Μία πρόταση προς τα ΕΛ.ΤΑ: Έκδοση σειράς 7 γραμματοσήμων με τους «Επτά σοφούς της αρχαιότητας»
Πριν μερικές εβδομάδες είχε γνωστοποιηθεί προς τα φιλοτελικά σωματεία πως μπορούν να υποβάλλουν προτάσεις έκδοσης...
γραμματοσήμων.
Τώρα εμείς ως διαδικτυακός ενημερωτικός χώρος stamps-philatelic.blogspot.gr ερχόμαστε να υποβάλλουμε την δική μας πρόταση για την έκδοση μίας σειράς γραμματοσήμων με τους «Επτά σοφούς της αρχαιότητας». Τα γραμματόσημα θα μπορούσαν να είναι οριζόντια παραλληλόγραμμα όπου παράπλευρα από την μορφή του σοφού θα μπορούσε να υπάρχει κάτι από την ζωή και το έργο του. Π.χ. Απόφθεγμα, ανακάλυψη, μνημείο, θεσμική καινοτομία κλπ
Από τους επτά σοφούς ως τώρα έχει τιμηθεί με την έκδοση γραμματοσήμου μόνο ο Θαλής ο Μιλήσιος. Παρά το ότι οι ήδη χαρακτηρισμένοι από την κλασσική αρχαιότητα ως επτά σοφοί, έζησαν και δημιούργησαν στις αρχές της κλασσικής περιόδου και ουσιαστικά έβαλαν τις βάσεις του κλασσικού ελληνικού πολιτισμού των επόμενων αιώνων, που με την σειρά του είναι η βάση όλου του σύγχρονού δυτικού πολιτισμού.
Σε μια εποχή κρίσης, κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής (Η οικονομική κρίση είναι απόρροια της κοινωνικής και πολιτικής τοιαύτης) η αναζήτηση στέρεων βάσεων αναγέννησης θα πρέπει να αναζητηθεί εκεί, στις κοινωνίες και στα άτομα που δημιούργησαν το αρχαίο ελληνικό θαύμα.
Ακόμα ο κάθε αρχαίος σοφός είναι και η αφετηρία της δημιουργίας θεματικών συλλογών ανά των κόσμο όπου η απαρχή της συλλογής θα είναι ένας συγκεκριμένος Έλληνας σοφός.
Επίσης το κάθε γραμματόσημο θα στείλει το μήνυμα πως το «Παν μέτρον άριστον», το «μηδέν άγαν», το «γνώθι σαυτόν», το «χαλεπώτερον είναι φίλους διαφερομένους ήπερ εχθρούς», το «θεώρημα του Θαλή» είναι φράσεις και έργα κάποιων ιδιαίτερων μορφών που διέπρεψαν και για τον λόγο αυτό έχουν εδώ και 2500 χρόνια ονομαστεί σοφοί.
Κατά την επικρατέστερη παραδοχή οι επτά σοφοί της αρχαιότητας είναι οι Κλεόβουλος ο Ρόδιος, Σόλων ο Αθηναίος, Χίλων ο Λακεδαιμόνιος, Βίας ο Πρηνεύς, Θαλής ο Μιλήσιος, Πιττακός ο Μυτιληναίος, Περίανδρος ο Κορίνθιος.
Δημήτρης Περδίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου