Το αδιαχώρητο επικρατεί από νωρίς το πρωί στην εγχώρια αγορά...
με την Black Friday να γνωρίζει ιδιαίτερης απήχησης επι ελληνικού εδάφους. Ο θεσμός που εδώ και χρόνια προκαλεί τον παροξυσμό του αγοραστικού κοινού στην Αμερική , έφτασε στην Ελλάδα η οποία τον υποδέχτηκε «μετά βαΐων και κλάδων» δίνοντας «ανάσα» στην αγορά εν όψει της εορταστικής περιόδου.
Άνθρωποι όλων των ηλικιών στήθηκαν από νωρίς το πρωί έξω από τα καταστήματα, σχηματίζοντας ουρές χιλιομέτρων, με τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών να γνωρίζουν ιδιαίτερη απήχηση.
Την ίδια ώρα, υπήρξαν και φωνές αντίδρασης απέναντι στο φαινόμενο της Black Friday, μποϊκοτάροντας ακόμη και έξω από τα καταστήματα τον θεσμό που στις ΗΠΑ γιορτάζεται την επόμενη ημέρα των «Ευχαριστιών», σηματοδοτώντας την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Παρόμοιο ήταν το σκηνικό και στη Θεσσαλονίκη, αφού η συμπρωτεύουσα υποδέχτηκε την Black Friday μια ημέρα νωρίτερα, με τους επιχειρηματίες να μετατρέπουν το εμπορικό γεγονός σε τριήμερο προσφορών.
Η εμπορική κίνηση εξελίχθηκε ιδιαίτερα έντονη και στην Πάτρα με πληροφορίες του tempo24.gr να αναφέρουν ότι μέσα σε μία ώρα, πουλήθηκαν 150 κινητά από συγκεκριμένο κατάστημα, καθώς η τιμή ήταν μειωμένη κατά 200 ευρώ! Σε άλλο ομοειδές κατάστημα εξαντλήθηκαν με το άνοιγμα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η τιμή των οποίων ήταν κατά 300 ευρώ μικρότερη από την πραγματική αξία.
Χάος στους δρόμους
Η φρενίτιδα της «Μαύρης Παρασκευής» προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της πόλης επικρατώντας το αδιαχώρητο, αλλά και τον εκνευρισμό των οδηγών.
ΣΥΡΙΖΑ: ««Είναι αμερικανιά»»
Χαρακτηρίζοντας τον θεσμό της Black Friday ως αμερικανιά ο ΣΥΡΙΖΑ φάνηκε να μην ενθουσιάζεται με την πρωτοβουλία των επιχειρηματιών να εφαρμόσουν την εν λόγω εμπορική ιδέα η οποία σύμφωνα με το κόμμα εξυπηρετεί μόνο τις πολυεθνικές αλυσίδες παραγωγής και εμπορίου.
««Τώρα και στην Ελλάδα μια «αμερικανιά», το Black Friday, που εξυπηρετεί μόνο τις πολυεθνικές αλυσίδες παραγωγής και εμπορίου, οι οποίες δημιουργούν μια ακόμη ευκαιρία να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, που μόνο αυτές έχουν την δυνατότητα να διατηρούν και με προφανή στόχο τη μεγαλύτερη συρρίκνωση των επιχειρηματικών δυνατοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων» αναφέρει το Τμήμα Μικρομεσαίων του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η εφημερίδα «Αυγή», κυκλοφορώντας με σήμερα με κεντρικό τίτλο «Black Friday: Η μαύρη όψη της κατανάλωσης», κατακεραυνώνοντας τον θεσμό.
Αντίθετη στη «Μαύρη Παρασκευή» η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας
Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος σημειώνει τη δυσφορία της για τη λεγόμενη Black Friday, που θα πραγματοποιηθεί αυτή την Παρασκευή σε πολλά μαγαζιά της Αθήνας.
Όπως υπογραμμίζει η ομοσπονδία, «η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις «απίθανες προσφορές».
Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας. Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών ''κυνηγό προσφορών''».
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων, τύπου Black Friday, «που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες», και οι οποίες, «όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται καταναλωτές και εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι».
Όπως υπογραμμίζει η ομοσπονδία, «η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις «απίθανες προσφορές».
Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας. Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών ''κυνηγό προσφορών''».
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων, τύπου Black Friday, «που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες», και οι οποίες, «όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται καταναλωτές και εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι».
newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου