολής, με την οποία ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γ. Καρασμάνης ενημερωνόταν για τα προβλήματα, τις ελλείψεις και τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν στη σχολή.
Την επιστολή υπέγραφαν οι «απεγνωσμένοι φοιτητές της Γαλακτοκομικής 2014-2015», ανάμεσά τους και ο αδικοχαμένος Βαγγέλης Γιακουμάκης. Το έγγραφο αναφερόταν στις συνθήκες υπό τις οποίες ζούσαν και φοιτούσαν οι σπουδαστές της Γαλακτοκομικής, δεν γινόταν ωστόσο αναφορά σε κρούσματα bullying ή εκφοβισμού.
Τι ανέφεραν οι φοιτητές στην επιστολή
«Δεν αντέχουμε να κάνουμε άλλη υπομονή όπως μας λέτε. Βαρεθήκαμε να βλέπουμε υπευθύνους να περνάνε από τη Σχολή και να μας λένε παχιά λόγια. Αισθανόμαστε ότι μας κοροϊδεύετε» σημείωναν οι φοιτητές της Γαλακτοκομικής Σχολής στην επίμαχη επιστολή, η οποία δημοσιεύτηκε με αφορμή τη συζήτηση στο Κοινοβούλιο με θέμα το bullying. Στην ίδια επιστολή οι υπογράφοντες φοιτητές διαπίστωναν τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και υλικοτεχνικό υλικό.
«Λόγω έλλειψης καθηγητών δεν λειτουργούν εργαστήρια (…) και οι καθηγητές που ήρθαν ως αναπληρωτές θα απολυθούν τον Απρίλιο, λίγο πριν τις εξετάσεις» ανέφεραν και πρόσθεταν: «Στις αίθουσες διδασκαλίας επικρατεί παγωνιά, μιας και τα καλοριφέρ είναι χαλασμένα».
Οι φοιτητές τόνιζαν ακόμη ότι «στην εστία γίνεται το αδιαχώρητο και ζούμε σε τριτοκοσμικές συνθήκες (…) 3 άτομα ανά δωμάτιο, όπου πλέον δεν χωράει καλά καλά ούτε καρέκλα - για γραφείο δεν το συζητάμε (…) και το παλιό ηλεκτρικό δίκτυο δεν επιτρέπει να χρησιμοποιούμε συσκευές».
Οι καταγγέλλοντες αναφέρονταν και σε θέματα υγιεινής: «Kάθε τουαλέτα και μπάνιο αντιστοιχεί για πάνω από 10 παιδιά, οι μισές τουαλέτες είναι βουλωμένες και προβληματικές, άλλες στάζουν από τα ταβάνια (…), το ζεστό νερό για μπάνιο είναι για όποιον προλάβει». Επιπρόσθετα, «στα εστιατόρια νερά στάζουν από τα ταβάνια, μπογιές και σοφάδες πέφτουν μέσα στα πιάτα μας (…) κάποιοι λένε ότι έχουν δει και ποντίκια να κυκλοφορούν στο εστιατόριο».
Πρωτοβουλίες του υπ. Παιδείας κατά του bullying
Tην ίδια ώρα, ένα από τα πιο επίκαιρα ζητήματα-αγκάθια, αυτό του σχολικού εκφοβισμού, τέθηκε προς συζήτηση στη Βουλή, με αφορμή σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης ενημέρωσε ότι το υπουργείο προχωρεί στην αξιοποίηση προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση 16.500 εκπαιδευτικών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου ανακοίνωσε ότι θα αναληφθεί πρωτοβουλία για να υπάρξει ευρύτερη συζήτηση του θέματος και υπενθύμισε την αναφορά που είχε καταθέσει η βουλευτής της ΝΔ κα Ασημακοπούλου την οποία είχε προσυπογράψει και ο Βαγγέλης Γιακουμάκης.
Από τη συζήτηση προέκυψε ότι στο υπουργείο έχει ξεκινήσει συστηματική καταγραφή περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, προκειμένου τα συμπεράσματα της έρευνας να συμβάλουν στη χάραξη δράσης για την αντιμετώπιση του φαινόμενου.
Κεντρική κατεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας φαίνεται να είναι η ενίσχυση των δομών αγωγής υγείας, προκειμένου μαθητές και γενικά η εκπαιδευτική κοινότητα να μπορούν να παρέμβουν όταν υπάρχουν τέτοια επεισόδια.
Θα ενισχυθεί, επίσης, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναφέρεται στην αισθητική αγωγή και την τέχνη, καθώς στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο δείχνουν ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι πολύ μειωμένο στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, και αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι «η πολιτιστική καλλιέργεια μπορεί να γίνει ασπίδα για την αντιμετώπιση του bullying, φτάνει αυτό να γίνει με σχέδιο και τεκμηριωμένο τρόπο», όπως τόνισε ο κ. Κουράκης.
Προτεραιότητα είναι, επίσης, για το υπουργείο να καταβληθεί προσπάθεια ώστε να υποστηρίζονται οι σχολικές μονάδες από ψυχολόγο, με κατεύθυνση τα ίδια τα παιδιά να είναι σε θέση να πάρουν έγκαιρα την κατάσταση στα χέρια τους όταν πέφτουν στην αντίληψή τους τέτοια περιστατικά.
Σκέψεις να μετονομαστεί η σχολή
Στο μεταξύ, ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδης Μπαλτάς μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha εξέφρασε την πρόθεσή του η Γαλακτοκομική Σχολή να αλλάξει ονομασία και η καινούργια να συνδέεται με το όνομα του 20χρονου φοιτητή Βαγγέλη Γιακουμάκη.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου