"ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙ ΤΟΝ ΠΕΡΙΚΛΗ ΑΠΟ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.
ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΔΕΝ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ"
γράφει ο Αλέξαδρος Νομικός
Δημοτικός Σύμβουλος Παπάγου-Χολαργού
Επειδή με αφορμή την αλλαγή λογοτύπου του δήμου μας
ετέθησαν διάφορα ζητήματα και ένας ευρύς
διάλογος διεξάγεται σχετικά με την
ιστορία του δήμου, αλλά και την ορθότητα της επιλογής να μην περιλαμβάνεται στο
νέο λογότυπο η απεικόνιση της κεφαλής του Περικλέους, σκόπιμο θεωρώ να παραθέσω
ορισμένα εμπεριστατωμένα στοιχεία, αλλά και να καταθέσω την προσωπική μου θέση. Όταν
ο Κλεισθένης τον 6ο πΧ αιώνα έγινε κύριος της εξουσίας στην Αθήνα
εφάρμοσε ένα ποικίλο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα, που αναδιοργάνωσε την πόλη και
έθεσε τις βάσεις δημιουργίας της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Τόσο κατά τον Ηρόδοτο
(Ε66-67) όσο και κατά τον Αριστοτέλη (Αθηναίων Πολιτεία ΧΧΙ, 2-4), το θεμέλιο
της μεταρρύθμισης ήταν η αντικατάσταση των τεσσάρων Ιωνικών αριστοκρατικών
φυλών που εξέφραζαν έναν κοινωνικά και οικονομικά διαφοροποιημένο πληθυσμό, με
δέκα γεωγραφικές φυλές, που πήραν ονόματα τοπικών ηρώων.
Η ονομασία Χολαργός χάνεται στο βάθος της ιστορίας.
Υποστηρίζεται πως η ετυμολογία της λέξεως προέρχεται από τα συνθετικά χολή και
αργός και η ερμηνεία που δίνεται είναι πως κατοικείτο από ανθρώπους πράους,
χωρίς χολή και ευέξαπτο χαρακτήρα.
Κατά τους Traill και Παπαχατζή (Παυσανίου, Ελλάδος Περιήγησις), ο αρχαίος δήμος Χολαργού βρισκόταν
σε αρκετά διαφορετική θέση από τον σημερινό Χολαργό, συγκεκριμένα κοντά στα Νέα Λιόσια,
ίσως και το Καματερό, ο δε σημερινός Χολαργός αποτελούσε
έκταση της περιφέρειας του αττικού Δήμου
Φλύας.
Αναντίρρητα
όμως η ονομασία Χολαργός,
στο σύγχρονο Χολαργό, δόθηκε προς τιμή του αρχαίου ομώνυμου δήμου
από τον οποίο καταγόταν ο φημισμένος Αθηναίος πολιτικός Περικλής. Εξάλλου, η σημερινή περιοχή του Χολαργού, σύμφωνα
με αρχαιολογικά ευρήματα κατοικείται ήδη από την
Πρωτοελλαδική περίοδο. Τα ευρήματα αυτά εντοπίζονται στους πρόποδες του Υμηττού, ενώ επόμενα ευρήματα μαρτυρούν την
ύπαρξη ζωής κατά τους Κλασσικούς και Ελληνιστικούς χρόνους. Πολλά ταφικά
μνημεία χρονολογούνται στον 5ο και 4ο αιώνα π.Χ., ενώ ενδείξεις ζωής υπάρχουν
και από τα Ρωμαϊκά, τα Βυζαντινά και τα Μεταβυζαντινά χρόνια.
Με βάση τα ανωτέρω, αποδεικνύεται
περίτρανα τόσο η μεγάλη ιστορία του
Χολαργού μας ανεξάρτητα από τα αντικρουόμενα ευρήματα σχετικά με την ακριβή
γεωγραφική του θέση , όσο και η σχέση του με τον μεγάλο ηγέτη Περικλή. ( Περικλής:
από τις λέξεις περί και κλέος δηλαδή o περιτριγυρισμένος από
δόξα, περίδοξος).
Τα σύμβολα (όπως ο Περικλής για το Χολαργό ή ο
στρατάρχης Παπάγος, για τον Παπάγο, ο οποίος επίσης δεν περιλαμβάνεται στο νέο
λογότυπο) σε κάθε περίπτωση πρέπει να σχετίζονται με την ιστορία ενός
τόπου και να αποτελούν εμβλήματα έμπνευσης, διδαχής και απόδοσης τιμής στον
τόπο αυτό, στις δε κρίσιμες στιγμές που ζούμε οφείλουν να συνιστούν
παρακαταθήκες ελπίδας. Τα σύμβολα αυτά ΔΕΝ
ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ.
Ο Περικλής ήταν, είναι και θα παραμείνει το αιώνιο σύμβολο του
Χολαργού μας. Κανείς δεν δικαιούται ηθικά να αφαιρεί τον Περικλή από οποιοδήποτε έμβλημα του δήμου. Μπορεί η άποψη μου να
αποτέλεσε μειοψηφία στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αποτελεί όμως
συντριπτική πλειοψηφία στις σκέψεις και τις καρδιές των Χολαργιωτών.
ΤΟΝ ΧΟΛΑΡΓΟ ΟΥΚ ΕΛΑΤΤΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου