ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ;
του Μάκη Βραχιολίδη
vrachiolidis@yahoo.gr
To
«Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας» ("International Hellenic
University", IHU) λειτουργεί
εδώ και 7 χρόνια και είναι εγκατεστημένο στο 14ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης –
Μουδανιών. Όμως δεν το προβάλουν παρά ελάχιστα, γι’ αυτό αρκετοί το έχουν
χαρακτηρίσει… μυστικό!
Λένε δε, ότι με τον τρόπο που σχεδιάστηκε το πανεπιστήμιο, είναι κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής, όπως τις οραματίζονται οι παγκοσμιοποιητές. Στην ιστοσελίδα του αναφέρει με σαφήνεια ότι οι κλάδοι σπουδών είναι συνδεδεμένοι με τις προοπτικές στην Ν.Α. Ευρώπη.
Λένε δε, ότι με τον τρόπο που σχεδιάστηκε το πανεπιστήμιο, είναι κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής, όπως τις οραματίζονται οι παγκοσμιοποιητές. Στην ιστοσελίδα του αναφέρει με σαφήνεια ότι οι κλάδοι σπουδών είναι συνδεδεμένοι με τις προοπτικές στην Ν.Α. Ευρώπη.
Μέχρι στιγμής έχει ελάχιστες σχολές, προσφέρει μεταπτυχιακά προγράμματα που
έχουν να κάνουν με οικονομικές σπουδές, νομικές σπουδές, τεχνολογία, επιστημονική
έρευνα, κοινωνιολογία, εθνολογία και πολιτισμό, ενώ υπάρχει σχολή στην οποία
δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, με το ενδιαφέρον όνομα «Τμήμα Πολιτιστικών Σπουδών
των χωρών της Μαύρης Θάλασσας». Ο αριθμός των σχολών θα αυξηθεί στο μέλλον;
Πέρα από το ότι τα ελληνικά ΜΜΕ δεν προβάλλουν παρά ελάχιστα ή καθόλου το γεγονός της ίδρυσης του «Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας» ώστε το ευρύ κοινό να πληροφορηθεί για την ύπαρξή του, ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που σε ορισμένους κινεί υποψίες, είναι ότι ο ιστότοπος του πανεπιστημίου σχεδιάστηκε σε 16 γλώσσες, αλλά δεν περιλαμβάνει την Ελληνική! Το «Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας» δεν υποστηρίζεται στην Ελληνική γλώσσα. Αυτό αποδεικνύει και το σχετικό βίντεο που έχει αναρτήσει το Πανεπιστήμιο, στο οποίο Έλληνες σπουδαστές μιλάνε μόνο στην αγγλική γλώσσα! «Απαγορεύεται η χρήση της ελληνικής γλώσσας σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο εντός της χώρας μας;», ρωτούν πολλοί απορούντες αναγνώστες.
Αν μάλιστα δούμε ποιες γλώσσες υποστηρίζονται στον ιστότοπο, τότε τα ερωτηματικά αυξάνονται: Αλβανική, Αραβική, Αρμενική, Βουλγαρική, Αγγλική, Γαλλική, Σκοπιανά, Γεωργιανή, Γερμανική, Ιταλική, Ρουμανική, Ρωσική, Σερβική, Ισπανική, Τουρκική, Ουκρανική.
Ας ρίξουμε μια ματιά. Η αρχική σελίδα για την δέσμη θεωρητικών σπουδών, είναι η: http://www.hum.ihu.edu.gr/
Πέρα από το ότι τα ελληνικά ΜΜΕ δεν προβάλλουν παρά ελάχιστα ή καθόλου το γεγονός της ίδρυσης του «Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας» ώστε το ευρύ κοινό να πληροφορηθεί για την ύπαρξή του, ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που σε ορισμένους κινεί υποψίες, είναι ότι ο ιστότοπος του πανεπιστημίου σχεδιάστηκε σε 16 γλώσσες, αλλά δεν περιλαμβάνει την Ελληνική! Το «Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας» δεν υποστηρίζεται στην Ελληνική γλώσσα. Αυτό αποδεικνύει και το σχετικό βίντεο που έχει αναρτήσει το Πανεπιστήμιο, στο οποίο Έλληνες σπουδαστές μιλάνε μόνο στην αγγλική γλώσσα! «Απαγορεύεται η χρήση της ελληνικής γλώσσας σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο εντός της χώρας μας;», ρωτούν πολλοί απορούντες αναγνώστες.
Αν μάλιστα δούμε ποιες γλώσσες υποστηρίζονται στον ιστότοπο, τότε τα ερωτηματικά αυξάνονται: Αλβανική, Αραβική, Αρμενική, Βουλγαρική, Αγγλική, Γαλλική, Σκοπιανά, Γεωργιανή, Γερμανική, Ιταλική, Ρουμανική, Ρωσική, Σερβική, Ισπανική, Τουρκική, Ουκρανική.
Ας ρίξουμε μια ματιά. Η αρχική σελίδα για την δέσμη θεωρητικών σπουδών, είναι η: http://www.hum.ihu.edu.gr/
Το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας δίνει ιδιαίτερη έμφαση
στο «Τμήμα Πολιτιστικών Σπουδών των χωρών της Μαύρης Θάλασσας»
Η αρχική σελίδα για την δέσμη θετικών σπουδών(3 σχολές μόνο) είναι η: http://www.tech.ihu.edu.gr/
Η αρχική σελίδα για την δέσμη θετικών σπουδών(3 σχολές μόνο) είναι η: http://www.tech.ihu.edu.gr/
Ο κ. Κώντσας επισημαίνει ότι το Διεθνές Πανεπιστήμιο κάνει
σταδιακά και προσεκτικά βήματα για να αυξήσει τον αριθμό φοιτητών του
Σ' αυτή την σελίδα έχουν αναρτήσει τις πόλεις και τις
ημερομηνίες εκθέσεων εκπαιδευτικών οργανισμών, στις οποίες σκοπεύουν να λάβουν
μέρος για να προωθήσουν το πρόγραμμά τους. Ιδού τι αναφέρει το Διεθνές
Πανεπιστήμιο: «Στρατηγική αποστολή μας
είναι να αναπτύξουμε προγράμματα σπουδών και σχετική έρευνα της αριστείας,
που θα ασχοληθεί με θέματα που έχουν
σημασία στην κοινωνία μας και
ειδικά αυτούς που έχουν ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.
Με αυτόν τον τρόπο, έχουμε ως στόχο
να παρέχουμε στους φοιτητές με τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να εξασφαλίσει μια επιτυχημένη καριέρα στην άκρως ανταγωνιστική σημερινή αγορά εργασίας.
Η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών προσφέρει τα εξής μεταπτυχιακά
προγράμματα σπουδών:
• MA in Black
Sea Cultural Studies
- Επόμενη πρόσληψη:
Οκτώβριος 2013
• MA στην Τέχνη,
Δίκαιο και Οικονομία - Επόμενο πρόσληψη:
Οκτώβριος 2013
Δύο Θερινά Σχολεία του ειδικού ενδιαφέροντος που διατίθενται από το καλοκαίρι του 2013: • Θερινό Σχολείο 2013 "Εθνικισμός, Θρησκεία και βία στη ΝΑ Ευρώπη" • Θερινό Σχολείο 2013 "Αρχαία Technologies and Crafts"
Δύο Θερινά Σχολεία του ειδικού ενδιαφέροντος που διατίθενται από το καλοκαίρι του 2013: • Θερινό Σχολείο 2013 "Εθνικισμός, Θρησκεία και βία στη ΝΑ Ευρώπη" • Θερινό Σχολείο 2013 "Αρχαία Technologies and Crafts"
Η στρατηγική
αποστολή μας είναι τριπλή:
1. Παροχή της έρευνας και της εκπαίδευσης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της διεθνούς κοινότητας. 2. Ενίσχυση της κατανόησης των οικονομικών, κοινωνικο-πολιτικά και τεχνολογικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι κοινωνίες που υπηρετούμε, μέσω της διδασκαλίας και της έρευνας από τα υψηλότερα ακαδημαϊκά πρότυπα 3. Δημιουργία μιας διεθνούς και ποικίλης κοινότητας φοιτητών και διδασκόντων προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη κατανόηση μεταξύ των πολιτισμών και των εθνών».
1. Παροχή της έρευνας και της εκπαίδευσης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της διεθνούς κοινότητας. 2. Ενίσχυση της κατανόησης των οικονομικών, κοινωνικο-πολιτικά και τεχνολογικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι κοινωνίες που υπηρετούμε, μέσω της διδασκαλίας και της έρευνας από τα υψηλότερα ακαδημαϊκά πρότυπα 3. Δημιουργία μιας διεθνούς και ποικίλης κοινότητας φοιτητών και διδασκόντων προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη κατανόηση μεταξύ των πολιτισμών και των εθνών».
Η σχολή πάντως απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο:
«Κάντε το πρώτο βήμα μέσω του Masters Degree σας με την επίσκεψη στο Διεθνες
Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Κλείστε ραντεβού και ελάτε για να κάνετε
περιήγηση στην πανεπιστημιούπολη, να συναντηθείτε με
μέλη του προσωπικού και να έχετε απαντήσεις
στα ερωτήματά σας.
Για μεμονωμένα ραντεβού καλέστε (0030) 2310 - 807529 ή να στείλετε ένα e-mail ζητώντας μια συνάντηση για να infosoh@ihu.edu.gr».
Για μεμονωμένα ραντεβού καλέστε (0030) 2310 - 807529 ή να στείλετε ένα e-mail ζητώντας μια συνάντηση για να infosoh@ihu.edu.gr».
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ Δ/ΝΤΗΣ: Στόχος
μας είναι να ενισχύσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις εντός ή εκτός Ελλάδας και
να αντιστρέψει το κύμα φυγής των Ελλήνων φοιτητών προς το εξωτερικό
Συνομιλήσαμε με τον κ. Γιάννη Κώνστα, διοικητικό διευθυντή του Διεθνούς
ελληνικού Πανεπιστημίου.
Το Πανεπιστήμιό σας δεν έχει
γίνει ευρύτερα γνωστό, έτσι;
Κώνστας: Έχω την αντίθετη άποψη. Ένα
Πανεπιστήμιο που αναπτύσσεται σταδιακά είναι καλό να γίνεται επαγωγικά γνωστό
και όχι απότομα, γιατί τα καλά νέα αργούν να προωθηθούν ενώ τα άσχημα
εξαπλώνονται πολύ γρήγορα. Το Πανεπιστήμιο μας πάντως έχει πολύ καλά νέα, και
όσον αφορά τους αριθμούς των φοιτητών, τις αξιολογήσεις των μαθημάτων και την
πρόοδο την οποία επιτυγχάνει. Το βλέπουμε άλλωστε με τον αριθμό των φοιτητών
που έρχονται κάθε χρόνο που παρ’ όλη την κρίση, αυξάνονται κι έχουμε την πίστη
και καλή μαρτυρία ότι φέτος θα αυξηθούν και οι φοιτητές που θα έρθουν από το
εξωτερικό.
Πόσους φοιτητές έχετε;
Κώνστας: Ως γενική εικόνα που μπορώ
να σας δώσω είναι ότι εμείς κάθε χρόνο έχουμε μόνο 10 μεταπτυχιακά προγράμματα.
Πέρυσι είχαμε 350 φοιτητές και φέτος υπολογίζουμε ότι θα κινηθούμε γύρω στους
400.
Έχετε ως στόχο τη διεύρυνση του
κύκλου σπουδών και του αριθμού των φοιτητών;
Κώνστας: Το Πανεπιστήμιο κάθε βήμα
που κάνει το κάνει σταθερά και με πολύ μεγάλη προσοχή. Όταν κάποιος διεκδικεί
φοιτητές από το εξωτερικό έχει ν’ ανταγωνιστεί όλο τον κόσμο. Άρα θα πρέπει να
προσέξει το σύνολο της παρεχόμενης εκπαίδευσης να είναι πολύ υψηλού επιπέδου
και μετά να κοιτάξει τις λεπτομέρειες. Εμείς με βάση τις υποδομές και τις
δυνατότητες που έχουμε, προσφέρουμε αυτά που είναι εφικτά. Σε καμία περίπτωση
λοιπόν το Διεθνές Πανεπιστήμιο δεν θα προσπαθήσει να μεγαλώσει γρήγορα χωρίς να
μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των φοιτητών σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Προωθείτε την εκπαίδευση για τις
νέες συνθήκες εργασίας στη νότια Ευρώπη;
Κώνστας: Το Πανεπιστήμιο καλύπτει
κατά πρώτο λόγο αντικείμενα τα οποία κρίνουμε ότι θα έχουν ζήτηση στην ελληνική
αγορά εργασίας, αντικείμενα που θα έχουν ζήτηση και δεν υπάρχουν σε άλλα
πανεπιστήμια, μπορεί να υπάρχουν στο εξωτερικό αλλά είναι πολύ
ακριβά. Με αντικειμενικό στόχο να ενισχύσει τις ελληνικές επιχειρήσεις είτε
βρίσκονται εντός ή εκτός Ελλάδας, να αντιστρέψει το κύμα φυγής των Ελλήνων
φοιτητών προς το εξωτερικό και να τους κρατήσει εδώ και παράλληλα αντί να
εξάγουμε, να εισάγουμε φοιτητές από το εξωτερικό με προφανέστατα κέρδη για την
ελληνική οικονομία. Σκεφτείτε ότι η Μεγάλη Βρετανία έχει τεράστια οικονομικά
οφέλη από τους φοιτητές. Στην Μεγάλη Βρετανία σπουδάζουν 35.000 έως 40.000
Έλληνες. Εμείς λοιπόν θέλουμε να προσελκύσουμε ξένους να σπουδάσουν εδώ.
Διαμορφώνει όμως το Πανεπιστήμιό
σας ένα περιβάλλον σύμφωνα με τις εργασιακές, μεταμνημονιακές συνθήκες;
Κώνστας: Αυτό είναι κάτι που είναι
αδιάφορο επί της ουσίας. Για παράδειγμα έχουμε μεταπτυχιακό πρόγραμμα «ο
στρατηγικός σχεδιασμός προϊόντων» το οποίο προσπαθεί να δημιουργήσει στελέχη τα
οποία θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στην παραγωγή και στη δημιουργία καινοτόμων
προϊόντων τα οποία θα έχουν εξωστρεφή κι
εξαγωγική κατεύθυνση. Αυτό δεν είναι απαραίτητο επειδή υπάρχει το μνημόνιο,
πάντοτε είναι απαραίτητο. Έχουμε μεταπτυχιακό πρόγραμμα στα ενεργειακά
ζητήματα, στις ανανεώσιμες πηγές και στη διοίκηση ενεργειακών συστημάτων. Αυτά είναι
παντελώς άσχετα με το μνημόνιο. Όλες οι μελέτες τα τελευταία 10-15 χρόνια, των
διεθνών οργανισμών αναφέρουν την ενέργεια ως τον κομβικό τομέα της οικονομίας
για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο με πολύ μεγάλη ανάπτυξη και με τη δημιουργία
πολλών νέων θέσεων εργασίας. Έχουμε την πληροφορική η οποία σε μας έχει υψηλό
ποσοστό απορρόφησης στην αγορά εργασίας, παρά την κρίση.
Το Πανεπιστήμιο τελεί υπό την
αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας;
Κώνστας: Βεβαίως, είναι Δημόσιο
Πανεπιστήμιο. Ιδρύθηκε το 2005 είναι το πρώτο ελληνικό Δημόσιο, αποκλειστικά
αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο.
Γιατί αποκλείσατε την ελληνική
γλώσσα;
Κώνστας: Θα σας απαντήσω: Ένα από τα
μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν για να προσελκύσουμε ξένους φοιτητές ήταν το εμπόδιο της γλώσσας. Δυστυχώς είναι
πολύ μικρός ο αριθμός των μη Ελλήνων που
γνωρίζουν ελληνικά οπότε για να μπορέσει κάποιος να τραβήξει φοιτητές στην
Ελλάδα θα πρέπει να ξεπεράσει αυτό το ζήτημα. Κρίθηκε λοιπόν σκόπιμο να
χρησιμοποιηθεί η αγγλική γλώσσα η οποία είναι η παγκόσμια κοινή γλώσσα ώστε το
Πανεπιστήμιο να προσελκύσει αυτή την ομάδα των φοιτητών του εξωτερικού οι
οποίοι ερχόμενοι εδώ με εφόδιο τα αγγλικά, δέχονται δωρεάν μαθήματα της
ελληνικής μέσα στον χώρο του Πανεπιστημίου μας. Έτσι, το σύνολο των ξένων
φοιτητών που σπουδάζουν στο Διεθνές Πανεπιστήμιο να μαθαίνουν ελληνικά.
Μέσα στην ιστοσελίδα σας πάντως
δεν είδαμε πουθενά να αναφέρεται η ελληνική γλώσσα, αλλά αντιθέτως είδαμε
ποικιλία από άλλες γλώσσες.
Κώνστας: Αυτό που λέτε δεν ισχύει.
Επαναλαμβάνω ότι οι ξένοι φοιτητές στο Πανεπιστήμιό μας διδάσκονται ελληνικά,
προαιρετικά όχι υποχρεωτικά.
Το Πανεπιστήμιο έχει το
μοναδικό πρόγραμμα που ασχολείται με την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Από την
περιοχή της Μαύρης Θάλασσας προέρχεται ο ποντιακός ελληνισμός ο οποίος και
σήμερα υπάρχει εκεί και σήμερα η επιρροή του στους λαούς της περιοχής είναι
τεράστια, άλλο αν είναι σχετικά άγνωστο και μπορεί να σας φαίνεται περίεργο
αλλά αρκετοί φοιτητές μας είναι από εκείνη την περιοχή. Είναι το μοναδικό
πρόγραμμα στον κόσμο που ασχολείται επιστημονικά κι εκπαιδευτικά με την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας όπου
αναδεικνύεται ο ρόλος και η σημασία του ελληνικού στοιχείου. Μπορεί λοιπόν το
Διεθνές Πανεπιστήμιο να φαίνεται και να είναι αγγλόφωνο αλλά επί της ουσίας
εξυπηρετείται 100% και η ελληνοφωνία, με την προώθηση των ελληνικών σε φοιτητές
που δεν θα τα μαθαίνανε διαφορετικά και παράλληλα με την ανάδειξη της Ελλάδας
ως εκπαιδευτικού προορισμού παγκόσμιας εμβέλειας. Μην ξεχνάτε ότι το
Πανεπιστήμιο δίνει μόνο μεταπτυχιακά τα οποία διαρκούν από ένα έως δύο χρόνια.
Σε αυτό το διάστημα οι ξένοι φοιτητές που έρχονται συνδέονται με τη χώρα,
γνωρίζει τον πολιτισμό, τους ανθρώπους και τις συνήθειές του λαού μας και τη
γλώσσα και στη συνέχεια επιστρέφει ως «εκπρόσωπος» που προβάλλει τη σύγχρονη
δυναμική του ελληνισμού.
Πώς προβάλλετε το έργο σας στο
κοινό;
Κώνστας: Κάθε δύο χρόνια κάνουμε μια
συνέντευξη τύπου στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη όπου καλούμε το σύνολο του
Τύπου. Εκεί γίνεται προβολή των επιτυχημένων καινοτομικών προσπαθειών των
φοιτητών μας να φτιάξουν νέες εταιρείες. Η επιχειρηματική καινοτομία είναι από
τα αγαπημένα θέματα του Πανεπιστημίου, η προσπάθεια δηλαδή νέοι Έλληνες να
προχωρήσουν στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων ούτως ώστε να μην αναζητούν
δουλειά αλλού να προσφέρουν οι ίδιοι δουλειά στους συναδέλφους τους.
ΣΤΟΧΟΙ &
ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ
Ο Καθηγητής
Κώστας Θ. Γραμμένος ως Πρόεδρος της ΔΕ του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος παρουσίασε
τα επιτεύγματα, τις προκλήσεις και τις δυνατότητες του Διεθνούς Πανεπιστημίου
για την περαιτέρω ανάπτυξη του Πανεπιστημίου. Αναφέρθηκε στους στρατηγικούς του
στόχους, οι οποίοι είναι: ο φοιτητικοκεντρικός χαρακτήρας του Διεθνούς
Πανεπιστημίου και η αριστεία στη διδασκαλία και στην έρευνα καθώς και η
αμφίδρομη επικοινωνία με την κοινωνία.
·
Το
Διεθνές Πανεπιστήμιο παρέχει 10 μεταπτυχιακά προγράμματα, στην αγγλική γλώσσα
τα περισσότερα διεπιστημονικά και καινοτόμα.
·
Το
91% των αποφοίτων του, οι οποίοι προέρχονται από 29 χώρες, δήλωσε πολύ
ικανοποιημένο και ικανοποιημένο, ποσοστό πολύ υψηλό και για τα πλέον
καθιερωμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού, σύμφωνα με έρευνα του Διεθνούς
Πανεπιστημίου που διεξήχθη το 2012.
·
Τα
γνωστικά αντικείμενα των προγραμμάτων του Διεθνούς Πανεπιστημίου διαμορφώνονται
από τις ανάγκες, τις εξελίξεις και τις τάσεις της ευρύτερης κοινωνίας και το
Πανεπιστήμιο βρίσκεται κοντά στη κοινωνία και επικοινωνεί αμφίδρομα με αυτή.
Για αυτό το λόγο καθιερώνεται η «Εβδομάδα
Διεθνούς Πανεπιστημίου» σε ετήσια βάση, η οποία διεξήχθη μεταξύ 1 - 5
Απριλίου 2013 και περιελάμβανε συζητήσεις, ομιλίες και διαδραστικά σεμινάρια.
·
Αναφέρθηκε
στον μικρό αριθμό των μελών ΔΕΠ και των μόνιμων διοικητικών υπαλλήλων.
Παράλληλα, τόνισε την δημιουργία φυτωρίου νέων επιστημόνων, με 23 ακαδημαϊκούς
βοηθούς επί συμβάσει έργου, οι οποίοι συνδράμουν τόσο στην οργάνωση και
υποστήριξη όσο και στη διδασκαλία των προγραμμάτων σπουδών, ενώ ταυτόχρονα
στοχεύουν στη δημοσίευση της έρευνάς τους σε υψηλού επιπέδου αναγνωρισμένα
διεθνή ακαδημαϊκά περιοδικά, γεγονός που σταδιακά επιτυγχάνεται.
·
Η διδασκαλία
κατεξοχήν επιτυγχάνεται με 107 επισκέπτες καθηγητές εκ των οποίων οι 49 είναι
διακεκριμένοι καθηγητές του εξωτερικού και μάλιστα εξ αυτών οι 24 είναι
ελληνικής καταγωγής.
·
Οι
καθηγητές και τα προγράμματα αξιολογούνται από τους φοιτητές από την έναρξη της
λειτουργίας του Πανεπιστημίου ενώ από διετίας αξιολογείται και ολόκληρο το
προσωπικό –ακαδημαϊκό και διοικητικό- και τίθενται στόχοι που πρέπει να
υλοποιηθούν εντός του επόμενου ακαδημαϊκού έτους.
·
Το
Διεθνές Πανεπιστήμιο ανέπτυξε εσωτερικά πιλοτικό ηλεκτρονικό σύστημα
παρακολούθησης των δαπανών και εσόδων, από όλες τις χρηματοδοτικές πηγές του
Πανεπιστημίου, ούτως ώστε η Διοίκηση του Πανεπιστημίου να γνωρίζει την ακριβή
οικονομική του εικόνα λεπτομερειακά και ανά πάσα στιγμή.
·
Το
Διεθνές Πανεπιστήμιο πραγματοποίησε εσωτερικά μελέτη οικονομικής βιωσιμότητας
και ο Καθηγητής κ. Γραμμένος παρουσίασε 3 σενάρια για την περίοδο 2015-2016,
όταν η χρηματοδότηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου θα έχει, από το Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», περατωθεί. Σύμφωνα με την μελέτη,
το Διεθνές Πανεπιστήμιο με 15 μεταπτυχιακά προγράμματα, με μέσο ετήσιο αριθμό
φοιτητών 28,5 ανά πρόγραμμα, μέσα ετήσια δίδακτρα 4.000€ ανά φοιτητή, την
πραγματοποίηση αγοράς κτιριακών εγκαταστάσεων (η οποία ήδη έχει εγκριθεί) και
με την πρόσληψη ή μετάταξη 22 νέων μελών ΔΕΠ και 20 νέων διοικητικών υπαλλήλων
θα είναι σε θέση να καλύψει ένα πολύ μεγάλο μέρος του λειτουργικού του κόστους
από τα δίδακτρα (62%-72%) και να αποτελέσει ουσιαστικά το πρώτο σε υψηλό βαθμό
αυτοχρηματοδοτούμενο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της χώρας, εισάγοντας έτσι ένα
νέο μοντέλο οικονομικού προγραμματισμού, διαχείρισης και ανάπτυξης.
·
Ο κ.
Γραμμένος αναφέρθηκε επίσης στην πρόσφατη δήλωση του κ. Υπουργού Παιδείας στις
31 Ιανουαρίου 2013, σύμφωνα με την οποία: «Το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
αναβαθμίζεται για να επιτελέσει έναν επιπλέον ρόλο. Θέλουμε να καταστήσουμε το
Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη έναν κόμβο που θα δημιουργήσει δίκτυο με
τις Έδρες Ελληνικών Σπουδών του εξωτερικού. Θα ενισχυθεί ως Ακαδημαϊκός χώρος
προσέλκυσης ξένων σπουδαστών, που ήδη το πράττει, με ξενόγλωσσα μεταπτυχιακά
προγράμματα κατά το πρότυπο του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της
Φλωρεντίας». Στη συνέχεια, ο κ. Γραμμένος δήλωσε: «Για εμάς, το Διεθνές Πανεπιστήμιο,
η δήλωση αυτή είναι μια ευχάριστη και δυναμική πρόκληση καθώς επίσης και μια
επέκταση του στόχου μας, της αριστείας στην διδασκαλία και στην έρευνα».
·
Τέλος,
ο κ. Γραμμένος εζήτησε την βοήθεια του Ιδρύματος Ωνάση, το οποίο γεφυρώνει την
επικοινωνία με τις Έδρες Ελληνικών Σπουδών του εξωτερικού. Αντίστοιχα, ο
Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση απήντησε ότι θα δοθεί η αμέριστη βοήθεια του
Ιδρύματος προς το Διεθνές Πανεπιστήμιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου